{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Hun løber væk med vores ting.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en skøn lille tricolor cavalier hvalp. Hun er simpelthen en stjernehund! Kun 14 uger og allerede stueren smiley . Hun er hele familiens højdepunkt og vi træner hende hver dag.
Men hun er altså begyndt at løbe væk med de ting hun får. Og det enormt irreterene især hvis det er noget hun ikke må tage, fx. plastik eller andet smiley . Det kan være alt fra en ben til til plastik, tucher, ja for den sag cigaret skoder som hun finder på gaden. Det er især irreterende med vores egner ting, som sko, tasker osv. Vi har øvet grundigt at vi kan tage ting fra hende med at give hende noget der var endu bedre.
Men hun er fuldtændig ligeglad med godbiden selvom det er kødpølse! ( hendes favorit godbid) Hun kigger på den og overvejer lidt men sætter derefter i løb smiley
Mit spørgsmål er om i har en metode til at få hende til at droppe den dårlige vane?
Ellers er hun en skøn familie hund smiley .

vh Susie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun løber væk med vores ting..
  • #1   5. jul 2017 hej jeg har samme problem med Balder han lytter kun hvis det lige passer ham for tiden ved ikke helt hvordan jeg håndtere dette obs han er 15 uger

    glæder mig til af komme på hvalpe træning men det starter desværre først 17/8

    Stefan


  • #2   5. jul 2017 Jeg indlærte NEJ ret hurtigt, og har mine taget noget de ikke måtte, så blev der sagt NEJ. Så slap de det.

  • #3   5. jul 2017 De har ikke troen på, at ligegyldigt hvad de har af spændende sager, så har mor/far altid noget meget sjovere at tilbyde.

    Det er det, de i den kommende tid skal lære - og der falder et stykke kødpølse ret igennem.

    Kvaliteten af leg og samvær skal op, så hunden altid vil vælge andet fra fordi det med garanti er så meget federe at være hos jer.

    Så skru op for gas og ballade SAMMEN.

    Og få trænet nej-kommando og/eller slip sideløbende.


  • #6   5. jul 2017 John. Hvalp eller ej, så er det nu bedst at lære den hvad nej betyder lige fra den kommer ind af døren, det vil gøre ALT meget nemmere jo ældre den bliver, hvordan man så lære den det er spørgsmålet, smiley

    Som CH og Helle skriver, så må man gøre sig mere interessant end det den stikker af med hvilker betyder ALT smiley for den skal gerne spytte alt ud når i ønsker det, ligesom i gerne vil ha at den kommer hen til jer når i ønsker det.
    Men lad os være realistisk, det sker ikke på en nat, sørg for at der ikke ligger ting på gulvet som hunden ikke må røre, sko må ind i et skab eller op på hylder, kan den nå noget når den står på bagbenene så væk med det. Alt det hører med til at have hund smiley det er ligesom at ha et lille barn der lige er begyndt at kunne gå selv. Når alt det "løse" er væk, så husk at sige nej hver gang hunden rør noget den ikke må røre, og byt så med noget den godt må få, hvis/når den stikker af så løb IKKE efter den, det vil den se som én leg, så vent til den ikke gider løbe rundt længere SÅ kan i gå hen og tage tingen og evt. bytte. Men vær konsekvent med brugen af nej så den ikke misforstår jer, sig det aldrig i en vred tone, bare bestemt.
    Jeg håber ikke jeg fik skrevet det for rodet smiley det er svær at skrive forståeligt samtidig med at man "multitasker" smiley


  • #7   5. jul 2017 #2 Vi har lært hende nej og hun lystre fint, dog har jeg aldrig brugt det i sammenhæng med at hun skulle løbe væk med ting. Men det skal da prøves og se om hun lystre det smiley .

  • #8   5. jul 2017 I har trænet nej - en hvalp på 14 uger har ikke lært det endnu smiley

    Det tager tid og arbejde at indlære den slags så den virker i alle situationer smiley

    Vigtigst i den alder er dog kontakten til jer. Og der kommer en bunke foræret når man starter med det, når de er helt små.
    Det er fundamentet for al træning og al samvær i resten af hundens liv, så det er der, der skal sættes ind.


  • #10   5. jul 2017 Måske du skulle træne hende, som vi træner fremtidige apportører?
    Hvergang hunden har fundet et emne, så kalder vi den ind, men tager ikke emnet fra den. Tværtimod roses den overstrømmende, for at vise os "skatten", og det ligegyldigt, hvor klamt eller potentielt sundhedsskadelig "skatten" er. Når den så viser tegn på at spytte ud, får den slip kommandoen, og roses overstrømmende igen. På den måde undgår vi, at de styrter væk med fundet. Det er ikke helt nemt at beherske trangen til at gribe ud efter stinkende ådsler, eller hvad de nu ellers kan finde på at samle op, så snart de er inden for rækkevidde, men det lønner sig...


    profilbillede
  • #12   5. jul 2017 Det lyder som om at jeres hvalp har fundet en sjov leg smiley For øvrigt en leg som de fleste hvalpe elsker smiley
    Træning og tålmodighed er vejen frem.


  • #13   5. jul 2017 Hvis i altid har taget ting fra hvalpen uden at tilbyde noget andet, så er det ganske naturligt at den render væk når den har noget.
    Så har den gjort dårlige erfaringer og stoler ikke på jer.
    Resultatet er en hund som render sin vej når den har noget.

    Derfor ALTID byt med noget andet godt når i tager noget fra hvalpen, så lærer den, at den kan stole på jer og at det kan betale sig at komme hen til jer, hvis den har noget.




  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #16   6. jul 2017 Det er fint at hunden lærer at aflevere. At rose og belønne for noget den ikke må tage, vil jeg ikke gøre. Så får den I hvert ifald ikke nogen forståelse for at det er uønsket.

    Den fejl har jeg lavet en gang. Jeg vil give det meget lidt opmærksomhed,når den tager noget den ikke må,og have en fest når den leger med sit eget.


  • #17   6. jul 2017 Arh Anni, hun skriver vidst at de netop giver noget bedre i stedet. smiley

  • #18   6. jul 2017 Bare lige for en god ordens skyld - når jeg skriver at hunden skal tro på, at ejeren altid har noget federe end det, den har, så er det jo noget, der skal trænes på alle tidspunkter, det er en grundtræning og ikke noget, der bare foregår, når hunden har taget ting og sager.

    Der skal bare altid være bonus hos ejeren - så vil hunden også ganske intetanende storme hen til ejeren, når det, der er taget er ganske forbudt smiley



Kommentér på:
Hun løber væk med vores ting..

Annonce