{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Erfaringer med at hente hund til DK.
  • #1   12. okt 2017 Jeg ville få et selskab til at ordne det hele. Der findes professionelle, som kører rundt og afleverer dyr. Men jeg er heller ikke god til at rejse så langt. smiley

  • #2   12. okt 2017 Ja det er svært at jeg forsøgt at komme.med.en fodertransport der ned men ingen kører i nærheden af mig overhovedet (jo Hamburg men der er kun et sæde og det er jo vedkommende der kører). Jeg har desværre ikke kunne overtale nogle til at køre med mig. indtil videre har det gået noget trægt med at få praktisk info om muligheden for transport fra de tilknyttede så det ville være dejligt hvis nogle havde erfaringer ned transport fra stedet

  • #3   12. okt 2017 Da jeg fik min hanhund hjem fra Spanien, fik jeg en der boede dernede, og som min veninde kendte, til at tage ham med op i et fly.
    Pga han var over 5 mdr, skulle han tjekkes ved dyrlæge 24 timer før udrejse, pas og sundhedsbog skulle stemples og dyrlæge skulle tjekke rabies osv.
    Det er klart at fortrække end fx cargo.
    Jeg ved der findes firmaer, som lever af at styre transport fra USA osv, hvor de har styr på al papirarbejdet osv.
    Det koster en krig, når det skal gøres på den måde. Men når hundene også koster en del, så kan det godt betale sig smiley


  • #4   12. okt 2017 Og så er der selvfølgelig de papirer fra Fødevarestyrelsen, som importør selv skal udfylde.

  • #7   12. okt 2017 Jeg fik Penny hjem fra Ungarn, så du kan bare spørge hvis du savner svar på det praktiske.
    Jeg kommer aldrig til at handle hund ubeset igen. Etik og sundhed i udlandet er meget langt fra danske standarder.


  • #8   12. okt 2017 Jeg var så heldig, Malene. Sky er sund og er gået igennem alle sundhedsundersøgelser med bravour, dog vil jeg aldrig igen hente en hvalp så sent. Men har blot prøvet at få hjem fra udlandet, hvor den havde tandfejl fra hvalpestadiet og jeg fik at vide det ville ændre sig. Det gjorde det ikke.
    Sky havde været igennem tandskifte og havde begge sten nede, så jeg var mere sikker på ikke at købe katten i sækken med ham.
    Det kostede gjorde så også, at han kostede væsentligt mere end én på 8 uger.


  • #9   13. okt 2017 Jeg vil anbefale at man selv rejser ned og mærker 'varen' igennem, vurderer forholdene, ser forældrene osv.
    Jeg kunne have sparet mig selv mange problemer, havde jeg gjort det.
    Det er også nemmest aht papirarbejdet at ledsage hvalpen hjem, fremfor at skulle søge importtilladelse.


Kommentér på:
Erfaringer med at hente hund til DK.

Annonce