{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Urealistiske drømme {{forumTopicSubject}}

Min vidunderlige Flax, som blev aflivet for 1 år siden, har en søster, der bor i Slovakiet.
Hun har tidligere været parret og har bl. andet givet en tæve, som blev parret med en han, hvor der kom en hanhvalp som hedder Mickey.
Ham der Mickey er på alder med min Czhaplin og ser temmelig fin ud.

Flax´ søster er så parret igen, med samme hanhund, som på hendes datter gav den der fine han .. og jeg tænker bare F... K !!!

For hvor er det bare fristende at skrive til Slovakiet og bestille en hanhvalp - og hvor det bare ikke dur alligevel.

Jeg ER ikke til at træne to hunde på en gang, når der kun er 2 års forskel på dem - og jeg nyder faktisk at "nøjes" med Czhaplin og så tage lånehunden Rick med, når vi går ture.

Men for filan .. det KUNNE være så spændende ...

Har I andre nogle "drømme" som bare er urealistiske, men alligevel svære helt at slippe ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urealistiske drømme
  • #2   1. jan 2018 Nej, jeg gør det ikke - det kører bare rundt i hovedet på mig fordi det er for nylig hun blev parret.

    Jeg VED hvad der er det rigtige - og jeg holder mig også til det - men .. ja, det er bare fristende smiley

    Når jeg skal skifte race en dag, så står greyhound´en højt på listen iøvrigt smiley


  • #5   1. jan 2018 Jeg forestiller mig også, at jeg ender med en genbrugsmalle, der bare skal nyde sit otium, når jeg ikke kan træne mere smiley

    Men ellers kunne det være spændende med en grey ...


  • #6   2. jan 2018 Vil såååå gerne have en Boxer tæve..
    Men pt. er det en urealistisk drøm af den simple årsag, at jeg i forvejen har Afrodithe og Costa.. Og det ville simpelthen bare ikke passe ind med voksen Lhasa Apso, "voksen" Boxer og Boxer hvalp når jeg også læser til pædagog og tager turen til Nykøbing F hver dag..

    Så det må vente til at Afrodithe ikke er her mere.. smiley


  • #7   2. jan 2018 Min urealistiske drøm er en schæfer af brugslinjer. Desværre! smiley

    Grunden er, at jeg ikke er dygtig nok til en. Den ville nok røv kede sig sammen med mig smiley


  • #8   2. jan 2018 Tja. Barndomsdrømmen forbliver ved en husky. Og den kommer jeg simpelthen aldrig til at kunne aktivere - ikke alene ihvertfald. Finder jeg mig en fyr med en masse energi og samme kærlighed til dyrene som jeg, så kunne en husky godt komme på tale - men som bare mig, kommer det aldrig til at ske, det er min krop simpelthen for smadret til. smiley

    Indimellem så føles min drøm om en Volpino også ganske urealistisk, men jeg nægter at tro på at jeg ikke kan aktivere en lille størrelse på 5 kg. smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #9   2. jan 2018 Jeg drømmer om at få mig en saluki smiley

    Okay, selvom salukihvalpe ikke lige hænger på træerne, er det ikke helt og aldeles urealistisk, men som min boligsituation ser ud de kommende år, kommer det ikke til at ske foreløbig.



  • #10   2. jan 2018 Jeg har flere drømmehunde der aldrig bliver til noget, enten fordi helbreddet hos racen er for skidt, eller fordi jeg ikke synes jeg kan give racen det den kræver.

  • #12   2. jan 2018 Gad godt eje en agility malle, de er altså ret imponerende på banen smiley

    Men samtidig synes jeg det er lidt ærgeligt at bruge den ultimative IPO race til agility, når nu der også findes bc, der kan klare det ligeså godt.. Og at få en bc, dét er til gengæld en realistisk drøm smiley


  • #13   2. jan 2018 Jeg ønsker mig en bulldog mere, enten endnu en fra Mette eller en Continental bulldog. Men jeg skal ikke have flere hunde før møgungen er mere voksen (og mindre møgunge smiley ) Og jeg er ikke sikker på at Hera rent faktisk trives med at skulle dele hjem med andre hunde. Hende og Thor var i hvert fald ikke et godt match.

  • #14   2. jan 2018 Ved ikke om det er en drøm, men jeg har altid været fascineret af bc. Men det kommer jeg aldrig til at eje. Jeg drømmer tvært i mod om en omplacerings stor puddel, men kan godt være nervøs for at det heller ikke kommer til at ske smiley

    Anne Julie, har i ikke Thor mere smiley ?


  • #16   2. jan 2018 En opdrætter jeg kigger på, annoncerede en parring her før jul, og jeg er SÅ fristet! Det er tævens første kuld, og hun har lidt nogle issues, så al fornuft siger at jeg skal vente. Der er også det med tiden, og jeg træner jo stadig Bella, så det vil på alle måder være smartest at vente til tævens 2. eller helt 3. kuld.

    Og så bliver jeg konstant fristet af corgihvalpe. Sådan én tæller jo kun for en halv, så det kan godt være der kan presses en ind på et tidspunkt smiley


  • #18   2. jan 2018 Tænk hvis man bare kunne gi los smiley

    Det må være virkelig trist, at man grundet fysik skal vælge en hunderace fra smiley
    Jeg har også de tanker ind imellem - for jeg bliver jo heller ikke yngre ....

    BATDOG

    Det anede jeg ikke - men hvorfor a-l-d-r-i-g ?


  • #20   2. jan 2018 To hunde...

    Her for et par år siden var jeg umanerligt tæt på at købe en omplaceringspudeltæve, som (dengang) bare var helt perfekt! Den spøger stadig til tider...
    Men jeg gjorde det ikke, og, som mit liv er pt, var det godt.. Jeg havde simpelthen ikke i min vildeste fantasi troet, at det ville være svært at få fast arbejde på gymnasiet... Siden jeg blev færdig i august -16 har jeg flakket fra det ene vikariat til det andet.. Stressende og ikke mindst frustrerende, for jeg er en sindsygt dygtig formidler, eleverne er vilde mig med, og jeg elsker det job.

    Men så længe jeg ikke har fast indkomst er mit overskud udover arbejde næsten 0, det stresser mig helt vildt, og så er drømmen om en mere træningsvillig makker bare fuldstændig urealistisk..


  • #21   2. jan 2018 Egentlig ville jeg lave en klon af Chili, men det bliver nok en kende kompliceret, da mit værksted mest er fyldt med tømrergrej (og rod). Ellers har jeg vist ikke nogle ligefrem urealistiske drømme ift hunde. Jeg skal blot have en hund med en effektiv on/off afbryder, og det kan vel lade sig gøre at finde igen.

  • #22   2. jan 2018 BATDOG

    Fornuftigt - hatten af (jeg havde ikke nogen på, så det bare noget jeg si´r altså) for, at du ser indad og vælger fra smiley


  • #23   2. jan 2018 #21

    Så er det jo en malle du er ude efter smiley


  • #24   2. jan 2018 A-S

    Pøj pøj med at finde noget fast smiley


  • #25   2. jan 2018 Min drøm er såmænd ret beskedent.
    En hund jeg kan træne med OG stille til konkurrencer med. Oj, hvor jeg savner det.... smiley


  • #26   2. jan 2018 Selv om jeg ser mange pyreneerhvalpe, så er det sjældent, at jeg er super fristet, men for et år eller halvanden siden var der en hvalp i Belgien, jeg bare var så vild med, spændende afstamning, super type, hele kuldet så godt ud, men det var en bestemt, jeg bare faldt for. Men jeg skulle absolut ikke have en mere på det tidspunkt, og jeg var standhaftig, men jeg var ved at fortryde, da den blev solgt til anden side. Det var nedtur.

    Den blev solgt til en opdrætter, der også udstiller, så jeg ser masser af billeder og videoer af den, og i dag hvor den er unghund, er det stadig en lækker hund, men ikke længere en "den må jeg bare eje hund", så nu har jeg det fint med, at jeg beherskede mig. Sådan kan det også gå.


  • #27   2. jan 2018 Jeg ville virkelig gerne have en chihuahua mere, bare fordi smiley
    Men min kæreste siger nej, og jeg ved jo inderst inde godt at han har ret i, at det bare ikke passer ind lige nu smiley
    Det eneste der taler for, udover at jeg har lyst hehe, er at jeg går i skole hjemme pt, så kunne være hjemme ved den det første lange stykke tid uden at tage fri for det smiley

    Det er heldigvis ikke sådan at jeg er stødt ind i mit drømmekuld, hvis jeg var det ville det helt sikkert være langt sværere. Det var jo sådan jeg fik Rosa, fordi jeg ønskede mig brændende en i familie med Lucky, og vupti så ventede hans søster hvalpe smiley


  • #28   2. jan 2018 Min urealistiske drøm er at jeg godt kunne tænke mig at prøve kræfter med IPO. Synes det virker som et helt vildt fascinerende program. Mit 'problem' er at jeg elsker DcH programmet og er med i en rigtig god DcH forening hvor vi har et virkelig godt kammeratskab og jeg har mange venner der. Min tid er slet slet ikke til at forsøge at finde hoved og hale i et nyt program pt. Og da slet ikke i år, hvor startskuddet går til husbyggeri, hussalg og at flytte. Det bliver svært nok at få tid til at træne begge hunde op til konkurrence i deres respektive klasser i DcH programmet i år og Perle skulle altså gerne ud og starte i A-klassen i år (hun bliver jo ikke yngre smiley ).
    Samtidig leger jeg også lidt med at få Clinton op i en LP1 og Perle i en LP2.
    IPO må vist være noget jeg måske prøver med min næste doberman smiley
    ...... har dog luret at der er nogen der træner det med nogle maller og har en bane til det ganske tæt på det sted vi flytter hen til august smiley


  • #29   2. jan 2018 Tja Martine, ind i mellem så vil kroppen ikke det som man selv vil. Jeg beundrer simpelthen jer der har de der mega aktive hunde, det er så snyd!

    En af mine ypperste drømme er at gå agility på konkurrence plan, men med de videoer jeg har set, kommer det vidst heller ikke til at ske- alt for meget løben rundt. Jeg kan ikke engang holde til kaninhop længere. smiley
    Men tja, går det helt galt, så vender jeg snuden mod udstilling, dét må jeg kunne holde til smiley


  • #30   2. jan 2018 Martine
    Jeg har hverken tid, energi eller evner til en Malle. Min hund skal kun kunne to ting. Komme når jeg kalder, og stoppe hvad end den gør, når jeg siger til. smiley


  • #31   2. jan 2018 Jeg har jo altid haft 2-3 hunde på en gang.
    De sidste 4 år har jeg kun haft en.
    De første to år, fordi jeg ventede på at Taliban skulle blive så gammel at hun kunne få hvalpe, hvoraf jeg selv skulle beholde en.
    Det blev så desværre ikke til noget, da det viste sig at Taliban har en masse skavanker som udelukker avl.
    Så ventede jeg på en hvalp efter en bestemt parring i Norge, hvor det endte med at tæven gik tom.
    Og nu er helbredet så usikker, at der ville være uansvarligt at få en hund mere.
    Men åhhh, hvor ville jeg gerne have en til. Og så er der lige det, at efter mit helbred er blevet så dårlig, der får jeg tilbudt den ene lækre hund efter den anden.
    Somme tider er jeg lige ved at give efter, men indtil nu har fornuften sejret.


  • #32   2. jan 2018 Mom : Jo jo Thor lever i bedste velgående smiley , men Christian og jeg er gået fra hinanden og har delt hundene.

  • #34   2. jan 2018 Min urealistiske drøm er, at min elendige skravlede krop var, så jeg selv kunne prøve kræfter med at føre hund i stedet for kun at følge med ved siden af.

    Jeg tror, jeg ville være sygt dårlig til det... smiley

    Jeg har ikke en drøm om nyt racevalg eller bare ny hund pt.
    Jeg tror stadig vi er lidt shell shocked efter vores hvalpeeventyr smiley


  • #35   2. jan 2018 Jeg skulle nok have uddybet smiley . Og tak, selv om det klart er for det bedste (for alle parter) smiley

  • #38   2. jan 2018 Søren - det var til den der "tænd-sluk" smiley



  • #40   2. jan 2018 Har altid haft en drøm om en GD, siden jeg var barn. Er nu 52 år og med sejlbåd på 29 fod. Så det må blive ved drømmen. Det er altså noget nemmere at få en skødehund i land, når man eks ligger til klippe i skærgården.

  • #41   2. jan 2018 Pernille
    Åh det kender jeg, jeg drømmer om en tibetansk mastiff, men tror desværre ikke jeg magter at holde pelsen


  • #42   2. jan 2018 Jeg gad godt flyve til USA med Atlas, købe en autocamper og så kører landet tyndt. Havde han haft en stærkere psyke, havde det måske været en mulighed, men han ville dø af stress.

    Noget der er urealistisk lige nu, er en hund mere. Jeg vil gerne have en golden tæve, og drømmen er at hente hende i England, Tyskland, Sverige eller Norge. Det kommer nok til at ske en gang i fremtiden, men skal ikke have hund nr. 2, så længe jeg er studerende og ikke har en bil.


  • #43   2. jan 2018 Min ene urealistiske drøm, er et føl på hende her smiley smiley Min ridelærer har en super hingst der virkelig ville matche hende super godt.

    Hendes gode sind burde virkelig føres videre, hun er så god i hovedet, cool overfor mange ting, og så mildt og blidt et sind smiley der burde være flere heste med sådan et sind.
    Der er kun få minus ved hende, hun er kohaset på bagbenene, halsen er lige det korteste.


    Men har afgjort ikke råd til at gøre det.


    profilbillede
  • #45   2. jan 2018 Uhh ja, ville såååå gerne have en lille fin Aussie tæve smiley Men kan ikke magte at træne to hunde samtidig, så enten skal jeg vente til Pepsi er gammel og grå eller til han ikke er her mere....

  • #46   2. jan 2018
    # 43
    Hendes gode sind burde virkelig føres videre, hun er så god i hovedet, cool overfor mange ting, og så mildt og blidt et sind der burde være flere heste med sådan et sind.

    Salla, hvad er svaret lige når der laves opslag om med hunde, hvor man skriver det samme som du skriver om din hest ??? smiley smiley smiley


  • #47   2. jan 2018 At få en border af rene arbejdslinjer nu, i stedet for når den gamle ikke er her mere. Godt nok er Albert pensionist og går og hygger sig og holder nok ikke ligefrem flere år, men aktivering af 3 hunde, kombineret med små børn er bare ikke lige et hit.
    Jeg kan godt klare 2 stk. hyrdehunde, da jeg selv har får. Men aktivering af en gammel slidt hund, der har ødelagt et knæ og ikke kan komme på fårene, fordi han ikke har en skid instinkt oveni, jamen det er der sgu bare ikke tid til. Så det må vente.


  • #48   2. jan 2018 Ja, kan godt se det, men der er forskel på hund og hest, og så er hun ren med stamtavle, og ville aldrig bare søge efter en tilfældig hingst, kun en ren med stamtavle.

    Folk med de der hunde søger ofte bare en tilfældig han eller tæve.



  • #49   2. jan 2018 Men det bliver desværre ikke aktuelt. Hun er 9, og bør absolut ikke være ret meget ældre ved første føl.

    Som ved hunde, så spiller alder ved første kuld vs føl ind.


  • #51   2. jan 2018 Salla: Tjaeh, det kommer vel an på så meget? Er det dyrlægens ord? Jeg har en veninde der vil ifole sin ponyhoppe på 14 i år - første føl vel og mærke. Jeg hører forholdsvis tit om folk der ifoler deres heste når de nærmer sig 13-14 alderen, også med første føl. Men der er selvfølgelig mange ting at tage hensyn til. Har du måske talt med dyrlægen om ideen?
    Kan jeg få min vilje, og vil min krop som jeg vil, vil jeg gerne have Hope kåret og så ha en palominofarvet ponyhingst på hende. Hun har nemlig samme sind som hende du har, og de hænger bare ikke på træerne. smiley
    Jeg har ikke tanker om føl før at hun nærmer sig de 10-11 år, fordi jeg gerne selv vil have tid og overskud til det. Hun er kun 5 ligenu, så hun er trodsalt noget yngre end din smiley


    profilbillede
  • #52   2. jan 2018 #51

    Køn hest - hvad er det for en slags ?


  • #54   2. jan 2018 Årh, Hope er smuk smiley

  • #56   2. jan 2018 Jeg har en lille men meget urealistisk drøm om en sød hund, der sidder på Roskilde internat lige nu smiley

    Men jeg ved godt at det hverken ville hænge sammen tidsmæssigt eller økonomisk med en 3. hund. Men drømme kan man heldigvis altid smiley


  • #57   2. jan 2018 Jeg har en drøm om en irsk ulvehund, og helst i går.. Det bliver dog nok ikke en realitet før jeg er færdig med at studere, og i øjeblikket ved jeg ikke engang hvad jeg skal studere.
    Men noget siger mig at man ikke når langt på et SU budget med så stor en hund.
    Og I øvrigt bor jeg også stadig hjemme, hos forældre hvor hund ikke lige er i kikkerten.
    Jeg er dog nødt til at have mig en hund snart.. Og heldigvis er den irske ulv ikke den eneste hunderace jeg kunne passe med.. Den er bare favoritten smiley


  • #58   2. jan 2018 Jeg takker Martine, det er så min "lille" babyhest som åbenbart partout ville over ponymål. smiley Hun er blanding mellem Pinto og Amerikansk Paint Pony, hvilket i min optik er det samme. Hvor det halve glasøje stammer fra, anes det ikke.

    #53 Jeg har overvejet det - det er nemlig palominofarven jeg er ude efter, og da hun jo er rødbroget ville det være dumt ikke at udnytte det, da jeg jo som du siger, med den rette hingst er garanteret palomino afkom. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde cremello hingste i ponystørrelse, men det kan selvfølgelig være jeg kigger forkerte steder. smiley

    Jeg takker for alle roserne til min fine hypse - jeg synes også hun er noget så smuk smiley smiley


  • #59   2. jan 2018 Hun er ganske rigtig pinto Emma.. De der ismuler har aldrig været mig.. 90% af heste jeg har redet i mit liv er pintoer.. Jeg kommer aldrig fra det! smiley
    Det med welsh vidste jeg ikke - det må jeg undersøge!


  • #60   2. jan 2018 Min aktuelle urealistiske drøm er hende her https://www.dyrevaernet.dk/dyr/?id=f2a9221fbcf4403cafa426ce3aebacdf

    Hun poppede op på min facebook væg og synes det er som om hun siger, kom og hent mig. Men med en hund med nogle issues, en hvalp på 9 mdr og et fuldtidsjob er det nok en ret skidt ide.


  • #63   3. jan 2018 At få hund nummer 3 - det har været tæt på nogle gange nu, men det bliver ikke til noget. Med fuldtidsjob (med pendlertid), en hund med stresstendenser som vi arbejder med samt en kæreste, der hellere snart vil have børn, så er det ikke det mest smarte lige pt.

  • #64   3. jan 2018 Randi - HENT hende.
    Hun er da ikke til at stå for, og vil i den grad trives på landet hos dig, hvor hun kan lære alting i sit eget tempo. Jeg stemmer for!! smiley smiley


  • #65   3. jan 2018 Jeg har rigtig mange urealistiske drømme.

    Jeg drømmer om at alle 5 diagnoser bare siger PUF og er væk..

    Hvis det sker (hvilket det ikke gør, da min. 1 er medfødt) så vil jeg kunne have et alm. arbejde og kunne bo sammen med min kæreste og datter og kommunen ville formodentlig slippe deres tag.


Kommentér på:
Urealistiske drømme

Annonce