Angel Eyes eller Eye Envy Angel Eyes eller Eye Envy
Hej Alle...
Har i midten af december fået den skønneste lille hvide Bologneser pige, Alba (i familie med Malteseren og de andre Bichon'er), som nu er 5 måneder gammel.
Hun har meget tydelige, rustfarvede tårerender, som jeg meget gerne vil have lidt styr på og bugt med.
Startede med at købe Diamantøjne fra KW, men da det indeholder virkelig meget alkohol og dermed er ret stærkt, bryder jeg mig ikke om, at bruge det så tæt på hendes øjne. Så det blev smidt ud igen allerede efter første gang.
Købte derefter Virbac Eye cleanser. Det er fint til at løsne og blødgøre små øjenklatter, men hjælper ikke på farven.
Vil derfor høre om der er nogle af jer, der har erfaringer med Angel Eyes og Eye Envy og hvad i, i så fald vil anbefale.
Måske er der noget helt tredje, der virker endnu bedre?
Håber meget at i kan og vil hjælpe ??
Tak og rigtig god aften ????
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.328
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
Hvis min race har tårestriber, så er det fordi den har tilstoppede tårekanaler og det er en fejl på hunden. Problemet kan ikke løses ved at rense, og at fjerne en farve, for at skjule problemet er mod udstillingsreglerne.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
mar 2007
jan 2016
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
Hun er kun familiehund, så det handler ikke om udstilling, blot at jeg ønsker, at hun er tilpas og ser sød og sorigneret ud
jan 2016
mar 2007
jan 2016
Er der en bestemt zink creme du kan anbefale?
mar 2007
mar 2007
jan 2016
Tusinde tak for hjælpen!
mar 2007
mar 2007
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
mar 2007
mar 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Hun brugte ... ( så vidt jeg husker ) ... Eye Envy og anbefalede det .... og hendes hvide uldtot , var ren som nyfalden sne , da hun havde brugt det. ...
Hendes hund er vist lige blevet 13 år. og er stadig hvid som sne ... ha ha ...
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.911
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.502
Hold området under/omkring øjnene tørt og rent, gerne med saltvand (købes i små ampuller, eller laves med kogt vand og groft salt, der skal ganske lidt salt i, og det skal smage som dine egne tårer. Laves hver gang du skal bruge det). Brug vat rondeller.
Men da din hund kun er 5 måneder, er den vel ved at skifte tænder, og dette kan også medvirke til problemet.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Så køber du dette produkt så køb ved dansk forhandler og du er sikker på du ikke fylder din hund med medicin og ikke bryder nogle regler.
Den version du kan købe herhjemme bruger i stedet naturlige plantetilskud og hvis jeg husker ret sølvioner som har en mild antibiotisk effekt.
Produktet er fodertilskud og virker indefra. Jeg har selv brugt det og været glad for det, da det er let at bruge. I starten af behandlingen bør røde hår fjernes, klippes væk, og øjnene kan renses med Feks saltvand i opstartsperioden, for at skyde behandlingen godt i gang.
Eye envy er en kombination af et vandigt rense middel og et tørrende pulver. den flydende er lavet på planteudtræk som har antibiotika virkning - jeg har aldrig kunnet få at vide hvilke, men mit bud er kamille. Det må ikke bruges i øjnene men på omgivelserne. Pulveret har jeg heller ikke kunne støve indholdet op omkring, men ud fra de beskrivelser der er tænker jeg det enten er noget klorhexidin eller zink. Måske en kombi.
Jeg har selv prøvet det på hundene, men er ikke standhaftig nok til at få brugt noget 2 gange daglig over en længere periode. Dem jeg kender der bruger det og faktisk får det brugt er super glade for produktet.
I bolokredse er der stor enighed om at uanset hvilke produkt du bruger til rens og vedligehold, så er det din standhaftighed og vedholdenhed der betyder mest. Nogen sværger til det ene renseprodukt, andre til et andet. Fakta er at dem der gør noget, får resultater.
Vi der er dovne og springer over hvor gærdet er lavest må ind i mellem kigge på røde striber..
I forhold til hvorfor øjnene løber, så kan det være lige denne alder, hvor kraniet sætter sig. Der kan trykkes lidt på tårekanalerne, tænderne skiftes og med savlen til følge. Hvis problemet ikke kommer under kontrol til efte tandskifte, så få hunden tjekket ved en øjendyrlæge, at der ikke er en sygdomsmæssige årsag til øjnene løber. Langt de fleste boloer har det, hvis der falder hår ind i øjnene. Altså et irritationsopstået problem. Afhjælp det bedst muligt ved at sætte håret op, eller hvis du ikke udstiller så klip. Nogle får også problemerne i stressede perioder, Feks efter operationer/skader hvor immunforsvaret er nede, ved løbetid osv.
Men ind i mellem høre vi dog om boloer med dårlige tårekanaler, om tørre øjne osv. Så får det udelukket først
Hvor er din skønne hund fra?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
Tænk hvis der er indadvendte vipper, som går på øjet.
jan 2016
Dyrlægen mener som nævnt ikke, at der er noget galt med hendes øjne.
Har i dag bestilt tid hos en hundefrisør, så Alba kan blive klippet på den rigtige måde omkring øjnene så der i hvert fald ikke er noget hår der kan genere.
Tænker at jeg herefter begynder med saltvand, zinksalve - og måske Angel Eyes
Det vigtigste er dog, at hun er sund, rask og har det godt
jan 2017
Følger: 33 Følgere: 106 Hunde: 1 Svar: 201
Angel Eyes eller Eye Envy