612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

gode/dårlige dyrelæger gode/dårlige dyrelæger

jeg har lige siddet og ringet lidt rundt til forskellige dyrelæger, skal jo have begge hunde neutraliseret,

har ringet til de 5 der lå nærmest

de 4 af dem lød super og fortalte om indgreb og hvor længe det tog og at de nok skulle pusse-nusse om dem, alle havde de en pris på mellem 5300 og 6200 kr + medicin og smertestillende

den sidste, var en ældre herre, som var meget uhøflig, kunne ikke svare hvornår han havde tid, talte om sin assistent??????? men ville så kun have 3000 kr med alt for begge hunde, hvilket jo er meget billigt

men jeg dømmer jo ud fra deres måde at være i tlf og må sige at den sidste herre, helt klart er streget, det billigt men overlever hundene?????

vi ender nok hos egen dyrelæge, dem fik jeg presset til 5600 kr og de kan tage dem begge samme dag,

men hvordan dømmer i en dyrelæge, er det ved første besøg, efter omdømme hørt hos andre, eller som jeg lige har gjort, måden de taler på

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode/dårlige dyrelæger
  • #1   8. jan 2007 Phillip

han ville have 1000 kr for en kastration og 2000 kr for en strerilisation,

• #2   8. jan 2007 men som sagt lød han som sådan en hmm baglokale dyrelæge

• #3   8. jan 2007 ved ikke lige hvilken dyrlæge du taler om ... men der er jo en som advares imod flere steder på nettet...

jeg bruger altid dyrlægerne i rynkeby... til hund, kat og heste...

-de er MEGA gode.. men måske ikke lige de billigste??

• #4   8. jan 2007 Da jeg fik Bella stereliseret ringede jeg til min egen dyrlæge, samt en jeg fik anbefalet.

Jeg valgte den anbefalede. De var meget forklarende og oplyste mig, om alt jeg havde brug for at vide. Hun gik meget op i hvornår hendes sidste løbetid havde været. Da det betyder noget for tævens sind bagefter. Min egen dyrlæge gik ikke så meget op i det.

Jeg gav kr. 4.000,- alt incl. Både med smertestillende og 2 konsultationer bagefter.

Har også skiftet til den dyrlæge. Jeg har mere tillid til dem. De gør meget i operationer. Mange siger, at det er stedet hvis du skal have lavet et så stort indgreb.

• #5   8. jan 2007 Karina........3000,- lyder helt utroligt..........men det kan du jo også se på de priser du har fået af de andre dyrlæger ;o)

Jeg gav 4000,- for at få Emma steriliseret hos min egen dygtige dyrlæge. Hun havde ingen komplikationer bagefter og hun blev taget kærlig hånd om.

Jeg ville aldrig tage til en dyrlæge, som jeg ikke brød mig om i telefonen.........de skal behandle en ordentligt, vide hvad de snakker om og være gode til at berolige.........og så skal de gide, at svare på ens, til tider, åndsvare spørgsmål ;o)

• #6   8. jan 2007 en anden ting... er den en grund til de begge skal neutraliseres??... gør man det ikke ofte med den ene??

• #7   8. jan 2007 jeg vælger ud fra hvor søde de er i telefonen. Hvor meget de fortæller. Nu har jeg kun snakket med to forskellige , den ene fra skibhusvej i odense, som var super flink til at fortælle hvordan man selv kunne lave skånekost - så man ikke skulle købe det dyre ved hende smiley

og en anden et andet sted, de var knap så flinke , men det kan da vare hun bare havde en dårlig morgen smiley

Når jeg skal ha lavet "større" indgreb, som ikke er akute feks kastretion, kører min far og jeg til jyææand, hvor jeg har en onkel som er dyrlæge smiley - det er helt andre priser når man er i familie med dem... Så det er jeg lykkelig for, og han er heldigvis dygtig.

• #8   8. jan 2007 altså jeg vakler lidt imellem min egen dyrelæg og min søsters,

min egen vil vente til hun har haft første løbe tid og så først 3 mdr efter(midt imellem)

min søsters sagde det samme, men kunne også gøre det før første løbetid, men så skulle det jo være meget snart og de fortalte at var hun meget tæt på gjorde de det ikke, pga risko for hunden

• #9   8. jan 2007 Måske det bare er mig, men jeg syntes det er tidligt at få det gjort.
    Personligt syntes jeg, at man skal vente til mellem 2 og 3 løbetid. Så er tæven blevet voksen. Nu tænker jeg på deres sind.
    Vi oplevede ikke nogen komplikationer. Bella bed hendes forklæde af efter to dage.. Den gad hun ikke at have på... :0) Hun pillede ikke ved hendes sår, så det gik fint.
    Dyrlægen roste bellas fine sår da stingene skulle tages.

• #10   8. jan 2007 team pilevadgaard

jamen ingen af dem skal nogensinde indgå i avl, Mikey har været planlagt længe, men har bare ikke taget mig sammen(gok i nøden til mig) for ham er det et håb om han bliver mere omgængelig med andre hanhunde og TÆVER, da han jo er temmelig tyk hovedet

Lilo er af den simple grund at hun ikke skal i avl

• #11   8. jan 2007 Sugar

jeg kan se både fordelene og udlemperne ved hun får det gjort tidligt, men er bange for at det bliver et frygtelig svineri, da hun var længe om at lærer at gøre sig selv ren

• #12   8. jan 2007 jeg bruger altid dem i højby...de er rigtige søde overfor hunden og rimelig billige

• #13   8. jan 2007 maria P >> jeg har også kun hørt gode tin om dem i Højby

• #14   8. jan 2007 Ja det er et svineri de første par gange... :0) Men det kan jeg godt leve med, hvis jeg så kan få en tæve der har et godt sind. Man kan jo bruge løbetidsbukser. Det er jo ikke så vigtigt, at hun lærer at rengøre sig selv når du stereliserer hende, så er løbetidsbukser en fin løsning.

• #15   8. jan 2007 sugar

dem havde jeg da ikke lige tænkt på, det hænger jo nok sammen med at jeg altid høre dårligt om dem,

tror jeg vil ringe til min dyrelæge og bestille tid til mikey, så kan han lige få sin undersøgelse og vacination nu(bliver jo 4 på lørdag) og så kan vi få aftalt hvornår han skal gøres et par gram lettere

• #16   8. jan 2007 hov fik trykket for hurtigt *SS*

og så kan Lilo jo sagtens vente

• #17   8. jan 2007 Jeg har fået min tæve sterilseret og ingen fortalte mig, at det ville påvirke hendes sind, at gøre det tidligt smiley Hvad har jeg gjort??
    Dolce er konstateret hyperaktiv og de sagde netop det måske ville hjælpe.. Hvilket det på ingen måde har gjort.
    Og hun var nemlig nogenlunde (som hun nu kan være) rolig efter første løbetid

• #18   8. jan 2007 Stella

det heller ikke så meget pga hendes sind, jo håber da hun vil holde op med at stikke af, synes jeg bliver mere end rigeligt luftet for tiden(10-12 gange hver dag)

som sagt er det mest for at undgå *uheld* da jeg ikke ønsker hvalpe og hund som ejer, når jeg skal, skal hun sgu også *GG*(ej joke)

• #19   8. jan 2007 Dyrlægen fortalte bare, at hvis det skulle være allerbedst så ville hun vente til mellem 2. og 3. løbetid. Hun ville ikke gøre det før hvis det var hendes egen hund.

Stella - Det er nok et emne som ikke alle dyrlæger er enige om, så du har nok været ved en, som mente det modsatte?
    Bella har nu heller ikke ændret sig her bagefter... Hun er ligeså tosset som hun altid har været.. :0)

• #20   8. jan 2007 LOL Karina smiley Ja lige for lige.

Sugar så er jeg mere rolig.
    Jeg spurgte nemlig om det ikke skulle være snart da hun nu var mere rolig. Hun har MEGET svært ved, at sove om dagen, men det kunne hun efter løbetiden. Dyrlægen sagde, at det ikke havde nogen betydning, men jeg ville mindske risikoen for kræft, hvis jeg gjorde det tidligt...

• #21   8. jan 2007 sugar

Bella er da ikke tosset, bare fyldt med energi og den første tæve mikey har fattet ikke vil parres, hun er da skøn, ikke tosset

• #22   8. jan 2007 Ja hun gider ikke de hanhunde... :0) Det gad hun nu heller ikke før..

Hun markerer kun, hun bider ikke... :0)

Men hun er altså lidt nutty engang imellem... :0)

• #23   8. jan 2007 Vælger bla. ud fra om det er nogen jeg kan snakke med.

Til at starte med stolede jeg blindt på hvad div. dyrlæger/behandlere fortalte mig, det er jeg holdt op med.

• #24   8. jan 2007 Jeg valgte den dyrlæge, jeg følte tillid til. Hun fortalte mig om hele forløbet..

Jeg gav små 3500 kr for at få Luna steriliseret..

Kommentér på:
gode/dårlige dyrelæger

Annonce