{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Hjælp til negleklipning... {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg skal prøve at gøre det kort. Sagen er den at Tux som hvalp var en forsigtig men glad hvalp. I forbindelse med en ferie havde hun fået øjnebetændelse og vi skulle til dyrlæge med hende. Jeg tog der ned og hun kom ind på briksen. Da dyrlægen skulle tjekke hendes øje med et eller andet der mindede om en tang valgte han at lade vær med at bedøve hende og istedet for 4-5 pers., 1 dyrlæge, 1 dyrlæge studerne, 1 sekretær, 1 praktikant og vist nok endnu en. Så holdte de hende nede imens hunden gik helt i panik - jeg spurgte flere gange om hun ikke kunne blive lagt i narkose - men dyrlægen svarede ikke. når men hun kom med og vi tog hjem efter en meget hård dag - jeg græd helt vildt og var ulykkelig over det jeg havde udsat hende for.
Derefter har hun slet ikke kunne tåle hvis man rør ved hende samtidig med man har fx en negleklipper i hånden. Ej heller tåle at være til dyrlægen og går helt i panik. Det var ikke et problem inden besøget og den møg-dyrlæge. Det er så forfærdeligt at se hende når hun skal have sin årlige vac. - heldigvis er hun blevet bedre sidste år end forrige år.

Når men det er meget lang tid siden hun sidst har fået klippet hendes negle. De har ikke trængt til det. Jeg har i det sidste år øvet med hende. Dvs. sidde med negleklipperen og holde hendes poter. Det i sig selv er ikke et problem men lige så snart jeg sætter negleklipperen rundt om neglen går hun i panik.
Hvad pokker stiller jeg op - har i nogle forslag til hvordan jeg kan gøre? Jeg er ikke vild med tanken om at skulle holde hende nede med magt, men hvis i også har et forslag til hvordan jeg kan sidde bedst med hende.

Håber at der er nogen der har et forslag...

Mvh

Malene J & Co.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til negleklipning...
  • #1   8. jan 2007 Ja det var skam ikke sjovt at se hende på den måde - men det værste ved det er eftervirkningerne.
    Jeg har prøvet at give hende godbider - men jeg synes desværre ikke det har så god en virkning. Men jeg overvejer at bruge fx noget lige som zoolac altså en form for pasta for jeg tror det ville være nemmere idet det så er noget hun ikke er vant til at få og på den måde fåler hun sig måske "mere speciel" og endnu mere dygtig end hvis vi giver hende godbider.


  • #2   8. jan 2007 Vi plejede også at få min veninde til at gøre det - hun er uddannet hundefrisør - men hun har jo også kun kunne se hvad denne "behandling" hos dyrlægen har gjort ved hende. Men vi er blevet enige om at det er for voldsomt for hende idet hun er endnu mere bange når hun er derude end når vi er herhjeme- det minder hende måske for meget om en dyrlæge...


  • #3   8. jan 2007 Jeg har ogsåen hund som hader at få klippet negle. Det kommer af, at han kun har haft dårlige oplevelser med sine negle, 3 gange på et år er en klo flækket og han har skullet bedøves, have den rykket af og derefter har han selvfølgelig ondt nogle dage.
    Men, jeg har simpelthen sat hårdt mod hårdt. Jeg kom ikke ret langt med at lokke, vente etc. så nu gør jeg det, at jeg stiller en hel pose leverguffer på sofabordet, og så sætter jeg mig på gulvet med hund og negleklipper. Jeg klipper en negl af gangen og så får han lov at spise lidt guffer fra posen.
    Det er ikke let at gøre alene, men på den anden side, kan min hund ikke klare, at jeg holder fast på poten og en anden klipper eller omvendt, så jeg har ligesom måttet fortælle ham, at hvis han vil ha guffer, skal jeg klippe en negl. Det tager lang tid på den måde, men det virker efterhånden til at han synes det er ok.


  • #4   8. jan 2007 Ja, hvis du ikke havde boet så langt væk ville jeg gerne have hjulpet dig. Min Icha bed meget efter hendes negleklipper - det skal lige siges at hun aldrig havde fået klippet negle da vi fik hende. Men nu går det rigtig godt, bare vi har en pose chips. Så fodre min kæreste hende med dem, mens jeg klipper, altså en chips pr. negl. Det er et godt trick:)

Kommentér på:
Hjælp til negleklipning...

Annonce