820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Opkast - gode råd søges Opkast - gode råd søges

Kære alle

Natten til fredag kastede Ziva op en hel del gange. Hun var efterfølgende meget træt om fredagen men ville gerne lege hvis du opfordrede eller lignende en der havde lyst til at lege. Hun tog dog ikke selv initiativ og opførte sig lidt mere som en voksen rolig hund. Jeg tænkte hun bare var træt. Hun spiste gerne ris kylling og lidt tørfoder af vores hånd og modtog gerne godbidder på tur. Hun elskede gåtur og viste kun legelyst fra start til slut.

Hun fik måske kun 25% af det mad hun skulle have haft men da hun ikke er underernæret gjorde jeg intet for at presse mad i hende.

Lørdag nat fik hun lavet et diarré uheld men ingen opkast. Hele dagen er hun som i går. Vil gerne lege men opfører sig meget voksent og er meget rolig. Som om hun er blevet 7 år. Håber mange af jer kan huske forskellen på at få en 9 måneders unghund til at opføre sig roligt inden for og så en voksen afslappet 7 årig hund.

Der kom halv fast afføring ud på eftermiddagstur. Ikke så meget men så igen der er heller ikke kommet super meget igennem.

Nu har hun kastet op igen. I det øjeblik jeg rejser mig fra sofaen vil hun gerne lege og loger vildt men lagde sig til at sove mens jeg baskede gulv. Hun overvejede ikke engang om hun skulle jagte gulvmoppen.

Jeg vil ikke være en curlingmor men har ikke så meget erfaring med syge hunde.

Hvornår skal jeg blive bekymret?

Hvad kan jeg mere gøre?

Kan hunde bare få en almindelig roskildesyge i en 3 dages tid som os andre?

Jeg er overbevist om det ikke er mavedrejning. Symptomerne passer slet ikke

Håber nogen vil skrive ja de bare får rosildesyge og ja det går bare over. Og 25% foder om dagen er rigeligt til en unghund i voksenalderen i en kortere periode.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast - gode råd søges
  • #2   6. jan 2018 Hun er nedstemt 5 min inden opkast men ellers nej. Hun er mere rolig end hun plejer men er glad og vil vildt gerne gåtur og lege. Hun er bare ikke insisterende og belastende som hun kan være. Hun er meget rolig og voksen agtig.

Hun gider ikke søge efter mad i haven men vil gerne spise en lille håndfuld mad hvis den serveres som en belønning for fx at give pote.

Manden er på jagt smiley og hun er ikke så begejstret for noget i enden og så har ikke kunne tage den når jeg er alene

• #4   6. jan 2018 Jeg ville holde øje med hende og sørge for, at hun får noget væske. Det kan nemlig sagtens "bare" være omgangssyge.

Hvis du har noget zoolac, prokolin eller noget i den dur, kan du give hende det. Ellers ville jeg bare fortsætte med skånekost - gerne i små portioner, så du sikrer dig, at det bliver nede. Og så tror jeg ikke, at du skal bekymre dig (og ja, jeg ved godt, at man gør det alligevel smiley ) over at hun virker lidt dvask. Det er sikkert bare ligesom os andre, hvis vi er lidt sløje. Så gider vi jo heller ikke alverden.

God bedring med hende smiley

• #5   6. jan 2018 Jeg har både zoolac og prokolin med er det ikke kun til diarré, der er stoppet og blevet halvfast. Den næste er formodentligt helt fast. Kan det hjælpe på hendes opkastninger?

• #6   6. jan 2018 Ja, hunde kan sagtens få omgangssyge, og det er ret normalt.

Jeg ville tage temperaturen når det kan lade sig gøre. Den skal være omkring 38 grader. Du kan lige tjekke om hendes gummer er fine. Tryk let på gummen så der kommer en hvid plet, og den skal så gerne blive fin og lyserød med det samme igen. Test eventuelt på dit eget tandkød først smiley

Hvis temperaturen er normal og gummerne fine, så ville jeg bare give lidt skånekost de næste dage. Udkogte ris med noget kogt kylling, eventuelt med kogte gulerødder eller søde kartofler i. Gerne fordelt på små portioner i løbet af dagen.

Min hund er i øvrigt snart 7 år gammel, og der er ingen slowmotion hos hende smiley

• #8   6. jan 2018 Jeg ved faktisk ikke, om det også hjælper på opkast. Det gik jeg bare ud fra, fordi det jo er mælkesyrebakterier smiley

• #9   6. jan 2018 Der er bare halvandet døgn i mellem opkastningerne da hun kastede op første gang. Havde ikke overvejet dyrlæge for en opkastning og var ikke i tvivl om det blev bedre. Indtil hun så imod min forventning kastede op igen her til aften. Jeg overvejer det egentlig heller ikke efter to. Specielt fordi jeg skal til Karlslunde i den forkerte ende af Sjælland der alligevel ikke har tid fordi de pointerer efter hvor alvorligt det er. Hendes ridse på øjet tog 5 timer og de fandt ingen ting men gav bare en øjendråbe.

Problemet er at jeg ikke ved hvornår jeg virkelig burde begynde at blive bekymret og hvornår det bare er mig der er hysterisk curlingmor.

• #10   6. jan 2018 Årh så nogle 7 årige. Vores den gamle labrador var meget rolig og sov meget da den blev ældre og ventede bare tålmodigt på at en af os fandt snor frem efter gik tæt forbi legetøj og måske ville lege. Ziva skal nok tage initiativ hvis hun keder sig og kæmpe for at man enten sover eller leger. Ikke så meget spildtid på bare at ligge og slappe af

• #12   6. jan 2018 38.3
    Nægter at spise lige nu
    Hun virker mere træt.

Kører til Karlslunde nu. Kan slet ikke finde ro når hun ikke plager mig om vi skal lege.

• #15   6. jan 2018 Mavevirus men ret dehydreret. Fået en sprøjte med kvalmestillende der gjorde enorme underværker og får nu prokolin så det er også til opkast og ikke kun diarré.

• #17   7. jan 2018 Nej men det løste sig selv da sprøjten med kvalmestillende virkede. Hun spiser både ris og drikker massere af vand og bliver ved med at kommende løbende med bamser smiley hun er det mest kvikke jeg har set i over 2 døgn.

• #19   7. jan 2018 Ja vi er tilbage til 90%. Hun tonsede rundt til kl 3 i nat og fortsatte kl 630 med fuld energi og massere af ballade. Da klokken blev 16 var hun ret træt men hun har heller ikke sovet til middag og knap sovet i nat.

Hun blev en rigtig energibombe da maven fik ro og hun fik massere af vand og en del mad. smiley det kostede armen på en bamse.

Så godt at have hende tilbage

• #21   7. jan 2018 Vi har tonset løbet leget og hentet alle bamser og træktove. Hun havde bestemt ikke tid til noget så trivielt som at sove i nat eller sove til middag. smiley men så dejligt at have min plageånd tilbage som jeg kender hende bedst. smiley

Afføring er stadig for blød men det er ikke diarré. Jeg tror det kommer i morgen.

PS top karakter til Karlslunde. Både i service, ventetid, omsorg, professionelle og gik meget i dybden på hende hele vejen rundt. Jeg følte mig meget tryk efter behandling.

• #24   8. jan 2018 Min tillid til trustpilot er meget lav så deres bedømning kender jeg ikke meget til.

Jeg ved mange er skuffet men syntes også det fortjener at blive nævnt når de har været dygtige.

Begge oplevelser på henholdsvis 2 og 5 stjerner ud af 5 er begge vagtlæger om natten i weekenderne hvor det er nærmeste sted jeg kan få hjælp. Kan aldrig forestille mig et scenario jeg gad kører hele vejen til Karlalunde med en syg hund når der er åbne alternativer.

• #26   8. jan 2018 Fordi ejerne af trustpilot prioterer penge højere end morale.

Oplæg kan slettes, falske kan fabrikere uden validering og karakteren kan ændres.

Du kan tjekke fake / ikke fake side men om det er et godt firma skal tages med et gran salt.

Ja kan godt huske din historie smiley

Kommentér på:
Opkast - gode råd søges

Annonce