{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søren !!!
  • #4   6. okt 2017 Martine
    Tak fordi du godkender mit udstyr. Og i lige måde smiley


  • #6   6. okt 2017 Hovedet er meget bulldogagtigt (performance), men kroppen kunne godt pege lidt i retning af dogoen. Stamtavlen viser dog kun bullerbasser smiley

  • #8   6. okt 2017 #4

    Elsker din evne til at få det helt rigtige ud af mine skriv smiley


  • #9   6. okt 2017 Den hund må godt nok stole meget på føreren, når den tør gå sådan så længe smiley
    ,


  • #10   7. okt 2017 Jeg kan ikke lade være med at tænke, om ikke at den hund får ondt i nakken af at gå og kigge op på føreren konstant ?
    Nogen der ved om det evt. kræver jævnlige besøg hos kiropraktor/fys eller lign. ? Hos hunde der trænes meget, og som ofte går med hovedet i den stilling ?

    PS. Søren, er sikker på at Chili foretrækker en lur på sofaen, fremfor at tosse rundt på en træningsbane smiley


  • #11   7. okt 2017 Nogen der ved om det evt. kræver jævnlige besøg hos kiropraktor/fys eller lign. ? Hos hunde der trænes meget, og som ofte går med hovedet i den stilling ?

    Det gør det ikke.

    Jeg går / har altid gået, med mine hunde "på den måde" når jeg træner. Jeg kommer regelmæssigt hos Charlotte Frigast (kiropraktor, in case you didn´t know), hver 4. måned ca, og jeg har aldrig oplevet at der var noget galt, der kunne henføres til den måde vores hunde går fvf på.

    Og ja, der er jo mange der fejlagtigt tror at hunde foretrækker at flade ud på en sofa, istedet for at "tosse rundt" på en træningsbane.
    Og ja, de ta´r altid fejl.


  • #13   7. okt 2017 Min oplevelse fra schæferne er, at de skader, de får af deres træning kommer i bagparten, ikke i nakken.
    Myoser, bevares - men det er der vist ingen hunde, der kan sige sig fri for - mindst af alt hunde, der ikke laver noget smiley

    RED: Lige en undtagelse - de skader, de kan få i nakken af træning af IPO handler ikke om lydighed, men om sammenstød med figuranter. Det kan godt blive noget rigtig skidt.
    Men de får ikke skader af at kigge op.


  • #15   7. okt 2017 Selvfølgelig er tavlen ufuldstændig, men der figurerer ikke nogen dogo i de dele, jeg har set. Tavler fra sydstaternes brugshunde er vel oftest mangelfulde. I øvrigt ser hunden ud til at passe godt overens med standarden på det fysiske plan. Den virker dog ikke så stædig, som nogle kan være. Fik du den Chili?

  • #17   7. okt 2017 Den virker dog ikke så stædig, som nogle kan være.

    Den er måske brugslinie og mere samarbejdsvillig ??? Og Miss Chili er ud af udstilingslinierne smiley


  • #18   7. okt 2017 Den lokale beaty-queen aka Chili er en såkaldt hybrid. Altså en kælling fra hver by. I hendes aner findes bla Margentinas sgt. Rock, der ikke alene var brugslinjer, men rent faktisk har danset med vildsvin. Vi har vildsvin meget tæt her på, men min fryser er så fyldt, at jeg ikke kan presse en pakke skiveskåret bacon ned i den smiley

    PS! Stædigheden er nærmere kønsbestemt


  • #19   7. okt 2017 PS! Stædigheden er nærmere kønsbestemt

    Nå nå ...


  • #20   7. okt 2017 hvor mange point er max? Altså går ud fra at 97 er flot, men der er jo forskel på om max er 100 eller 150.


  • #22   7. okt 2017 takker smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #23   7. okt 2017 I hendes aner findes bla Margentinas sgt. Rock

    Der er også en del Margentina sgt rock i hunden fra startindlægget..se evt #16


  • #24   8. okt 2017 Martine: Tak smiley Kom bare til at tænke på, at flere af jer, der træner meget, jævnligt benytter jer af kiropraktor og lign. Regnede med at det var forebyggende, men har ikke spurgt ind til om det var forebyggende, eller om det var nødvendigt pga. skader ( i f.eks nakke). Så jeg blev nysgerrig smiley
    Hvis hverken du, eller CH, oplever at hundene er generet af at gå med hovedet i den stilling, så tænker jeg, at det sådan generelt ikke er et problem.

    Og så er jeg for øvrigt enig med dig i at hunde skal ud og bevæge sig/arbejde. Ikke nødvendigvis på en træningsplads, men de skal ud af sofaen med jævne mellemrum smiley Selvom mine elsker at dase med mig i sofaen, så elsker de det altså mere, når vi tosser rundt i haven og søger efter dåsemad i græsset smiley

    Kan dog godt være i tvivl om hvorvidt Chili er en mønsterbryder, og rent faktisk er én af de få hunde, som foretrækker at flade ud i sofaen smiley smiley Ud fra Sørens beskrivelse af hende, har jeg svært ved at se Chili være begejstret på en træningsplads, medmindre der er uddeling af gratis øko bøffer smiley


  • #26   8. okt 2017 Nu da stråmændene køres i stilling, så vil jeg lige knytte en kommentar dertil. Det er muligt, at Chili gider komme på en træningsplads, men jeg gør ikke. Derfor stoppede jeg også for mange år siden i forsvaret. Hundens interesser bliver ofte et spejl af ejers, og Chili er ganske stille og rolig, nu hun er indendørs. Før hen var hun spændt som en paraply i regnvejr, når vi var i skoven eller ude på de åbne marker (ja, her er der bondeland ad libitum).
    Martine kunne sikkert have fået noget brugbart ud af at træne med tykke, og de ville begge have elsket det. Chili fordi hun er tilpasningsdygtig, og Martine fordi hun så ikke skulle pudse pokaler smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #27   8. okt 2017 Selvfølgelig er tavlen ufuldstændig

    stråhat eller ej..Ser ud til at du bevidst undladede at svare på denne "selvfølgelighed"..?


  • #28   8. okt 2017 Peter
    Jeg svarede i #15. Brugshunde har ikke altid tavler. Min farfars foxterrier havde heller ikke. Den kom fra en nabogård, der havde en dygtig rottehund. Min farfars hund var umiskendelig foxterrier, men altså ingen tavle.
    Desuden gider jeg ikke deltage i dine typiske 'uploade link' konkurrencer. Jeg har skimmet Canario-tråden. Vor herre bevares.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #29   8. okt 2017 Tænkte nok at du skulle prøve at spille smartsass prettyboy med slikhår.. Der er vist ikke meget sindig nordjyde over dig..

    Jeg svarede i #15. Brugshunde har ikke altid tavler. Min farfars foxterrier havde heller ikke. Den kom fra en nabogård, der havde en dygtig rottehund. Min farfars hund var umiskendelig foxterrier, men altså ingen tavle.

    Der er jo nok en grund til at tavlen er mangelfuld..men jeg kan godt se at din viden om din egen race er særdeles mangelfuld.. Så ville du nok kunne ligge to og to sammen..om et par navne i tavlen..

    Desuden gider jeg ikke deltage i dine typiske 'uploade link' konkurrencer. Jeg har skimmet Canario-tråden. Vor herre bevares.

    Tror nu heller ikke at du har meget at bidrage med..Det sjove er at du selv finder anvendelse af google i ny og næ..men at du ikke fatter at skelne mellem løgn og latin..feks i tråden om de fladnæsede..hvor du kommer med google-klaphatte-argumenter om underbiddet.. Da du absolut skulle spille smart på Isabelle´s bekostning..


  • #30   8. okt 2017 Ups Peter, ramte jeg et ømt punkt smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #31   8. okt 2017 Ups Peter, ramte jeg et ømt punkt

    Nej, du udstiller bare din manglende viden om din race og hunde generelt..Hold dig nu bare til mad og trutmunde-tråde..


  • #32   8. okt 2017 Det vil jeg gøre. Så kan du holde dig til at uploade links og endeløse, ligegyldige copy-paste indlæg, som ingen alligevel læser.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #33   8. okt 2017 Det vil jeg gøre. Så kan du holde dig til at uploade links og endeløse, ligegyldige copy-paste indlæg, som ingen alligevel læser.

    Kan ikke gøre for at din viden om "racerne" er så begrænset på området, at du alligevel ikke fatter at drage en sammenhæng..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #37   8. okt 2017 Det kan gøre meget hvis man skifter side ofte og laver nogle udstrækningsøvelser med hunden. F.eks hovedet ind mod brystkassen.

    Det er mit indtryk at vigtigheden af udstrækning og massage, er lidt et overset emne i brugshundekredse som "kører" deres hunde en smule hårdt.


  • #39   8. okt 2017 Der tager du fejl, Peter.
    Massage og kiropraktik er meget brugt i brugshundekredse.
    Netop derfor ved vi også st de ikke får problemer af FVF.


  • #40   8. okt 2017 Jeg tror nogle her glemmer hvor vigtig en sund krop er for de hunde, der skal yde max.

    Derfor er det NETOP et fokusområde for brugshundefolk
    Hunden holder længere, får færre skader og yder mere.



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #41   8. okt 2017 Derfor er det NETOP et fokusområde for brugshundefolk
    Hunden holder længere, får færre skader og yder mere.


    Jeg er da glad for hvis du mener at det er tilfældet..Der har bare ikke været særlig meget viden eller fokus på området i de brugshunde-kredse jeg har stiftet bekendskab med (mest ph)


  • #42   8. okt 2017 Jeg kender naturligvis mest til IPO-miljøet.
    PH-kredse rykker sædvanligvis lidt langsommere.

    (Og jeg dukker mig)


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #43   8. okt 2017 PH-kredse rykker sædvanligvis lidt langsommere.

    Kan godt være at jeg skal stikke lidt til dem jeg kender i kriminal-klassen.. smiley


  • #44   8. okt 2017 Hahaha....
    Du er nu morsom nogle gange, Peter smiley smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #45   8. okt 2017 Du er nu morsom nogle gange, Peter

    Hvad mener du med det?



  • #46   8. okt 2017 Prøv at stik til dem smiley

    Men det er sjovest at stikke til den gamle (men ret magtfulde) garde smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #47   8. okt 2017
    Men det er sjovest at stikke til den gamle (men ret magtfulde) garde

    Min nabo har da mange år på bagen i de østjydske kredse.. smiley


  • #49   8. okt 2017 Det kan måske handle om træningskultur i de forskellige miljøer..
    Jeg kender intet til om hunde i andre sportsgrene får problemer med nakken af FVF - jeg ved, det ikke er et problem i IPO.
    Det kan da være at det handler om hvordan man træner - og ikke mindst hvor længe og med hvilke pauser..

    Det er ikke almindeligt at IPO-sportsudøvere går enormt lange træk med deres hunde i træningen.
    Det er få minutter ad gangen...

    Og de færreste er på banen mere end tyve minutters tid alt i lydighed. Et treerprogram varer omtrent 7-8 minutter at gå og det er bestemt ikke almindeligt at gå et helt program uden pauser i træning...


  • #51   8. okt 2017 Der findes nu mange kiropraktorer og fysioterapeuter der advarer mod at hundene skal gå for højt med hovedet og ved samme side. Det giver skader og ømheder.

    Jeg har ikke rendt ind i de mange, der advarer ?
    Jeg kan kun referere til hvad jeg får at vide, når jeg - stik imod hvad der er den normale opfattelse af brugsfolk - kører min hund til kiropraktor hver 4. måned fast.
    Ingen problemer i hverken nakke, skuldre, ryg .. så mon det har noget at gøre med svagere opbyggede hunde, eller ringere træningspas ?
    Jeg lærer min hund at gå fvf - jeg lærer min hund at springe frem og tilbage over henh flugt- og A-spring, og så er der jo ikke den store ide i at terpe de øvelser i halve og hele timer efterfølgende.

    Jeg bruger iøvrigt også den der blå bold - kan ikke huske hvad den hedder ? - hvor Czhaplin laver øvelser, balance, styrkning af ryg og lænd, samt udstrækning.
    Jeg varmer ham op inden han skal på banen - jeg laver et par få udstrækninger og går en tur med ham, hvor han er løs og selv kan bestemme tempoet.
    Efter hver træning - henh lydighed og gr C - bliver han skridtet af (ja, jeg er gammel ridepige), og får et dækken på, for derigennem at undgå at han køler ned for hurtigt.

    Jeg har 7-9-13 aldrig haft problemer med en hund, pga den går den der superfede fvf som man kun ser i IPO -de skader mine hunde har haft, var pga figuranter eller gåture.


  • #52   8. okt 2017 Martine kunne sikkert have fået noget brugbart ud af at træne med tykke, og de ville begge have elsket det. Chili fordi hun er tilpasningsdygtig, og Martine fordi hun så ikke skulle pudse pokaler

    smiley smiley
    I ph kunne vi nu sagtens have hevet noget pudsningsegnet materiale til os smiley


  • #53   8. okt 2017 "I ph kunne vi nu sagtens have hevet noget pudsningsegnet materiale til os"

    Hun kan knurre på kommando. Man skal bare sige 'kommer muddi'. Den virker hver gang, men bliver mere og mere uentusiastisk, som det viser sig, at muddi ikke kommer alligevel. Muddi var vores tidligere nabos ret så larmende, lettere gumpetunge labradortæve(kunne godt minde lidt om . . . . . . . . . . .).


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #54   8. okt 2017 I ph kunne vi nu sagtens have hevet noget pudsningsegnet materiale til os

    Ja måske, hvis det ellers var en af de godkendte racer i Dansk Politihundeforening smiley


  • #55   8. okt 2017 Ikke "måske" .. og ja, PH er jo nødt til at holde talent ude af deres forening. Hvis jeg, en IPO-tosse, kommer med en AmBull og klasker dem allesammen ud af kurs .. så .. ja, det kan du nok godt selv se.

    Det skulle nødig hedde sig smiley


  • #56   8. okt 2017 Hun kan knurre på kommando. Man skal bare sige 'kommer muddi'.

    Hun er jo nærmest overkvalificeret smiley


Kommentér på:
Søren !!!

Annonce