Opkast - gode råd søges Opkast - gode råd søges
Kære alle
Natten til fredag kastede Ziva op en hel del gange. Hun var efterfølgende meget træt om fredagen men ville gerne lege hvis du opfordrede eller lignende en der havde lyst til at lege. Hun tog dog ikke selv initiativ og opførte sig lidt mere som en voksen rolig hund. Jeg tænkte hun bare var træt. Hun spiste gerne ris kylling og lidt tørfoder af vores hånd og modtog gerne godbidder på tur. Hun elskede gåtur og viste kun legelyst fra start til slut.
Hun fik måske kun 25% af det mad hun skulle have haft men da hun ikke er underernæret gjorde jeg intet for at presse mad i hende.
Lørdag nat fik hun lavet et diarré uheld men ingen opkast. Hele dagen er hun som i går. Vil gerne lege men opfører sig meget voksent og er meget rolig. Som om hun er blevet 7 år. Håber mange af jer kan huske forskellen på at få en 9 måneders unghund til at opføre sig roligt inden for og så en voksen afslappet 7 årig hund.
Der kom halv fast afføring ud på eftermiddagstur. Ikke så meget men så igen der er heller ikke kommet super meget igennem.
Nu har hun kastet op igen. I det øjeblik jeg rejser mig fra sofaen vil hun gerne lege og loger vildt men lagde sig til at sove mens jeg baskede gulv. Hun overvejede ikke engang om hun skulle jagte gulvmoppen.
Jeg vil ikke være en curlingmor men har ikke så meget erfaring med syge hunde.
Hvornår skal jeg blive bekymret?
Hvad kan jeg mere gøre?
Kan hunde bare få en almindelig roskildesyge i en 3 dages tid som os andre?
Jeg er overbevist om det ikke er mavedrejning. Symptomerne passer slet ikke
Håber nogen vil skrive ja de bare får rosildesyge og ja det går bare over. Og 25% foder om dagen er rigeligt til en unghund i voksenalderen i en kortere periode.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
Hun gider ikke søge efter mad i haven men vil gerne spise en lille håndfuld mad hvis den serveres som en belønning for fx at give pote.
Manden er på jagt
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
Hvis du har noget zoolac, prokolin eller noget i den dur, kan du give hende det. Ellers ville jeg bare fortsætte med skånekost - gerne i små portioner, så du sikrer dig, at det bliver nede. Og så tror jeg ikke, at du skal bekymre dig (og ja, jeg ved godt, at man gør det alligevel
God bedring med hende
jun 2017
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 159 Svar: 10.962
Jeg ville tage temperaturen når det kan lade sig gøre. Den skal være omkring 38 grader. Du kan lige tjekke om hendes gummer er fine. Tryk let på gummen så der kommer en hvid plet, og den skal så gerne blive fin og lyserød med det samme igen. Test eventuelt på dit eget tandkød først
Hvis temperaturen er normal og gummerne fine, så ville jeg bare give lidt skånekost de næste dage. Udkogte ris med noget kogt kylling, eventuelt med kogte gulerødder eller søde kartofler i. Gerne fordelt på små portioner i løbet af dagen.
Min hund er i øvrigt snart 7 år gammel, og der er ingen slowmotion hos hende
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
jun 2017
Problemet er at jeg ikke ved hvornår jeg virkelig burde begynde at blive bekymret og hvornår det bare er mig der er hysterisk curlingmor.
jun 2017
jun 2017
Nægter at spise lige nu
Hun virker mere træt.
Kører til Karlslunde nu. Kan slet ikke finde ro når hun ikke plager mig om vi skal lege.
jun 2017
jun 2017
jun 2017
Hun blev en rigtig energibombe da maven fik ro og hun fik massere af vand og en del mad.
Så godt at have hende tilbage
jun 2017
Afføring er stadig for blød men det er ikke diarré. Jeg tror det kommer i morgen.
PS top karakter til Karlslunde. Både i service, ventetid, omsorg, professionelle og gik meget i dybden på hende hele vejen rundt. Jeg følte mig meget tryk efter behandling.
jun 2017
Jeg ved mange er skuffet men syntes også det fortjener at blive nævnt når de har været dygtige.
Begge oplevelser på henholdsvis 2 og 5 stjerner ud af 5 er begge vagtlæger om natten i weekenderne hvor det er nærmeste sted jeg kan få hjælp. Kan aldrig forestille mig et scenario jeg gad kører hele vejen til Karlalunde med en syg hund når der er åbne alternativer.
jun 2017
Oplæg kan slettes, falske kan fabrikere uden validering og karakteren kan ændres.
Du kan tjekke fake / ikke fake side men om det er et godt firma skal tages med et gran salt.
Ja kan godt huske din historie
Opkast - gode råd søges