658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Negleklipning :o Negleklipning :o

Hej, min hanhund Muffi er blevet helt vildt bange for det, efter min kæreste engang kom til at klippe til hvor det bløder. nu hyler han op HVER gang jeg prøver?
Og må slet ikke komme i nærheden af ham med neglesaksen, hvordan gør jeg han tryg ved det igen :s kan ikke lide at han er så bange for det, og han bliver vildt ked af det! smiley

HJÆLP !! Kom med ALLE jeres gode råd..

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning :o
  • #1   1. dec 2010 Starter heeelt forfra med tilvænningen. Først skal han bare se neglesaksen, så godbid, så skal han røre ved den eller du skal kunne røre ved ham og så godbid og så efter det, tættere og tættere på, for at slutte af med at røre poten og sidst neglklik og godbid efter hvert klip.

• #2   1. dec 2010 Sæt dig ned på gulvet og læg negle saksen ved siden af dig.
    Når Muffi kommer hen til dig roser du ham - HUSK GODE GODBIDER.
    Lad ham snuse til den og se den an før du prøver noget.
    Så prøve langsomt at tage en negl og ros ham igen med godbider, og en rolig stemme.
    Det kan godt være du kun når at tage 1 negl. Men det er også en positiv ting. Bare du ikke presser ham, så bliver han endnu mere bange.

• #3   1. dec 2010 Vivi - Hvor ofte skal jeg træne det? Og hvor skal jeg starte med at røre ham med den? på benet eller?

• #4   1. dec 2010 Carina - man kan ligger sig oven på hans poter når den er i nærheden, hvis jeg prøver at få fat i en pote stikker han af (:

• #5   1. dec 2010 Træn så tit du har tid.

• #6   1. dec 2010 Når du sidder og hygger med ham så bare hold klipperen i den ene hånd. Glem alt om at forsøge at klippe før han er ligeglad med klipperen.

Nogle gange lader du så klipperen være og øver i stedet at røre ved poterne. Nulre helt inde mellem trædepuderne. Holde den enkelte negl som om du ville klippe evt kombineret med at du klemmer med fingrene om neglen. Hold poten fuldstændig som om du ville klippe.

Når han er helt ligeglad med begge dele kan du begynde at holde klipperen i hånden mens du rører poterne. Langsomt kan du så begynde at klippe en enkelt negl. Men det nytter ikke noget at presse hunden så bare giv dig rigtig god tid. HAn skal nok lære det igen.

Et andet trick kan være at bruge en negleFIL. Hunde ser det som to meget forskellige ting om du klipper eller filer.

• #7   1. dec 2010 vi klipper slet ikke ,men sliber med en dremel .- det er meget bedre og kan enda få blodkar og nerver til at trække sig tilbage, på negle der er blevet for lange. Det går ikke ondt på hunden - den skal bare vende sig til lyden. Uanset hvad man gør, så kan hunde mærke det klemmer når man klipper og en del hunde synes det er ubehageligt og har man klippet forkert en gang, så forbinder de det med smerte

Kommentér på:
Negleklipning :o

Annonce