{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Hun løber væk..?)-: {{forumTopicSubject}}

Ja.. Altså min mor har jo lært Liva at hun skal komme når man kalder.. Det dur godt nok indefor.. Hvis jeg går ud i haven med hende finder jeg noget legetøj så vi kan aporte.. Hun løber ud og tager legetøjet så løber hun tilbage til mig.. Men nå hun så når en halv meter væk fra mig så spurter hun bare væk fra mig!)-: Min mor siger det er fordi Liva ser mig som en lege kammerat.. Og hun kommer når min mor kalder fordi Liva har sat sig i respekt overfor hende.. Men.. Hvordan skal JEG ku komme til det nu hvor hun ser mig som en legekammerat?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun løber væk..?)-:
  • #1   18. sep 2012 kan se hun er fra 2012, så selvfølgelig, træning.

  • #2   18. sep 2012 Jeg mener ikke det har det fjerneste med respekt at gøre. Indkald er en meget svær øvelse og særligt hvis hunden allerede har lært at den bare kan skride når den har lyst.

    For det første skal hunden lære at noget af det fedeste i verden er at løbe mod dig, den skal lære at når du tager fat i hendes halsbånd/sele sker der næsten altid noget godt og i det hele taget skal hun lære at du er superfed også selv om der er alt muligt andet spændende.

    En anden MEGET vigtig ting hun skal lære er selvkontrol, det vil sige at hun frivilligt skal kunne vælge dufte, katte, andre hunde eller hvad det nu er hun løber efter fra, frivilligt og i stedet vælge dig.
    Dette skal hun kunne i snor inden du slipper hende.

    Til sidst så er det vigtigt at hun ikke er understimuleret, det vil sige hun skal have fysisk og mental motion nok, sådan at hun ikke har en masse overskudsenergi hun skal have brændt af når du slipper hende.

    Derudover er det meget vigtigt at hun ikke får en masse oplevelser hvor hun oplever at hun har mulighed for at smutte fra dig og løbe ud og more sig, selv om du kalder på hende. Derfor: på med en snor og start med at træne indkald i denne. Først når du vil væde 1000 kr på at hun ikke stikker af fra dig, kan hun få snoren af smiley



  • #3   18. sep 2012 Lige i forbindelse med en apportøvelse, så ved hunden jo ikke, hvad du ønsker af den - og dermed ved den heller ikke, hvad der kan betale sig.

    Den vælger så den - for den - mest logiske løsning og den hurtige vej til sjov og ballade.

    Derfor skal du vise den, hvad du ønsker og at det kan betale sig. Det gør du ved at træne afslutningen på øvelsen før du træner resten.


  • #4   18. sep 2012 Joo men.. Jeg vil jo gerne vide hvad jeg skal gøre!;-)

  • #5   18. sep 2012 Man bliver jo helt varm om hjertet, Batdog...

    Jeg er jo naturligvis enig smiley


  • #6   18. sep 2012 Hov, havde vist ikke fattet at det var i forbindelse med apportøvelse problemet var.
    Men i så fald har det heller ikke noget med respekt at gøre, men som CH skriver et spørgsmål om at hun ikke har forstået øvelsen.
    Træn rigtig meget på at hun skal aflevere tingen til dig, hun skal altså ikke hente den, du giver hende bare genstanden i munden og så skal hun aft´levere igen på dig signal.


  • #7   21. sep 2012 BATDOG: Det er jeg skam også begyndt på, altså at jeg så ignorere hende også sætter jeg mig bare i græsset.. Hun kigger på mig.. Tager sit legetøj og går hen imod mig og gør præcis det samme som hvis jeg står op.. Jeg bliver siddende og tilsidst går jeg bare ind for så mister jeg interessen i at lege med hende..´

    - Men måske som du siger skal jeg prøve med en lang hundesnor!;-)


  • #8   21. sep 2012 Super! Det vil jeg da prøve! smiley

Kommentér på:
Hun løber væk..?)-:

Annonce