{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Gør kort når den forlades {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en dejlig formel 1-labrador på to år.
Hun har i stort set al den tid, vi har haft hende, gøet kort (ca. 1 min) når hun er blevet forladt. Derefter siger hun ingenting og ødelægger heller ikke noget i huset. Vi har haft overvågning på hende og hun ligger fint og sover og slapper af imens vi er væk - også når vi er væk i op til seks timer. Det er kun lige det første minut, efter hun har spist det ben, hun altid får, når vi går, at hun begynder at gø. Og så stopper hun som sagt kort tid efter og går og lægger sig. Så gør hun kun igen hvis hun hører postbuddet eller skraldebilen ude på vores vej.
Vi tænker i min familie, at det selvfølgelig skyldes en form for seperationsangst, men da hun kun gør kort og ellers er afslappet resten af tiden, har vi svært ved at finde ud af, om vi skal gøre noget ved det, og hvad vi skal gøre.

Er der nogen, som har oplevet noget lignende, eller som måske kan komme med nogle fif?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør kort når den forlades
  • #1   25. sep 2017 Giv hende noget at tygge i / beskæftige sig med?
    Tyggeben (som er ok at give uden opsyn) eller aktivitetslegetøj (mad i bold, frossent mad i konglegetøj og lignende). smiley

• #2   25. sep 2017 Jeg ville apsolut intet gøre, ville bare gå ud fra at sådan er den hund;)

• #3   25. sep 2017 Det gør min også og har altid gjort det. Det er et helt særligt gø, han bruger, og det er simpelthen bare sådan et "hey, I glemte noget/I kan sgudda ikke bare gå uden miiiig"-brok-gø.
    Jeg har aldrig overvejet at gøre noget ved det.

• #8   25. sep 2017 Min gør det hvis jeg efterlader ham i bilen - bare lige et par sekunder eller til han ikke kan se mig mere, så ligger han også helt roligt og opdager næsten ikke når jeg kommer tilbage.
    Det har jeg valgt ikke at gøre noget ved og tænker at det netop er et "halløj, glemte du ikke noget - nå pyt" smiley

• #9   25. sep 2017 Simone F: Som jeg skriver, så giver vi hende altid et ben, som hun kan tygge i, når vi forlader hende. Det er hun altid meget glad for, men når benet er spist op, så kommer den kortvarige gøen. Og det er uanset om det har taget 2 min eller 20 min at spise benet. Vi prøvet at give hen ben og lægge godbider i en bold, og alligevel gøede hun da begge var tømt smiley smiley

Som mange af jer skriver, har vi også fornemmelsen af, at det er lidt som om hun siger "Hey, hvor blev I af? I glemte mig!", også affinder hun sig med det bagefter. Det er et helt andet gør end når hun fx hører postbuddet.
    Men det er da egentlig ret utroligt, at det alligevel sker næsten hver gang hun forlades. Der er selvfølgelig nogen gange, hvor hun ikke siger noget som helst, men tænk at hun ellers gider blive ved? Hun affinder sig jo alligevel altid med det kort tid efter smiley smiley

Det er dejligt at høre, at vi ikke er de eneste, der har en hund, som lige skal komme med sin mening om situationen, men som alligevel affinder sig med, at sådan er det nu engang, og at det egentlig også er okay smiley

• #10   25. sep 2017 Jeg ville se at få ændret situationen, for det ville ikke fungere for mig. Jeg går heller ikke fra et barn der græder. Det giver sådan en dårligt start på dagen.
    Prøv at give hunden en frossen kong. Det tager mindst 30 minutter at æde sådan en og trætter så godt. Hunden skal naturligvis være luftet godt af inden.

• #12   25. sep 2017 Malene og huskierne: Hun får som skrevet allerede et ben med frossent fyld, når hun forlades - og hun luftes grundigt inden.
    Hun gør ikke lige idet vi går, men først når benet er spist op. Også selvom det tager 30 min at spise.
    Uanset hvor lang en tur vi går og hvor meget guf hun forlades sammen med, så kommer der stort set altid lige de der 30-60 sekunder, hvor hun gør lidt, og så slapper hun af resten af tiden.

• #13   25. sep 2017 Jeg ville stadig ændre noget med henblik på at fjerne hendes larm. Hun gør det af en grund. Om det er angst, frustration eller bare en dårlig vane ved du nok kun selv.

• #14   25. sep 2017 Malene - og huskierne: Vi plejer at blande ris og leverpostej og komme det i nogle brugte, rensede marvben, som vi så fryser ned. Hvad vil du foreslå at putte i en Kong?

• #15   25. sep 2017 Det lyder da fint.
    Jeg laver grød af tørfoder, madrester, grøntsager, vådfoder osv. Det tager dem længere tid i kong end i marvben. Samtidig er kong mere skånsom for tænderne

• #16   25. sep 2017 Ja, jeg ved det tager længere tid med kong, da den kun har åbning i den ene ende.

• #18   25. sep 2017 Lens: Hvordan lærte du ham det? Kan du måske prøve at være lidt mere konkret? smiley

Kommentér på:
Gør kort når den forlades

Annonce