{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Tilskud til hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min lille malteser/havaneser tot flytter endelig ind d. 22. december og jeg glæder mig som en tosset! Jeg har selvfølgelig på nuværende tidspunkt lejligheden fyldt med alt for meget grej, hvalpehold er booket og det eneste der mangler er ham smiley

Jeg har, efter at have læst rigtig meget om emnet, besluttet at han skal fodres med Orijen. Det virker som om mange hunde af hans type trives rigtig godt på det foder, og jeg kan rigtig godt lide hele tankegangen bag det. Så krydser fingre for, at det vil fungere for ham. Selvfølgelig får han det fra avler i starten og vi skifter stille og roligt smiley

Jeg ved at foder, tilskud osv er noget mange har en stærk holdning til, og jeg håber i blot vil dele jeres erfaringer og tanker, på en måde så vi alle måske bliver klogere smiley

Nå, nu til mit spørgsmål: det er meget forskelligt om folk/firmaer anbefaler tilskud til hvalpe eller ej. Jeg vil jo selvfølgelig gerne have, at Ludwig får den bedst mulige start på livet og den bedste vækst, så han får stærke knogler/led, sunde tænder, fin pels, god fordøjelse osv osv. Burde et godt foder være nok, eller vil det være en god ide, at give ham f.eks. Vital animin, Flexvital eller hokamix gelenk, som er de tilskud jeg generelt har læst mest godt om? Nu er han jo en blanding af racer, der ofte kan få problener med led og tænder, så hvis jeg på nogen måde kan forebygge det, bare en smule, vil jeg selvfølgelig rigtig gerne dette! Det er også min plan at give ham fiskeolie smiley

Hvad siger i - tilskud til en lille hvalp.. Ja eller nej og hvilke? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til hvalp
  • #1   6. dec 2017 Min holdning er at med et godt foder, behøver man ikke tilskud, hverken hunde eller mennesker smiley

  • #2   6. dec 2017 Vi fodre med Orijen, og giver ingen tilskud smiley

  • #3   6. dec 2017 Et godt hvalpefoder burde indeholde alt det, som den fine lille nye har brug for. Jeg har aldrig brugt yderligere tilskud til nogle af mine smiley
    Det skal dog siges, at selvom de alle er startet op på hvalpe-tørfoder, så har de også fået varieret kost fra begyndelsen af. Både råt kød, vådfoder, og forskellige slags tørfoder (fx. har jeg altid brugt noget andet hvalpefoder til træning, søgeøvelser mv., end det, som de primært fik)


  • #8   6. dec 2017 #4 tak! smiley Det skal ikke forstås som bekymringer. Jeg tror mere alt den her forberedelse er en måde at få lidt afløb for spændingen smiley

    #7 han får Royal Canin hos avleren, men det har jeg ikke læst så meget godt om, det er derfor jeg gerne vil skifte (:


  • #9   6. dec 2017 Orijen burde rigeligt dække hvalpens behov for alt, både vitaminer, mineraler og byggesten til sunde og stærke led.

    Da det jo er en lille race, behøver du ikke bekymre dig så meget om for hurtig vækst.

    Mine har altid fået Luposan Gelenk Pellets ved siden af, bare rent forebyggende. Der er C-vitamin i, som sikrer en langsom og stabil vækst. Nødvendigt er det ikke, andet end for min samvittighed:D


  • #10   6. dec 2017 Med et godt basisfoder behøver en hvalp af lille race ikke tilskud.
    Store racer kan få tilskud af C-vitamin for korrekt ledudvikling og stabil vækst.

    Jeg kan godt forstå du ikke vil fortsætte med RC. Kvaliteten af indholdet er alt for lav ift prisen! Det er spækket med korn, biprodukter og andet skrammel.
    Lav en rolig overgang når hvalpens system er vant til RC og ikke vant til kød. En del hunde reagerer på skiftet mellem de to.


  • #12   6. dec 2017 Du behøver ikke give en masse ved siden af. Din hvalps racer er heller ikke typiske racer der fejler en masse så jeg tænker godt basisfoder og evt. Lidt ekstra til pelsen i form af gode olier.
    Brug gerne en overvejende del af foderet til træning og godbidder så fylder du op med alt det gode tot skal bruge og mætter ham ikke totalt på godbidder, så der ikke er appetit til foderet.
    Du kan evt give nogle mundsmage af diverse andet. Frugt og grønt, lidt kødstykker osv for at han lærer at spise en masse forskelligt.
    Det kan bruges i byttelegstræning feks.


  • #13   6. dec 2017 "så jeg tænker godt basisfoder og evt. Lidt ekstra til pelsen i form af gode olier."

    Og her hører jeg Ole Henriksen....... smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #14   6. dec 2017 Jeg giver min hund æg,fisk,ben og oile ud over tørkost. Jeg mener det giver hunden en større glæde og kan godt lide tanken om friske råvarer.

    Ellers er det ikke noget jeg tænker videre over.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #22   7. dec 2017 #8
    Personligt -ingen tilskud - jeg ville også fortsætte med det foder der bruges hos opdrætter - der er ingen grund til at give den lille mave udfordringer - der er så meget nyt for hvalpen i forvejen.


  • #23   7. dec 2017 Hej alle

    Flere af jer har skrevet ang foderskiftet, og som jeg startede med at skrive er det selvfølgelig noget der vil ske langsomt. Selvfølgelig først når han er faldet til her smiley


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #24   7. dec 2017 Hvorfor et foderskift hvis han trives på det han får ??

  • #25   7. dec 2017 #24 Jeg har besøgt hvalpen og begge forældre flere gange og om de trives kan jeg ikke svare på, men jeg synes ikke det ser ud som om de får det optimale foder, når man kigger på bl.a. pelsen. Jeg ved at kuldet nok kan påvirke det for moren, men hende og faren ligner hinanden, så jeg tænker det er sådan de altid ser ud. Derudover vil jeg gerne skifte til noget foder, der lever op til de ting jeg synes er vigtigt. Dette selvfølgelig kun hvis han trives med det smiley

  • #28   10. dec 2018 Anders, en genfejl? Der giver store hvalpe? Jeg tænker måske nærmere at “fejlen” er at far er en stor hanhund til en lille tæve? Du skal ikke give knoglemarv hver dag, uanset hunden. Det er ren fedt og kalk, og fucker kalk/fosfor-balancen. Stop med det.

Kommentér på:
Tilskud til hvalp

Annonce