1.942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

SodaDog
SodaDog
Emner: 8 Svar: 13

Drægtig og overvægtig Drægtig og overvægtig

Ja, jeg kryber til korset. Min drægtige tæve har fået godt med sul på sidebenene op til sin drægtighed. Jeg er desværre ikke ene om at bestemme hvad der kommer i skål og mund, så selvom jeg ihærdigt har kæmpet imod det, så er det altså kommet der til.

Nu er hun i sidste del af sin drægtighed, hvor man normalt forøger fodermængden. Hun virker enormt sulten, og kan finde på at stå og gø for at gøre opmærksom på det.
Skal jeg fortsætte med at give normale mængde foder, fordelt over dagen, eller skal jeg forøge fodermængden som man ellers ville?
Jeg er godt i tvivl når hun i forvejen er overvægtig

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig og overvægtig
  • #1   7. nov 2017 En drægtig hund skal ikke på slankekur, jeg ville forøge mængden noget, måske ikke helt op på det anbefalede men forøge noget

• #2   7. nov 2017 spørger måske dumt da jeg ikke har forstand på drægtige tæver, men kan man ikke give gulerødder, æble o.lign til at drøje maden, tilsætte grøntsager osv ...

• #3   7. nov 2017 Selvom hun er tyk er hun jo stadig sulten.
    Jeg ville sørge for mad til hende og så må I sætte ind med slankekur bagefter.

• #4   8. nov 2017 gulderødder er ikke dumt!
    men ville bestemt også sætte mængden op en drægtig tæve skal ikke være sulten og ikke være på slankekur smiley
    hun får brug for fedtet når de små skal vokse i maven og amme når de kommer ud smiley

• #5   8. nov 2017 En drægtig tæve skal holdes i god form for at hun har de bedste chancer for en problemfri fødsel. Overvægt er noget møg, men det er for sent at slanke hende nu.
    Du skal forøge mængden en smule og så bare håbe på at alt går vel alligevel.
    Efter fødslen skal de som regel have rigtigt meget mad, for at holde energidepoterne. Hvalpene suger al næring.

• #6   8. nov 2017 Min tæve var nu sulten under sin drægtighed. Havde hun fået lov til at spise sig mæt, ville hun være blevet fed, ganske simpelt.

Nogle hunde har glubende appetit og det bliver bare værre i drægtigheden. Det må man styre for dem.

Maden i den sidste del af drægtigheden handler om hvalpene. Der skal være rigeligt for dem at gro af og rigeligt til samtidig at forberede kroppen til diegivning.

Det er ikke tid til slankekur, men heller ikke tid til at forsøge at mætte hende helt.

Jeg formoder hun får hvalpefoder?
    Øg en smule så det følger drægtigheden.

Du kan sagtens give hende næringsfattige fyldstoffer (gulerodssnacks osv), men forskellen bliver nok ikke stor. Maven kan i forvejen være lidt udfordret af al den mad smiley

Lad hende bruge tid på at få sit mad - lad hende arbejde for det. Det synes jeg kan skrue lidt på det madfokuset.

• #8   8. nov 2017 Når man giver hvalpefoder til drægtige tæver i sidste del af drægtigheden, er det jo for at give hunden den korrekte balancen af vitaminer, mineraler og proteiner m.m. til lige netop den situation. Ellers kunne man jo bare øge mængden af det foder, man bruger i forvejen.

Jeg ville bestemt ikke føle mig overbevist om, at det fedt hunden satte inden den blev drægtig, kan kompenserer for optimal fodring i den periode. Men meget afhænger jo også af om hun bærer to hvalpe eller ti hvalpe. To hvalpe kan hun nok bære igennem på almindeligt foder, 10 hvalpe kræver mere end afbrænding af fedt.

TS ved du hvor mange hvalpe sådan ca. hun venter ? Ellers var det nok en god ide at finde ud af, så du bedre kan målrette fodringen efter hvor mange hvalpe, hun bærer på og ikke efter, hvor bred hun er.

• #9   8. nov 2017 En anden ting - dem, der giver hende lækkerier ud over må du få kontrol på.
    Der er ikke plads til snacks, det hun får skal der være noget ordentligt krudt i.

• SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

#10   8. nov 2017 Ved ultralyd fik jeg at vide der var 8 hvalpe i maven
    Jeg har skruet op for hendes fodermængde i dag, og hun er lige kommet på Acana hvalpefoder for et par dage siden, og var på Orijen regional red før.

Jeg har prøvet at få folk til at stoppe med at give alt muligt ved siden af maden, både før og under drægtigheden. Men jeg får bare at vide jeg er skør i hovedet, at hun ikke er overvægtig (jeg kan ikke mærke ribbenene uden at trykke) og at det jo ikke skader hun får lidt frikadeller med sovs.
    Det er vel problemet med at bo med andre.

• #11   8. nov 2017 Hvis du lige er skiftet til hvalpefoder, så tøv en lille kende med at sætte rationen op. Vent og se, hvad der sker, hvalpefoder er meget næringsrigt.

De gør simpelthen hvalpene en bjørnetjeneste, jeg ville blive eddikesur, hvis det var mig.
    Du bliver nødt til at insistere.

• SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

#13   8. nov 2017 Jeg er sådan set så træt af folks indblanding i min hunds fodring og opdragelse, at jeg er på boligjagt. Jeg har haft snappet ud, hvilket er åsagen til at jeg nu bliver kaldt "skør". Jeg havde fået hende ned på en flot vægt, som også dyrlægen roste. Men hjemme var jeg jo næsten dyreplager, og hunden udmagret, så der fik de hende hurtigt op på stadiet fed igen. Jeg ser ikke rigtig anden mulighed end at flytte for mig selv, uden bofæller.
    Jeg er træt af at have en fed hund, for jeg vil jo gerne have hende i mange år, med sunde led.

Jeg har lidt svært ved at bedømme hvad der er hvalpemave, og hvad der er fedt lige for tiden.

Kommentér på:
Drægtig og overvægtig

Annonce