{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møde ny hund
  • #3   26. nov 2017 Jeg ville nu bare gå nogle flere ture sammen og lade det udvikle sig. Ture er positive oplevelser sammen.

    Det er vel en lidt anden situation end DKK beskriver. Jeg går ikke ud fra, at de skal bo sammen.

    Jeg ville så også nødig bruge DKK's metode, hvis det er voksne hunde. Det tror jeg ikke ville gå godt herhjemme. Det er noget andet med en hvalp.


  • #4   26. nov 2017 Nu bor de ikke sammen. Min han har det nogle gange svært ved andre hunde, men de par år er det blevet bedre, min mors ligner en der gerne vil lege, men det er med lyd og det er min ikke vand til. Vi var uheldig at de røg i totterne på hinanden, men vi tror det var fordi min ville sige fra, og så viste hun ikke helt hvad der forgik. Hun er en shar pei blaning og min er en papilion så det var ham der fik lidt klø, men blev ret hurtigt stoppet. De er begge voksne

  • #6   26. nov 2017 DKK, jeg er da sikker på, at du kan stå inde for, at det fungerer for dig. Jeg tror ikke på den løsning i min flok, og det er ikke noget, jeg ville anbefale andre at gøre.

    Jeg ville nu også have rigeligt svært ved at komme ind med den på armen smiley , men det er så kun en af grundene til, at jeg ikke tror på ideen.


  • #7   26. nov 2017 Ulvar og de gamles ulvehund fik et ret uheldigt første møde. Min far kunne ikke holde ulven, så de to mødtes første gang i en smal 60'er gang, med voldsom lyd og tænder til følge. Jeg fik pillet Ulvar ud af nakken på ulven, og efter 5 min ro, så sparkede jeg dem begge i haven og gik med derud.

    Ulvar var noget på stikkerne, havde givetvis aldrig set så stor en hund før, og gik i forsvarsmode. Ulven var også noget mistroisk, han havde jo lige haft fjolset siddende i halsen, så det tog et par min, før de valgte at ignorere hinanden og fik massere af ros. Bagefter gik jeg en tur med dem sammen, og de ignorere hinanden fint og havde, da turen var slut, heller ingen problemer med at snuse på de samme pletter eller gå side om side.

    Siden da har de to ældre herre ikke haft nogen skærmydsler. Ulvar og ulven kommer så godt ud af det med hinanden, og der er ingen sure miner. Ulvar render ind og ud mellem benene på ulven, som det passer ham, og ulven er glad for at få besøg, for så er der fællesspisning på græsplænen smiley


    profilbillede
  • #8   26. nov 2017 Da jeg passede en Berner Sennen fik jeg at vide den ikke kunne lide andre hunde..

    Jeg skulle over og aflevere datten hos en kammarat og de har hund, jeg beholdte hunden i snor og var forberedt på at aflevere ved hækken..

    Efter den søde boxer pige havde charmet sig ind på ham, slap jeg ham fri, han var total ligeglad med den anden smiley

    Der var dog tale om 2 voksne hunde her..


  • #9   26. nov 2017 Jeg ville med garanti ALDRIG vippe en hund på armen og bære den ind i et hus og sætte mig sammen med den, blandt fremmede hunde. Jeg har måske - som Lene - allerede opgivet projektet pga størrelsen smiley

    Hvis det er en hund, som jeg gerne ser at mine hunde får et godt forhold til, vil jeg som udgangspunkt introducere dem på fællestur, eller i min have. Sidstnævnte KUN fordi mine piger er så vant til hundegæster i haven, og ved at man skal opføre sig pænt derude (det gør man nemlig ikke altid inde i huset).

    Så masser af dejlige snusegåture sammen, hvor de gerne må få lov selv at tage kontakten til hinanden, og så skal det nok komme af sig selv. Slippe dem fri sammen, ville jeg kun gøre, hvis de begge under turen har lagt op til leg.


  • #10   26. nov 2017 Frk. Jensen, det hjælper jo også på det, hvis det er en af hver køn og specielt hvis den ene generelt er venlig stemt overfor andre hunde.

  • #11   26. nov 2017 Ja det er rigtigt.. Havde dog fået at vide af bernerens ejer at han IKKE kunne lide andre hunde især ikke hvis de er mørke i hovedet (Det er boxeren på mit billede han mødte)

    Så forventede det værste, datteren SKULLE afleveres, og jeg ville ikke lade en forholdsvis fremmed hund være alene hjemme.. smiley


  • #12   26. nov 2017 Ja, min udfordring var også at få de to intakte hanner til at gå i spænd. Især fordi de begge hver især, ikke er gode til andre hanner.

    Ulvar har heller ikke andre hanhunde end Ulven, som han kan, og dermed er, løs med. Han kan sagtens befinde sig skulder ved skulder med andre hanner, men løs, det gør vi os ikke i.


  • #13   26. nov 2017 Frk. Jensen, ja, så var det jo heldigt, at det gik godt.

    Hvis en eller anden, der ikke kendte mine hunde rigtigt godt, skulle passe en af dem, og der kunne være problemer med andre hunde, ville jeg også hellere sige, at den overhovedet ikke kunne med andre hunde, end forsøge at instruere passer i hvilke hunde, den formentlig kunne med og hvilke, den formentlig ikke kunne med. Jeg ved ikke om berneres ejer har tænkt sådan, men mit udgangspunkt ville være hellere lidt for forsigtig end det modsatte.


  • #14   26. nov 2017 Lene - Hun sagde han ikke kunne med nogen, men tror det handler om at hun er en kvinde der snakker meget på sådan en lys måde..

    Og det gør jeg ikke *g* Jeg er meget rolig i forhold til hende, så tror (uden at vide for meget) at hun kører ham op uden at ville det selv smiley


  • #15   26. nov 2017 Tror aldrig jeg har set en hunhund og en hanhund slås.

    Jeg har en del gange set hanhunde blive sat på plads af en hunhund (det kan lyde voldsomt), men direkte slåskamp aldrig.

    De fleste hanhunde overgiver/underkaster sig bare.

    To hunde der skal lære hinanden at kende, skal bare have en del gåture i snor sammen over en periode. Så skal det nok komme ved de fleste hunde, er min erfaring.


  • #16   26. nov 2017 Sorry for OT men Frk Jensen jeg var blevet godt rasende hvis jeg havde overladt min hund til pasning med instrukser om at min hund ikke så godt kunne med andre, hvorefter passeren lod den lege med en vild fremmede hund. I mine øjne et stort tillidsbrud smiley

  • #17   26. nov 2017 Labsen - Jeg kender ejeren og ved hun var fin med det.. Som jeg skrev var jeg forberedt på at aflevere ved hækken, men da det gik godt med den anden tog jeg ham med ind..

    Dagen efter tog hun selv derhen sammen med ham uden mig, da hun skulle hen og have kaffe der smiley Så kunne hun ved selvsyn se hvor fint det gik..

    Hun har sagt det ikke er 1. gang jeg passer ham, da jeg har en god indflydelse på ham..

    Hvis han havde stået og knurret og virket utryg på nogen som helst måde var jeg ikke gået skridtet videre..


  • #18   26. nov 2017 Det var da heldigt for dig, at du ikke skulle deale med to hunde der fløj i flæsket på hinanden, selvom de ikke startede med at knurrer.

    Som sagt, jeg var blevet rasende. Godt for dig at ejeren ikke blev det.


  • #19   26. nov 2017 Der var hegn imellem, og jeg kiggede meget på kropsproget på megge hunde.. Ingen virkede utrygge.. Hvis de var det var jeg ikke gået ind.

  • #20   26. nov 2017 Som flere andre allerede har beskrevet, ville jeg også gå nogle flere neutrale ture og lad hundene se hinanden an stille og roligt.

    Jeg er på ingen måde enig med DKK med at løsningen er at være boss i samspillet.


  • #21   27. nov 2017 Tak for svarene bliver detsvære ikke nødvendigt af lige vel da min mor det svare måtte aflive hendes hund i dag

  • #22   27. nov 2017 Hvorfor skulle den allerede aflives? smiley

  • #23   27. nov 2017 Hun havde noget med lændehvirvlen, så det ville min mor ikke fortsætte hendes liv med

  • #24   27. nov 2017 okay smiley

Kommentér på:
Møde ny hund

Annonce