{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Hiver græs op {{forumTopicSubject}}

Min dværgpudel, Picco, hiver græs op når man kaster med hans legetøj.
Når han løber hen efter det, hiver han græs op rundt om legetøjet inden han tager fat i selve legetøjet og løber tilbage med det.
Jeg har forsøgt alt men intet virker.
Hvorfor gør han dette og hvordan kan jeg stoppe det?
Han gør det kun, når man leger med ham...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hiver græs op
  • #1   14. jun 2017 Du stopper ved at lade være med at kaste med hans legetøj smiley

  • #2   14. jun 2017 Det er lidt svært eftersom man så ikke kan lege med ham. Han er enorm legesyg, så det ville være rigtig synd.

  • #4   14. jun 2017 der findes jo andre lege end at kaste med legetøj

  • #7   14. jun 2017 Jeg tænker, at hunden stresser lidt over legen, og så kan det at tygge eller ruske i i noget (eller som her, plukke græs) være en måde at "komme af med det". Men det er bare et bud - er lidt svært at vurdere, uden at have set det smiley

    Mine forældres lille hunde tygger i ting (inkl. pinde, græs mm. hvis det er, hvad der er tilgængeligt), når han stresser. Således har han f.eks. gnasket et hundebassin i stykker, fordi det var SÅ sjovt at bade i, at han blev stresset, gnavede i det, og før vi fik set os om, var det farvel til bassinet smiley
    Længere tids kasteleg kan få ham til at gnave i legtøjet et øjeblik, før han samler op og kommer retur med det. I det tilfælde, har man leget kasteleg for længe (eller forkert).

    Men er det ikke fordi hunden stresser, kan jeg ikke se det store problem i at hunden gnasker lidt i græsset under leg.


  • #9   14. jun 2017 Prøv med en anden slags leg. De der kastelege er kun gode i begrænset omfang.
    Lav problemløsning, søgeøvelser mv.


  • #11   15. jun 2017 Tænker som Pia: er det et stort problem ?
    Ellers tror jeg at Ullas løsning er ret god.


  • #12   15. jun 2017 Jeg vil råde dig til istedet at lege nogle lege med din hund, hvor du er en del af legen. Det giver en super samhørighed og du kan bruge det som belønning i træning mv
    Køb et trækkelegetøj og prøv at Google return to sender og dead pr alive. Det er begge lege som på sigt giver dig en masse værdi i din hunds øjne. Meget bedre end kasteleg.


  • #13   16. jun 2017 Enig med labsen. Men når det så er sagt så er der nogen hunde, hvor det at få lov at ræse efter en bold og bringe den tilbage, så den kan blive kastet endnu engang er en ret 'fed' leg, som hunden faktisk kan have en del glæde af. Selvfølgelig skal det ikke overgøres så man ender med sådan en hund, der kun ænser DET og intet andet. Min Dober elsker den leg som belønning. Trækkelege o.l. skal man lige passe lidt på med hende - ikke fordi hun stresser over det eller sådan noget. Men fordi man nemt får 'trykket' hende så hun faktisk bliver lidt ked af det - og det er jo ikke meningen med belønningen smiley

Kommentér på:
Hiver græs op

Annonce