{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

En ny race. Golden vs. Gravhund {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Efter jeg har måtte sige farvel til mine fantastiske gravhunde for snart 2 år siden, er jeg nu klar til at finde mig min nye bedste ven.
Der er ingen tvivl om at gravhunde har en speciel plads i mit hjerte, men..
Jeg har kigget meget på to racer som interesse mig meget. Golden retrieveren og Labrador.

Det jeg kan tilbyde er en hverdag med massere af motion og træning, derudover vil jeg tage hunden med på job på mit kontor, det skal derfor ikke være den bedste vagthund når der kommer nye ansigter. Og dermed også en ikke så gøende race.

Er jeg helt fra den med de her to racer? Og hvad kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En ny race. Golden vs. Gravhund
  • #1   12. nov 2017 De gør sjældent - min gamle retriever tror jeg ikke kunne

    Du skal være forberedt på de kan være en prøve i teenageårene - de er nemmere at gøre trætte med øvelser, træning o bruge hjernen. De er meget svære at løbe trætte da de, de første par år ikke må gå så langt som de absolut kan. De voksne kan fint gå 10 km og stadig have energi tilbage når de kommer hjem. Retrievere af jagtlinjer er trænet til at skulle kunne arbejde på jagt i små 10 timer uden problemer.

    Jeg kender mest til retriever - fantastisk race. Godmodig og elsker alle


  • #2   12. nov 2017 Retrieveren er normalt god til fremmede, lærenem, ikke gøende og efter min mening apsolut at fortrække til det du skriver her, eneste minus er nok størrelsen smiley

  • #3   12. nov 2017 Jeg har godt læst mig lidt frem til at de kan være "sjove nok" i deres teenage år. Men det afskrækker mig dog ikke. smiley
    Det lyder som en rigtig dejlige race. Størrelsen gør absolut ikke noget, der er heldigvis massere af plads på kontoret smiley


  • #4   12. nov 2017 Jeg har læst at man kan enten købe hvalp fra 'udstillings' linjen eller jagt. Har det den største betydning for deres sind eller hvordan?

  • #5   12. nov 2017 Smid lidt mental aktivering ind, så som at snuse efter foder, og så vil en Golden eller labrador få et godt liv, med det du beskriver.
    De er for det meste venlige med fremmede mennesker og lærenemme, så de kan sagtens tages med på job. Min Golden på halvandet har været med mig til forelæsninger, hvor han bare ligger og slapper af på sit tæppe. De er jo også lavet til en jagtform, hvor der er meget venten.
    Ja, de kan være belastende i teenageperioden smiley men jeg tror nu ikke, at det er værre end så mange andre racer.


  • #6   12. nov 2017 Det er mit indtryk, at udstillingenslinjen er mere tung i det. Ikke kun fysisk, men også mentalt. De er svære at få op i gear, og de har ikke det samme drive og arbejdslyst som en jagtlinje. En jagtlinje har krudt i røven og kræver en del at aktivere, men tilgengæld er den nok lettere at træne, fordi den gerne vil arbejde og være ved sin føre.

    Jeg har aldrig ejer en udstillingslinje, så det er udelukkende de indtryk, som jeg har fået fra træning og prøver smiley


  • #7   12. nov 2017 Tak for svar! Det er godt at høre fra andre der rent faktisk har erfaringen!
    Nu når vi er ved det, er der så nogen gode kenneler i kan anbefale?


  • #8   12. nov 2017 Af de to ville jeg foretrække labrador. Men den passer da også fint til det, du beskriver, hvis du altså også lige smider lidt aktivering der rammer racens egenskaber ind.

    Jeg ville vælge jagtlinjer.


  • #9   12. nov 2017 Tak for svar. Selvfølgelig vil der være metal stimulering og træning ind over.
    Er der grund til at du helst ville vælge jagtlinjen?


  • #10   12. nov 2017 Flere ting.
    Det er den mest trænbare. Det er relativt bløde hunde, som ønsker at samarbejde. De er mentalt sunde og de har en fornuftig fysisk sundhed.

    Og så helt personligt - jeg kan langt bedre lide hunde med lidt spræl i end sofakartofler og af de to, der er udstillingslinjen lidt til den magelige side smiley


  • #11   12. nov 2017 Det lyder også ret godt med jagtlinjen.
    For en labrador, har du så kenneler du kan anbefale? smiley


  • #12   12. nov 2017 vi har en gammel lab .blanding (12år) Blackie er en adoptiv hund , ville aldrig have valgt en jagtrace her til gården da det vrimler med vildt her omkring
    Er en forbavsende nem hund elsker at blive aktiveret.....vand er hun sjovt nok ikke interesseret i, kun i vandskålen. Så det er en god hund all round.
    Hvalpe kan være noget af en prøvelse, men det er så kort tid af deres liv så det må man affinde sig med....pomeranians er altså også en mundfuld som unge.....her er Rødtop på et år.....


    profilbillede
  • #13   12. nov 2017 Nej, så detaljeret kender jeg ikke racen, det er rigeligt med min egen smiley :D

    Men mon ikke der er nogen, der kan byde ind med det.


  • #14   12. nov 2017 Men.... at man har vildt i et område hvor man har en jagthund som en labrador er der vel intet konfliktfuldt i.
    En jagthund af denne type jager jo altså ikke vildt selvstændigt, tværtimod skal den afstå og afvente for derefter at apportere på kommando.


  • #15   12. nov 2017 CH vi har haft passet Blackie fra hun var unghund når ejeren var på ferie i sin autocamper første gang gik hun på harejagt og vi måtte ud i bilen og finde hende igen.....sååå det er heldigt de ikke er unge og viltre hele livet.

    profilbillede
  • #16   12. nov 2017 Opdragelse..
    Det handler ikke om at det er en race der bruges til jagt


  • #17   12. nov 2017 Helt enig med CH, det er bestemt uønsket for en retriever selv at rende på jagt, og stoppes de i det, fra de er helt små, bliver det sjældent et problem.

    I forhold til golden kenneler, hvor de har jagtlinjer, så ville jeg lige umiddelbart kigge på Danagold, Falkirks og Little Mhors.
    Er du mere til dual typerne så ville jeg kigge på kennel Shadowfax.

    Jeg ved ikke så meget om labrador avl, men jeg har set et par lærke hunde fra Lærkereden.


  • #19   12. nov 2017 Kennel Little Mhor smiley

Kommentér på:
En ny race. Golden vs. Gravhund

Annonce