{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.632 visninger | Oprettet:

Vol 19 til snak om alt muligt {{forumTopicSubject}}

Ny tråd. Den anden var blevet lovlig lang smiley
Jeg fik det her billed i morges fra en af mine trænere. Hun tog det åbenbart i går aftes til træning. Penny og jeg havde en hyggelig samtale ser det ud til smiley Knuselsker min lille salmiaklakrids smiley Hun var rigtig rigtig sød igår; Ænsede slet ikke de andre hunde og var så fokuseret på det vi lavede sammen (selvfølgelig er jeg også meget opmærksom på at holde en afstand så hun kan kapere det). Den lange line er en sikkerhedsforanstaltning så de andre ikke skal have fornemmelsen af at hun pludselig kan komme ræsende. Hun fik den dag af da hun skulle lave frit søg smiley Midt i det frie søg (på en privat grund) dukkede pludselig en totalt fremmet hund op. Jeg bevarede roen og kaldte Penny hen uden at komme til at lyde 'panisk'. Penny kiggede på den fremmede (der var 15-20 m væk), vendte rundt og kom drønende hen til mig. Jeg var klar med hendes elskede fleece tov og holdt en fest med hende. I mellemtiden var der en ejer der havde fået hentet sin golden. Penny fik lov at rende og finde en genstand til; der var intet tilbage af 'der var en hund' i hende. Der var kun 'finde genstand' i hovedet på hende. Så hun kom megaglad ud med en genstand og fik en fest igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vol 19 til snak om alt muligt
  • #1   26. aug Sikke et godt billede smiley Og optursoplevelse! Dem kan man altså ikke få for mange af, og det giver et boost når det bare lykkedes!!

Ej hvor er jeg altså snart klar til at få hund igen, min tålmodighed hænger i en tynd tråd. Lige om lidt 2 år uden, det havde jeg nok aldrig rigtig forventet ville ske. Tålmodighed og fornuft kæmper en hård kamp! smiley

• #2   26. aug Meget lidende hund

profilbillede
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #3   26. aug Tænk, at for en uge siden var han blevet akut opereret (og overlevet selvfølgelig...)
    Og til i dag, ude og søge sprængstof igen...

profilbillede
  • #4   26. aug Ellie nyder endelig at må være fri igen, og så falder det sammen med at vores marker alle er høstet. Dorit gad ikke rigtig stub, men for Ellie er det feeeeeeeest. Hun drønede rundt i cirkler, lod som om hun ville stikke af, kom spurtende tilbage, ræsede væk igen.

Og det var glimrende disponeret, for hun skulle lige i bilen i 10 minutter imens jeg lavede et felt til hende. Det er ikke nødvendigvis skidt for hendes evne til at søge roligt, at hun lige har drønet rundt på en mark i en halv time smiley

• #5   26. aug Gør klar til spor i dag - og glæder mig over min “lille” 4 1/2 mdrs hundehvalp viser så meget talent i den disciplin smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #6   26. aug Der kom svar fra DKK på Gilberts røntgenbilleder i går. Albuerne er fine, men han fik D på begge hofter, så det er noget møg smiley

Gilbert lever heldigvis i lykkelig uvidenhed smiley

profilbillede
  • #7   26. aug Det er godt at det ikke er omvendt - fine hofter, men ikke ret gode albuer.

Hold ham slank og i form, så kommer du temmeligt sikkert aldrig til at bemærke, at han har den status han har smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#8   26. aug Martine - Bestemt! Jeg var lige forbi dyrlægen i morges for at se billederne, og der er heldigvis ingen tegn på gigtforandringer, så dyrlægen ordinerede kosttilskud for at bevare ledbrusken og masser af motion.

Førstnævnte betyder dåsemad hver dag, og sidstnævnte er Gilbert sikkert heller ikke utilfreds med smiley

• #9   27. aug Øv, øv, øv! Jeg skal stige 90% i boligafgift fra i år. Det er desværre nødvendigt, da vores (andels)ejendom er i dårlig stand, men det bliver godt nok ikke sjovt for en som mig, der er på SU. Farvel madbudget smiley Heldigvis flytter min mor ind i en anden lejlighed, så jeg kan altid få mad der.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
    #10   27. aug Vil det sige, at din husleje stiger med 90%, Ellen? Det lyder HELT vildt - men selvfølgelig afhængigt af størrelsen på afgiften nu. Godt, at du kan få hjælp af din mor.

FEDT, Eva, at der ikke er tegn på gigt smiley

• #11   27. aug Ja, min husleje/boligafgift stiger med 90%. Jeg bor billigt lige nu, så jeg kommer op på en månedlig boligafgift på lidt over 5.000 kr. Derudover kommer de faste udgifter til vand/varme/el på ca. 1500 kr. om måneden. Det er stadig billigt for en lejlighed i Gentofte kommune, så det kunne vel være værre. Heldigvis er jeg færdigudannet næste sommer, så kommer jeg vel om ikke andet på dagpenge, det er stadig mere end min SU smiley

• #12   27. aug Vi har lige trænet impulskontrol smiley

Sia synes, at er virkelig svært, når der laves tørrede kyllingehjerter og kyllingelevergodbidder. smiley

Både Sia og Emmily mener, at der skal prøvesmages mange gange under processen, og Sia er overbevist om, at hvis man kan nå, så må man godt smage smiley

Nå, men det endte alligevel med to store poser levergodbidder, en mindre pose med laksegodbidder og en lille pose tørrede hjerter smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#13   27. aug En lejlighed i Gentofte til under 3000 kr. lyder godt nok helt vildt billigt, Ellen. Jeg vidste ikke, at man overhovedet kunne få mere end et værelse for de penge i Storkøbenhavn - eller Nordsjælland smiley Til gengæld er dit vand mv. ikke helt billigt.

• #14   27. aug En af vores venner har fået sig en krydsning mellem Havaneser og Bologneser. Kæft.han er sød. smiley

• #15   27. aug Jeg har grus i indkørslen og får tit slæbt en sten eller to med ind i sålen. Ellie synes så at det er hyggeligt at samle de småsten op og gå og “sutte” på dem. Hvis jeg ikke lige er OBS på at det kan være en sten hun har, kan der godt gå nogle minutter inden jeg opdager hvad hun går med i munden. Hun spytter ud så snart jeg beder om det, og hun kunne aldrig finde på selv at samle sten op uden for og tage med ind. Men sten hun finder indenfor, skal åbenbart suttes på.

Jeg forstår ikke helt pointen smiley

• #16   27. aug Jeg havde Tucker med på 8 timers kursus i dag på arbejde, hvor han skulle være demohund.
    4 timer brugte han på at snuse omkring og tigge godbidder. Derefter måtte han lige hjælpes lidt til ro, men så fik han også en lur eller tre på 4 timer (;

profilbillede
  • #17   27. aug Lavede først knorrs lasanette hvor jeg også lige puttede lidt pølser i.

Har ikke lige fået taget billede af det..

Men fik også lavet en lækker frugtsalat til dessert smiley

2 blommer
    2 nektariner
    2 Clare Frijs pære
    2 "Danske æbler" (fra Rema, de er sådan nogle runde røde nogle)
    En kvart Cantaloupe Melon
    En god håndfuld vindruer.

Alt blev skåret i tern (eller ikke vinduerne, der skar jeg bare enden hvor stilken havde været af)

Og så blandet i vaniljesauce jeg lige havde pisket lidt smiley

profilbillede
  • #18   27. aug Han havde ikke set jeg sad i sofaen smiley

profilbillede
  • #19   27. aug Nå, men den der hund jeg har smiley

Vi skulle til eftersøgning, og det er efterhånden 4-5 uger siden sidst. Oveni har Ellie skullet være i ro en uge, og blev givet fri i søndags. Så jeg tænkte at vi bare skulle tage det stille og roligt. Dét mente Ellie IKKE at vi skulle!!

Hun ved så glimrende hvad hun skal, når vi er ude på de p-pladser i skoven, og hun kan jo høre hvad de andre hunde laver når de er på banen. Jeg tog hende ud i god tid for at varme op, og jeg måtte kæmpe for at holde hende nede i et gear, hvor hun stadig kunne tænke. Hun hilser sig op, gør, hopper op og snapper tænder ud for mit hoved og gør ALT for at vise, at hun er kæmpe klar på at komme ud og spurte.

Jeg fik hende nogenlunde i ro, vi varmede op og så gik vi ned i skoven. Her har vi trænet og trænet på at hun gerne må være på og klar, men hun skal ikke smide hjernen i stress og bare gå gø-amok. Det blev ekstra spændende, fordi vi lige i dag havde “Fru Eftersøgning” med, aka en af de Canis-damer, der har utrolig meget styr på det med eftersøgning.

Men vi kom ned og gjorde klar i god ro og orden, jeg gav kommando og så bragede Ellie afsted. Fru Eftersøgning kalder Ellie for “Kanonkuglen”, fordi hun bare spurter afsted og tonser igennem alt på sin vej smiley Hun tog sig nogle friheder i hjemkaldet, og vi måtte have en snak om det med også at være lydig, selvom man selv mener at man er en raket. Men for dælen da, hvor hun løb. Jeg kørte tomme udslag i den ene side, og hun løb sååååååå flot smiley

Vi sluttede noget tidligere end jeg ellers ville gøre - jeg vil ikke risikere at hun går i stykker, når formen ikke er helt i top. Men hun var slet ikke klar til at slutte, og forsøgte at snige sig afsted på en tur mere smiley

Ingen symptomer fra bagenden, heller ikke efter at have ligget i buret bagefter smiley Glad hundemor og træt Ellie (som er lidt sur over at jeg bliver ved med at børste hende, men hun har for fanden 400 kg burrer og præstelus i pelsen smiley )

Så nu har jeg meldt os til klubmesterskab om en måneds tid, så jeg kan teste om hun er klar til at gå A-klassen næste år smiley Jeg ELSKER at have en hund der bare kaster sig ud i alt med glæde og iver smiley Jeg ville måske til tider ønske at hun passede lidt mere på sig selv, men man kan ikke få det hele jo smiley

• #20   27. aug #19

FEDT !!!!

• #21   28. aug Anne, det er altså en fornøjelse at høre om den træning og det forhold i har smiley

• #22   28. aug Vores venindes hund er bare en lille engel. Jep selvom han kun er en hvalp, så er han bare så sød og nem.

profilbillede
  • #23   28. aug Jeg plejer at læse 10-15 minutter inden jeg lægger mig til at sove. I går lå jeg og pillede dimser ud af Ellies pels, i stedet for at læse smiley

Pernille, hun ér en særlig god makker smiley Jeg elsker at hun altid er så begejstret smiley Men jeg kunne måske godt have brugt at træne hende til at køre knap så meget op, når hun skal arbejde smiley

• #24   28. aug Uuuuhhh jeg glæder mig også helt vildt til at komme ud og lave eftersøgning med min lille raket. Men jeg trak hende fra årets sidste konkurrencer og tager et år til i B-klassen så jeg får helt styr på det med de andre hunde osv. Så det må vente yderligere et år.
    Meeeen jeg påtænker at starte op med løbearbejdet hjemme i mine egne rækker med juletræer meget snart. Nu har træerne endelig en størrelse så det giver mening. Jeg ved hun vil elske det smiley Jeg har nørdet en del med fremadsendelse og dæk her i sommers og NU giver det pote og jeg kan endelig få dækket lakridsen af fra fuld fart - hurraaaaa smiley
    Så et eller andet sted er det faktisk OK med et år til i B-klassen; nu føler jeg mig sikker på at jeg kan dække hende af i fremadsendelsen og hendes bøvs med at figuranter var lidt 'øv' er overstået. Det var de to øvelser der kostede os alt for mange point i år.

• #25   28. aug Vi kan på ingen måde måle os med Martine og Pirat, Anne og Ellie eller Mette og Penny, men efter vi startede op på nosework, har jeg fundet noget, der fanger min hund.
    Vi fortsætter på næste hold med dufte, og så har jeg fundet en, der giver kurser i at finde trøfler. Det står på listen, selvom trøfler egentlig ikke siger mig ikke så meget, men det kan være det ændrer sig.
    Sia går op i søgningen med liv og sjæl, hun sniffer højlydt, når hun søger, og jeg kan godt lide at der er et formål med det man laver.
    Jeg så et klip med en trøffeljæger i går, og da han fortalte, hvordan hunden fanger færten "sidelæns" i næseborene, forstod jeg pludselig, hvorfor Sia har så meget lyd på til nosework. Hun er faktisk den eneste på holdet, der larmer sådan smiley

Sia er meldt til optagelsesprøve som læsehund her i efteråret. Jeg er spændt på, hvordan det går, for hun er jo en meget glad hund - måske lidt for glad smiley
    Det er selvfølgelig noget jeg arbejder med, så vi må se smiley

• #26   28. aug Uhhhmmm trøfler smiley Der er en i mit område der finder trøfler i skovene her i området med sin lagotto. Han siger at de er i nærmest alle skovene med eg, bøg, hassel, lind, poppel og fyr på kalkbund. Jeg har set ham arbejde en enkelt gang. Han gik egentlig bare på stierne med sin hund i en lang line. Hunden snuste rundt og pludselig markerede den (den skraber lidt i jorden). Så kunne han gå hen og grave trøfler op. Det gentog sig mange gange smiley

• #27   28. aug Lise-Lotte -

Sikke noget ævl !!!

Vi træner alle på hvert vores niveau, men det er noget vrøvl, at du ikke kan "måle dig" med mig, det bliver jeg ærligt talt ret ked af at høre, at du har opfattelsen af.
    Du kan noget med din hund, som jeg ikke kan - men for pokker da !

Vi træner alle på hver vores måde - hvert vores niveau - men vi skal glæde os over hinandens resultater (ikke nødvendigvis de, der er opnået i konkurrencer), og lade være med, at lade det være "hvem er bedst her".

Hver eneste gang en eller anden træner med sin hund - uanset i hvad det end måtte være - så er det GODT !!!

Så Lise-Lotte - lad være med at skrive sådan - du er sq ligeså god / dårlig, som jeg er det smiley

• #28   28. aug .. og apropos ...

Så var jeg - efter en katastrofe udtagelse med Esh i weekenden - gået kraftigt i tænkeboks om hvad han og jeg skulle bruge resten af hans liv på, sammen ..

Efter et råd til sporet, fra en tidligere sch-verdensmester, har jeg dog besluttet at fortsætte og se hvad det kan føre til. Det MÅ sq kunne lykkes !!!! Sq !!!!!

Plus, at jeg har siddet og kigget videoer fra gr C delen af Esh og jeg, fra de sidste 5 konkurrencer (det bliver heldigvis optaget på noget der hedder working-dog), og jeg har fundet frem til, hvor han slap renest og tænker så tilbage på forberedelserne til netop DEN konkurrence.
    Nej, det er ikke der, hvor han bed bedst, men der var ild i ham, OG han kunne styres - og frem for alt, han slap når jeg bad ham om det !!!

Sideløbende blev jeg her til morgen ringet op af en god ven - og jeg er blevet tilbudt at hægte mig på det franske vm hold dernede - dvs hjælp til baneprøvning, og en god baneprøvning kan betyde - om ikke alt, så ihvertfald en hel del - så jeg er et skarn, hvis jeg ikke tager imod sådan et tilbud.

Så efter at Esh har været pensioneret siden søndag ved 12-tiden, er han nu i gang igen. Han holder ferie frem til mandag og så starter forberedelserne (også for mig, hvilket betyder 3 ugentlige besøg i Fair Fitness) imod CACIT Holland 2025 !!

Kryds for pokker for os - vi har brug for det smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#29   28. aug Eftersøgning er altså bare noget af det fedeste! Efter en lidt træls start på øvelsen, hvor figuranten forskrækkede Gilbert, elsker han at løbe ud og finde de tossede to-benede, der hele tiden bliver væk smiley

Vores eftrsøgningshold i DcH blev desværre nedlagt, men vi er nogle stykker, som træner videre sammen. I aften skal vi en tur i skoven og træne markering smiley

Jeg ved ikke, om jeg nogensinde kommer til at stille op til konkurrence i DcH, men det betyder heller ikke det store. Jeg kan sagtens nyde træningen og gøre det så godt som muligt alligevel smiley

• #30   28. aug Jeg er totalt enig med Martine i at det er noget sludder at sammenligne på tværs af det vi laver med vores hunde. Det vigtige er at vi LAVER noget med dem. Man behøves ikke dyrke et særlig program. Min Clinton er pensionist; han elsker at lave noget sammen med mig. Men det med lydighed osv duede ikke rigtigt for os. Og konkurrencer var helt håbløst. Jeg træner stadig spor med ham for det ELSKER vi begge to. Jeg hygger med lidt tricks med ham og så er han bare med til alt muligt i hverdagen. Han hjælper med at hænge vasketøj op, han samler mine sko op fra gulvet, finder ting der er 'blevet væk' og alt muligt andet sært. Det vigtige er at vi gør noget sammen som giver mig et smil på læben og ham en logrende hale smiley
    Nosework er da ikke 'dårligere' end alle mulige andre hundesportsgrene smiley
    @28: Vi holder fingrene krydsede for dig og Esh smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   28. aug Hvor FEDT, Martine. Jeg krydser alle fingre for jer to smiley

I mandags skrev jeg om, at jeg havde være meget direkte overfor en ældre mand, der gik lange ture med sin gigtplagede gamle hund - og måske FOR direkte/hård i mit ordvalg.
    I dag mødte jeg manden - nu uden hunden. Mandag var han gået hjem og havde bestilt tid hos dyrlægen. Tirsdag sagde han farvel til sin Bessie smiley

• #32   28. aug @Isabelle så du fik en snak med ham og han var OK?

• #33   28. aug Jeg forstår godt hvad der menes smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   28. aug Ja, Mette. Vi snakkede lidt, og han var OK. Det var svært, selvfølgelig - "hun plejer jo sådan at ligge lige der i hjørnet", men bare det, at han går den tur, han plejer at gå med hende, fortæller mig, at han har det om ikke godt så rimeligt.
    Han vil ikke have en ny hund - altså medmindre der sådan lige dukker én (voksen) op smiley

• #35   28. aug SIKKE mange fine opslag i denne gruppe indenfor det sidste døgns tid!!! smiley

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal glæde mig mest over;
    - Martine og Mettes´s fede opbakning til Lise-Lotte?
    - At den gamle hund i Isabelles hood har fået fred, så det faktisk VAR det spark, han havde brug for? Eller at ejeren ikke er helt lukket overfor, at give en anden voksen hund nogle gode år!
    - At Esh skal til VM - alligevel?
    - At Ellie er en tip-top-kanonkugle igen?

Elsker bare den følelse af, at kende jer alle, og jeres hunde smiley

Ift. at "lave noget" med hundene, så kunne jeg ikke være mere enig.
    Det vigtigste er ikke hvad man laver, men selve træningen, følelsen og samhørigheden.
    Jeg TOP-hygger, når jeg træner rally med Sheena om onsdagen.
    Hun kan ikke komme hurtigt nok ud af bilen, og ned på plænen, tigger sig til et væld af godbidder fra én af holdkammeraterne, og går nogle superflotte baner med fint tempo, flotte øvelser og skønt humør - så længe godbidderne altså er gode og uddeles gavmildt.
    Det gør mig lige så glad, som når JJ nailer én af de svære LP-øvelser i fuld fart, men med fuldt fokus og koncentration. smiley

• #36   28. aug Tak for jeres fine opbakning, det luner smiley

Det var egentlig ikke ment som om den ene form for træning er bedre end den anden.
    Jeg har stor respekt for jer, der træner og går til konkurrencer.
    Mit lille prut og pral skriv fortæller bare lidt om, hvad vi sådan hygger os med. Jeg er fuldt ud klar over, at min alder og fysik ikke rækker til noget seriøst, og derfor går jeg efter noget, som bare er sjovt, og samtidig udfordrer mit sorte monster smiley

I dag var vi til træning i ca 1/2 time, derefter drak vi kaffe og spiste kage i ca 2 timer. På vej hjem holdt vi ind ved vores kæmpe naturområde, og planen var en hurtig tur rundt om en sø. Min stedsans svigtede lidt, og først efter 1 1/2 time fandt vi tilbage til parkeringspladsen smiley

• #37   28. aug Jeg har været på en lille udflugt i dag med Tucker, det plejer vi når han fylder år.
    Denne gang 13år og selvom han stadig har fint tempo på og godt humør, så kan jeg også godt se at alderdommen har ramt - hørelsen er ikke hvad den har været og synet på det ene øje er ringe.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#38   28. aug Tillykke med allerkæreste Tucker - en af mine yndlingshunde her på HG smiley

• #39   28. aug Tillykke med Tucker. smiley

• #40   28. aug Tillykke med de 13 år Tucker smiley
    Hvis det er en trøst, så hører Sia (knap 2 år) heller ikke altid lige godt.

• #41   28. aug Tak smiley

Jeg er egentlig heller ikke så bekymret for hørelsen.. Men mere kombinationen ved at synet også forringes. En døv OG blind hund er vist ikke ideelt.
    Men forhåbentlig bliver det andet øje ved med at virke og så holder han mange år endnu smiley

• #42   28. aug Tillykke Tucker smiley

• #43   28. aug Nu er det officielt smiley smiley smiley

Hende her, Godthaablunds Kitti, skal være mor til min kommende Åse smiley

Kitti er barnebarn til Dorits kuldsøster, så jeg bliver i samme linjer. Opdrætter skrev ugen efter jeg havde aflivet Dorit, og skrev at Kitti var parret, at der er en lang venteliste, men at jeg må komme foran i køen. og det takkede jeg ja til smiley

Jeg er SÅ rørt over, at jeg har fået det tilbud smiley Pia er den slags opdrætter man næsten kun kan drømme om, og hun var en kæmpe støtte igennem hele Dorits liv, og særligt de sidste svære uger. Hun er sådan en der gør ALT for sine hunde, og så laver hun hunde med en meget solidt temperament. At jeg kan få lov at få en hvalp fra Dorits linjer, er bare HELT rigtigt smiley

profilbillede
  • #44   28. aug Vil Åse blive samme farve som mor, eller er der også andre farver i spil? smiley

• #45   28. aug Hvor bliver det dejligt med sådan en lille Åse Lækkermås smiley

• #46   28. aug Jeg har i de 4 år jeg har haft Esh, altid manglet noget i forhold til spor.
    Han har ikke RIGTIGT ville det, ihvertfald ikke nok.

Jeg har tænkt, jeg har prøvet… men det er aldrig blevet rigtigt godt.
    Esh fik jeg, da han var to og der var nogle ting fra start, der indikerede, at tidligere ejer ikke har været enormt sød ved ham på sporet …

Mine hunde- alle indkøbte som 8 ugers - har alle altid fået top-F på sporet - så det er sådan lidt trist og træls, at jeg ikke kan knække koden på Esh lige der.

Så at få en hund som Pirat op under neglene er fantastisk smiley smiley

Han går ikke spor - nej, han “sniffer baner” !!!!!!

Kæft der er drift lyst vilje energi!!!

Han gider det SÅ meget og det er formidabelt at gå bag ved ham derude.

I dag hev han mig (næsten) på _øven i sin iver efter at komme afsted hen til start smiley smiley smiley smiley

Det er så den næste udfordring- at lære ham at gå mere roligt hen til starten.

Lige knap 5 mdr har han rundet 20 kg smiley smiley smiley - han bliver STOR - og jeg er nødt til at sætte ind nu.

Normalt har mine hvalpe fået lov til at hive mig afsted til startflaget - men det bliver for voldsomt med ham her.

Min Pirat smiley
    Nøj, jeg er glad for den lille sørøver smiley

profilbillede
  • #47   28. aug Frk Jensen, farmand er hvid og lidt lys brindle (i hvert fald lysere end Dorit var). Jeg ved faktisk ikke hvilke farver de to kan give, men mit bud er kombinationer af sort, hvid, brindle og tri (eller tanpoint)? Måske nogle af farvenørdedamerne kan være mere præcise.

Jeg GLÆDER mig helt vanvittig meget til hun kommer til verden smiley

Jeg kopierer lige opdrætters opslag fra IG - farmand er den øverste (dohhhh). Han er en avlshund, der blev hentet ud af Ukraine, da krigen brød ud. Helt bundsolidt temperament smiley

profilbillede
  • #48   28. aug Kæmpe tillykke Anne! Det er så fortjent med en lille ny Åse til dig smiley Jeg glæder mig til at følge med i alle dine fortællinger om hende (og Ellie selvfølgelig). Man bliver altid i så godt humør når man læser dine beretninger om dine højt elskede hunde smiley

• #49   28. aug Tillykke Anne!!
    Glæder mig vildt til at følge Åse. Elsker det navn. En tæve fra vores første Airedalekuld, hedder også Åse. Ejer hedder Lis. Åse og Lis. Fantastisk par, når de besøger diverse plejehjem.

• #50   28. aug Så spændende med Åse. Hende glæder jeg mig til at følge smiley

Og Pirat lyder da også bare herlig med dejligt meget krudt i sig.

Lidt i kontrast til min gamle dame på snart 13 år. Hun er vist stadig lidt fortørnet over at være blevet smidt i bad, fået renset ører, klippet negle og børstet tænder - men må allernådigst sidde her ved siden af hende (dog ligger hun vist og småfiser også - hendes egen lille hævn måske)

profilbillede
  • #51   28. aug smiley

profilbillede
  • #52   29. aug Hold nu KÆFT, hvor det tordnede i nat smiley

Jeg vågnede af lidt rumlen og bulder, men så stak det helt af. Bragene var så store, at vinduerne klirrede og møblerne vibrerede. Hele huset blev lyst op af lyn. Og så kom der et gigantisk brag og alt blev HELT sort. Relæet havde slået fra, og ude på vejen var gadelyset slukket. Og så væltede regnen ned.

Jeg ventede lige 10 minutters tid før jeg tændte relæet igen, just in case.

Og så var det at kittemittemøgkat rumsterede uden for kattelemmen. Jeg gik ud og vippede kattelemmen op, men hun kom ikke ind. Jeg fik lidt ondt af hende - hun ér jo ikke særlig god til regn, så jeg satte kattelemmen tilbage på default, og 10 sekunder efter kom katten springende ind. Med en levende mus smiley

Nu er musen spærret inde på kattens værelse med en musefælde. Katten har fået karantæne fra sit eget værelse, og kattelemmen er tilbage på manuel åbning. Satans til piskat!!

• #54   29. aug Med tanke for det blev til KitteMitteMøgkat... så glæder jeg mig helt enormt til at se hvad Åse får slæbt med sig af kælenavne smiley

Og fedt med alle de gode nyheder her i tråden!! Jeg er glad på jeres alles vegne smiley

• #55   29. aug Ja vejret var helt ånsvagt her sent i aftes smiley Konrad skældte og smældte, det lød også som om en krig var i gang. Han vækkede selvfølgelig barnet og prikkede til os resten af natten for at se om alt var okay..

• #56   29. aug Hvor længe efter endt løbetid dufter en tæve så godt at hanhundene mister hjernen?
    Konrad har en ven i en ældre lab/husky dame. De mødtes 1,5 uge efter endt løbetid og jeg måtte gå fordi han var helt ekset.
    Vi mødte hende i dag, der er gået 3 uger. Og igen, jeg måtte tage ham fysisk væk fordi han var fuldkommen væk.

• #57   29. aug #56

Det er åbenbart meget individuelt.
    Nogle hanhunde savler over Sia mindst en måned før og efter løb - nogle endda længere.
    Til gengæld har i en borderven, som Sia kender fra træning, dvs næsten hele livet. Denne hanhund reagerer ikke på Sia, når hun er i løb, men han reagerer kraftigt på andre tæver i løb.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad man kan regne med smiley

• #58   29. aug Tilkykke til Tucker smiley Og tillykke til Anne - glæder mig til billeder af Åse smiley
    Mht farver så ser det umiddelbart ud farmand er brindle med irish spotting og mor black and tan med brindle tan points og irish spotting (den hvide halskrave, snude, blis og halespids smiley ). Hvalpene bliver formegentlig som deres mor i farven smiley Så vidt jeg husker så er brindle den nederst i hierakiet a varianter af aguti (som begge forældredyrs farve er varianter af smiley ). Men måske Alexandoria har mere opdateret farvegenetik oplysninger smiley

• #59   29. aug Pernille nogle tæver dufter bare altid godt. Husk i øvrigt at det som udgangspunkt er når tæven stopper med at bløde, at de er højløbske og skal parres. Mange tæve ejere tror fejlagtigt at løbetiden så er ovre.

Derudover skal man selvfølgelig altid have diverse infektioner i baghovedet, hvis en tæve pludselig tiltrækker sig opmærksomhed, uden at der er løbetid.

• #60   29. aug Nå ja, min hanhund, malteser, var sådan en: jeg tager lige en sniffer, og hvis tæven ikke var højløbsk, daffede han bare videre, og viste overhovedet ingen interesse smiley
    Han var en fantastisk hanhund, når der også var 2-3 intakte tæver på adressen.

• #61   29. aug Note to self:

Når man forsøger at fange en mus i en fælde, så er det en god ide at sørge for at der ikke er andet tilgængeligt mad til lille mus, så den ikke bare samler en bunke kattemad under en fryser og tænker at den bare kan bo dér smiley

• #62   29. aug Vi skal have lavet opgang i uge 40, idag har nogen været rundt og flytte alle postkasser fra indenfor til udenfor..

Postkasserne er ikke vandsikre, så hvis det regner vil alt i dem blive vådt smiley

Oooog de har skiftet låsene, så ingen af os kan komme i vores postkasse smiley

• #63   29. aug Jeg var hos K9 med Esh i dag, han var heldigvis fin og smidig, så jeg fortsætter hans gymnastik - det gør ham godt.

Bagefter kørte jeg til Hooked4pets og fik shoppet den lækreste hundepude til brug i hans hundeseng .. den anden var slidt og ikke i orden mere.

Nu ligger han som en prins - og så må han godt slippe i Holland, når jeg beder ham om det smiley

Elsker seriøst at købe ting til mine hunde - lille Pirat fik en af de her skåle, der kan stå i bilen under transport, og så en ny "vand-apport" dims fra Chuckit til brug når vi er ved vandet.
    5 mdr gammel d. 3/4 - og han svømmer allerede langt ud og henter ting.

Har jeg nævnt, at jeg er lidt vild med ham smiley smiley

• #64   29. aug Martine, er det den der lidt ligner noget kinky legetøj? Fyrtårnet, eller hvad er det den hedder? smiley

• #65   29. aug #64

Den kække penis? Nej, den havde de ikke- det blev sådan en her smiley smiley

profilbillede
  • #66   29. aug Berta har i et stykke tid været inde i en periode, hvor hun ikke rigtigt gider gå de sædvanlige ruter/ture, og hvor hun har virket som "gammel hund". I dag tog jeg hende så med til Køge Marina, og det var bare sagen. Masser at snuse til og et fint tempo.

Der blev også tid til at hilse på en anden senior hund, hvor ejeren spurgte, om hun var en hvalp. Ved ikke, om det er fordi, Berta var så nysgerrig på at sige hej til hendes hund

profilbillede
  • #67   29. aug Nu har jeg endelig fået lyttet til jungletrommerne herude. Et af lynene slog ned i min genbos minigraver. Et andet lyn slog ned i et grantræ omkring 100 meter herfra. Under grantræet er et shelter, hvor 2 unger og deres mor lå smiley Ingen kom noget til, men de var noget rystede efter den oplevelse smiley

• #68   30. aug Det lader til at min mus synes det er dejligt at være indkvarteret på eget værelse med buffet smiley

Jeg tænkte i går, at den måske var tørstig efter alt det kattemad, så jeg har sat en skål vand. Jeg kan af gode grunde ikke se om den har drukket, men den er endnu ikke gået i fælden smiley

Katten er MEGET fornærmet over at den ikke må komme ind på sit værelse, og skal nøjes med sit store værelse med dobbeltseng. It’s hard to be a kittekat smiley

• #69   30. aug Anne - Kittekat vil ha alt det, Kittekat ikke må/kan få.. En rigtig pain in the ass kat. smiley

• #70   30. aug #68

En ting forstår jeg ikke, hvorfor giver du musen mad og vand?
    Fjern buffeten og brug en musefælde med Nutella eller andet lækkert smiley

Hvis der er rotter her, stiller jeg store smækfælder, hvor jeg limer en mandel fast, det virker smiley

• #71   30. aug En ting forstår jeg ikke, hvorfor giver du musen mad og vand?
    Fjern buffeten og brug en musefælde med Nutella eller andet lækkert

Buffeten er fjernet, tror jeg. Men for en mus er 3 piller kattetørfoder jo en buffet, og der KAN ligge en tørfoderpille hist og pist derinde.

Jamen, tanken med vand er jo, at hvis den stakkels mus har ædt kattemad og er tørstig, så vil den ikke spise mere tørfoder, fordi den er tørstig. Lidt som når jeg spiser chips smiley Og jeg vil ikke slå den ihjel, jo, jeg vil bare fange den og sætte den ud. Jeg synes at mus er lidt søde smiley

Rotter bruger jeg nogle voldsomme smækfælder til, og det mest effektive til rotter, har altid været Hills tørfoder til hund smiley

• #72   30. aug På et tidspunkt havde jeg mus i huset, jeg ville heller ikke slå dem ihjel, så de blev fanget og sat ud.
    Problemet var bare, at musene var hjemme igen før jeg nåede hjem - jeg kunne genkende nogle af dem smiley
    Så købte jeg en elektrisk musefælde, og efter et par dage var der ikke flere mus smiley

• #73   30. aug Vi brugte 1 kg musegift på en uge engang, så holder mus op med at være søde. smiley

• #74   30. aug Susanne, der er uden tvivl MEGET stor forskel på dig og mig, både ift. hvordan man behandler dyr, men også forholdet til hygiejne. Jeg kunne ikke forestille mig noget mere ulækkert, end at have døde mus liggende alle steder i huset smiley

• #75   30. aug #73 Men til gengæld er de døde`? smiley smiley

• #76   30. aug For første gang i 7 år, skal Tucker passes et helt døgn - for pokker det er underligt. Hvordan skal jeg dog sove i nat!? : D

• #77   30. aug Anne, næh men der var ikke de store alternativer med mus i rå mængder. 5 mus i fælden på under en time er et fuldtidsjob.

• #78   30. aug Har hentet denne lettere beskidte unge efter overnatning i spejderhytte med børnehaven smiley

Mega glad, møg beskidt og stadig fuld af spilopper…nu hygge hos mormor smiley smiley smiley

profilbillede
  • #79   30. aug Konrad har virket lidt træt i dag. Vi tog i Doktorparken og gik en tur og tog på deres legeplads. Hold da op, hvis hunde kan have en dårlig dag, så har han det. Utrolig og stresset, oppe at køre.

• #80   30. aug Susanne, hvordan kan du have så mange mus, når du har så mange katte?

• #81   30. aug Mus kan virkelig være belastende.
    Jeg har vist fortalt historien før, men her kommer den igen.
    Vi var for mange år siden invaderet af halsbåndsmus. De kravlede i gardinerne, gravede musehuller i potteplanterne, når jeg åbnede køkkenlågen under vasken, kunne der sidde 3-4 mus i skraldespanden, satte jeg hånden hen, kravlede de op ad armen smiley

De lavede rede i skuffen med sengetøj og havde gnavet en gang igennem hele stakken af sengetøj, det afgnavede blev brugt til at lave reden af.

Jeg har haft rotter som kæledyr, igennem hele min opvækst, så jeg er ikke bange for gnavere, bare irriteret over at de tisser og skider alle steder og gnaver i alt smiley

En aften havde jeg glemt at hælde en ny pose foder i foderspanden, næste morgen, var der et fint hul i posen og 9½ af 10 kg var væk smiley Vi fandt det aldrig smiley

Min mand kunne dengang ikke lide katte, den ene af vores to gravhunde, Maia, fangede en del mus, den anden, Jessie, var dum som en dør og fattede slet ikke ideen. Vi fangede en del i fælder men ikke nok.

Min mellemste søn var 3 år på det tidspunkt og havde i lang tid sagt, at når Jessie, Maia og far var døde, så ville han have en kat smiley Han fik kuglerunde øjne, da jeg spurgte ham om vi skulle hente en kattekilling og han var mest forundret over, at det kunne lade sig gøre, når hans far var levende.

Vi hentede en lille 12 ugers gårdkat, der kom til at hedde Minnie og allerede første aften fangede hun sin første halsbåndsmus, en måned senere, var der ingen mus tilbage i huset og imens hun levede havde vi aldrig mus indendørs smiley

Det har vi heller ikke nu, det skal whipperne nok sørge for smiley

Min søn er for øvrigt også som voksen udpræget kattemenneske og har en lækker burmeser smiley og hans far er ikke længere bange for katte smiley

• #82   30. aug MC, vores ene kat dengang tog dem. Den anden var dum som en dør og fangede aldrig andet, end de døde mus og fugle, den første havde fanget. Desuden kan kattene ikke komme ind i hulmur, på overloftet, i spisekammeret og sådan nogle steder.

• #83   30. aug Min mand vil gerne have kat (inden vi fik hund) men nix. Gider ikke hoppen op på bordene og mus indenfor smiley Manden ville så have den som indekat men det er for omstændigt i vores hus med barn.
    Min niece fortalte om at deres kat havde slæbt en mus med ind. Musen var halvdød og de måtte hive fat i den under sofaen og give den et gok. Puha det gider jeg ikke stå i.

• #84   30. aug Pernille, vi havde to børn og indekatte, i starten da jeg opdrættede. Det gik fint. smiley

• #85   30. aug Pernille - Vores katte har aldrig gået på bordene, det har været nemmere at lære dem, at de ikke måtte end at lære whipperne det smiley

• #86   30. aug Hvordan er katte ift. at have dem et sted med ræve + rævehvalpe, grævlinge og mårhunde? Kan en kat finde ud af at holde sig fra dem? smiley

• #87   30. aug Ja, katte plejer ikke at være interesseret i andre rovdyr.

Den vil forsvare sig hvis den bliver angrebet.

• #88   30. aug Vejret er jo helt formidabelt- så en aftentur på en øde strand- kun et par fiskere og så hundene og jeg.

De fik nogle dejlige svømmeture og vi fik gået en tur - det er om at nyde sensommeren smiley

Et par billeder blev det også til- af tvivlsom kvalitet smiley

profilbillede
  • #89   30. aug #86 & #87
    Jeg ville nok være mere bekymret for katten.

• #90   30. aug Kirsten, jeg ELSKER den historie smiley

• #91   30. aug Lise-Lotte, det er bestemt også katten jeg evt. er bekymret for smiley Og derfor ved jeg ikke om jeg tør anskaffe en kat. Jeg bor på stor naturgrund, og der medfølger bare en hel masse dyr, herunder ræve, grævlinge og mårhunde, og jeg ved i hvert fald at førstnævnte har unger her på grunden hvert år.

• #92   30. aug Ellie er gået i løbetid. Cirka en uge “for sent” ift. hendes normale cyklus. Men fordelen ved at betale en formue for en MR-scanning af lænden er, at de også lige tjekkede hendes lady parts, og alt var helt som det skulle være.

Vi skal jo til en prøve på lørdag, og jeg krydser for at hun viser sin vanlige knivskarpe løbetids-form frem smiley Det er en gave at have en hund, der lige får lidt ekstra koncentration, når den er løbsk, i stedet for at have en hund der bliver kulret og ukoncentreret smiley

• #93   30. aug Jeg håber, at Ellie ikke laver en Sia.
    Sia er den mest håbløse hund, når hun er i løbetid. Hun ved faktisk ikke helt, hvordan man sætter det ene ben foran det andet smiley

Held og lykke på lørdag.

• #94   30. aug Anne - Det gør jeg også her bagefter, det var ikke så morsomt da vi stod i det. Bæsterne formåede også at gnave hul i vandtilførslen til opvaskemaskinen, så mit nylagte køkkengulv blev ødelagt.

Den dag var jeg grædefærdig, men positivt så er vi blevet ret gode til at musesikre smiley

• #95   30. aug Lise-Lotte, den konkurrence hvor hun var allermest skarp, var da hun var højløbsk. 187,noget point ud af 200 (og de 10 røg på af smide en hel øvelse). Hun var ikke fyldt 2 år, og der stod 30 mennesker og gloede. Og hun var sådan “se mor, ALLE kigger på miiiiiiiig” smiley

Men jeg tror ikke vi kan bruge de talenter på lørdag - det er noget helt nyt for os. Jeg er ikke i tvivl om at Ellie kan løse opgaven, men spørgsmålet er om JEG kan finde ud af at følge reglerne smiley

• #96   30. aug Hvad for en prøve er det, I skal til ?

• #97   30. aug Det er en feltsøgsprøve, STPr, tror jeg den hedder. Jeg spurgte om jeg måtte stille i en sporprøve samme dag, men dét må man ikke. Så vi kører til Skive for at lade vovse søge 2 genstande på 20x30 meter smiley

• #98   31. aug Wauw - det klarer hun da uden problemer !

• #99   31. aug 1 stk mus er nu sat fri efter et par dage på Hotel Kittemittemøgkat smiley

• #100   31. aug Musen kommer tilbage med hele familien smiley

• #101   31. aug Jeg havde en hamster der rendte væk. Den levede i sus og dus af dug og vand fra underpotter samt fluer og hunde-mad som hunden havde for vane at gemme. I hele 14 dage havde hamsteren bygget bo under klaveret. Den var træt da vi fangede den. Min søster passede den og den rendte væk imens

• #104   31. aug Så er weekenden godt brugt., fredag var vi til dyrskue på Emilia's skole hvor Rex stillede op i kategorien
    "Blødeste øre" men måtte desværre se sig slået., vi har været ofre for noget af en svinestreg hvor de har fjernet den kategori vi har domineret de sidste to år smiley smiley
    Lørdag blev brugt på Amager med endnu en virkelig virkelig god Ed Sheeran koncert.
    Ny uge venter smiley

profilbillede
  • #105   31. aug Jeg har trænet med min tidligere hundefører i dag. Hun er sådan en guldfugl, og er en fuldstændig vanvittig dygtig hundefører, som bare lige kom forbi for 4 år siden, fordi hun også gerne vil træne lidt med kærestens nye jagthund. De to fandt lynhurtigt melodien, og så tog det fart.

De stillede i C-klassen, blev nr. 4 til DM. I B-klassen blev hun hun nr. 2 til DM og i A nr. 3. Hun stillede i sin første elitekonkurrence sent i foråret, for “lige at se hvor de var”, og lavede 375 point (ud af 400). Hun er bare pisse dygtig, og så er hun virkelig struktureret og disciplineret.

Havde den skønneste træningsdag med hende, og fik finpudset nogle øvelser som jeg manglede lidt inspiration til. Både Ellie og jeg er helt kvæstede nu, og jeg overvejer seriøst om vi bare skal gå i seng allerede smiley

• #106   31. aug Lise-Lotte, den skal være velkommen. Så skal jeg sørge for at fange hele familien og sætte ud igen smiley

Jeg har jo haft et par mus som har været ret standhaftige, og en enkelt som var lidt et røvhul. Men jeg slår dem altså ikke ihjel med mindre de er kommet til skade, eller de er et sted hvor de VIRKELIG ikke skal være.

• #107   31. aug Så tikkede der lige et tilbud ind om et lydighedskursus med en tidligere verdensmester, i den kommende weekend smiley

Jadak jadak og jadak smiley

• #108   1. sep Aj en fed mulighed for jer Martine!!!!

• #109   1. sep Har haft en skøn week-end. Lørdag startede med at jeg var ude og træne spor sammen med en træningskammerat. Både med Clinton og Penny. Clinton for hyggens skyld, men han ELSKER. Penny fik et laaaaangt spor ligeud men diagonalt på rækkerne af stubbe; det er nemlig lidt udfordrende for hende. Men en fornøjelse at se hvordan hun blev bedre og bedre til at løse det efterhånden som vi kom frem. Resten af dagen gik at få høstet en del i urtehaven og komme det i fryseren: bønner, majs, porre. Der blev også brygget noget hyldebærsaft og puttet i fryseren. Fik plantet to nye rækker jordbær osv osv. Køerne fik de rødbeder som jeg ikke får brugt og som efterhånden var store som roer; det var et hit smiley
    Søndag morgen startede med en tidlig rundtur på marken for at nyde en ultrolig smuk morgen. Tåge lå lavt over landskabet og solen kom så småt op. Der var vindstille og ikke en lyd bortset fra en enkelt krage der sagde lidt og så to ravne der snakkede sammen smiley Så en tur i skoven med Penny foran kick-biken mens gemalen gik en skovtur med Clinton. HJem og klæde om og ud og få dejlig mad og lytte til noget dejlig musik. Ikke noget jeg normal gør det så meget i, men når en af egnens andre herefordavlere holder en 'smagedag' hvor maden er lavet af nogle der plejer at lave god mad og musikken leveres 'Scandinavian Cello School'. Også et lokalt foretagende, med nogle meget meget talentfulde unge klassiske musikere fra hele verden. SÅ er det værd at dukke op smiley Og det var virkelig velsmagende mad og virkelig dejlig musik smiley
    Vi afsluttede dagen med at vores aftensmad blev snobrød som vi laved ved havepejsen mens vi sad og nød mørkningen. Sikke er skøn week-end smiley

profilbillede
  • #110   1. sep Postkassen er blevet lavet, efter varmemesteren blev kontaktet, så nu virker min, men alle i opgangen skal nu have fat i varmesteren for at få lavet deres postkasse.

Varmemesteren sagde at postkasserne kun skal hænge udenfor til vores opgang er blevet renoveret (sker i uge 40 har de sagt), så får vi helt nye postkasser indenfor.

• #111   1. sep Det lyder som nogenlunde verdens bedste weekend, Mette smiley

• #112   1. sep Jeg synes det er lidt sjovt. Jeg har mange gange fået af vide, at Konrad er en super flot og lækker hund. Og så kommer den der 'ej man skulle ikke tro han var en blanding'.
    Fordi blandinger automatisk er grimme? smiley

• #113   1. sep I dag valgte jeg at tage en tur i hundeskoven med Sia.
    Det er et stykke tid siden vi var der sidste gang, Sia har været I løbetid, og efterfølgende var hun hos en osteopat, hvor der blev rettet op på diverse.

I dag skulle det så være, og kors hvor er jeg stolt af mit sorte monster.
    Vi gik rundt om søen sammen med en jævnaldrende rottweiler, og hold nu fast en forskel der var på de to.

Sia vil da gerne hilse på andre hunde og mennesker, men når jeg kalder, kommer hun som et lyn, helt uden at overveje, om hun lige skal noget andet først smiley
    Sia går pænt, og selv når hun snuser lidt rundt, er hun 100% obs på mig.

Ved badepladsen var der to tyske damer med tre hunde, hvor især den ene var meget højlydt og stressede en del. Rottweileren smuttede i forvejen hen til dem, mens Sia var ligeglad, og blev hos mig smiley

• #114   1. sep Er der nogen der har gode redigeringsevner? Og kan ordne øjne på de her to smiley kom til at bruge blitz

profilbillede
  • #115   1. sep Er der nogle frække fyre på linjen? smiley

profilbillede
  • #116   1. sep Er det Ellie??

• #117   1. sep Förde Park har fået en Futternapf. Den skal udforskes flere gange. smiley

• #118   1. sep Pernille, det håber jeg smiley

• #119   1. sep Hvad er der sket med hendes tænder?

• #120   1. sep Hun har lånt gebisset smiley

profilbillede
  • #121   1. sep Vi er lige kommet hjem fra nosework. I dag søgte vi for første gang på køretøjer.

De fleste af hundene ville søge alle andre steder end på bilen. Sia fangede dog med det samme, at det var bilen, det drejede sig om smiley

Det er bare så fedt, at Sia er så hurtig til at fange, hvad det går ud på smiley

Ikke mere pral fra mig i dag smiley

• #122   1. sep Haha for h.. måtte lige google “bøjle til hunde” smiley

• #123   1. sep Kæft hun er fin Anne ??

• #124   2. sep Louise, hun er majet, maget småk smiley

• #125   2. sep Anne ja hun skal da klart have hvalpe smiley

Hvorfor kan jeg mon kun sætte kedelige emojis ind? Jeg skal lave dem med tegnsætning, ellers bliver det bare spørgsmålstegn. Drøn irriterende!

• #126   2. sep Var til holdtræning i går. Vi skulle træne spor. Penny gik et mildest talt alternativt spor smiley En mand luftede tre beagler i flexiliner på vejene omkring de marker vi gik på. De flegnede totalt skråt når de så nogle af vores hunde tæt på. Nå, men jeg brugte det til lidt fin træning i at ignorere andre hunde med Penny. Vi nærmede os vores spor, Penny så sporpinden og gik fra fin kontakt med mor til 'SPOR SPOR SPOR JUHHUUUUU. Kom NUUUU vi KAN altså godt komme hurtigere derhen". Så langt var alt som det plejer. Da jeg er ved at gøre hende klar; sætte sele og sporline på nogle meter fra sporpinden dukkede en hare op og begyndte at hoppe rundt lidt væk fra sporet. Den vil hun jo også gerne jage så hun kom lidt i konflikt med sig selv; choices choises choises..... Jeg hægtede sporlinen under maven på hende. Herefter blev det sådan lidt hektisk. Plejer at tage fat i selen og gå frem til lige før startpinden og dække hende af tæt og lige lade hende ligge lidt og få lidt fært. Det plejer at give en god og fornuftig opstart. Det blev til Penny klaskede ned i dæk så snart jeg havde hægtet linen på, fløj op igen og kastede sig ud mod sporet. Jeg holdt fast og tog hende hen til pinden, fik hende i dæk og gav hende en godbid. Jeg lod hende ligge et øjeblik. Jeg nåede at sige 'Ss....' så røg raketten afsted ud af sporet. Spot-on i sporet men du godeste et tempo smiley Hun plejer at gå raskt skridt og have rimeligt træk i linen, men der her var halvløb. Jeg holdt igen så hun oksede afsted. Hun var lige oppe og checke haren - som nu havde sat sig i ro og mag og kigge på os lidt væk - på 'hold sporet'; næsen ned præcis i sporet. Hun føltes nærmest elekstrisk ude for enden af linen. På et tidspunkt kom beaglerne forbi ret tæt på og flegnede skråt. Hun kiggede op. Jeg nåede at sige 'Ho..' så var hun nede i sporet igen. Det utrolige var at hun fik næsten alle knæk spot-on. Hun kom lidt over et enkelt men var lynhurtig til opdage fejlen og finde sporet. Alle genstande blev fundet. Når jeg satte hende på igen så susede hun afsted igen. Ingen godbidder blev misset undervejs. Min træner var sådan lidt 'øøøhh sådan plejer hun da ikke at gå smiley men så fik du da trænet med ekstreme forstyrrelser smiley '. Penny havde vist igang med både spor og harejagt samtidig smiley Da vi var færdig pustede hun som et damptog og så vældig lykkelig ud smiley Og på vej tilbage til bilen havde hun tilsyneladende glemt haren. Vi skridtede af og hun snusede og tissede og virkede rimelig afslappet og kom flere gange hen og tilbød kontakt og gå pænt på plads. Hun sov godt da hun ramte sofaen smiley

• #127   2. sep Hundene og jeg fik lidt af en oplevelse i går.
    Jeg har vist tidligere skrevet herinde om, at ét af de lokale godser har indhegnet en nærliggende skov, og sat vildsvin ud til jagt.
    Jeg rammer hegnet på mange af mine ruter, og følger det på en del strækninger, men jeg har aldrig set skyggen af et vildsvin, og var også ret sikker på, at det aldrig kom til at ske.

Men i går kom jeg så via markerne langs skoven, fra en ny retning, og nåede hegnet ved en stor lysning, der så var seriøst FYLDT med vildsvin i diverse størrelser.
    Hende her tullede roligt rundt, spiste, skrabede i jorden osv., kun få meter fra mig og hundene.
    Vild oplevelse - men hold nu op, hvor var jeg taknemmelig for hegnet smiley

profilbillede
  • #128   2. sep Savner ham her! Det rammer mig indimellem - og i dag er en af de dage

profilbillede
  • #130   3. sep Det ER altså også bare det fedeste billede!!! smiley

• #131   3. sep Det er da også det fedeste billede.

Heldigt at Ellie ikke havde lånt det smarte gebis den dag smiley

• #132   3. sep Heldigt at Ellie ikke havde lånt det smarte gebis den dag

smiley smiley smiley

• #133   3. sep @129 - Det er altså også bare det fedeste billed smiley

• #134   3. sep Det er et fedt billede smiley man mærker power og glæde

• #135   3. sep Morgenfjerner i morges

profilbillede
  • #136   3. sep #135 .... Pernille .... Er dette billede ikke taget samtidig med det billede , du har sat ind i .. #114 ... fra 1 sept ..... ??? smiley

• #137   3. sep Nej smiley bare brugt samme nattøj

• #138   3. sep #137 ... Ok så ... Når du siger det .

• #139   3. sep Pirat er 5 måneder i dag.
    Vægten siger 22 kg smiley
    Min Flax - også malinois- vejede 24 kg som voksen smiley

Spændende hvordan det ender med piraten - men en fed lille hund er han ihvertfald smiley

profilbillede
  • #140   3. sep jeg er - igen - kommet til at shoppe hundegøgl.
    Jeg ønsker mig at være slank nok til at kunne være I Paikkas regntøj - de er såååå fede!
    Men da det ikke er lige i madkortene sådan foreløbig, så måtte jeg nøjes med en selvlysende kasket... og hunden får et sæt sartrosa halsbånd og snor i sådan noget som lagrer lyset og så blinger op.
    Og så fandt jeg en ny webshop i Sverige... hovsa... endnu et "almindeligt" reflekterende halsbånd i sølv, og en reflekterende crossbody turtaske til mig.

• #141   3. sep Apropos turtaske, er der så nogle der har erfaring med en taske, der både kan rumme godbidder, hundeposer, bold, nøgler, mobil og rigtig gerne ekstra snor, den må ikke være bøvlet og genere når man skal samle op, eller hvis man træner på turen.

Jeg er så glad for min vest/ trøje/ jakke, der kan være det hele, men jeg døjer med varmen og det er træls at være over svedt når jeg kommer hjem, så hvis nogle har et godt bud, vil jeg blive enormt glad.

• #142   3. sep smiley

profilbillede
  • #143   3. sep Hvor er den smuk Anne. Masser tanker til dig smiley
    Du er heldig du har fået den så hurtigt. Min gamle dreng blev aflivet samme dag som din Dorit, jeg har ikke fået ham hjem endnu smiley

• #144   3. sep #141

Jeg har en godbidstaske fra Irene Jarnved, den er jeg rigtig glad for.
    Hun har desværre lukket shoppen, men måske kan du finde tasken andre steder.

Der er 2 rum til godbidder.
    Lynlåslomme bagpå til mobilen.
    Rum foran til hundeposer, og diverse småting. Jeg har hundeposer, nøgler, fløjte og klippekort til træning i dette rum
    Ekstra snor kunne du have i taskens bælte, det er straks værre med bolden, men hvis du har en bold med snor i, så er det vel muligt.

• #145   3. sep Der gik ca 14 dage før jeg fik Czhaplins aske.

Den blev spredt på Feddet - det gav bedst mening for mig smiley

profilbillede
  • #146   3. sep Det er godt nok en smuk urne smiley

• #147   3. sep Ida - jeg ved præcis hvordan du har det smiley

Czhaplin er ved at blive et godt minde, men den sidste tid har jeg tænkt meget på ham - og savner ham vanvittigt når jeg får det sådan smiley

• #148   3. sep MC, tanker til dig også smiley

Det er virkelig rart at have fået urnen hjem! Jeg snakkede med dyrlægen i mandags, fordi jeg skulle bestille tid til at få vaccineret Ellie, og spurgte om de mon vidste hvornår jeg ville få urnen hjem. De fortalte at urnerne som regel bliver leveret om tirsdagen. Og den ankom så i går, men jeg kunne ikke nå at hente den før i dag. Og det er måske godt nok, for jeg skal arbejde hjemme i morgen, og nu har jeg tudet godt og vel siden jeg hentede urnen i eftermiddags smiley

• #149   3. sep Anne, jeg har fået af vide jeg skal regne med 4-6 uger smiley Men måske er det fordi jeg også har bestilt et aske smukke, at det tager længere tid.

• #150   4. sep Årh sikke en fin urne smiley fin måde at have sin ven med sig

• #151   4. sep @139: Han er en flot fyr ham piraten smiley Og ja, det er vildt så meget diversitet den race rummer. Jeg har to træningskammerater der har to kuldbrødre; den ene er en meget lille meget mørkerød fis. Den anden er en lysegul kæmpe smiley Men OK en brugsmodel dobermann kommer også i mange forskellige højder og drøjder. Min Penny er jo absolut i 'petit' afdelingen med sine 24 kg smiley Der er jo hvad der sker når det primære fokus ikke er udseendet smiley

• #152   4. sep Åh, det var bare den skønneste træning med hundene i går.
    I lang tid har jeg haft et agility-modul i hovedet, som jeg blev introduceret for på en agiligty-camp for mange år siden - og det fik jeg lov til at bygge i går, så både jeg, JohnJohn og de andre kursister kunne afprøve det.
    Det var lige så fedt, som jeg huskede det smiley

Bagefter var der rally med Sheena.
    Vores "nye" instruktør var der, og vi var kun to kursister, så vi nørdede delmomenter i et par af de svære øvelser.
    Jeg var virkelig imponeret over, hvordan Sheena fastholdt humøret og motivationen, selvom det endte med at blive pænt mange gentagelser, for at få alle detaljer på plads smiley

• #154   4. sep Mette - Det kan også ske selv om udseende er vægtet i avlen smiley

Alfa og Lotus begge tæver. Lotus vejede 9½ kg og var 45 høj, Alfa 18 kg og var 53 cm. Lotus lå fint i midten størrelsesmæssigt for en whippet under FCI. Alfa havde max. højde efter AKC standard, hun var overvejende amerikanske linjer, som gerne må krydses med FCI.

Der var en udstillingsdommer, der næsten besvimede, da han målte Alfa smiley

profilbillede
  • #155   4. sep #154

Men så anses det vel for fejl?

Når jeg står og kigger ind i en udstillingsring ligner alle hundene hinanden- det er vel målet?

Så mon ikke at din hund var en undtagelse?

• #156   4. sep Martine - Det afhænger af dommeren, hvor stor en fejl, det anses for at være Alfa klarede sig helt fint og fik flest 1.præmier, svarende til excellent i dag.

De fleste racespecialister anser afvigende størrelse som en fejl på linje med en skæv tand eller lidt forkert ørestilling, harmonisk bygning og bevægelser er det vigtigste.

Racestandarden er ikke så udpenslet, som eksempelvis tyske racestandarder er, så meget vi være en fortolkningssag både hos dommere og opdrættere.

Man skal nok være nørd for at se det, men whippets i en udstillingsring er ret forskellige i type

• #157   4. sep Det er ikke målet, at alle ligner hinanden, det er målet, at alle følger racestandarden og den er hos engelske racer oftest ret åben for fortolkninger, hvilket både kan være en gave og en forbandelse.

• #158   4. sep Her den anden dag var jeg i skoven med Ellie, efter at have været en tur hos BARF-pusheren. Vi gik tur og fik trænet lidt. Det havde regnet temmelig meget, så med våd hund i bilen ville jeg bare gerne HJEM! Men jeg skulle lige tanke. Kørte ind på næreste tank i lorte-Århus V, og samtidig med at jeg kørte derind, kom 5-6 solbrændte unge på knallerter. De kørte over på den anden side af “min” stander. Jeg bippede kortet og begyndte at tanke, og de “høflige” unge mænd spurgte om ikke jeg gav dem noget benzin. Jeg sagde nej, de blev ved, jeg bad dem smutte. Rakte ind i bilen efter min mobil, tog den, lukkede døren. Jeg lader altid nøglen sidde i, og det gjorde jeg også denne dag. Jeg ville så åbne om til Ellie, både for at give hende lidt luft, men også fordi den slags solbrændte unge plejer at have en vis respekt for den slags hund. Men bagsmækken var låst. Jeg forsøgte bagdøren. Låst. Panik! Jeg glente alt om mit publikum, ringede til min veninde og nåede at sige, at jeg havde smækket nøgler og hund inde i bilen, før jeg prøvede fordøren, som IKKE var låst. Jeg havde simpelthen fået slået børnelåsen til smiley

Nå, hjem det gik (uden at jeg have følge af de unge mennesker særlig langt - motorvej har jo visse fordele, når tåberne kører knallert), og da jeg kom hjem bemærkede jeg at knappen på nøglen blinkede rødt. Og så duede centrallåsen ikke; der var bare slet ingen relation når jeg trykkede på lås eller lås op. Det er bare ikke særlig smart når man arbejder i Randers, som er cirka 2 millimeter mindre kriminelt end Århus V smiley Fandt ud af at der sidder en skjult nøgle i dimsen, og måtte tage mig til takke med det. Nøglen har fået skiftet batteri for et års tid siden, så jeg regnede ikke med at det var dét der var galt.

Jeg tænkte at jeg ville køre forbi mekanikeren en dag (min mekaniker har en ansat, som også har en gammel Toyota, så han kan helt sikkert nogle tricks), men jeg stenede alligevel over det sære med at jeg pludselig havde fået slået børnelåsen til, og at jeg dimsede og trykkede på cirka alt, for at få børnelåsen til at slå fra. Og nøglen ville jo stadig lyse, den ville bare ikke lystre.

Så jeg googlede kodning af lås (som jeg godt kunne huske at mekanikeren havde fortalt var en ret sær omgang med at åbne/lukke dør, nøgle i, nøgle ud, åbne dør, nøgle i und so weiter), og fandt noget der cirka kunne passe. Og i dag, da jeg havde brug for 10 minutters pause fra arbejde, gav jeg mig i kast med det. Det krævede et par forsøg, men det lykkedes sgu smiley

Jeg har ingen ide om hvordan fanden det lykkedes mig at nulstille min nøgle, men nu er det så lykkedes mig at kode den igen. Og jeg er mega stolt smiley

• #159   4. sep #158 ... Anne .... med alt det du skriver... oplever ... med hunde... uden hunde ... tjaaa. bare sådan i al almindelighed ... Ha ha ha .... fatter jeg ikke du ikke har skrevet et par bøger allerede. smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Det mener jeg iøvrigt jeg kan huske , jeg har skrevet før smiley smiley

• #160   5. sep Nittib, nogle gange føler jeg også lidt at jeg er en karakter i en gyser med komiske indslag smiley

• #161   5. sep uuiihh hvor det regner idag smiley Håber virkelig på tørvejr i week-enden; jeg skal være sporlægger til en E-konkurrence. Dvs. opstilling til spor i morgen og så lægning af spor søndag. Så jeg kommer til at være ude hele tiden og få gået pænt meget smiley Det er trods alt rarest i tørvejr og gummistøvler duer bare ikke at gå SÅ langt i for mine fusser. Så kryds lige fingrer for tørvejr i Klippinge-området hele week-enden smiley

• #162   5. sep smiley smiley smiley smiley smiley

Kæft de er søde smiley

profilbillede
  • #163   5. sep @162 smiley

• #164   5. sep Jo højere indavlsgrad des større er muligheden for at afkommet bliver ensartet. Ja høj indavlsgrad er jo desværre nok hyppigere forekommende på udstillinghunde. Vores første kuld havde en ret høj indavlskoefficient. Det var 4 temmelig ens hunde. Vi blev heldigvis klogere og har parret ud så vidt det er muligt i en race med en meget smal genpulje. Det gør at hvalpene blev ret uens. Det vil jeg dog til hver en tid foretrække fremfor tæt avl.

• #165   5. sep Jeg foretrækker også at parre ud. Nogle vælger at parre tæt med indavl op til 40%. Det gør mig lidt trist.

• #166   5. sep #162 smiley smiley smiley

• #167   5. sep Opdateringer fra hvalpekøbere som denne er det, som er en del af drivkraften bag det at opdrætte smiley

"Vi har været hjemme i ca. en time nu, og vi er virkelig blevet blæst bagover af hele hans reaktion. Han sov det meste af vejen hjem, har drønet rundt i vores have og virker i det hele taget bare super tryg, nysgerrig og legesyg - og som noget af et madøre smiley "

Den lille gut er flyttet til Sjælland, så nu er der kun de to her tilbage. Sidste mand bliver en god uge mere inden han rejser til Bornholm.

profilbillede
  • #168   6. sep Jeg var til en prøve med Ellie i dag. Lad os bare sige at det kunne være gået bedre smiley

Men i IGP2 stillede en dame på 85,5 år med sin rottweiler. Damen har haft en blodprop i hjernen, så som hun sagde “nogle gange går den ikke så hurtigt”, imens hun pegede på sit hoved. Hendes mand var selvfølgelig med for at heppe smiley

Jeg elsker alt ved det! At være aktiv i hundesport i den alder. At klø på med en hund som en rotte. Og at de møder op en hel dag, og bare giver den gas. For første gang nogensinde, tænker jeg at det faktisk kan være ok at blive gammel smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#169   7. sep En jammerkommodehistorie - så er I advaret:

Vilma og jeg har været på ferie - en uge ved Vesterhavet sammen med min exmand og Kenia. SÅ hyggeligt - de første fire dage. Så lagde jeg mig med noget influenzalignende og en byld på størrelse med en velvoksen valnød. Æv. Min læge udskrev KRAFTIG antibiotikakur. Heldigvis blev det også regnvejr smiley At ligge syg ved Vesterhavet (som turist) ER altså mindre traumatiserende i regnvejr!
    Men vi nåede at få nogle skønne dage - og min exmands bil er stor nok til, at jeg kunne ligge ned hele vejen hjem smiley

Jeg overnattede hos ham, for lige at samle lidt kræfter til de sidste tre kvarters køretur hjem til Saunte. Den tur var lidt "kedelig", for sådan en kraftig antibiotikakur, jeg er på, medfører gerne et behov for hyppige toiletbesøg.......
    Åh så skønt at parkere hjemme. Åh så mindre skønt at konstatere, at jeg må have mistet min husnøgle på en eller anden mystisk måde i løbet af feriedagene smiley
    Mine tasker blev tømt og gennemrodet igen og igen OG igen.
    Vist har jeg været så fornuftig at give en nøgle til min nabo. Problemet i går var bare, at min nabo flyttede, mens jeg var ved Vesterhavet smiley
    Lettere desperat besluttede jeg mig for at smadre en af de utallige små ruder i en af mine 12 havedøre. Hmmmmm. Er nutidens ruder lavet af panserglas? smiley smiley
    Ruden fik nogle ridser, men ikke om den ville lade sig smadre. Så ringede jeg til en låsesmed!!! og til en lokal hundeveninde, for nu skulle jeg f... på toilettet smiley smiley
    Låsesmeden kom efter en halv time, åbnede min dør på fem minutter og bad om 1700 kr for besværet smiley men som jeg sagde til ham: "Til næste år vil jeg grine af det" smiley

Morale: Hav altid nøgler placeret rundt omkring hos FLERE naboer - og/eller på gode skjulesteder, når du tager på ferie!

PS. Hundene hyggede sig sammen 98% af tiden smiley og Vilma Vandhund og jeg syntes, at det vilde vand var lækkert smiley

profilbillede
  • #170   7. sep Ej, Isabelle, æv for en dag smiley

God bedring, både med bylden (adr) og bivirkningerne smiley

• #171   7. sep God bedring Isabelle, det var da noget af en omgang smiley

• #172   7. sep Jeg tænker de 1700kr til en låsesmed var et billigere alternativ til en ny dør hvis du var lykkedes med at slå en rude ind smiley
    Men jeg har selv prøvet det engang i snevejr og det er simpelthen super træls! Godt det lykkedes til sidst:)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#173   7. sep Jeg tænkte, at der kunne sættes en enkelt ny rude ind, A-S. Men jeg ærgrer mig MEGET nu over, at jeg har lavet ridser i ruden uden at få det mindste ud af det smiley

Tak for gode ønsker smiley I dag er bedre end i går - og solen skinner - og Vilma har fået en tur i skoven. Det var ikke en fornøjelse for mig, men alligevel - en fornøjelse at glæde den lille hund smiley

• #174   7. sep God bedring, Isabelle. Og øv med døren/vinduerne. Ikke en oplevelse og udgift man har behov for i den situation

• #175   7. sep Vi ender altid med at lave mere end vi havde planlagt. Min mor kom på besøg hvilket både barn og hund eeelsker. Så har vi været til kaffe og kage ved en veninde og til slut i skoven. Træt lille vuf, barn og mor smiley

profilbillede
  • #176   7. sep Jeg er totalt færdig nu smiley Har lagt 3 E spor og samlet pindene sammen i formiddags. Var hjemme kl 14. Kort pause så ud og gå en god tur med mine to vapser. Striglede kalvene og følte mig pludselig inspireret til at få samlet sten i de sidste 6 rækker juletræer. Det gav 6 spande sten. Nu forsøger jeg stctahe mig sammen til at starte på aftensmaden. Håber lidt gemalen kommer mig i forkøbet smiley Et væltet på sengen sammen med Clinton. Gad vide om jeg kommer op igen smiley

• #177   7. sep Jeg arbejdede alt, alt, alt for meget i sidste uge. Torsdag fik vi en “gave” fra en anden kommune, som resulterede i en akutanbringelse af 3 børn. Det kræver en bunke arbejde! Lige som jeg blev færdig fredag, dumpede der endnu en hastesag ind, så jeg fortsatte.

Da jeg gik i seng fredag var jeg helt bombet, men min hjerne kunne ikke slukke, så jeg faldt sent i søvn, sov dårligt og vågnede for tidligt. Afsted til prøve i Skive, som er knap halvanden times kørsel væk, og selvom det var den mest hyggelige dag, så var jeg HELT mast da jeg kom hjem.

Jeg sov som en sten i nat, stod op, luftede Ellie, spiste morgenmad, fik en morfar på sofaen og tog så ud til årets sidste konkurrence for at heppe. Jeg er en STOLT træner smiley Ikke bare var de dygtige og tog både 1. og 2. pladsen og sikrede sig en tur til DM, men de fik også ros for deres gode opførsel over for dommere og med-kombattanter smiley

Jeg burde havde arbejdet da jeg kom hjem, men prioriterede at få slået græs, få gået en god tur med Ellie og æde en lækker hjemmelavet burger smiley Og nu vil jeg bare gerne i seng, for jeg er stadig HELT smadret!

• #178   8. sep Det er altså en fornøjelse at høre om jeres træning og glæden over at “gå til hund”. Det savner jeg og jeg glæder mig helt vildt til at kunne det igen

• #179   8. sep "Det er vigtigt at hvalpen kommer ud og oplever en masse ting, masse mennesker .. ellers kan de blive usikre senere hen. Og, de skal træne på en masse forskellige træningsbaner, for ellers kan de blive svært for dem at performe, senere i deres liv".

Tja, man kan også bare købe en hund med et bom-solidt nervesystem .. tænker jeg smiley

Kurset i weekenden var et andet sted end vores træningsplads, der var langt flere mennesker end Pirat er vant til, og der var en masse hunde i de biler der holdt, hvor vi skulle gå forbi for at komme ind på pladsen - (sorry til dig med den fuldstændig hysteriske malle i bilen - jeg var IKKE forberedt på, at Pirat hoppede ind for at "shutte den up" smiley smiley smiley ) - og det var i det hele taget et ganske andet set-up end min 5 mdr hvalp er vant til.

Men - han var da FULDstændig ligeglad "kiss my hairy ass" - og arbejdede som han plejer, så kun mig og gav den gas (indrømmet, jeg VAR overrasket og selvom jeg ved at han har en selvtillid og et overskud som jeg aldrig har set hos nogen af vores hunde, så .. alligevel).

Men kors, han var fantastisk - der er så meget HUND i ham og så meget talent, så jeg kan blive helt forpustet og i tvivl om, jeg nogensinde kommer til at følge helt med smiley

profilbillede
  • #180   8. sep Anne - pas nu lidt på dig selv, ik smiley

• #181   8. sep "Tja, man kan også bare købe en hund med et bom-solidt nervesystem" - Præcis smiley
    Der er simpelthen bare så mange der ikke forstår hvad det er og hvad det kan smiley

• #182   8. sep Jeg har simpelthen shoppet vildt til min salmiaklakrids: to nye pink seler og en ny Hurttha extreme warmer (den var på tilbud i den rigtige farve og de bliver jo slidte så det er altid rart at have en ekstra på lager smiley ). Clinton vil nok føle sig en smule snydt: til ham har jeg kun shoppet en ny karte (den gamle mangler simpelthen så mange tænder smiley ).

• #183   8. sep Martine og Mette, Clinton og Penny:

Nu i nævne det "Bom-solidt nervesystem, er det så noget der burde kunne findes indenfor alle racer, for møder ofte "undskyldningen" det er en sensitiv race, eller den er jo ikke en brugshunde mm.
    Tænker bare om ikke alle ønsker en hund med bom-solidt nervesystem?

Er der nogle herinde der har styr på om rally skiltene i DKK regi er ændret indenfor de sidste 5-6 år?
    Jeg har nemlig et sæt købt i 2018, mener jeg, som jeg ikke får brugt, men synes det er ærgerligt at smide ud, så overvejer at give dem væk, men ved ikke om der overhovedet er nogle der kan bruge dem, de er jo nogle år gamle efterhånden.

• #184   8. sep @183: Jeg har svært ved at forestille mig at man ikke skulle have et ønske om at have en hund med et solidt nervesystem smiley
    Et solidt nervesystem er jo ikke uforeneligt med at hunden er 'sensitiv'. Sensitiv er jo strengt taget ikke lig med nervøst anlagt, men at man er lidt mere opmærksom på sine omgivelser og reagere måske lidt hurtigere end andre ville. Bare tænk på en arbejds BC. Nogle af dem er temmelig 'toughe' og samtidig temmelig sensitive og opfatter det mindste signal fra deres føre.
    Men JA, man hører SÅ ofte om en lidt nervøs hund at 'det ligger til racen' eller at den er 'sensitiv'. Det er da lidt trælst at man accepterer at ens hund skal rende rundt og være nervøs for alt muligt.

• #185   8. sep Nu i nævne det "Bom-solidt nervesystem, er det så noget der burde kunne findes indenfor alle racer, for møder ofte "undskyldningen" det er en sensitiv race, eller den er jo ikke en brugshunde mm.
    Tænker bare om ikke alle ønsker en hund med bom-solidt nervesystem?

Jo, det ville da være rart, hvis det var sådan smiley

Når jeg skriver "bom-solidt" nervesystem er det fordi, at jeg, siden jeg fik min første hund i ca 90, ikke har oplevet en hvalp, der er som Pirat.
    Jeg har - i de 3 mdr jeg har haft ham, endnu til gode at se ham blive bange for noget ! Jo, forskrækket kan han naturligvis blive - men hans afreaktion er så latterlig fed, så jeg er på _øven over ham.
    Ligeledes, når jeg tager ham derop til kurset, og han indtil videre udelukkende har trænet hos os selv - på vores egen træningsbane - og han er SÅ ligeglad med det, der sker rundt om ham .. seriøst .. DET har jeg aldrig oplevet før.
    At en 5 mdr hvalp kan gå ind på en fremmed bane med så mange nye ting, og bare være .. "dig og mig mor, hva skal vi lave".
    Og det er ikke fordi at han vælger at ignorere de andre mennesker bevidst - for dem var han da naturligvis interesseret i og fik lov til at hilse på efter træningen (han er MEGET glad for mennesker smiley ) nej, det var fordi at han ikke var presset og skulle passe på sig selv. Han hviler nok i sig selv og sin egen "storhed" så han behøver ikke at være på vagt overfor ting.
    En kvinde, der gik i noget buskads langs banen og plukkede æbler, kom pludselig ud derfra - et enkelt vov, og så havde han filmet, at det bare var et menneske, og så var han ligeglad. Hende, der bor på stedet, fortalte, at hendes egen hanhund på 14 mdr, havde reageret ret voldsomt i den samme situation, og det var faktisk hendes egen mor, der plejer at komme en del hos dem .. Pirat filmer lige tingene og .. NOT interested.
    Da vi hentede ham, røg han bare i buret og så kørte vi hjem med ham. At han aldrig havde været i en bil før .. tja, det gjorde ikke det store indtryk ... han lagde sig om på ryggen og faldt i søvn smiley

JEG har seriøst aldrig A L D R I G, oplevet en hvalp med det nervesystem og det er derfor jeg skriver "bom" ... for alle mine hvalpe har været fine i det store hele, men ham her - han ER bare anderledes ...

• #186   8. sep #185
    men hans afreaktion er så latterlig fed, så jeg er på _øven over ham.

Og netop afreaktionen er jo bare så hamrende vigtig, for en hund med en god afreaktion kommer bare så meget lettere igennem livet.

Mine whipper hører under kategorien "sensitiv race", og desværre forveksles det af nogle som nervøs, hvilket jeg er enig i, absolut ikke er det samme, men de er meget opmærksomme på deres omgivelser og nogle individer reagerer også frygtsomt på nye ting, det må de også gerne, men de må altså ikke blive i noget der ligner frygt i mere end nogle sekunder, så skal de gerne have modet til at gå frem og undersøge, og de skal have evnen til at ryste ubehagelige oplevelser af sig, hurtigt.

For mig er afreaktionen noget af det allervigtigste når vi snakker psyken hos min race og de fleste andre for den sags skyld, den behøver så ikke at ligge på niveau med Piratens, mindre kan for langt de fleste hunde gøre det smiley

• #187   8. sep Kirsten:
    Du skriver: For mig er afreaktionen noget af det allervigtigste når vi snakker psyken hos min race og de fleste andre for den sags skyld, den behøver så ikke at ligge på niveau med Piratens, mindre kan for langt de fleste hunde gøre det
    Forstår ikke helt hvad, ud fra Martines beskrivelse af hvalpen, du mener med niveau, er det i forhold til at hvile i sig selv/ afreagere eller hvad?

• #188   8. sep Er der nogen der ved noget om biluheld? Min veninde var involveret i et ret voldsomt uheld i sidste uge, og både hun og hendes bil er smadret smiley

Jeg skal have fat i modpartens forsikringsselskab, men ved ikke om jeg skal starte med at kontakte politiet? Eller ved venindens bilforsikring mon allerede hvem modpartens forsikring er?

Det kan godt være at jeg er jurist, men når det kommer til det praktiske, er jeg HELT blank smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #189   8. sep Anne;

Hvis man har forsikring/nummerplade oplysninger på modparten er det "bare" at oplyse det til egen forsikring. (Evt hvis der er oprettet en politisag, kan dette også henvises.) smiley
    Forsikringer "plejer" tage det selv indbyrdes smiley

(Plejer = det er sjældent jeg hører om at man skal noget selv...)

• #190   8. sep Maya - I forhold til, hvor hurtigt hvalpen kommer videre, hvis/når den oplever noget uventet

• #191   8. sep Du kan se på en bils nummerplade hvor den er forsikret på Tjekbil.dk
    Der ligger alle offentlige tilgængelige oplysninger om ens bil.
    Mit fulde navn etc. fremgår, hvilket jeg synes er træls, samt oplysninger omkring gæld etc.

Så hvis de har nummerpladen har de også forsikringsselskabet den er registreret hos.

• #192   8. sep #188 normalt melder man det til sit eget forsikringsselskab, de tager fat i modpartens selskab.
    Har din veninde fået oplysninger fra modparten, eller er det så voldsomt at politiet er inde over? Så får hendes forsikringsselskab oplysninger den vej igennem.

• #193   9. sep Steffen, du ved jo nok hvem det er smiley

Hun kom ret slemt til skade, og politiet var inde over. Hun husker ikke selv så meget fra hun kom ud af bilen og til hun kom på sygehuset, og har selvsagt ikke noteret en nummerplade der kan slås op.

Bilen er en ting, men truntemaries fars mercedes’ forsikring skal også betale lidt svie og smerte og halløj, og dén del tager venindens bilforsikring sig ikke af. Men jeg starter med at kontakte hendes kasko, og høre om de har info på modparten smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#194   9. sep Jeg havde min Kela til mentaltest, og her var det lige præcis afreaktionen på flere af momenterne, der var vigtig. Hundene måtte fx gerne reagere på den kedeldragt, der pludselig "fløj" op foran dem, men de måtte ikke blive i forskrækkelsen - og ikke flygte.

• #195   9. sep Ville tage et sødt billede af min dreng. Nu ved jeg hvorfor kræet vimser omkring stolen når der er morgenmad
    smiley

profilbillede
  • #196   9. sep #193 nå ja det gør jeg selvfølgelig smiley
    Det så godt nok voldsomt ud, det kunne sagtens have endt meget værre smiley

Nå det troede jeg faktisk de gjorde.
    jeg kørte engang galt med en kammerat, jeg var passager og fik et beløb for svie og smerte.

• #197   9. sep Nå det troede jeg faktisk de gjorde.
    jeg kørte engang galt med en kammerat, jeg var passager og fik et beløb for svie og smerte.

Ja, men det var helt sikkert ikke din kammerats bilforsikring, der sørgede for det. Det er noget værre bøvl, når der er personskade smiley

• #198   9. sep Jo det var det. Det er over 20 år siden så ved selvfølgelig ikke om der er ændret noget. Eller om det har været en ekstra forsikring ved jeg selvfølgelig ikke.
    Jeg har selv haft en førerforsikring der dækkede det for fører og op til 5 passagerer

• #199   9. sep Ved os sørgede forsikringen for det hele. Men det var i år 2000.

• #200   9. sep Da min mand blev kørt ned på cykel af en bilist, var det hendes forsikring som kontaktede os ift udbetaling for svie og smerte - helt af sig selv.

• #201   9. sep På et tidspunkt, var der i en tråd snak om brug af lange strømper til at dække sår eller lignende på et ben.
    Jeg bruger babystrømpebukser til whipperne, str. 86 passer perfekt smiley

Her er det benet, men havde det været poten havde jeg ikke klippet tåen af strømpebukserne.
    Det andet ben er klippet op og brugt til at binde om halsen, noget af det øverste af strømpebukserne er også klippet væk.

Til store hunde kan man bare bruge voksenstrømpebukser smiley

Tilla har diskuteret lidt for ivrigt med en kat og har fået 4 bidhuller i benet, som hun selv og de andre helst ikke skal slikke i, hun er på antibiotika også.

Jeg ved godt, at jeg burde have valgt et par strømpebukser i rødt eller lignende, så det var nemmere at se smiley

profilbillede
  • #203   9. sep Jeg har haft besøg af mine pizzapiger smiley

Det var MEGET tiltrængt! Om mandagen arbejder vi til kl. 17, og lige som jeg lukkede min pc 17.10 ringede lederen for vores sociale døgnvagt og fortalte at vi nok havde en akutanbringelse på vej. Vi er to der laver de akutte, og det var min kollega der tog den vi lavede i sidste uge. Så det var min tur.

Tøj på marken og luftede Ellie og fik gået et spor, og præcis da jeg landede hjemme igen, ringede døgnvagten. Jeg lukkede pc’en kl. 01.30, sov et par timer, stod op og fik styr på det sidste og lukkede ned kl. 14. Jeg var SÅ smadret, men det var mega lækkert at pizzapigerne kom med mad og sladder. Nu er de smuttet igen, og om lidt skal jeg ind og forsøge at sove en hel nat smiley

• #204   10. sep En aften/nat som "diabetesmor". Grafen viser, hvordan blodsukkeret har ligget. Det skal helst ligge mellem 4 og 10..

Der har været så mange alarmer hele natten, 3 skift af indstik (der hvor insulinen kommer ind i kroppen) og ikke mange lukkede øjne

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#205   10. sep Det lyder hårdt, Ida smiley

Der kommer jævnligt et dyr i min have om natten. Jeg aner ikke hvilket, men Vilma flipper ud over det.
    I nat har dyret moret sig med at bide en bold i stykker. Den lå vist i min hæk. Jeg husker svagt noget med sådan en bold, der blev skudt ind i hækken og ikke kunne findes igen.
    Har nogen et bud på, hvilket dyr, det kan være? Det skal enten kunne klatre eller springe over cirka en meter i højden og ditto i bredden (pallehegn + tuja + busk).

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#206   10. sep - Og billede af bolden (vigtig detalje) smiley

Dyret er tilsyneladende ikke voldsomt bange for en frådende Vilma bag ruderne. Hun har indimellem stået gøende og helt oppe at køre i flere minutter.

profilbillede
  • #207   10. sep Ræv - de er temmelig ferme til at klatre og til at finde usansynlige huller som så alligevel er store nok til en ræv smiley

• #208   10. sep Ja, ræv, de legede også med Cocos legetøj om natten smiley

• #209   10. sep Ulv. Jeg har hørt, at der måske skulle være flyttet nogle til Sjælland. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#210   10. sep Da mine rabarber blev spist, tænkte jeg "hjort" - for en ræv spiser vist ikke rabarber. Men I har ret i, at det nok er en ræv, der har bidt bolden i stykker.

• #211   10. sep Dræbersnegle spiser gerne rabarber...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#212   11. sep Jeg har set 1-2 dræbersnegle i min have - og rabarberne var pænt store og væk fra den ene dag til den anden - tror jeg nok. Dvs jeg kiggede ikke på dem hver dag men dog jævnligt, da jeg slår græs omkring dem en til to gange om ugen.

Kan solsorte mon finde på at hakke i sådan en blød lille bold?

• #213   11. sep Jeg har set 1-2 dræbersnegle i år i min have, men mine Dahlia har været helt gnavet ned, indtil jeg læste, at snegle hader kaffegrums. De gemmer sig jo i jorden om dagen de bæster.
    Nej jeg tror ikke det er solsortene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#214   11. sep Tak for et rigtig godt bud på rabarbermysteriet, Louise smiley
    Jeg vil fluks hælde kaffegrums om de bittesmå rabarber, jeg har nu - omend det først bliver til næste år, jeg forhåbentlig kan lave rabarbergrød.

• #215   11. sep Vi er ved at få lavet gulv i stuen og håndværkerne skal gå igennem køkkenet. De skal også have mulighed for at bruge toilettet. Så hunden er puttet i soveværelset med sin kurv og et ben. Øj han er utilfreds men heldigvis er det kun i dag og så et par dage i næste uge

• #216   11. sep Isabelle bare giv den gas. kaffegrums gøder virkelig godt. Alle de pucks der bliver fra vores espressomaskine, de ryger i haven, urtehaven og især orkideerne er glade. Læge gerne et tykt lag omkring rabarberne.

• #217   11. sep Så er manden lige kommet hjem fra sygehuset. Han var kortvarigt indlagt fra i går aftes. Og tak han har det bedre nu. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#218   11. sep God bedring til din mand, Susanne.

• #219   11. sep God bedring med din mand Susanne.

• #220   11. sep Mange tak. Han har en infektion i kroppen, så sygeplejersken kommer i aften og giver drop. smiley

• #221   11. sep Lyder virkelig ubehageligt Susanne. Rigtig god bedring med ham.

• #222   11. sep Mange tak Louise, han havde meget ondr, men det går heldigvis noget bedre. smiley

• #223   11. sep Den stakkel... håber han snart bliver bedre smiley

Suk der er hvalpe efter den hanhund vi har udset os som det fædrene ophav til vores næste hvalp... men men først når gammelmanden ikke er her mere, det ville ikke være fair.
    Selvom en del af mig også er bekymret for hvordan Maggie der altid har haft en anden hund at læne sig lidt op ad... vil reagere når hun f.eks. skal være helt alene hjemme pludselig. Altså bevares vi tager dem ud hver for sig, men det er jo noget andet....

• #224   11. sep Siden søndag har Sia og jeg trænet trøffelsøgning.
    Vi er lidt sent på den, da vi skal på vores første trøffeljagt på søndag smiley

Vi træner efter princippet "skynd dig langsomt", men det er sgu lidt svært, når hunden bare er super god til det.
    Sia ville nok vælge at springe et par trin over, men vores meget dygtige nosework-træner har lært mig, at man ikke skal overdrive smiley

Jeg er meget spændt på, hvordan vi klarer det på søndag smiley

• #225   11. sep Mange tak Obster, nedicinen hjælper heldigvis. smiley

• #226   11. sep Jeg har haft verdens mest hyggelige træning med mit hold i dag smiley

Der er 3 på holdet der skal til DM om en uge, så i dag var “hold fest med forstyrrelser”. Og jeg KAN jo ikke sige forstyrrelser, uden at jeg har musik med. Så jeg har tullet rundt og hørt musik “fra gamle dage”, som en af de unge sagde smiley

Der var stadig strøm på B&O’en da holdet var færdige, så jeg fik også musik til Ellies træning. Det gør bare det hele lidt sjovere smiley

• #227   11. sep Da vi trænede i aften, begyndte det at tordne- vi gik ned til huset og godt for det, for kort efter begyndte regnen.
    Det VÆLTEDE ned og så begyndte det også at storme.
    Vildt vejr !!

Da det endelig stilnede af, gik vi op på pladsen igen, og så at der var et stort træ - eller halvdelen af det - der var væltet i stormen !!

Lige ned i en af skærmene.
    Vi hørte intet, for vi sad i carporten og regnen larmede på taget … men det var et stort træ der var væltet- og vi skal have en ny skærm på et tidspunkt smiley

profilbillede
  • #228   11. sep Her med undertegnede i forgrunden smiley

profilbillede
  • #229   12. sep Hold da k*** Martine.. godt i sad i sikkerhed smiley smiley

• #230   12. sep @226: På Pennys B-hold er der også tre der skal til DM (og måske en fjerde). Så holdet træner også forstyrrelser + lav øvelserne i spøjse set-ups der ikke helt ligner det 'vi plejer'. MIt B-hold er slet ikke nået til konkurrencerne endnu smiley
    @227 og @228: smiley Godt i var kommet i ly smiley Men der bliver lidt oprydning; der er altid mange flere grene på sådan nogle træer når de kommer ned end når man står og kigger op på dem smiley Og utroligt så forskelligt vejret kan være på så korte afstande. Der er jo strengt taget ikke vildt langt fra Hårlev-egnen til Præstøegnen. Vi havde forholdsvist roligt vejr i går aftes. Der kom lidt regn men det blev ikke til mange milimeter.

• #231   12. sep Mette

Det var kun kort - en 20 minutters tid - ellers var der stille og roligt og vi kunne uden problemer træne, uden at blive våde.
    Men de der 20 minutter til gengæld - KÆFT, det var vildt !!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#232   12. sep Det må det godt nok have været, Martine - VILDT smiley

• #233   12. sep Note til mig selv: ingen dummy i hundens varetægt udover i forbindelse med træning..
    især når den har været dyr og indeholder noget der er svært at støvsuge op fra sengen…

• #234   12. sep Jeg og en veninde tog ud til veninden, som kom til skade, og gjorde rent i dag. Jo ikke umiddelbart dét man tænker som den fedeste måde at bruge sin fredag, men det var bare pisse hyggeligt smiley

Veninden, som kom til skade, var nødt til at gå op og lægge sig, så den anden veninde og jeg havde en god halvanden time hvor vi knoklede med at gøre rent, imens vi fik snakket og sladret.

Efterhånden begynder der at være styr på tingene omkring uheldet, forsikringer, hjemmehjælp og alt det andet, og det er så fedt at se hvordan alle bare hjælper til smiley

Det sker jo desværre at forfærdelige ting sker for gode mennesker. Men hvor er det dejligt, når man så opdager hvor meget alle hjælper, når de forfærdelige ting sker. Det er forskellen på god og dårlig karma smiley

• #235   12. sep I lyder som verdens bedste venner at have, Anne smiley

• #236   12. sep Det er ret sjovt, for jeg har allerstørst respekt for den i gruppen, som er SOSU assistent, og som bare helt naturligt går til det her med en omsorg og menneskelig, som jeg aldrig ville kunne smiley

Jeg tror ikke at nogen af os ville kunne magte at hjælpe, hvis ikke det var for alle de andre, der også hjælper. Og det er helt igennem forfærdeligt for veninden, at hun er gået så meget i stykker, men det her sammenhold viser hvor meget man kan, hvis bare man hjælpes ad smiley

• #237   12. sep Min mor var forbi igen idag for at gøre rent (dvs mest der hvor rengøringsdamen ikke gør rent, fordi de ikke må bukke sig ned eller flytte ting) og så havde hun en dug med, som hun siger min oldemor (min fars mormor) lavede til hende, og at blomsterne har min oldemor malet på..

Min mor insisterede på den SKULLE være på mit stuebord.. Jeg er lidt bange for at ødelægge den smiley

profilbillede
  • #238   12. sep Blomsterne tættere på smiley

profilbillede
  • #239   12. sep #237

Du kunne få fat i et stykke plastik, i en kraftig kvalitet, som du lægger ovenpå dugen.
    Det ville da være synd, hvis der kommer pletter på den.

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
    #240   12. sep man kan få klar voksdug. smiley

• #241   13. sep Jeg vil nævne det med voksdugen for min mor, så ved hun hvad jeg ønsker mig til jul smiley

• #242   13. sep Så må du hellere lægge dugen væk. Det ville da være ærgerligt, hvis der sker et uheld, inden du får en voksdug.
    Den er bare så fin, din "nye" dug.

• #243   13. sep Jeg ødelagde min hund i dag til træning smiley

Vi skulle træne eftersøgning i “slugten”, et stygt område, hvor vi går på en grussti, og hundene skal løbe op af stejle skranter på begge sider, som har meget tæt underskov med væltede træer, bregner og blåbær.

Ellie satte afsted i sit vanlige tempo, og jeg havde hjertet oppe i halsen hver gang hun løb retur til mig ned ad skrænterne, men det gik heldigvis. Til gengæld løb hun så meget, at da vi endelig skulle slutte af med en liggende figurant, var hun løbet så meget tør for luft, at hun bare lagde sig ned ved siden ad figuranten smiley Hun var HELT færdig!

Hun giver altid god gas i løbet, men skal både gø temmelig længe og så belønnes med leg, så det kræver en del af hende at komme igennem. Og i dag fandt jeg så slukknappen smiley

• #244   13. sep Det her smiley når yngstenevøen får gengældt sin store kærlighed til bulldogs af vores kræ smiley
    Vi er til 3xfødselsdag i Kolding hos min søster for hende, nevøen og niecen. Stille og roligt ikke mange gæster men nok til alle nu er brugte...særligt de her tre smiley

profilbillede
  • #245   13. sep Det passer jo at guldet er for enden af regnbuen smiley

profilbillede
  • #246   13. sep Jeg har lige fået besked om, hvor det hemmelige mødested for morgendagens trøffeljagt er smiley

Jeg glæder mig helt vildt. Vi har godt nok kun haft en uge til at gennemføre et 14-dages kursus, men Sia er totalt tændt, når hun skal søge, så jeg håber, at det går smiley

• #247   13. sep Jeg har en tand, som er blevet truet med enten rodbehandling eller udtrækning. Den har været overdrevet følsom over for kulde, varme og sødt, og jeg var nået til at nu skulle der træffes en beslutning. Tandlægen anbefalede at smøre den med tandpasta et par gange om dagen, men sådan noget går jo for langsomt. Så jeg googlede, og fandt en speciel tandpasta som “reparerer” emaljen og lukker små revner. Jeg tænkte at det var et forsøg værd.

På 3 uger er den gået fra at skulle trækkes ud, til at den nu fejler nærmest ingenting smiley Jeg skulle lave den ultimative test - tandtråd. Og det lykkedes. Så tanden får lov at blive, og jeg sparer en både dyr og smertefuld behandling smiley

• #248   14. sep Hvilken tandpasta er det?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#249   14. sep Jeg vil også rigtig gerne have navnet på den magiske tandpasta. Det lyder jo helt fantastisk smiley

• #250   14. sep Det er den her (jeg ved ikke om den kan købes andre steder også) https://mundfrisk.dk/shop/912-tandpine-lindring-og-midler-til-oemt-tandkoed/10555-biorepair-emajlehaerdende-behandling-foelsomme-taender-impact-treatment-50-ml/

Om morgenen børster jeg tænder normalt, og børster så bagefter med den her og lader skummet blive i munden i nogle minutter. Om aftenen putter jeg tandpasta på en af de der tandstikker med børster, og renser mellemrummene ved siden af den dumme tand. Så putter jeg lidt tandpasta på en kvart vatrondel der er fugtet med vand, og klemmer det rundt om tanden og venter 10 minutter.

I starten var tanden så følsom, at bare det at jeg puttede tandpasta eller vatrondellen direkte på den, gjorde vanvittig ondt. Nu kan jeg skylle mund i køligt vand, uden at jeg kan mærke det i tanden smiley

• #251   14. sep Vi var til Hero Run i går - et forhindringsløb for hele familien, hvor pengene går til at støtte Legeheltene. Det var simpelthen så sjovt!

profilbillede
  • #252   14. sep Lige om lidt kører jeg afsted på min første trøffeljagt smiley
    Jeg forventer ikke at finde trøfler, men glæder mig til at opleve jagten, og så skal både Sia og jeg "bare" lære smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#253   14. sep Tak, Anne smiley

God jagt, Lise-Lotte smiley

• #254   14. sep Konrad bliver 1 år i dag smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#255   14. sep Tillykke til Konrad smiley

• #256   14. sep Tillykke Konrad smiley

Lise-Lotte, én jeg voksede op med fik en gravhund for et par år siden, og gik i gang med at hyggetræne den til trøffelhund. Det er nu stukket helt af, og den lille lavben finder bunkevis af trøfler, mange flere end de selv kan bruge smiley

Elsker når folk bruger deres hundes evner smiley

• #257   14. sep tillykke Konrad ...

• #258   14. sep Tillykke Konrad smiley

• #259   14. sep Så er vi hjemme igen.
    Det var sjovt at prøve trøffeljagt.
    Om 14 dage er vi meldt til træning for begyndere.
    Så nu skal vi bare træne lidt herhjemme.

Sia er vældig på, så det skal nok blive godt.

Nu Anne skriver om en gravhund, så var der heller ikke nogen trøffelhunde blandt dagens deltagere smiley

• #260   14. sep På vores morgentur i dag, gik vi en kilometers penge langs landevejen, og jeg benyttede lejligheden til at samle smadrede/flænsede dåser. 4 hundeprutteposer blev fyldt smiley

Ellie har tidligere haft lidt bøvl med at stresse op når vi går ude ved vejen, men det er blevet så meget bedre. Hun kan stadig reagere, men som regel går hun bare med sin pivebold i munden, og så trykker hun et par gange på bolden for at få sin stress ud smiley Og lige som vi kom hjem på vores lille indhegnede græsstykke, kom genboens kat forbi. Ellie ville så gerne jagte den og råbe af den, men endte med bare at stå og hoppe, imens hun tyggede i sin bold - piv-piv-piv-piv smiley Katten stod bare og gloede på Ellie som om hun var åndssvag smiley

• #261   14. sep HOV ...HOV ... Pernille .... Er den fødselsdagskage ikke for lille ??? smiley
    Den anden her er da mere passende til en lækker hund ... smiley smiley smiley ......... TILLYKKE Konrad .

profilbillede
  • #262   14. sep Hvornår kan man ca regne med, at en langhåret hund er færdig med at sætte/udvikle sin pels?
    Det er mange år siden jeg havde hvalp så jeg husker det ikke helt

• #263   14. sep Vi har gået spor i dag, og Ellie var så uheldig at hendes sporlægger var en idiot. Så det kan selvfølgelig kun gøres godt igen med ekstra kram og hovednus i sofaen smiley

Hun ELSKER at blive kradset med neglene, helt stille, startende mellem ørerne, så forbi det ene øje, det andet øje, rundt om ørerne og så ned oven på snuden. Og forfra igen smiley Det er så hyggeligt med sådan en lille kælefis, der bare gerne vil putte og nusse om aftenen smiley

• #264   15. sep Tak og tak NITTIB smiley jeg tror også selv han var skuffet.

• #265   15. sep smiley Stakkels hund

profilbillede
  • #266   15. sep Ellie har været ved dyrlæge for at blive vaccineret, og hun var så sød og dygtig smiley

Dyrlægen syntes det er SÅ ærgerligt, at hun ikke kan bruges i avl, for hun har virkelig et godt temperament smiley For det første er hun stille, hvilket schæfere jo cirka aldrig er smiley Og så synes hun at det er lidt hyggeligt at bive undersøgt og nusset, blive lyttet på og få nulret ører. Ikke et pip, kom der fra hende da hun blev stukket, og som tak for mange lækre godbidder, kyssede hun dyrlægen i HELE ansigtet (inkl. brillerne) smiley

Det er så godt givet ud at have været der tit imens hun var hvalp, og personalet glæder sig allerede til lille Åse skal besøge dem en gang om ugen, når hun flytter ind her smiley

• #267   15. sep Hvorfor kan hun ikke bruges i avl?

• #268   15. sep Pernille, hun har tandfejl og C-hofter. Der er heldigvis mange helt sunde og dejlige tæver i hendes linjer, så temperamentet skal nok blive ført videre.

• #269   15. sep Vi tager altid til stranden efter et dyrlægebesøg, og i dag var ingen undtagelse. På vej retur til bilen så jeg, at der er ved at blive lavet en indhegning, så nogle geder kan græsse på strandengen. Det ville fungere alle andre steder end lige der.

Skæring er Jyllands svar på Tisvilde, hvor der hersker anarki og kaos blandt de rige og dem, der altid har boet der. Og deres hunde skla have lov til at løbe fri, uanset hvem der går i stykker på vejen. Det bliver en katastrofe med de geder, som kommer til at blive jagtet rundt og tygget i, fordi “Fido skal jo have lov” smiley

Jeg håber sådan at jeg tager fejl!

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 110 Emner: 1 Svar: 405
    #270   16. sep Da jeg kom hjem fra job i nat. Gik vi vores nat tur.
    Da jeg kommer hjem slipper jeg dem i haven som jeg plejer og keglen tonser
    Ind i noget og skriger højlydt.
    Kommer hen også øjet bløder
    Så vi ender ved bage dyrlægen i Randers kl 2.30 i nat og er hjemme igen kl 5 igen.
    Heldigvis ser øjet ud til at være reddet. Men hold op jeg blev bange.
    Så det er overfladisk udvendig smiley

Så vi holder dagen der på smiley

profilbillede
  • #271   16. sep ååhh nej smiley God bedring til keglen smiley

• #272   16. sep God bedring med Klods-Hans smiley

• #273   16. sep God bedring Mikes mor! Det ser vildt ud på billedet smiley

• #274   16. sep Min mand er kommet på behandling med piller nu. Og killingerne giver grå hår. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#275   16. sep Åh, det ser godt nok voldsomt ud, Mikes smiley
    Stakkels jer begge to. Sikken en omgang - og god bedring smiley

• #276   16. sep Puha, Mikes, det ser godt nok voldsomt ud smiley

Hvordan går det i dag?

• #277   16. sep puha en forskrækkelse Mike´s ... ved du hvad den røg ind i ?

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#278   16. sep Han begynder at live op igen nu og fjolle rundt. smiley

Muligvis har jeg 2 bud. Enten er der vores A spring eller det store rør til agility.

Men begge dele er meget stabile i vægt og ville ikke kunne flytte sig smiley

profilbillede
  • #279   16. sep bare der ikke er sket nogen varig skade ..

• #280   16. sep Kydser for at han heler fint op smiley

Jeg håber sørme ikke at noget så banalt som et smadret øje på din hund, giver dig grå hår. Det er godt du ikke har kattekillinger smiley

*100 point til dem, der forstår ironien*

• #281   16. sep Hvis der findes et helvede efter livet på jord så håber jeg godt nok Netanyahu havner der .. sikker et rent ud sagt dumt svin ...

• #282   16. sep Ser voldsomt ud, Mikes - god bedring med ham smiley

• #283   17. sep Jeg er syg - bare sådan en gang forkølelse med hoste, snot og kæmpe hovedpine. I sidste uge bestilte jeg for 500 kr brød og “kager” fra noget der hedder HUG-bageri, og pakken er lige kommet. Så tror jeg da måske nok at jeg fortjener en københavnerbirkes nu smiley

Jeg har for første gang bestilt croissanter, og er meget på om de kan laves gode i en glutenfri version smiley

• #284   17. sep God bedring Anne, og spændende med dine glutenfri croissanter smiley

• #285   17. sep Tak Anne, hvad kan jeg bruge de 100 point til??? smiley smiley

• #286   17. sep Uha det ser ikke godt ud Mikes mor,man bliver jo helt skidt af at se på det, jeg krydser fingre for at det bliver fint igen.

• #287   17. sep Bodil, du kan spare dine point sammen og få en kattekilling, når du rammer 1000 point smiley

• #288   17. sep Dejligt, jeg elsker katte smiley

• #289   17. sep Phewww har lige været på et todages kursus i ledelse uden personaleansvar. Jeg er helt mast. Det var et af de kurser hvor man bare hele tiden fik noget input som man tænkte 'øi - det kan jeg bruge til.......'. Jeg mødte en masse dejlige mennesker og havde nogle virkelig gode snakke med en hel del af dem. Jeg havde hele tiden på fornemmelsen af alle var 'på' hele tiden. Så jeg var træt da jeg kom hjem fra dag 2 igår, men på en eller anden måde også fyldt med en masse ny energi til at få meget af det afprøvet. Men pyyyha IDAG er jeg mast. Trods træthed tog jeg mandag aften ud og træne lydighed med Pennypigen. Jeg ville ikke gå glip af træning med virklig mange forstyrrelser. Så vi trænede mens der blev spillet fodbold, rendte folk frem og tilbage, kørte cykle lige forbi os osv osv. Penny var virkelig PÅ mig og supergod til at ignorere det der foregik omkring hende. Og holdkammeraterne var hun ligeglad med. Bortset fra en enkelt som hun delte en godbid med og inviterede til leg smiley Der var en der tog et billede af os i 'FVF' (i anførselstegn da hun jo altså stadig har den lange line på som sikkerhed) smiley

profilbillede
  • #290   17. sep Æv, croissanten var en kæmpe skuffelse smiley Jeg havde også købt theboller med chokolade, og de opvejer heldigvis den tarvelige croissant smiley

Jeg kørte ned og gik spor med Ellie. Vi træner og træner knæk, og sikkerhed i at gå på skrå i stiv vind. Og så skal vi træne det lange, kedelige ligeud. Så jeg startede med 250 skridt lige ud i modvind, knækkede over i sidevind, og så begyndte jeg at lave knæk ned tilbage mod min start. For at jeg selv har styr på det, knækker jeg med samme interval. Så jeg knækkede efter 20 skridt, men efter 5-6 knæk ramte jeg ind i en kæmpe sten, så jeg satte op til 25 skridt. Jeg tænkte at det egentlig var smart, og øgede derfor til 30 skridt. Ellie gik så fint det første stykke ligeud, og startede rigtig flot med knækkene smiley Men da jeg så skiftede til 25 skridt, var det helt tydeligt at hun talte, og at hun var sikker på at knækket kom efter 20 skridt. Samme billede da jeg gik over til 30 skridt.

Så min hund kan tælle, den lille bandit smiley Hermed noteret, så jeg stopper med at gå samme med samme afstand mellem knækkene, for det eneste hun lærer af det, er at tælle smiley

• #291   17. sep Jeg er ved at blive rigtig voksen. Jeg er lykkelig helt ned i maven over vores nye sildeben-parketgulv. Vi havde gulvtæpper før hvilket bare ikke er pænt eller praktisk med barn, hund og familieliv

profilbillede
  • #292   17. sep Elle-Tælle smiley smiley smiley

Pernille hvor er det smukt! Men lad være med at blive voksen -det er røvsygt smiley

• #293   17. sep Altså.. jeg er nu glad for min mand, mit barn, hund, hus mm.
    Men jeg gad godt slippe for blandt andet Aula, pensionsopsparing, dyrlægeregninger og forsikringer smiley

• #294   17. sep Dermed selvfølgelig ikke sagt man skal have de ting for at være voksen smiley

• #295   17. sep Jeg syntes at én rigtig sygedag måtte være nok, så i dag nægtede jeg at sove middagslur, og hver gang jeg følte mig træt, lavede jeg noget praktisk i stedet. Resultatet er, at jeg ikke har fået lavet en skid fornuftigt, og at jeg er så træt, at jeg er nødt til at gå i seng om lidt smiley

I går sov jeg middagslur, og kunne rent faktisk arbejde lidt efter min lur. I dag er bare grød og mudder i min hjerne smiley

Måske kan Ellie overtales til at gå tidligt i seng (så hun kan tælle får, den lille snyder) smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#296   18. sep Hold da op det ser flot ud det gulv Pernille smiley
    Måske det var det man skulle næste gang der skal skal tænkes nyt gulv i stuen smiley

Keglen har det godt. Han er nok lidt øm. Men ellers er der fremgang smiley

Tror det går så godt fordi vi kom afsted så hurtigt smiley

Haft fri i 2 dage og skal afsted i dag i 4 eller 8 timer. Det ser jeg lige til

profilbillede
  • #297   18. sep Det er SÅ flot og flot lavet. Vi glemmer lidt at det er et typisk ældre 70'er hus smiley

• #298   18. sep Vores er et typisk hus fra 1906. smiley

• #299   18. sep Pernille Wow hvor er det flot! Du har vel ikke et link? Vi vil gerne have skiftet gulvene (parket og plank) ud til sildebensparket overalt, og der er virkelig smukt farvespil i jeres smiley

• #300   18. sep Tak smiley det er en gulvmand her i vores område, der har lagt det. Jeg kan prøve at se om jeg kan finde et link på selve gulvet. Man kan vel selv lægge det hvis man er ferm

• #301   18. sep En dame nede i byen havde tabt sine nøgler, og jeg tænkte at mig og Ellie lige skulle gå den rute hun havde gået og se om hundesnuden kunne finde dem. Det kunne hun så ikke, men på hele ruten var der fortov i begge sider, så ingen anelse om vi gik det rigtige sted.

Men vi kom forbi skolen, sådan lige i SFO-tiden, og der gik cirka 4 minutter før Ellie var omringet af en flok knægte på 9-10 år, som ville lege bold, nusse, stillede 4000 spørgsmål og som bare var mega søde, gode og velopdragne børn. Og Ellie elskede opmærksomheden, og var så sød og nem omkring dem smiley

Jeg bliver simpelthen så stolt af min vildbasse, når hun bliver blød som smør, når der er børn omkring hende smiley Jeg ved ikke om børnene eller hunden, der var mest ked af at vi måtte gå videre smiley

• #302   18. sep Pernille meget gerne!

• #303   19. sep Så kom min mor forbi med en voksdug, og en borddekoration (Som jeg håber misserne holder sig fra)

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#304   19. sep Pernille

Link link link smiley

• #305   19. sep Jeg tror snart ikke, at den her mave kan blive meget større. Under 2 uger til termin, men kan jo være alt fra i dag til 4 uger. Det er altså lidt spændende

profilbillede
Kommentér på:
Vol 19 til snak om alt muligt

Annonce