2.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Angel Eyes eller Eye Envy Angel Eyes eller Eye Envy

Hej Alle...

Har i midten af december fået den skønneste lille hvide Bologneser pige, Alba (i familie med Malteseren og de andre Bichon'er), som nu er 5 måneder gammel.

Hun har meget tydelige, rustfarvede tårerender, som jeg meget gerne vil have lidt styr på og bugt med.

Startede med at købe Diamantøjne fra KW, men da det indeholder virkelig meget alkohol og dermed er ret stærkt, bryder jeg mig ikke om, at bruge det så tæt på hendes øjne. Så det blev smidt ud igen allerede efter første gang.

Købte derefter Virbac Eye cleanser. Det er fint til at løsne og blødgøre små øjenklatter, men hjælper ikke på farven.

Vil derfor høre om der er nogle af jer, der har erfaringer med Angel Eyes og Eye Envy og hvad i, i så fald vil anbefale.

Måske er der noget helt tredje, der virker endnu bedre?

Håber meget at i kan og vil hjælpe ??

Tak og rigtig god aften ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angel Eyes eller Eye Envy
  • #1   7. jan 2018 Har ikke selv prøvet det, da behovet ikke har været det, men flere bekendte i USA bruger kontaktlinsevæske eller saltvandsampuller fra apoteket. Det skulle efter sigende blege farven. Det er i alt fald ikke skrapt for øjnene.

• #4   7. jan 2018 Ifølge hvad mange har skrevet herinde før ... skulle Eye Envy være det bedste ... smiley

• #5   7. jan 2018 Kan hunden have en fejl, så det fortsætter uanset hvad du prøver?
    Hvis min race har tårestriber, så er det fordi den har tilstoppede tårekanaler og det er en fejl på hunden. Problemet kan ikke løses ved at rense, og at fjerne en farve, for at skjule problemet er mod udstillingsreglerne.

• #6   7. jan 2018 for at forebygge de render brugte jeg til min franske bulldog zink salve da det både er vandskyende og forebygger infektion i en hvis grad smiley det virkede rigtigt godt til hendes folder/render.. vaskede og smurte det dagligt med god effekt.. ved at flere andre bulldog ejere bruger det smiley

• #7   7. jan 2018 og jeg har set render på flere langhårs racer uden at det har været tilstoppede tårekanaler... de løber bare lidt ligesom på de fladsnudede racer (de døjer tit)

• #8   7. jan 2018 Malene - Tårerender er jo et generelt problem for denne type hunde. Dyrlægen, som kiggede på det, da jeg havde hende til tjek forleden, mente ikke, at der er tilstoppede tårekanaler.
    Hun er kun familiehund, så det handler ikke om udstilling, blot at jeg ønsker, at hun er tilpas og ser sød og sorigneret ud smiley

• #9   7. jan 2018 Pernille F - Tak smiley Tænker at det måske kunne være en god idé, at prøve med zinksalve, hvis der nu skulle være lidt irritation / infektion smiley

• #10   7. jan 2018 ja og det stopper også ny farve i at sætte sig fast så hvis du først får fjernet det gamle kan du bruge zinksalven som er harmløs så der ikk kommer nye render i stedet for at bruge noget der bleger hele tiden så tæt på øjet.. det havde jeg det ihvertfald godt med smiley

• #11   7. jan 2018 Pernille F - Det lyder virkelig godt hvis det også forhindrer ny farve o at sætte sig smiley
    Er der en bestemt zink creme du kan anbefale?

• #12   7. jan 2018 Jo mere "fast" i det du kan finde jo bedre.. nogle er tyndere i det end andre og jo federe de er jo bedre dækker det og jo bedre holder det - mener at apoteket har deres egen der er rimelig fed/ikk så flydende.. Men ellers hvis du ikk kan finde en der er lidt mindre flydende (er ikk så nemt som man skulle tro) så vælger jeg tit svanemærket/allergimærket.. neutrals er dog ret tynd i det desværre... smiley

• #14   7. jan 2018 hvis de har Super meget løbe øjne kan det være nødvendigt at påføre zink salven to gange dagligt.. desuden skal man ikk smøre det på i et alt for tyndt lag - gør bestemt ikk noget hvis det er et sådan okay lag smiley Håber du kan bruge det til noget..

• #15   7. jan 2018 Super! Jeg prøver apoteket i morgen.
    Tusinde tak for hjælpen! smiley

• #16   7. jan 2018 Nogle hunde som feks fladsnudede racer har bare lidt ydreliggende tårekanaler smiley

• #17   7. jan 2018 Det var da så lidt smiley Er bare glad for at kunne hjælpe, for kønt ser det ikk ud smiley

• #19   7. jan 2018 Jeg har lige "sendt bud efter" Ginne herindefra, som også har Bolognese og har haft det i en del år smiley

• #20   7. jan 2018 Ja det ville være en god idé - generelt er det heller ikk spor sundt med den franske bulldogs udseende, men alligevel er racestandarten sådan.. som om nogen har designet den uden omtanke for sundhed og hvad der er praktisk for hunden selv.. er bestemt heller ikk rart for dem ikk at ku få luft ordentligt... har valgt en fransk der er længere, højere og med længere næse netop af den årsag.. - så kan jeg kun håbe at det gør en forskel... Men de har de SKØNNESTE temperamenter... man bliver forelsket for livstid - når man først har haft en er det svært at forestille sig at få en anden race smiley Men ja.. det Er ikk en sund ting at ha flad snude! prøv at forestille dig hvis du kun kunne trække vejret ud gennem et sugerør!

• #21   7. jan 2018 og for at det ikk skal være løgn er mange så "sammen maste"/korte i kroppen at de ikk kan vaske sig selv og de kan ej heller føde naturligt (nogle gør selvfølgelig men mange skal ha kejsersnit) ... det er Ikke optimalt smiley

• #22   8. jan 2018 Jeg mener det er hende , der ejer " Cloe " .... der på et tidspunkt lagde ... før og efter billeder ind her på HG.... ...( det er flere år siden )
    Hun brugte ... ( så vidt jeg husker ) ... Eye Envy og anbefalede det .... og hendes hvide uldtot , var ren som nyfalden sne , da hun havde brugt det. ... smiley
    Hendes hund er vist lige blevet 13 år. og er stadig hvid som sne ... ha ha ... smiley

• #23   8. jan 2018 Mange af de pelsede racer har jo lang pels tæt på øjnene. Det gør at der nemt kommer pels/hår i øjnene, og så løber de. Ret simpelt.

• #24   8. jan 2018 Jeg er så modstander af midler som indeholder antibiotika, og hvis jeg husker rigtigt, så er det i begge de midler, som trådstarter spørger på.
    Hold området under/omkring øjnene tørt og rent, gerne med saltvand (købes i små ampuller, eller laves med kogt vand og groft salt, der skal ganske lidt salt i, og det skal smage som dine egne tårer. Laves hver gang du skal bruge det). Brug vat rondeller.

Men da din hund kun er 5 måneder, er den vel ved at skifte tænder, og dette kan også medvirke til problemet.

• #25   8. jan 2018 Angle eyes findes i to grund formler. Den ene indeholder tylosin som er et antibiotika fodertilskud. Det er bla. Det man bruger i foderet i meget intense landbrug for at forhindre diverse udbrud af infektioner. Dette må ikke sælges i dk, og må heller ikke importeres af alm. Personer. Heller ikke til eget brug. Og overforbrug af disse typer medicin er en del af resistensbaladen i landbruget.
    Så køber du dette produkt så køb ved dansk forhandler og du er sikker på du ikke fylder din hund med medicin og ikke bryder nogle regler.
    Den version du kan købe herhjemme bruger i stedet naturlige plantetilskud og hvis jeg husker ret sølvioner som har en mild antibiotisk effekt.
    Produktet er fodertilskud og virker indefra. Jeg har selv brugt det og været glad for det, da det er let at bruge. I starten af behandlingen bør røde hår fjernes, klippes væk, og øjnene kan renses med Feks saltvand i opstartsperioden, for at skyde behandlingen godt i gang.

Eye envy er en kombination af et vandigt rense middel og et tørrende pulver. den flydende er lavet på planteudtræk som har antibiotika virkning - jeg har aldrig kunnet få at vide hvilke, men mit bud er kamille. Det må ikke bruges i øjnene men på omgivelserne. Pulveret har jeg heller ikke kunne støve indholdet op omkring, men ud fra de beskrivelser der er tænker jeg det enten er noget klorhexidin eller zink. Måske en kombi.
    Jeg har selv prøvet det på hundene, men er ikke standhaftig nok til at få brugt noget 2 gange daglig over en længere periode. Dem jeg kender der bruger det og faktisk får det brugt er super glade for produktet.

I bolokredse er der stor enighed om at uanset hvilke produkt du bruger til rens og vedligehold, så er det din standhaftighed og vedholdenhed der betyder mest. Nogen sværger til det ene renseprodukt, andre til et andet. Fakta er at dem der gør noget, får resultater.
    Vi der er dovne og springer over hvor gærdet er lavest må ind i mellem kigge på røde striber..

I forhold til hvorfor øjnene løber, så kan det være lige denne alder, hvor kraniet sætter sig. Der kan trykkes lidt på tårekanalerne, tænderne skiftes og med savlen til følge. Hvis problemet ikke kommer under kontrol til efte tandskifte, så få hunden tjekket ved en øjendyrlæge, at der ikke er en sygdomsmæssige årsag til øjnene løber. Langt de fleste boloer har det, hvis der falder hår ind i øjnene. Altså et irritationsopstået problem. Afhjælp det bedst muligt ved at sætte håret op, eller hvis du ikke udstiller så klip. Nogle får også problemerne i stressede perioder, Feks efter operationer/skader hvor immunforsvaret er nede, ved løbetid osv.
    Men ind i mellem høre vi dog om boloer med dårlige tårekanaler, om tørre øjne osv. Så får det udelukket først smiley

Hvor er din skønne hund fra?

• #26   8. jan 2018 Udgangspunktet må være at få hunden øjenlyst, så du ikke blot symptombehandler.
    Tænk hvis der er indadvendte vipper, som går på øjet.

• #31   9. jan 2018 Tusinde tak til jer alle for kommentarer, gode råd og vejledning. Det er jeg virkelig glad for smiley

Dyrlægen mener som nævnt ikke, at der er noget galt med hendes øjne.

Har i dag bestilt tid hos en hundefrisør, så Alba kan blive klippet på den rigtige måde omkring øjnene så der i hvert fald ikke er noget hår der kan genere.
    Tænker at jeg herefter begynder med saltvand, zinksalve - og måske Angel Eyes smiley

Det vigtigste er dog, at hun er sund, rask og har det godt smiley

• #32   15. feb 2018 Hej, jeg låner lige tråden, til at takke Jinx for rådet om foderskift. King havde også tårerender, og dyrlægen sagde intet var galt. King har fået Trainer fitness 3 med hest og ærter og Rinti pur hest vådkost siden 11 januar. Jeg er meget glad for den store forandring foderskiftet allerede har gjort mht tårerender. Jeg er også sikker på, at King er glad, for han slipper for at der skal rodes ved øjnene flere gange om dagen smiley Så tusind tak for foder-rådet, Jinx smiley smiley

Kommentér på:
Angel Eyes eller Eye Envy

Annonce