{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Hvornår mener i man er ansvarlig nok.. (.. til selv at have hund) {{forumTopicSubject}}

Til selv at eje en hund? Skal man være "voksen" eller er det iorden at være fx 16, og isåfald hvornår er man voksen?
Hvor moden og hvor godt mener i man skal være inde "avlskunsten", før man selv begynder at avle?

Personligt mener jeg, at en på 16 kan være mere moden og ansvarlig end en på 30 år. Hvad det at avle angår, så synes jeg det er uansvarlig, respektløst og meget forkert hvis man ikke har sat sig grundigt ind i det. Det er jo ikke legetøj, og det er vigtigt også at tænke på de ufødte hvalpe. Ligesom hvis man har en hund man gerne vil bruge i avl, men som ikke egner sig (eks. pga. HD/AA eller sindet) men så bruger den alligevel, hvilken gavn gør det?

Det var så min mening men hvad er jeres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår mener i man er ansvarlig nok.. (.. til selv at have hund)
  • #1   8. jan 2007 Personen - personens liv lige nu - og hvad personen ønsker fremover - fremtidsplaner - Studie - rejse etc etc etc -



  • #2   8. jan 2007 Det er ikk alder, det handler om, men ansvarlighed og hele ens livs situation!

  • #3   8. jan 2007 Hvis man skal have hund, er det ikke alderen som spiller ind, det er alle de andre basale ting som skal fungere. En hund er lige glad med om dens ejer er 18, 20 eller 41 bare det er en god flokfører og kan give hunden det bedste.
    Mht. avl, så mener jeg at man skal have en meget grundig viden omkring emnet, og hvalpe skal være meget velovervejet, den viden kan man måske godt have som 16årig, men det tror jeg næppe.


  • #4   8. jan 2007 Når man er 16 ved man ikke hvor man bor om 2år 4 år 6år...De fleste hunde bliver jo gerne 8 eller derover. Det syntes jeg er en grund til man ikke er klar, med mindre man har forældre som er indstillet på evt at have hunden boende i en længere periode, mens man er på studierejse, udlandsophold, bor i lejlighed hvor det ikke er tilladt at have husdyr, har 3 jobs for at få råd til at studere osv osv.

    For selvfølgelig har en på 16 en fremtid foran sig med diverse studier ikke? *ss*


  • #5   8. jan 2007 Det er nu sjældent, en teenager har den fornødne økonomi som ka sikre fx uforudsete lægeregninger...

  • #6   8. jan 2007 Så længe man kan betale for hunden og de tilhørende udgifter (forsikring, dyrlæge mm.) selv, og har tid og tålmodighed til at aktivere, motionere og gå til træning kan jeg ikke se hvad problemet er.
    Eller bliver hunden jo forældrenes. Sådan har det altid været hjemme hos os, og det har fungeret fint ( jeg gik til træning og klarede det meste af aktiveringen så det føles alligevel mest som min hund).
    Men i min verden er det de færreste 16 årige der har hverken tid eller penge, og jeg var også glad for at kunne fise på weekend hos venner. Det kan jeg ikke bare gøre i dag, og det kan godt føles ærgeligt en gang i mellem. smiley


  • #7   8. jan 2007 En 16 årig kan være lige så ansvarlig og engageret som alle andre. det der kan være svært er at tage ansvaret for en hund de næste ca- 12 år. Der kan meget nemt komme perioder hvor der ikke vil være tid til hunden hvis de går i gang med en uddannelse og boligforholdene (kollegieværelser) kan også være uegnede for hunde.

  • #8   8. jan 2007 svært spørgsmål..........ansvarlighed følger ikke nødvendigvis alder. ........modenhed følger heller ikke altid alder..........
    En 30 årige kan have lige så svært ved at tænke realistisk, som en 16 årige kan..........


  • #9   8. jan 2007 Smilende

    Enhver <i>kan</i> hvadsomhelst.. Men jeg håber da at være bedre og have mere erfaring samt en mere stabil hverdag når jeg fylder 30 end da jeg var 16.. *GG*


  • #10   8. jan 2007 Fra jeg var 16 og boede ved min forældre til jeg blev 22 havde var jeg igennem følgende adresser:

    17 år - Aalborg (mine forældre)
    17 år - USA 1 år
    18 år - Tyskland 2 mdr.
    18 år - Frederikshavn
    20 år - Tyskland 1 år
    21 år - Aalborg (lejlighed ingen husdyr tilladt)
    21 år - Nigeria 2 mdr.
    21 år - Aalborg (lejlighed ingen husdyr tilladt)
    22 år - Nigeria 6 mdr.

    Havde du spurgt mig som 16 årrig, hvad der kommer til at ske de næste nærliggende år, havde jeg aldrig forestille at jeg skulle tage en videregående uddannelse. Selvfølgelig er det ikke alle som flytter og rejse så meget, men lidt kommer du da til at flytte rundt.

    Jeg har siden jeg var 9 ønsket mig en hund. Nu er jeg 31 år. Først sidste år er jeg flyttet i hus, hvor jeg langt omlænge kunne anskaffe mig en hund.


  • #11   8. jan 2007 kamprøv.............ja det er da helt sikkert.........jeg mente også, at man som 16 årige kan have meget svært ved at se realistisk på ens situation...........man kan det hele (tror man) bare man får sit ønske opfyldt..........har selv en 15 årige søn, som jeg ikke ville overlade ansvaret for en hund...........og jeg syntes slet ikke, at en 16 årige skal være afhængig af et dyr så tidligt............dertil er deres fremtid for usikker..........hvor er de lige om 7-8 år ?

  • #12   8. jan 2007 Jeg var 19 da jeg fik Daisy og der var jeg flyttet hjemmefra og boede sammen med Michael :o)
    Michael havde fat arbejde og vi boede i en billig lejlighed så råd, det havde vi. Ellers havde vi ikke anskaffet os hende.
    Jeg var helt klar til det og det var jeg også som 17 årig, men havde ikke mulighed for det da vi boede i campingvogn den gang *GG*


  • #13   8. jan 2007 Susie

    Så langt er jeg enig med dig. Men jeg tror nu at de fleste (ikke alle self) 30 årige må da efterhånden være lidt mere realistisk end en teenager.


  • #14   8. jan 2007 Smider lige et s ind i ordet fat ;o) FAST!

  • #15   8. jan 2007 Og jeg ville ikke avle nu. Ved ikke nok om avl.

  • #16   8. jan 2007 Ja den er svær..... personligt ville jeg aldrig sælge hvalpe/hunde til unge mennesker. Ikke fordi jeg ikk tror de kan være deres ansvar bevidst, det kan de fleste forhåbentlig, men der vil også være mange der ikke kan..... ikke at de som sådan behandler dem dårligt, men hvor står de om 2-3-4 år..... er der plads til hunden??? Når veninderne begynder at gå i byen torsdag, fredag og lørdag, kan ejeren så være moden og fornuftig nok til at forstå at den ikk går at tage med i byen hver evig eneste gang (bare som et eks)

    Og så synes jeg ikke det behøves at være nogen hemmelighed at teenagere er OFTE de mest selvoptagede og egoistiske mennesker. (det er ikk så længe siden jeg selv har været der) *Ggg* min søster og min bror er der nu, og nogen gange tænker jeg bare..... CHRIIIIIIST!!!! og så sidder jeg lidt for mig selv og tænker, HVORFOR skulle du også ha børn, Christine smiley GRUER for den tid ;)))))


  • #17   8. jan 2007 kamprøv............ja de burde være det........ikke alle er ;o)
    Kender nogle som selv mener de har en masse at gi en hund..........det går bare galt gang på gang.............den bliver voksen og så er der pludselig alt muligt ivejen med den.............de magter bare ikke opgaven og det har nu taget dem 3 hunde at finde ud af............DET er at være urealistisk ;o)


  • #18   8. jan 2007 glemte lige..............de er omkring 40 år ;o)

  • #19   8. jan 2007 Er de så ikke undtagelsen der bekræfter reglen, eller er de fleste af dine 30-40 årige bekendte sådan?

  • #20   8. jan 2007 Fuldstændig enig med jer alle sammen i at alder ikke har noget med modenhed at gøre.
    Oskar er min hund, bare ikke på papirerne. Jeg betalter selv halvdelen af ALT og så er det mig der laver alt arbejdet: træning, udstilling, pasning af pels, motivering, gåture og alllllt det andet ;o)
    Vil i mene en som mig er moden og ansvarlig nok? Læs evt. min profil ;o)


  • #21   8. jan 2007 Chantell...... kender dig jo på ingen måde *s* har kun set dig et par gange herinde jo........ så spørg du nu... så nej, også selvom du var 30 smiley

  • #22   8. jan 2007 LoooooooooooL kamprøv...........nej det er de heldigvis ikke.........altså sådan alle sammen.

    Men jeg mener bare at folk idag er blevet mere egoistiske og de tænker blot "jamen det skal jeg da ha.........når nu jeg vil, så skal jeg da ha det"
    De glemmer at tænke frem..........se blot alle de hunde, som søger nye hjem..........og alle de mennesker, som bliver skilt..........ofte er det hvalpe på 5-6 mdr, som skal videreformidler p.g.a ex. skilsmisse..........tror folk, at de kan redde ægteskabet ved at få en hvalp eller et barn ?..........ja det gør de...........de tænker sig ikke om


  • #23   8. jan 2007 • Cabana Foto •

    Ja, det synes jeg (og jeg havde det på præcis samme måde, bortset fra at jeg ikke betalte andet end udstillinger). Men jeg ville stadig ikke sælge en hvalp til dig eller nogen anden under 18.
    Ikke fordi alder har indflydelse på hvor god en ejer man er, men fordi det har indflydelse på hvor stabilt et liv man har. Som 16-årig ved du ikke hvad/hvor du skal læse/arbejde og om det kan efterlade timer nok til hunden.
    Det er meget sort/hvidt, og ja, meget strengt, men det er min ærlige holdning. smiley


  • #24   8. jan 2007 Altså jeg ved ved at kigge på en hund i dag. som jeg MEGET gerne ville købe , og osse gerne måtte købe.. men så sagde ejeren at hun desvære ikke ville sægle den til mig afligevel fordi jeg kun er 14 år. men jeg har da haft med hund at gøre hele mit liv... og bonnie er da mig .. ? jeg fater ikke at folk fgår såååå meget op i det...

  • #25   8. jan 2007 Kamprøv: ja jeg tror desværre heller ikke det bliver før jeg er 18 år.. der er heldigvis kun 1,5 år tilbage, tæller dagene... Jeg regner med at bruge et lille års tid på at finde den helt rigtige hvalp, det skal nemlig ikke være noget tilfælde, og det tager jo lang tidb at tjekke sygdoms bagrunde, sind osv. oh til sidst skal man vente på at hvalpen bliver født... Det var bare lige før jeg kunne give mig til at tude her den anden dag, da jeg fandt ud af at en af mine tidligere veninder på 19 har købt en hvalp, når hendes intelligens svare til ens på 2, og så at det ikke er muligt for mig at få min drømmehund ;o)

    Lærke O: Selvfølgelig tager jeg dem med - hund før hjem


  • #26   8. jan 2007 birgitte........var dine forældre ikke med ?

  • #27   8. jan 2007 Birgitte...... fordi i er unge mennesker, i ved ikk hvor i står om 3 år, hvad i skal leve af og i har ikk lært at stå på egne ben endnu. Det er jo ikke fordi vi ikke kan LI jer, men mine hunde ville jeg da tænke på først og fremmest......

  • #28   8. jan 2007 Team Frozen: Har dybt respekt for opdrættere der tænk sådan...

  • #29   8. jan 2007 • Cabana Foto •

    Jamen, det passer jo med at Watson skal have hvalpe deromkring. *GG*
    HVIS han vel at mærke får en god placering til udstilling, samt består alle sundhedstests.
    Er i øjeblikket ved at undersøge præcist hvad sådan én skal testes for, men der er virkelig mange delte meninger... argh... Heldigvis har jeg ikke travlt..

    Nå, men det var vist et sidespor.. LOL..


    Men ja, det er røv-frustrerende når folk bare kan købe uden at have hovedet med, uanset alder. Jeg kan følge dig 100%


  • #30   8. jan 2007 Jeg fik min første hund da jeg var 33 , og har ønsket mig en hund hele mit liv. men synes først jeg har haft tid og plads nu :o)

  • #31   8. jan 2007 Chantell..... *Ggg* Ja sådan kan man også se på det smiley Men nu mente jeg såmænd bare at fordi jeg ikk kendte dig på nogen måde på nuværende tidspunkt, ville jeg ikk sælge til dig nej..... Jeg ville ikke være særlig meget for at sælge til unge mennesker nej, for det første pga de racer jeg har, og for det andet har jeg mine hunde meget kært, så ville ikk sælge dem til den første og den bedste, og der skulle mange besøg til (sådan finder man vel også ud af om det er fordi de er interesserede i MINE hunde, eller skal det bare gå tjep) Havde en interesseret 22 årig været interesseret NOK, ville de også ha tid til at JEG følte mig tryk....... og i kan vel ud fra det her tyde at jeg ALDRIG blir opdrætter *Ggg*

  • #32   8. jan 2007 *Chantell* .

    De andre indlæg har henvendt sig til 11, 14 og 16-årige... Er du ikke 21?


  • #33   8. jan 2007
    Christine *Team Frozen* G
    Min mor og far er jo osse med i det . men jeg må bare føgle det er min hund. men bonnie er et og alt min


  • #34   8. jan 2007 Chantell..... hold da op hvor mine indlæg generer dig lige pludselig.... Nu hentyede jeg så til en der ikk er ligeså gammel som dig.... du er 21, ja den er feset ind smiley MEN fordi du er dit ansvar bevidst, betyder det så at ALLE 15-22 årige er det????? Det er ihvertfald ikk mit indtryk af de unge mennesker jeg tit ser med deres hunde på gaden...... og SLET ikke dem med de racer som jeg har. Og så synes jeg i øvrigt godt at du kunne respektere MIN mening, jeg respekterer at du ville sælge din hund til en 15 årig, men det vil jeg bare ikke. Og så er det jo godt det er mine hunde smiley

  • #35   8. jan 2007 Det synes jeg da.. Man er juridisk ansvarlig og er vel flyttet hjemmefra og startet studie/arbejde?

  • #36   8. jan 2007 Birgitte..... Jeg ved det godt *s* Åhhhh, den er også svær den der, jeg ved faktisk ikke hvordan jeg lige ville takle det hvis jeg var opdrætter og der kom en på 16 sammen med sine forældre, og ville købe en hvalp.... den er svær! Men igennem et godt samarbejde med dine forældre og dig, ville det vel ikk være helt umuligt..... jeg ville bare som opdrætter, ha brug for at der skulle sættes nogen ting på plads smiley

  • #37   8. jan 2007 Du skrev: "Stå på egne....tror jeg da nok lie' jeg gør :D"

    Det lyder bare som om du tror at jeg har et personligt "had" til lige dig..... igen, indlægget jeg skrev var møntet på en der var yngre end dig, og så igen fordi jeg har de hunde jeg har, som gør mig endnu mere opmærksom *s* Synes ikk det lød som om du var enig, og det behøves vi heller ikk at være *s* kunne bare være rart hvis vi respekterede hinandens holdninger, men det gør du så også kan jeg forstå på dig, så det er fint smiley Dine indlæg lænede sig bare lidt op af "hvad bilder du dig ind" i undertonen smiley





  • #38   8. jan 2007 Christine *Team Frozen* G
    det var en herinde fra HG , som vi havde kigget på .
    Men min mor og far syntes det var mærkeligt at hun lige pludselig ikke gad at sælge. jeg havde jeg haft med hunde at gøre hele mit liv. og ved hvordan man skal behandle dem. Og jeg er jo ikke bare sån en der får FX en kanin og så efter 3 uger ikke gider den.. når jeg først går op i noget giver jeg den 120% og alt den kærlighed og tid jeg har (som er meget ! )

    Men ejeren bestemmer jo selv,,,


  • #39   8. jan 2007 Hvis jeg nogensinde skulle begynde at opdrætte, ville jeg aldrig sælge en hund til en ung på 14-16 år eller en på 18-20 år.

    Jeg mener ikke at alle på denne alder kan tage ansvar for en hund, og folk på denne alder har ikke de rette intentioner/grunde til at købe hund, de fleste (i mine øjne) køber hund fordi det er smart.

    Sort/hvidt, måske, men sådan har jeg det...


  • #40   8. jan 2007 "Alder har hvertfald ikke den største betydning."....

    Nej i princippet har det jo ikke, men jeg mener bare ikke at de fleste unge mennesker har nok styr på tilværelsen til at ha så stort et ansvar...... det er jo et KÆMPE ansvar at ha en hund smiley


  • #41   8. jan 2007 Christine>> lige præcis!!

    At have en hund, gør også at man er mega bundet. Man kan ikke "bare" tage med vennerne en weekend tur til Løkken til sommer, man kan ikke "bare" feste igennem en hel nat og crashe dem på sofaen dagen efter...


  • #42   8. jan 2007 "Og jeg er jo ikke bare sån en der får FX en kanin og så efter 3 uger ikke gider den.. når jeg først går op i noget giver jeg den 120% og alt den kærlighed og tid jeg har (som er meget ! )"

    Birgitte, du lyder også som en super sød og fornuftig pige MEN hvorfra skal en opdrætter vide at lige præcis DU er en af dem der godt kan klare ansvaret???? *s* hun kender dig jo ikke smiley


  • #43   8. jan 2007 Christine *Team Frozen* G
    nej det gør hun ikke ( altså kenner mig )


  • #44   8. jan 2007 Chantell.... du skal ikk undskylde *s* JEG har misforstået dig jo smiley det er nok mere mig der skal undskylde så, undskyld smiley

  • #45   8. jan 2007 Jeg har altid rådet unge mennesker, der snakker om at ville have hund, at de skulle prøve at få en kat først, den kræver ikke nær så meget, men den giver en en idé om hvad det betyder at have fuldstændig ansvar for et dyr...

  • #46   8. jan 2007 Jeanette..... lige præcis!!! Ikke fordi jeg siger at der ikke er nogen der kan "klare jobbet".... men hvordan ved man HELT nøjagtig hvem disse er. Kan man skelne???? Jeg tror ikk jeg kan ihvertfald....

  • #47   8. jan 2007 Lærke

    Den slags kommentarer siger mere om dig end os andre som åbenbart er *bedre*


  • #48   8. jan 2007 "Glæder mig til jeg bliver "gammel" / ældre, så kan jeg sidde og føle mig bedre end alle andre ! især dem der er yngre.. LOOOOOL"

    Lærke, det var da en sjov bemærkning....... er det, det du tror vi har gang i her????? Altså det er dyr vi snakker om her, ikke en gammel stol, selvfølgelig har man da holdninger om hvem man vil sælge til og ikk sælge til, det er da klart......



  • #49   8. jan 2007 Jeanette...... det er også en god ting at råde til smiley det er nemlig også et stort ansvar, men alligevel ikke HELT så voldsomt med en hund.

  • #50   8. jan 2007 Lærke..... som jeg skrev til Birgitte:

    "Birgitte..... Jeg ved det godt *s* Åhhhh, den er også svær den der, jeg ved faktisk ikke hvordan jeg lige ville takle det hvis jeg var opdrætter og der kom en på 16 sammen med sine forældre, og ville købe en hvalp.... den er svær! Men igennem et godt samarbejde med dine forældre og dig, ville det vel ikk være helt umuligt..... jeg ville bare som opdrætter, ha brug for at der skulle sættes nogen ting på plads :)"

    Hvorfor skriver du så: "men så kan man jo som sælger tage og sætte sig ind i hvem man sælger til.. " og kalder mig/os bederevidende, og den der mærkelige kommentar. Det er ikk fair synes jeg....




  • #51   8. jan 2007 Den med katten forstår jeg ikke helt... Jeg kan jo ikke lide katte.. *GG*

    Men altså... Nu købte jeg jo hellere ikke hund før jeg havde boet hjemmefra længe nok til at have en fast hverdag.


  • #52   8. jan 2007 Lærke O

    Jo, men så sælger man til forældrene, ikke den unge.. Kan du forstå det?

    At en ældre person kan være uegnet er til gengæld ikke noget argument for at sælge til unge, men mere et argument imod at sælge til ældre personer...


  • #53   8. jan 2007 Kan du forstå det? = ikke udskældning, men et spørgsmål om hvorvidt det skal viderforklares


  • #54   8. jan 2007 Ja det har du ret i..... ville heller ikk sælge mine hunde til en gammel gangbesværet mand smiley men altså, sådan er vi så forskellige.... og heldigvis for det.

    Chantell..... du har helt ret, det skal man nemlig. Men igen, er det jo langt fra alle børn der kan passe deres hamster, kanin eller marsvin. Mange burdyr står bare og samler støv i hjørnet når de efter 3 mdr ikke er interessante mere.... det er også skide synd smiley


  • #55   8. jan 2007 "At en ældre person kan være uegnet er til gengæld ikke noget argument for at sælge til unge, men mere et argument imod at sælge til ældre personer..."

    ORV.... den var cool den der *s*



  • #56   8. jan 2007 mner godt at en på 16 år kan være ansvarlig nok - MEN det kræver at forældrene er med i projektet, at de garantere at vil dække evt. økonomiske udgifter, så den unge ikke har en chance for selv at dække og at hunden kan blive boende i forældrenes hjem, hvis den unge flytter til at sted hvor det ikke er muligt at have en hund med

  • #57   8. jan 2007 Susanne L

    Jo, men så er det en familie du sælger til, ikke en 16 årig, no?


  • #58   8. jan 2007 *Gggg* det ved jeg godt lærke...... men en på 30-35 år har somregel meget mere styr på sit liv (bolig, økonomi, børn, arbejde, udd osv osv) end en på 14-20 år.... forstår du hvad jeg mener??? *s* Jeg har som sagt selv været der for ikk så længe siden (jeg fik så børn da jeg var 21, og lever nu som en på 40 *Gg*) og jeg må da indrømme at jeg ikke skulle ha haft nogen dyr (havde kat) min mor overtog den så, fordi jeg ikk havde tid til den, og kattebakken ragede mig en papand ligeså snart weekenden startede, altså jeg må ta mig til hovedet når jeg tænker på det i dag.... tsk ts. Men i det store hele så er der mange unge mennesker der er sådan...... og det VED jeg.... har trods alt søskende der har alderen vi diskuterer her..... og de er satme selvoptagede, som i øvrigt er ganske normalt smiley

  • #59   8. jan 2007 søster: jeg vil ikke have noget imod at det er den på 16 år der står som ejer af hunden - men helt sikker at det kræver at forældrene er med på besøg og godkendelse hos mig, så jeg er helt sikker på at det er en rigtig familie projekt at personen skal have en hund. Hvis jeg ikke fornemmer at forældrene støtter op 120%, så bliver der ikke solgt en hund. Tænk lige tanken at hunden bliver syg og den unge er nødt til at aflive hunden fordi forældrene ikke vil hjælpe økonomisk og pengene fra avisruten ikke dækker.
    Ellers mener jeg at det kan være en fint og ansvarsfuldt for en 16 årig at have en hund - men igen det kommer an på personen, nogen kan man jo ikke overlade en guldfisk til og andre klare alt omkring pasning af en stor hest til UG


  • #60   8. jan 2007 er man DKK opdrætter skal man være 18 år - og man må som DKK opdrætter ikke sælge til personer under 18 år - - hunden kan sagtens tilhører en teenager - dog ikke på papiret - hvad jeg personligt ville gøre ang salg til teenager er min sag ......

  • #61   8. jan 2007 Lærke, selvfølgelig er der det. Men nu handlede debatten jo om unge *s*

    Det siger vel sig selv at man kigger sig ordenligt for, selvom der kommer en på 40 smiley Det behøves der ikke engang at blive en debat om i mine øjne, for de kan squ være meget mere rådne end unge mennesker. Men det er som regel mere med fysisk og psykisk svigt jeg bekymrer mig om smiley GODT jeg aldrig skal avle, ville ikk ha et roligt øjeblik.


  • #62   8. jan 2007 Pia P: kan du ikke lige finde et link - for jeg kender da en en der fik en hund i konfirmationsgave og der er registreret i DKK i hans navn og der oplyser man sin fødselsdato. Vores datter skulle ogsa have haft en i Equittas kuld, men valgt at tage på kostskole.

  • #63   8. jan 2007 Chantell..... præcis smiley Min lillebror er ligesådan, og han har endda "bare" en slange som ikk liiiiige skal ha mad hver dag..... Christ! Man må ryste på hovedet..... men de er jo "bare" teenagere, og heldigvis forandrer de sig jo igen smiley (for det meste) *Ggg*

  • #64   8. jan 2007 Lærke.... nej bestemt ikke smiley Men ja det sker desværre alt for tit .(

  • #65   8. jan 2007 Lærke: vil give dig ret, det handler om personen og ikke så meget om alder - selv om der selvfølgelig er nogle ting man skal tage højde for ved så ung en alder.

    Jeg udstationerede en af Equittas hvalpe hos et ungt par, mid i tyverne og har ingen problemer det - tvært imod - til gengæld har jeg mistet alt kontakt til den hund jeg solgte til et ægtepar i slutningen at 50'erne - de cyklede med den da den var 4 mdr og lod den gå på trapper da den var 8 uger - deres svar til mine bekymringer, var at det bestemte de selv:-(((


  • #66   8. jan 2007 Jamen Lærke.. den samme person kunne vel være lige så ligeglad når en ung ringer..?
    Det der så er tale om at det er sælger der er fjols, ikke at alder har betydning.. eller hvad?


  • #67   8. jan 2007 Susanne her er ang. kennelmærke http://www.dansk-kennel-klub.dk/708 - jeg kan ikke lige finde hvor der står at man skal være 18 år for at eje en hund - men hunde sælges under købeloven og det må være det samme .....

  • #68   8. jan 2007 Pia: viste godt det med kennelmærke, men man må gerne eje en DKK hund selv om man er under 18 - det siger købeloven intet om.

Kommentér på:
Hvornår mener i man er ansvarlig nok.. (.. til selv at have hund)

Annonce