{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Tilmeldt:
10. dec 2012
Følgere: 22 Emner: 49 Svar: 3.686

Gode råd til dig der vil sælge hvalpe ;) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker at der er andre end mig der syntes at nogle annoncer kunne gøres bedre så chancerne for at finde gode hjem blev størere smiley
Derfor denne tråd, hjælp til dig der vil lave en god annonce smiley
For mig er det rigtig vigtigt at du undersøger hvordan din hunds race staves! Det virker meget uprofessionel at stave forkert i en annonce;)
Gode billeder er vigtigt, jeg vil gerne have billeder af hvalpene i hjemmet ikke opsatte billeder hvor hvalpen sidder i en thekop eller på et lammeskind smiley
Skriv noget om hvad du forventer af den nye familie og hvad hvalpene vil opleve hos dig.
Husk at skrive om hvalpen er vaccineret, ormekur, chip m.m

Har du andre gode råd så kom med dem her;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til dig der vil sælge hvalpe ;)
  • #1   15. nov 2017 Skriv, hvad forældrene er undersøgt for og med hvilke resultater

    Beskriv hver hvalps personlighed

    Hold den opdateret!


  • #3   15. nov 2017 Gerne et billede af mor og far ??

  • #6   15. nov 2017 Svar ærligt på spørgsmål, der bliver stillet i annoncen.
    Ikke det der lidt lyssky "ring hvis du er interesseret"
    Jeg gider personligt ikke bruge tid på et opkald, hvis jeg ikke kan få at vide om hunden har stamtavle eller om der er lavet relevante heldbredsundersøgelser på forældredyrene.

    Hvis der bliver svaret på de ting, ringer man naturligvis, hvis man stadig er interesseret.


  • #7   15. nov 2017 Og sælger man blandinger så skriv hvad de er blandet af, og igen vær ærlig. Lad være at love at de så er sundere eller at allergikere kan tåle dem osv

  • #8   15. nov 2017 Og er det blandinger, så drop de skyhøje ublu priser.. Eller fancy hjemmestrikkede racenavne

  • #9   15. nov 2017 Og skriv prisen! Det er for underligt at sætte noget til salg uden pris

  • #10   15. nov 2017 Manglende pris og "ring ved interesse" det gider jeg ikke spilde min tid på! Prisen kan ikke være hemmelig og nej jeg gider ikke ringe hvis prisen er urealistisk høj!

  • #11   15. nov 2017 Jeg er helt uenig med hensyn til pris;) det er for mig ikke en vare som kan prissættes;) jeg kunne fx aldrig drømme om at skrive pris i mine hunde annoncer smiley "gider" man ikke ringe og tale med opdrætter er man simpelthen ikke interesseret nok og så kan man finde et andet sted at handle;)

  • #13   15. nov 2017 Jeg kender intet andet i verden, hvor man skal kontakte sælger for at få oplyst en allerede fastsat pris.
    For jeg går ikke ud fra, at prisen ændres alt efter om det er Preben eller Poul, som spørger?
    Hvad er pointen med at skrive en masse info, hvis man alligevel skal “være interesseret nok” og kontakte sælger? Så kunne man bare skrive race og et telefonnummer. Resten kan man så lære ved at ringe.


  • #14   15. nov 2017 Noget jeg værdsætter meget er når sælger forklarer hvad tankerne bag kuldet et, om det er blanding eller racerene, så har opdrætter altid gjort sig nogle tanker. Mit kommende kuld er bla. med hensigt på at få nogle fixe typer med drive, så selvom jeg opdrætter Cavalier, så er det ikke nogen som skal ud til inaktive ældre mennesker, eller små-børns familier der har lovet børnene en hund smiley

  • #16   15. nov 2017 Hvem siger at prisen er fastsat?? Mine hvalpe har ikke haft en fast pris;) for det første er der forskel på hvad hvalpene skal bruges til, men der er også forskel på nye ejere;) hvalpe er levende dyr som skal finde nye hjem, hjemmet er meget vigtigere end prisen, gider du ikke ringe så er hjemmet ikke det rigtige;) sådan har jeg det smiley andre har det sikkert anderledes, men føler du ikke at prisen skal være et parameter i udvælgelsen af hvalp, så lad være med at skrive prisen, så udelukker du også dem der bare shopper det billigste tilbud;) og det er nu også en helt rar fornemmelse! De rigtige hjem skal nok komme, de vil nemlig gerne ringe og høre om dine guldklumper smiley

  • #18   15. nov 2017 Jeg har tænkt mig at have en fast pris, men så betale værdien af et hvalpetrænings kursus tilbage hvis køber viser mig dokumentation på at de har gennemført træningen. Derfor har min 'faste' pris også en vis drejning

  • #19   15. nov 2017 Jeg kan nu ikke se problemet i at ville vide prisen på den vare (ja en hund er en vare smiley ) man køber.
    Hunde med tavle er jo ofte en investering på over eller omkring de 10.000, det er da mange penge, og det kan også være rart at vide hvor meget man skal sparre op, jeg kan i hvertfald ikke bare hive 10-15.000 ud af budgettet smiley

    At man ikke er interesseret hvis man ikke vil ringe, kan jeg virkelig heller ikke se pointen i.
    Jeg kan godt være vildt interesseret i en hund, hvis den har stamtavle og forældrene er de rette og er tjekket for racerelaterede sygdomme. Og helt og aldeles uinteresseret hvis det ikke er tilfældet, så kan man lige så godt sparre begges tid på at svare kort på sådanne spørgsmål, er der fortsat interesse, vil man jo tage den samtale under alle omstændigheder


  • #20   15. nov 2017 Jeg så nogen der spurgte ind til en blandingshvalp, hvad den var blandet af. Svaret var at de kunne ringe, hvis de var interesserede, der tænker jeg jo, at det kan de umuligt vide om de er, når de ikke kender racerne.

  • #21   15. nov 2017 Ringer man og spørger om pris er det meget ofte også galt...

  • #22   15. nov 2017 så lad os komme videre;) det her er tråden til gode råd og forslag til hvad du kan gøre for at gøre din annonce bedre;) valget er jo heldigvis op til opdrætter i sidste ende;) vi kan konstatere at nogle er kun interesseret hvis prisen er fast og står i annoncen;) men det er bestemt ikke alle så det er da noget man kan tænke over som opdrætter;)


  • #23   15. nov 2017 Tanker bag kuldet, mål med avlen, forventninger til køber.

    Depositum... har jeg et ambivalent forhold til. Sjovt nok er det primært blandinger og andet useriøst man ser det hos. Det er helt vildt dumt for avler at tage depositum, for så er man forpligtet til at sælge hvalpen uanset hvilke forhold der senere måtte vise sig hos køber.


  • #24   15. nov 2017 Race
    Oplysninger om forældredyrene - herunder sundhedsstatus
    Stamtavleoplysninger
    Oplysninger om hvalpenes opvækst (ormekur/vaccination/køkkenopdræt m.m)
    Forventet afrejsedag + hvad følger med hvalpen
    Evt. krav til købere (sælger ikke selv til lejlighed/rækkehus o.l)
    Specielt om denne race +link til hjemmeside hvor man kan læse mere om ens opdræt
    Pris

    Det er nogenlunde hvad mine annoncer indeholder



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #25   15. nov 2017 hvad hunden er, hverken mere eller mindre.

    -er hunden en blanding, så kald det blanding af .... istedet for alle mulige (fantasi løse) designernavne.

    -vær ærlig om hundens svagheder/problemer, såvel som stærke sider.

    - lad være med at tro at hunden er guld værd fordi at der er et designernavn på blandingen, mops, fransk bulldog.

    - har forældrene stamtavle, så skriv dem ind, jo flere oplysning om gener, jo bedre.

    - drop de lange sæbe operaer om hvor ked af det du er, fordi at du skal af med hunden.

    - vær god til at svare på spørgsmål omkring hunden, hvis du har en annonce på nettet, så tjek den ofte. og vær åben i dine svar, ikke noget med "spørgsmål besvares kun pr. telefon opkald."

    - hvis hunden sælges fordi at der ikke er tid til den, og det haster, fordi at alle 5 børn pludselig har allergi, så lad være med at sæt den til 10.000 kr, men hav i stedet fokus på hjem før pris.


  • #26   15. nov 2017 Nææh en tråd til idiot sælgerne/avlerne smiley Så må vi jo bare håbe at de læser med smiley

  • #27   15. nov 2017 Jeg synes der er kommet rigtig mange gode råd allerede smiley

    Vil egentligt bare komme med et lille pip, fordi jeg ikke tror det er noget små som sælger tænker over.
    Men jeg har f.eks. angst der gør det meget svært for mig at snakke i telefon med fremmede, derfor ville jeg gerne have muligheden for at skrive om de ting jeg gerne vil have svar på, inden jeg ved om jeg er interesseret, og hvad det måske ikke lige står i annoncen. Det gør mig ikke mindre seriøs, tvært imod, ville jeg hvis jeg så fandt ud af at jeg faktisk var oprigtig interesseret i lige netop det kuld, tage på besøg hos opdrætter, fordi det er nemmere for mig, end at snakke i telefon, og fordi vi alligevel skal mødes på et tidspunkt.
    Så ved kun at ville snakke i telefon og ikke svare på beskeder, kan man miste seriøse købere. Jeg siger ikke at det findes mange som mig, for det tror jeg da ikke, men der kan jo være mange årsager til at man ikke bare lige tager telefonen og ringer. smiley
    Det behøver bestemt ikke at være fordi man ikke er seriøs.


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #28   15. nov 2017 #27
    Vi har haft lignende kørende på flere hestesites - og der findes faktisk rigtig mange som har det svært med at tale i telefon med fremmede.

    Jeg er selv en af dem, og det er totalt grænseoverskridende at skulle ringe til fremmede. Og helt går det da, hvis jeg så også skal spørge til pris og risikere at vi er så langt fra hinanden at det bliver pinligt. Det gør faktisk at jeg springer annoncer uden pris over både når jeg kigger hest og hund.

    Derfor vil jeg også opfordre sælgere til at tage henvendelser seriøs selvom de foregår på mail/besked. Det kan have andre årsager at man vælger at skrive fremfor at ringe.


  • #29   15. nov 2017 Jeg tænker også at det må være træls som opdrætter at folk ringer (specielt hvis der er mange interesserede) og så hopper fra, fordi de finder ud af at prisen er mere end de vil give.
    For mig handler det ikke så meget om, hvorvidt jeg vil give den pris, men om hvor meget jeg skal sparer op. Måske er det anderledes næste gang, men jeg er på su, så det er ikke fordi jeg lige kan smide 5000 kr mere end jeg har afsat f.eks. Så for mig er der stor forskel på om en hvalp koster 10.000 eller 15.000 kr. smiley

    Jeg har indtil nu været heldig med forstående mennesker, når jeg forklarer hvorfor jeg ikke bare ringer, men det er jo ikke sikkert at jeg altid vil være så heldig.


  • #32   16. nov 2017 Korrekt en god lang mail eller pb er rigtig fint, men ikke en kort notits på annoncen hvor der bare står "hva' er prisen! ;)"

  • #33   16. nov 2017 Men prisen kan vel også være relevant, Bodil? ??

    Der er da en smule forskel på, om hunden koster 5.000 eller 15.000... Og der er vel ingen grund til at spilde sælgers tid med en masse skriven frem og tilbage, hvis det er stopklodsen?

    Har aldrig helt forstået dem, der nægter at oplyse en pris eller blot et prisoverslag i annoncen? Hvorfor skal prisen være hjemmelig og kun for de særligt udvalgte? smiley


  • #35   16. nov 2017 Jeg forstår heller ikke den med prisen
    Man kan jo sagtens være en vildt seriøs og fantastisk hundeejer, der bare ikke lige har mulighed for at skrabe mere end 10.000 sammen.
    Hvis hvalpen koster 15.000, kan man jo lige så godt få det på det rene med det samme, så hverken køber eller sælger bruger flere timer på lange mails og opkald eller endda besøg


  • #36   16. nov 2017 Er der andre dyr, hvor man ikke angiver salgsprisen, mon?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #37   16. nov 2017 CH: ved heste køb er prisen snart det mest relevante, og det der oplyses først..

    jeg syntes at det er noget pjat at man ikke må spørge om prisen. prisen er lige så relevant som hunden selv, alt skal gå op i en højere enhed.


  • #38   16. nov 2017 Tja, heste kan også have svævende priser på salgssider...

    Fx kan er hest stå annonceret til 30.000-50.000 Kr. Eller 75.000 til 100.000 Kr.

    Det er også noget bøvl smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #39   16. nov 2017 ulvar: men man ved jo nogenlunde hvad hesten koster ud fra dens beskrivelse..

    ved hunde sælges blandingshvalpe jo gerne til 10.000 kr., så der har man ingen jordisk chance for at kunne gætte sig til en cirka pris.


  • #40   16. nov 2017 Jo til dels. Men når blandingskrikker, der kun kan gå en LD/LC1, ikke er indsprunget og ikke er trafikvante kan gå til 35.000-45.000 så hjælper disse svævende priser ikke. En ting er jo hvad hesten er værd, noget andet hvad den koster smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #41   16. nov 2017 ulvar: jeg syntes det er sjældent at man ser heste til urealistisk priser, især iforhold til vor urealistisk priserne er på visse hunde. smiley

    det er jo mere eller mindre hverdags kost, at en blandingshvalpe koster mere end en hvalp med stamtavle og tjekkede forældre.

    men okay, det virker også mere som "vi skal bare tjene kassen", især når de skriver at der skal lægges et depositum på 2.000-3.000 kr, som IKKE tilbage betales. ( også selvom at depositum skal tilbagebetale )


  • #42   16. nov 2017 Og hvis man er en sælger der gerne vil ringes op, så skriv lige tidspunkt hvor man kan træffes på smiley



  • #43   16. nov 2017 Helt ærligt, jeg kan intet seriøst se i en kommentar hvor der bare står, hva' er prisen? Det emmer for mig af useriøsitet;( jeg ville aldrig nogen sinde tage en sådan notits seriøst! Selvfølgelig spørgen man da til prisen, men da ikke som en kort kommentar uden nogen som helst forsøg på at vise interesse i selve hunden ;( det vil helt sikker få mig til at bakke straks;)
    Jeg lærer aldrig at forstå hvorfor prisen er det første man spørger til! Det er da i mine øjne hunden, dens sundhed, opvækst m.m som er det interessante, de fleste racer har en ca pris, man kan normalt gå ud fra at de koster mellem det og det beløb;) det er da noget jeg har undersøgt før jeg overhovedet begynder at se på den enkelte annonce;)
    Men det er ikke det tråden handler om! Vi kan konstatere at nogle syntes at prisen er vigtig at skrive i annoncen, andre gør ikke, det vil sige som opdrætter må du vælge at gøre det du finder bedst;)


  • #44   16. nov 2017 Men så er vi jo tilbage ved at det er svært at vide en ca pris eller undersøge prisen på forhånd, når ingen vil oplyse det i deres annoncer.
    Og ved at oplyse prisen i annoncen, slipper man jo for useriøse spørgsmål som "hvad er prisen" smiley


  • #45   16. nov 2017 Jeg kommer aldrig til at forstå at prisen på en hvalp/hund ikke helt obligatorisk bliver oplyst i annoncen, man presser jo folk til at spørge efter pris.
    Det er jo alligevel en del penge for de fleste, så rart nok lige at ha mulighed for at vurdere om man har råd, inden man måske forelsker sig i hvalp eller har brugt en masse tid på at kommunikere frem og tilbage med opdrætter, jeg synes i hvert fald ikke det er særlig sjovt, efter en masse god snak med opdrætter og evt. at ha mødt hundene, at må meddele at man desværre ikke har råd.


  • #46   16. nov 2017 En liste over hvem er IKKE må købe disse små vidunderguldklumper ville være relevant imo.

    IKKE til hus med trappe til 1.sal
    IKKE til hus med trappe til kælder
    IKKE til hus hvor hunden ikke må ligge i sofaen
    IKKE til lejlighed, selvom den ligger i stueplan
    IKKE til personer der synes godt om CM
    IKKE til personer som kunne finde på at bruge et halsbånd, der ikke var lavet af blød fleece
    IKKE til personer som kunne finde på at bruge halsbånd i det hele taget
    IKKE til personer som er længere hjemmefra end 10 timer om ugen
    IKKE til personer som har gæster der ikke kan lide hunde og ejeren derfor kunne overveje at lægge hunden væk i et tilstødende lokale mens disse var der
    IKKE til personer som fodrer med tørkost
    IKKE til personer som fodrer med RC


    ... sådan nogenlunde .. tror jeg fik det meste med ?
    Men så tror jeg faktisk, at opdrættere kunne spare sig selv for en masse ærgelser og dumme hvalpekøbere, der ikke forstår at det er små Hvalpe-Messias´er, der er tale om smiley


  • #47   16. nov 2017 Præcis Martine
    Jo flere oplysninger der kommer i annoncen, jo mere sikker kan man jo være på at det kun er dem der kan og vil købe der henvender sig


  • #48   16. nov 2017 Så derfor ... prisen også smiley



  • #50   16. nov 2017 Hvis alt man har udeladt er prisen, så er det klart at der vil komme “hvad er prisen?”-spørgsmål.

  • #52   16. nov 2017 #49

    Sådan er du - pisse uretfærdig, hele vejen igennem ....

    Nej seriøst .. det ville spare sådan en som mig en del opringninger. Jeg har ganske enkelt ikke fantasi nok til at forestille mig alle de ting " I " ikke vil have at man gør med jeres hvalpe - derfor - lister til folk uden uanede mængder af forestillingsevne ..


  • #54   16. nov 2017 Altså.
    Har man gjort sit arbejde grundigt og køber hund efter linjer, opdrætter har oplyst det relevante om sundhed, diverse titler osv i annoncen og man selv har hørt sig omkring hid og did om det, der er brug for, så er der kun et spørgsmål tilbage...

    Hva' koster den.


  • #60   16. nov 2017 Isabelle jeg er helt enig i det med bur ikke er noget der fremmer salgslysten!

  • #61   16. nov 2017 Nu har jeg aldrig købt en hund ud fra en annonce. Men hvis man forsøger at sælge noget via en annonce så er der nogle ting der skal være i orden.
    1. Skriv hvad det er du vil sælge ret præcist i korte vendinger. Med til det hører at det faktisk er er vigtigt at stave racen - eller de racer der er involveret i blandingen - rigtigt. Slå det op hvis du er i tvivl. Har du problemer med stavning og grammatik og den slags så få en til at hjælpe dig med det.
    2. Sælger man noget via en annonce så er prisen faktisk temmelig relevant.
    3. Vær ærlig om det du sælger. Er det en blanding så skriv det. Sælger du kun til en bestemt type mennekser så skriv det. Er der tale om en voksen hund med lidt issues så skriv det.
    4. Gode billeder. Og kan du ikke selv tage gode billeder så få hjælp af en der kan finde ud af det.
    5. Drop alle de lange rørerende beskrivelser om at 'det er med blødende hjerte osv'. Det får ikke ligefrem en annonce til at virke mere seriøst - snarerere tværtimod.

    Mht depositum/reservationsgebyr så har jeg aldrig været udsat for at blive bedt om det. Og jeg må tilstå at jeg slet ikke forstår det i forbindelse med salg af et levenede væsen. Springer en køber fra, så er det nok det bedste for hvalpen og så må man bare finde en anden køber. Længere er den vel ikke ?


  • #65   16. nov 2017 Jeg TROR egentlig også, at en opdrætter af fx malinois nødigt vil sælge en hvalp til en familie, der bare ønsker sig en pæn sofakartoffel
    I øvrigt har jeg også frarådet et par familier at købe en eurasier. Dette hvis deres ønsker til en kommende hund slet ikke har matchet eurasiersindet.


    Til det første - næ, det gør de nok ikke ?
    Men jeg mindes så ikke, at jeg har oplevet opdrættere af maller, der havde krav om hvorledes ens hus var indrettet - om hundegården havde morgen- eller aftensol - om man fodrede med tørt eller vådt eller råt - om man brugte dækken i bilen på kolde dage - om man havde hunden i sofaen .. den slags ting.
    Jeg synes det er helt skævt, at fordi jeg bruger bur i bilen, så ville jeg ikke kunne købe en hund hos dig ?
    Jeg tænker, at jeg som opdrætter ville gå mere op i, at en hund hos mig nok står i hundegård mens jeg er på arbejde, men også får lange ture hver eneste dag (også når det regner), kommer til dyrlæge ved enhver mistanke om .. , aldrig ALDRIG bliver overvægtig, aldrig ALDRIG bliver overrendt af løse hunde og "selv skal klare sig og lære det", får ordentlig kost, lærer at komme når der bliver kaldt så den kan gå løs på gåturene, lever et sted hvor der stort set ingen regler findes, andet end "kom når jeg kalder" ....

    Dette ville for mig som opdrætter være vigtige ting at tage med - ja, det ville være ting der gjorde, at jeg ville elske at sælge hvalp til sådan en person .. OGSÅ selvom det betød, at hunden skulle være i hundebur når den kørte i bil.

    Til det sidste -
    Det giver også rigtig god mening.

    EDIT -
    Glemte lige - ALDRIG ville lægge hanhund til en tæve af anden race / blanding - ikke ville være interesseret i at få hvalpe, hvis det var en tæve der var tale om.


  • #66   16. nov 2017 Den seneste, jeg har hørt, var en god ven, der købte border collie, hvor der står i salgskontrakten, at hvalpen kun måtte fodres med en bestemt type tørfoder (som opdrætteren forhandlede) og at der ellers ikke var garanti ift. HD mv.....

    Sådan noget ville jeg nok også gerne have oplyst allerede i en salgs-annonce smiley


  • #69   16. nov 2017 Jeps - det tænkte jeg også. Og opdrætter har jo heller ikke kinamands chance for at kontrollere, om det bliver overholdt.

  • #73   17. nov 2017 Opdrætter må uanset hvad ikke kræve, at hvalpen kun skal fodres råt eller med andet foder, som opdrætter foretrækker.
    Ligeså lidt som bilforhandleren ikke må kræve, at man KUN må køre på en bestemt type benzin eller olie.

    Men mange hvalpekøbere falder i med begge ben og tror opdrætteren må bestemme alt..


Kommentér på:
Gode råd til dig der vil sælge hvalpe ;)

Annonce