1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Unghund har spist kornkugler til fugle. Unghund har spist kornkugler til fugle.

Hej Hg.
Vores hund har i går fået gnasket 2-3 kugler af korn/fedt til fugle i sig. Han har haft tynd afføring et par gange i nat og en enkelt gang i dag.
Han er noget dvask i det. Kan få ham til at drikke en smule vand af min hånd en gang i mellem. Jeg må gerne trykke ham på maven osv uden han ømmer sig eller noget.

Vil virkelig gerne vente med dyrlæge til i morgen, hvis det er muligt. Vi ringer også til dyrlægevagten, for lige at høre, men har I nogle gode råd?

Kan det klares med 24 timers faste og derefter skånefoder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghund har spist kornkugler til fugle.
  • #1   16. jul 2017 Jeg ville ringe til dyrlægen nu! Det kan være rigtig alvorligt med den mænget fedt

• #2   16. jul 2017 Dyrlæge. Det er ikke alle hunde der kan tåle fedt i de mængder.

• #3   16. jul 2017 Vi ringer til dyrlægen.

Vi har sygeforsikring på ham, dækker den sådan noget her?

• #4   16. jul 2017 Fedt kan være et stort problem og var der net på, mindst ligeså slemt.

Havde hunden ikke haft symptomer kunne du vente, men det du beskriver er ikke godt.

Jeg ville ikke vente!

• #5   16. jul 2017 Ja

• #6   16. jul 2017 Der var ikke net på.

• #8   16. jul 2017 Nå, jeg snakkede med dyrlægevagten. Det burde ikke give så store problemer, så hun mente har bare har sart mave.
    Dog skulle vi ikke faste, det bruger man ikke mere og slet ikke til en 10 mdr gammel hund. Jeg er i gang med at koge kylling og ris som han skal have i små portioner. Har lige fået 1 dl hønsekødssuppe i ham, uden problem.

Skulle se tiden an, give små portioner mad og godt med væske og ellers ringe igen hvis han intet ville indtage.

• #9   16. jul 2017 En anden gang så tøv ikke med at ringe til vagtdyrlægen.
    Hvis du nu skal afsted senere, så ved du allerede hvem der har vagten og vagten kender din sag smiley

Din forsikring gælder selvf. i tilfælde som disse, det er det du har den til smiley
    I denne situation lyder det til, at I behandler på lille mistanke om evt. akut bugspytkirtelbetændelse ... Masser af væske, skånekost i kontrollerede afmålte portioner etc.

Ved smerter, eller hvis den ikke vil drikke rigeligt med væske, skal hunden have intensiv behandling hos dyrlægen ... Så vær obs. på det.

Skulle det være akut bugspytkirtelbetændelse, er du allerede i gang med behandlingen, og dyrlægen kan tage over ...

Er det alm. maveonde, så er du også allerede i gang med den rigtige behandling smiley

Jeg håber vovsen slipper med en gang maveonde smiley

God bedring med ham.

• #10   16. jul 2017 Han skal vist nok blive helt frisk og sit gamle, irriterende hvalpede jeg igen i løbet af et par dage. Han var ihvertfald frisk nok til at forsøge at lege med hønsene. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Unghund har spist kornkugler til fugle.

Annonce