{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

hund med til fødselsdag og juleaften {{forumTopicSubject}}

Jeg har fødselsdag juleaften og det er en tradition at hele familien mødes om morgenen d. 24. og spiser morgenmad hos mine forældre, hvilket altså er min "fødselsdagsfest".

Jeg har aldrig min hund med til fødselsdage, fordi der er for mange mennesker og hun har svært ved at falde til ro, så hun bliver hjemme.

Men nu er jeg i tvivl om hun skal med om aften til selve juleaften? Jeg er i tvivl om hun vil have svært ved at finde ro her også? De andre år har vi været færre personer juleaften end vi skal være i år, så der har hun været OK.

Men jeg syntes det er lidt synd at hun skal være alene juleaften, selvom hun bare sover og slapper af derhjemme.

Hvad syntes I, at jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund med til fødselsdag og juleaften
  • #2   23. nov 2017 Jeg syntes bare det er lidt synd, at hun skal være alene to gange på en dag juleaften.

    Det er måske skørt? Jeg ved hun hygger derhjemme og jeg kan give hende noget ekstra lækkert at hygge sig med.


  • #3   23. nov 2017 Jeg kan sagtens forstå dig.
    Jeg ville også være ked af at skulle gå flere gange på én og samme dag, og specielt fordi selve juleaften (ihvertfald i vores familie) varer i mange mange timer.

    Men hvis du ved, at hun ikke vil være tryg og glad for at være med, så er der jo ikke så mange andre muligheder end at lade hende blive alene hjemme? Udover enten selv at blive hjemme, eller arrangere juleaften under en form, hvor hun også kan være med smiley


  • #5   23. nov 2017 Jeg havde gjort som Majbritt smiley

  • #6   23. nov 2017 Jeg synes, at det vigtigste for hunden er, at den får en dejlig og aktiv eftermiddag sammen med dig - ud at gå, løbe, lave øvelser, så den er træt.
    Hunden ved ikke det er juleaften, så for den gør det ingen forskel at være hjemme, måske er det ligefrem bedst for den at kunne slappe af i vante omgivelser.

    Jeg havde givet mine hunde en lang gåtur om morgenen og igen en masse aktivitet og gåtur om eftermiddagen - og så blev den i trygge og vante omgivelser hjemme.


  • #8   23. nov 2017 Jeg er top paranoid omkring indbrud i julen, så vores hunde er med uanset.
    De er dog kun meger begrænset med til festivitassen, de er i bilen og er blevet moslet lidt inden.

    Hvis din hund ikke er vant til at være i bilen, ville jeg finde en løsning i retning af Maj-Britts.


  • #11   23. nov 2017 Ret beset er der vel ingen steder, hvor der ikke er risiko for indbrud.

    Brand er min allerstørste frygt, så her er hundene kun alene, hvis de kan komme ud


  • #12   23. nov 2017 Tak for jeres ideer!

    Jeg tror, at jeg går en lang tur med hende inden min fødselsdag. Derefter går jeg hjem til hende altså efter fødsesdagen (der max varer 2-3 timer), så hygger vi og slapper af og så går jeg en lang tur (med spor) med hende om aften inden, jeg går hen til mine forældre og holder jul. Så får hun en lækker fyldt KONG og kan "passe på" lejligheden.

    Jeg er ikke bange for indbrud eller brand.

    Men jeg tror, det er bedst at lade hende blive hjemme til begge arrangementer. Så ved jeg, at jeg har en veltilfreds hund, der ikke stresser og som er tryg.

    Jeg syntes selvfølgelig, at det er lidt synd ikke at have hende med, men mon ikke dette er den bedste plan?


  • #13   23. nov 2017 Ville du have taget hende med andre dage?

  • #14   23. nov 2017 Synes det lyder som en rigtig god plan smiley

  • #15   23. nov 2017 #13:
    Jeg tager hende altid med når jeg er hos mine forældre og spise eller hygge. Det er ikke et problem. Det er fordi hele familien kommer til fødselsdagen og mange om aften. Det er det uvante. Sidste jul var hun med, for der var det kun mig og min mor.


  • #17   23. nov 2017 #16:
    Dejligt at jeg ikke er den eneste, der ikke holder jul sammen med min hund - det hjælper lidt på samvittigheden.

    Jeg ved godt, at hun ikke anser det som nogen special dag ... men det gør jeg jo. smiley Men som dig, vil jeg også blive stresset, og det vil bare smitte af på min hund.


Kommentér på:
hund med til fødselsdag og juleaften

Annonce