{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Alle for alene hjemme problemer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen

Da jeg flere gange har oplevet folk sige "Bare vent, det kommer", så vil jeg hører jeres mening om et spørgsmål.

Nemlig om I mener, at alle hunde på et tidspunkt i livet for alene hjemme problemer?

Har nemlig indtryk af, at mange folk mener man ikke bare kan have en hund der ikke har et problem med det, og derfor intet ødelægger. Ligesom nogen mener det er absurd, at hunden ikke er i bur, når den er alene, trods den intet problem har med at være alene (fordi den bliver stresset over meget plads, mener flere)

Der er jo lige så mange meninger, som der er hunde, men vil gerne høre HGs syn på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle for alene hjemme problemer?
  • #1   12. nov 2017 Vores Luna havde aldrig problemer.
    Vi fik hende som 12 ugers, og hun kunne være alene nærmest fra starten, og havde aldrig problemer med det efterfølgende.


  • #2   12. nov 2017 Det eneste min han ødelagde da han var hvalp var en plakat på køleskabet om hunden signaler. Vi har ingen problemer haft med alene hjemme. I starten havde han køkken og bryggers. Kun fordi at der her var nemt at gøre rent efter uheld, for selvfølge forventer man uheld med små hvalpe.
    Da han i en uges tid ikke havde haft uheld når han var alene fik han adgang til mere eller mindre resten af huset


  • #3   12. nov 2017 Min gamle dreng har aldrig ødelagt noget og har aldrig haft problemer med at være alene hjemme i de 10 år jeg havde ham smiley

    Mine to nuværende tøser har heller aldrig ødelagt noget eller haft problemer med at være alene..

    Ingen bur her hjemme..

    Så nej, det er noget pladder at sige smiley


  • #6   12. nov 2017 De fleste hunde har ikke problemer med at være alene...

    Og at det skulle være absurd ikke at have hund i bur, når den er alene kan jeg på ingen måde sætte mig ind i.
    For 10 år siden var der stort set ingen der kom på den tanke og det gælder da også de fleste i dag.


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #9   12. nov 2017 Synes også selv det er fuldstændig absurd at man skal holde sin hund i bur, især hvis den ingen problemer har. Jeg overvejede meget kort selv bur, da jeg blev tudet ørene fulde med, at det var eneste måde vores hvalp kunne lære at være alene, og sove igennem om natten. Men lyttede til min egen mavefornemmelse, og vores har ikke haft nogle form for problemer, og har sovet igennem fra dag et, i sin kurv ved min side:)

    Og håber da vores bliver ved med at kunne lide at være alene hjemme:)


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #12   12. nov 2017 Vores gamle hund havde aldrig problemer med at være alene hjemme og det var faktisk ikke noget vi trænede ret meget, han kunne bare. Dog hoppede han i sofaen hvis han havde adgang til stuen, så det havde han kun kort tid, for jeg gider ikke hund i møblerne.

    Vores nye hvalp er helt anderledes. Han har svært ved at være alene ret længe uden at skulle bide i ting, så han er i bur når vi er væk i længere tid. Det vil vi hellere end en masse konflikter over gennemgnavede ting. I mellemtiden træner vi at være alene uden bur i kortere tidsrum.



  • #13   12. nov 2017 Jeg ved ikke lige hvem det er du snakker med eller om.
    Ingen med sin sunde fornuft i behold, sætter da en hund i bur alene hjemme. Det skaber da først angst. Bur er til transport eller kort ventetid på udstilling fx. Det løser ikke aleneangst, det fjerner kun symptomerne for ejer.

    Nogle racer er mere disponeret for problemer med at være alene hjemme end andre. Det afhænger ofte af hvor flokafhængig racen/individet er.


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #14   12. nov 2017 Malene og huskierne: Desværre er det noget jeg har hørt fra både hundetræner og andre folk som har haft hunde i mange år, både inde for egen race og andre. Og det har været grobund for en vældig debat, da jeg bestemt er af en anden holdning.

  • #16   12. nov 2017 Jeg har aldrig haft en hund, der havde problemer med at være alene hjemme. Bure bliver her udelukkende brugt i bilen.

  • #18   12. nov 2017 Bur er desværre det nye sort i denne sammenhæng...

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #19   13. nov 2017 Ja desværre er bur blevet det nye sort i nogle hunde kredse. Og bliver da også lidt overrasket når man snakker med folk om alene hjemme, og så siger at vores klare det til UG, at folk så alligevel ikke forstår vores ikke er i bur.
    En ting jeg også har oplevet er, at de mener hunden jo så ikke har et sted den har Helle, for børn osv. Her er kurven altså helle, ligger hunden der, skal hunden have ro. At vores så helst ligger så tæt på os som muligt er en anden snak smiley


  • #22   14. nov 2017 gonzo har aldrig haft problemer det vildeste han har lavet er at tahe vores sko og så putte med dem eller åbne en taske pga min søster havde en pose slik i den men aldrig splittet ting ad han har bare puttet med vores sko oh det var det

  • #23   14. nov 2017 Nej, vi har ikke oplevet udfordringer med at have hund alene hjemme.

    Jeg tror at det har meget racen at gøre, og ikke så meget træning. Faktisk har vi aldrig trænet "alene hjemme" med nogen af vores hunde.

    Som hvalp tager jeg hunden med over alt, og når den er lidt større (over 6 måneder) så lader jeg den bare blive hjemme.

    Ingen problem i det.

    Men jeg tror mere på, at det skyldes racen, og ikke mine evner som hundeejer.

    Mange af de store racer, er meget selvstændige, og de lider ikke af angst på samme måde som jeg oplever ved mindre eller mere nervøse racer.

    Bur har vi aldrig brugt, og hundene kan selv åbne dørerne så de kan vade rundt overalt. Det ville da også være noget af et kæmpe bur at have stående inde i huset. smiley


  • #26   14. nov 2017 Jeg går hjemme og er derfor sammen med hundene hele tiden.
    Jeg træner ikke alene hjemme, bevæger mig naturligt ud og ind af rum og af huset og de er altid med os.

    Det forbereder tilsyneladende fint. Vi har ingen problemer med at lade dem være alene, når vi en sjælden gang imellem bliver nødt til det.


Kommentér på:
Alle for alene hjemme problemer?

Annonce