2.624 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvilket mærke ville I vælge? Og hvorfor? Hvilket mærke ville I vælge? Og hvorfor?

Hej skønne mennesker. smiley

Jeg står i et lille dilemma, da min hund skal over på allergi foder, grundet kløe. Er kommet hjem fra dyrelægen i dag og vi har tæt kontakt. Han anbefaler foder som hedder noget med Hypoallergenic.

Nu har jeg googlet mig frem og tilbage, talt med en veninde og læst tråde herinde. Valget falder enten på:

Royal Canin Veterinary Diet Canine Hypoallergenic DR 21
eller
Hill's Prescription Diet Canine z/d Food Sensitivities

Jeg er oprigtigt i tvivl om hvilken jeg skal vælge. De lyder begge to rigtig gode og er anerkendte mærker. Lige nu er han på RC maxi adult, men skal altså udredes for en evt. foderallergi.

Håber inderligt I vil svare og også gerne med begrundelse, så jeg kan tage et valg og få bestilt noget hjem.
På forhånd mange tak smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket mærke ville I vælge? Og hvorfor?
  • #1   12. jun 2017 Hvis dyrlægen har nævnt decideret Hypeallergenic, må det være RC...... Ellers ring til dyrlægen og spørg :-). Foderet kan, med fordel, købes i England smiley

• #2   12. jun 2017 Vores allergi hund fungerede fint på begge mærker

• #3   12. jun 2017 Ja, for det sagde han. Men jeg ¨så at Hills også havde en god allergi foder. Men hælder også til RC fordi han sagde det sku være hypoallergenic. smiley

• #5   12. jun 2017 Har i fundet ud af, hvad din hund er allergisk over for ?

• #6   12. jun 2017 Anni, mange tak for svar. Havde godt set den, men desværre er Rex ikke glad for fisk, og heller ikke laks. Tror jeg ville få svært ved at få ham til at spise det, men pænt af dig.

• #7   12. jun 2017 Anni, nej ikke endnu. Han skal starte på "plain" allergifoder og så se derfra hvordan det går.....

• #8   12. jun 2017 Ok, men har han ikke fået taget blodprøver ?

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #9   12. jun 2017 Anni, nej ikke endnu. Han skal starte på "plain" allergifoder og så se derfra hvordan det går.....

Men I er sikker på at det er foderallergi der er årsag til kløen ?

• #10   12. jun 2017 Thomsen får RC Hypoallergenic, fordi han har en rigtig sart mave (muligvis noget foder intolerance), og det er lige det foder den kan klare. Nu ved jeg ikke hvordan Hills er, men synes faktisk pillerne ser lækre ud ved RC og er ikke bare de sædvanlige brune, men lorten får så også cirka samme farve smiley

• #11   12. jun 2017 Anni, nej ikke taget blodprøver endnu.
    Peter, ikke sikre, men kan enten bekræfte eller udelukke det. Kender til andre hunde der klør sig på RC maxi adult.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#12   12. jun 2017 I har ikke prøvet med et kortfrit foder af god kvalitet ?

• #13   12. jun 2017 Emma og Hr Thorsen, lyder dejligt, håber jo bare han vil spise det, da han kan have tildens til at være kræsen, men på den anden side vil han jo ikke få andet. Hans problem er at han klør sig meget. Utøj, skab, osv er udelukket hos dyrelægen. Så enten foderallergi eller kontakt allergi.

• #14   12. jun 2017 Peter, nej det har vi ikke.

• #15   12. jun 2017 Jeg kan så ikke forstå at hunden sættes på allergifoder inden man så meget som har taget en blodprøve.
    Hvad, hvis det er husstøvmider han er allergisk for, så hjælper det jo ikke en disse at sætte hunden på allergifoder. Det vil da være synd for hunden at den skal gå og klø og have det dårligt i længere tid fordi man først vil eksperimentere med foder.

Jeg har en allergihund nu og det allerførste vi gjorde var da at tage en blodprøve og bingo, allerede ved den første blodprøve var der gevinst, hvor det viste sig at hun er allergisk over for husstøvmider.
    Jeg fik lavet en vaccine, som hun heldigvis reagerer positivt på, så en sprøjte en gang om måneden og hun har det godt.

Min gamle Malle udviklede allergi da hun var 8 år. Det blev også konstateret ved blodprøve.

Har du været hos egen dyrlæge eller har du været til en dermatolog med din hund ?

• #16   12. jun 2017 Specific har også en hypo, den brugte jeg. Hunden elskede det foder smiley
    Det valgte jeg i sin tid over RC, da jeg bare har "noget" med det mærke og hellere ville bruge et andet.

• #17   12. jun 2017 Jeg ville så vidt muligt differentiere mest muligt. Så jeg ville skifte mellem mærkerne hvis hunden ellers tåler det.

• #18   12. jun 2017 Jeg ville give Acana single protein.

• #19   12. jun 2017 Nu er I meget meget glade for kornfrit........ Jeg havde (har kun en tilbage) 2 hunde, som absolut ikke fungerede på kornfrit..... Så det er altså ikke idel lykke med kornfrit.... Jeg tænker at hvis man stoler på sin dyrlæge, så følger man rådene derfra.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 158
    #20   12. jun 2017 RCs Anallergenic er den der er bedst til foderallergi, da det er den der er mest hydroliseret.
    Noget jeg selv fik syn for da jeg først havde bestilt Z/D fra Hills, men det blot blev værre.

Boysen anbefaler Eukanuba Dermatosis eller DBJ. DBJ startede vi også på, men det var ikke godt heller.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#21   12. jun 2017 Jeg tænker at hvis man stoler på sin dyrlæge, så følger man rådene derfra.

Altså, helt uden skelen til de uhyrlige summer dyrlæger tjener på deres hundefoder..

• #22   12. jun 2017 #21......
    Nu behøver man jo ikke at købe foderet hos dyrlægen.....

Og du springer let og elegant over at jeg skriver at ikke alle hunde fungerer på kornfrit..

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#23   12. jun 2017 Og du springer let og elegant over at jeg skriver at ikke alle hunde fungerer på kornfrit..

Nej, det er jeg helt med på at det kan være tilfældet.. smiley Det kan selvfølgelig være forskelligt hvilket foder de forskellige hunde trives på..

Jeg er bare en af dem der ikke mener at Hills (Colgate-Palmolive) og RC er = kvalitetsfoder.. Synes også at det er en kedelig tendens at foderfirmaer står bag dyrlægebøger..

• #24   12. jun 2017 Jeg er normalt ikke til RC men deres hypoallergi et jeg oven ud tilfreds med, min allergi hund fik rette sin mave op på det og min Boston fik lidt ro på sin Tarm inden han blev udredt hils virkede ikke på dem

• #25   12. jun 2017 Mange tak for jeres svar. Jo jeg stoler 100 % på min dyrelæge og han kender min hund godt.
    Synes bare det foder er en jungle...... alle skriver at netop deres er bedst og de lover guld og grønne skove.
    Jeg står bare mellem RC og Hills pt.
    ??

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 158
    #26   12. jun 2017 Er det ren foderallergi som det er hos min tæve, kan du desværre komme til at skulle prøve dig frem til hvilket der fungerer.
    Heldigvis har de fleste foderfirmaer smagsgaranti, og du finder nok hurtigt ud af hvad der fungerer.
    Hos min går der max 1½ døgn. Wolfsblut som var det hun fik da hun blev syg, kun ganske få timer.

Men noget af det der er mest hydroliseret er RCs Anallergenic.

• #28   13. jun 2017 Når man står med en hund, med særlige behov ift. foder, så må man (IMO) bare vælge det, som de fungerer på.
    Lanka er på både RC og Hills - men får også Rinti, Integra, Specific, Bosch osv.
    Det vigtigste for at holde hendes madglæde oppe på trods af diæten er variation smiley

Kommentér på:
Hvilket mærke ville I vælge? Og hvorfor?

Annonce