{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008

lærer hund at være i have {{forumTopicSubject}}

hvordan griber vi bedst an at lærer rollo at opholde sig i en have?

han har aldrig haft sin "egen" have, og vi vil fra start gerne gribe det bedst mulig an, for at undgå en hund der ikke kan være ude pga. gøen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lærer hund at være i have
  • #2   16. jun 2017 Jeg har brugt samme metode med vores som Isabelle.

    Nu gør han kun, når der sker noget nyt (han er en vagtrace og advarer pr automatik imod alt nyt). Men lyde han kender bliver ignoreret. Også naboens gøende små hunde.

    I øvrigt, husk at stoppe bare den mindste antydning af graveri. Orv hvor vi fortrød vores manglende indsats i starten med den gamle hund. Vores gamle Berner blanding fik ret hurtigt haven til at ligne en pløjemark. Med vores nuværende har det været Nej fra starten af at vi fik ham (han er en omplacering).

    Så han graver gladeligt i hunde skoven og andre steder hvor han må, men aldrig i vores have. smiley


  • #3   17. jun 2017 Ellers kan du gøre som en på FB. : " Det er på grædende knæ og med blødende øjne at vi sælger vores super dejlige hund...... Han kan nemlig ikke blive i haven og vi vil ikke indhegne vores grund!!! "

  • #4   17. jun 2017 På samme måde som Isabelle og Martin

    Angående gaver, så synes jeg at det er synd at de ikke må grave. Det ligger jo i deres natur.
    Min hund har er sted i haven, hvor den gerne må grave.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #5   17. jun 2017 hvis det kan gøres så simpelt, så er det jo helt overskueligt smiley

    men jeg håber selvfølgelig på at der ingen problemer bliver. smiley


  • #6   17. jun 2017 Vi kalder vores hunde ind...

    Det eneste tidspunkt, hvor labradoren gør er når der står en kat ude foran hegnet.

    Chihuahuaerne kan godt gø, når de keder sig, når der går andre hunde eller spændende mennesker forbi haven (de vil jo ses og snakke med alle). De kan også gø, når de høre en ukendt lyd - eller en nabo som de gerne vil hilse på...

    Vi siger bare "kom ind" og så kommer de typisk ind. Er der en anden hund som de gerne vil "følge helt væk", så går vi helt ud og henter dem ind.


  • #7   17. jun 2017 Da jeg havde Robin gåede han kun i haven hvis der var hunde inde ved siden af..

    Jeg bor dog et sted hvor jeg ikke ville lade ham rende i haven alene, da der også er andre lejeligheder, og man skal igennem kælderen for at komme i haven smiley

    Gå evt. med ham ud indtil du er sikker på han kan "passe sig selv" smiley

    Kig haven igennem for om der evt. er nogle giftige blomster/bær eller lign. Nu ved jeg ikke hvor madglad din hund er, men nogle hunde spiser jo bare løs af alt der ligner mad smiley

    Tjek selvfølgelig evt. hegn igennem og hold jævnligt øje med om folk har smidt noget ind i haven (Det er hørt før at folk smider mad med ting i ind i haven)

    Hvis han gør meget, så informer evt. naboer om at i er ved at "alene have" træne ham smiley

    Ellers tror jeg ikke man behøver at gøre det vilde smiley


  • #10   17. jun 2017 Minion:

    Jo, jeg mener sq...... Det ødelagde lige hele min dag i går....... Jeg var SÅ rasende!!


  • #12   17. jun 2017 I en labradorgruppe smiley

    Tråden er der endnu, men der er lukket for kommentarer......


Kommentér på:
lærer hund at være i have

Annonce