{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Renlighed hos hvalp/unghund ude vs hjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig malteser/havaneser på 6,5 måned, som er så godt som renlig. Han kan godt ind imellem have et enkelt uheld når han er alene hjemme en arbejdsdag, men ellers klarer han det så flot! Vi går normalt 4-5 ture om dagen, og der imellem holder han sig (stort set altid) uden problemer.

Han blev i weekenden passet et døgn af en veninde, og havde der 3 uheld med at tisse indenfor. Hun er hundekyndig, og han kender hende. Er det normalt, at renligheden kan "variere" alt efter om hunden er hjemme eller ude og er det så "bare" et spørgsmål om, at træne ham i at blive passet ude? Jeg tænker om det har været fordi det stadig er meget nyt for ham at blive passet, da jeg helst vil planlægge, så det ikke er nødvendigt. Han havde spist, leget, sovet og ellers opført sig som normalt, så jeg tænker ikke han har været utryg, men mere om det var "for spændende" og han så havde problemer med at holde sig, ligesom da han var mindre?

Alle gode råd modtages med kyshånd - tak smiley


Kommentarer på:  Renlighed hos hvalp/unghund ude vs hjemme
  • #1   23. apr 2018 Kan også være svært for hundesitteren at spotte signalet om at hvalpen skal ud når man ikk har set signalet før.. selvfølgelig er der nogle fællesnævnere men det kan være individuelt.. Men personligt ville jeg ikke se det som værende et stort problem - de får tilbagefald af og til før de bliver helt renlige.. det er MEGET normalt..

  • #2   23. apr 2018 Jeg ved at mine havde problemer når vi ikke var hjemme, da de var yngre, hvis de ikke vidste hvor de skulle gå hen for at vise at de skulle ud. Hvis der ikke var en havedør f.eks og de ikke vidste hvilken dør der førte ud. Hjemme ved de jo hvilken dør de skal gå til for at blive lukket ud.

    Og så blev deres signaler anderledes når de ikke var hjemme, netop fordi de ikke bare kunne gøre det samme. Hvis de kendte stedet var det ikke et problem. smiley


  • #3   23. apr 2018 Stress kan give urenlighed, og en stor hvalp/unghund bliver stresset når den passes ude. Så jeg ville tage det ganske roligt!

    Jeg ville dog sørge for at tage hunden med en masse fremmede steder, gerne hjemme hos folk, så den lærer at det er ok at være andre steder end hjemme. Og når den passes ude, så sørg for at den har egen kurv og andet med, så den har noget der minder om hjem smiley


  • #4   24. apr 2018 Vores første hund tissede indenfor hjemme hos mennesker med gulvtæppe. Jeg tror hun opfattede det som græs og andet blødt man gerne må tisse på. Vi havde ikke tæpper hjemme.
    Hunde kan også finde på at markere ovenpå spændende lugte, så hvis man kommer et sted hvor andre har tisset, fx hos dyrlægen, kan der sagtens markeres ovenpå. Da må man være lynhurtig.


  • #5   24. apr 2018 Tak for jeres svar - jeg tager ham videre med ud i verden med god samvittighed og ekstra opmærksomhed (:

  • #6   24. apr 2018 Jeg syntes det er meget forskelligt hvor tidligt hvalpe bliver helt renlige. Vi har en gang været heldige at have en der aldrig har tisset eller lavet inde , fra han var 8 uger. Pt. har vi Fie , en lille cairn pige fra juni 2017. Hun er først blevet helt renlig efter første løbetid , da hun var 9 mdr.

Kommentér på:
Renlighed hos hvalp/unghund ude vs hjemme

Annonce