{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.054 visninger | Oprettet:

Dafne R
Dafne R
Tilmeldt:
15. jan 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

fransk bulldog hvalp - bagparti "lammet" {{forumTopicSubject}}

Min kære lille hund på snart 7 måneder, har i to uger været på stesolid grundet en cyste - kommet af hans spytkirtel. Han begyndte dog i lørdags at halte lidt, og i dag kan han slet ikke støtte på bagbenene. han ligger bare og hviler, han vil meget gerne spise og drikke (kun hvis skålen bliver rykket hen til ham). Han kan ikke tisse udenfor fordi han ikke kan stå op, han har tisset i sin kurv mens han peb.
Jeg er virkelig bage for at han har fået diskusprolabs, han har allerede været igennem mange dyre besøg hos dyrlægen og jeg har simpelthen ikke råd til at han skal opereres. (Jeg vil ikke høre på at jeg er et dårligt menneske, eller at jeg bare burde have sparet op - for det har jeg. men de er allerede brugt op på dyre besøg på dyrehospital)

Nogen der kan tyde på hvad der er galt med min kære lille skat?... smiley han piber ikke når jeg rører ham på ryggen eller benene, så det er så svært for mig at sige hvad det kan være. det er kommet "uden varsel".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fransk bulldog hvalp - bagparti "lammet"
  • #1   15. jan 2018 Det kan kun dyrlægen svare dig på. Få en tid i dag. Rigtig god bedring med ham - det er aldrig sjovt med en syg hund smiley

  • #3   15. jan 2018 Du skal til dyrlæge. NU! Hvis det er en prolaps, og du ikke har råd til behandlingen, så skal han aflives NU!

    Held og lykke med ham. Håber på det bedste.


  • #4   15. jan 2018 kan jo kun være enig med de andre. Det du beskriver kræver desværre dyrlæge ...

  • #6   15. jan 2018 Dyrlæge, lige nu! Det er ulovligt og uetisk at lade være.
    Det kan være alt fra en flåtbåret sygdom til problemer i rygraden. Det er meget meget alvorligt og kræver behandling straks.


  • #8   15. jan 2018 Ingen andre end en dyrlæge kan hjælpe din hund!

    Han skulle slet ikke ha nået at tisse i sin kurv, i samme øjeblik du så han ikke kan bruge sin bagpart, så er man altsa ASAP på vej til dyrlægen.
    Med så stor risiko for alvorlig diagnose, der ringer man til dyrlægen, frem for at spørge på nettet.

    Jeg håber meget at du kan skaffe pengene til operation eller aflivning, så din hund kan blive smertefri. Uanset, så sender jeg selvfølgelig et kæmpe trøstekram. Det er skrækkeligt med et sygt dyr, og værre hvis man økonomisk ikke kan gøre det man helst vil for det.


  • #9   15. jan 2018 Afsted til dyrlægen nu.
    Har du ikke råd til behandling, så aflivning.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #10   15. jan 2018 han er på vej til dyrlægen nu

    mange tak


  • #12   15. jan 2018 Krydser også fingre her smiley

  • #13   15. jan 2018 Ja giv meget gerne op update på ham.

  • #14   15. jan 2018 Åh for pokker. Krydser for han smiley

  • #15   15. jan 2018 Håber de finder årsagen. Uvished er det værste.

  • #16   15. jan 2018 Hvis du ikke har råd til behandlingen, kan du måske få lov at afdrage det, når de nu kender dig.

    God bedring med ham i hvert fald. Håber de finder ud af hvad der er galt.


  • #17   15. jan 2018 smiley
    Stakkels lille ven..


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #18   15. jan 2018 Armani kom til dyrlægen og blev derefter sendt på hospitalet, han er blevet indlagt. Lægen sagde at der er stor sandsynlighed for at det er diskusprolaps. Det eneste positive var at han stadig havde føling i begge bagben

  • #20   15. jan 2018 Hvor er hunden købt?
    En hvalp der ud af det blå får en diskos (oven i alt muligt andet) det lyder som virkelig usund avl!
    Jeg synes du skal skrive til sælger og høre om de har et hjerte..


  • #21   15. jan 2018 Godt at du lyttede og fik ham afsted smiley

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #22   15. jan 2018 Jeg har ham forsikret, det er bare ikke et rådighedbeløb jeg har stående på min konto til at kunne betale de behandlinger. Men jeg sidder nu og kigger på hvor meget mit forsikringsselskab dækker, og der står at de vil dække op til 26800 PR BEHANDLINGSFORLØB. er der en venlig person, som kan forklare mig hvad det helt præcist betyder? smiley for jeg ved allerede nu at det vil komme til at løbe over 26000 i det hele.

  • #23   15. jan 2018 Læs i din police.
    Der står som regel noget om antal dage i en selvrisikoperiode.

    Og så kontakt avler. Vedkommende er en vigtig brik i spillet.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #24   15. jan 2018 Det skal lige siges at han aldrig har haft fejlet noget, som man kan sige er "arveligt". Jeg har skam haft ham til tjek og scanninger før for en sikkerheds skyld. Hvad det er kommet af sagde lægen sagens kunne være kommet af leg udfra hvad han selv ved om min hund. hvis han har haft slået sig på ryggen det helt "perfekte" sted ville alene det kunne have forsaget diskus, for han er virkelig lille og stadig i udvikling desværre smiley det gør mig ondt at han har været så uheldig og at jeg ikke har været nok forsigtig når han har leget med de store venner han har

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #25   15. jan 2018 Hvad skal man sige til avleren da? hvordan skal jeg sige at han er indblandet og hvorfor? jeg spørger fordi jeg er meget ukendt i denne type situationer

  • #26   15. jan 2018 Hvor store er habs store venner?

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #27   15. jan 2018 han er en meget lille og slank hund sammenlignet med de andre franske bulldogs jeg har mødt. dem han leger med har været engelsk bulldog og blandingshunde der er på størrelse med en labrador.

  • #28   15. jan 2018 Du skal se hvor vildt min race leger.
    Alm (vild) leg giver ikke den slags skader, med mindre en meget tung hund har kastet sig direkte ned på ryggen af din hvalp, og sådan oplever jeg på ingen måde bulldogs lege. Jeg tænker din hvalp har haft en svaghed i forvejen. Det er ikke normalt at hvalpe får diskusprolaps.

    Opdrætter skal orienteres, så denne er bekendt med skaden, i første omgang.
    Racen er kendt for at have misdannede ryghvirvler. Har din hvalp dette? Det øger risikoen for problemer.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #29   15. jan 2018 Jeg er helt bestemt enig med dig Malene.
    Jeg har haft kontakt til opdrætter og han fortæller mig at han aldrig har hørt lignende med de andre hunde han har haft. Min venindes ven som har købt hun af samme opdrætter har heller ikke haft oplevet noget med sin. Det er mig en gåde hvad der er gået galt her...
    Jeg får svar på hvad der er sket i morgen formiddag


  • #30   15. jan 2018 Jeg håber de kan hjælpe din hund. Stakkels lille fyr smiley

  • #31   15. jan 2018 26.000 per skade/per år.

    betyder at de dækker op til 26.000 per år eller per skade.
    det vil sige hvis din hund bliver syg over flere år med den samme skade. og beløbet ender over 26.000 - selvom det over flere år, så stopper de med at dække den skade.
    men du skal snakke med din forsikring. det er ikke alt de vil dække fx. så man ikke går i god tro og tænker, det dækker de, og så står man med håret i postkassen når de nægter at give pengene retur.


  • #33   16. jan 2018 Alle FB har deformiteter på rygsøjlen, så det er nok det der er skyld i det.

    Med alle mener jeg langt størstedelen og diskusprolaps er ikke sjældent i racen.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #34   16. jan 2018 Han er desværre blevet syg hen over natten mens han er blevet indlagt smiley han har fået feber, som måske har givet ham hjernehindebetændelse.

    Er der nogen som kender Karlslunde dyrehospitalet, evidensia? Jeg har været der en gang med ham før da han havde fundet noget mad han ikke måtte spise, da måtte jeg af med 7000 i første omgang og derefter vende tilbage to dage efter for at finde ud af at de ikke havde givet ham rigtig medicin smiley så det var lige 5000 oveni.
    Jeg håber bare at de denne gang vil hjælpe ham ordenligt i første omgang


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #39   16. jan 2018 Ja han kommer ikke tilbage hos dem kan jeg godt høre på det hele.... jeg vil lade dem scanne ham færdigt til i morgen. Så må han blive opereret et andet sted, hvis det er det der skal ske med ham...

    Jeg har selv fået lidt samme opfattelse at nogen af lægerne er dygtige og andre ikke ligeså


  • #42   16. jan 2018 Karlslunde har heller ikke ligefrem imponerende anmeldelser på trustpilot.
    Jeg har dog ikke selv erfaring, vi bruger Faxe og de er dygtige.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #43   16. jan 2018 Jeg bliver med grædende og smadret hjerte nødt til at fortælle at han skal aflives. Min lille Armani er åbenbart kommet at dårlig avl, han er født med deform rygsøjle og kan ikke lide mere....
    jeg har tænkt mig at tage fat i opdrætter og forbande personen tilbage til helvede. Det gør så ondt i mit hjerte at tænke at han har haft det sådan siden han blev født


  • #46   16. jan 2018 Åh nej det er jeg ked af at høre smiley

  • #48   16. jan 2018 Jeg er ked af det på dine vegne smiley

  • #49   16. jan 2018 Det gør mig ondt at høre smiley

  • #50   16. jan 2018 Hvor er det trist. smiley

  • #51   16. jan 2018 Det er jeg ked af at høre smiley Sov sødt, Armani smiley

  • #52   16. jan 2018 Så var det præcis som jeg mistænkte.
    Jeg føler med dig.


  • #54   16. jan 2018 Det gør mig ondt.

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #55   16. jan 2018 Trine jeg har ikke tænkt mig at hænge nogen ud, du ser vil ikke at jeg har skrevet vedkommendes navn vel?

    Jeg har haft kontakt til opdrætter og min Armani har simpelthen været så uheldig. Jeg har taget kontakt til to andre der har købt fra samme opdrætter og de har ikke oplevet noget med deres.
    Han var født med deform rygsøjle og et ekstra sæt ribben. Så den var helt gal. Derudover viste det sig at hans cyste havde gået ind og betændt han underkæbe og brækket den. Det så meget voldsomt ud på røntgenbillederne.
    Men han hviler i fred nu


  • #56   16. jan 2018 Det lyder altså ikke som en god opdrætter uanset....

  • #58   16. jan 2018 De har ikke oplevet noget med deres" derfor kan de stadig have et ekstra sæt ribben og en deform rygsøjle, du har jo først set hvor slemt det er på billederne i dag, de andre er vel ikke fotograferet.

    Det gør mig virkelig ondt smiley stakkel dig.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #59   16. jan 2018 Nej det er lige det. Jeg har også advaret dem, jeg kan ikke tvinge dem til at scanne deres hunde desværre, men anbefalet dem har jeg.

    For jeg havde jo aldrig set det komme før han selv viste at der var noget galt.


  • #60   16. jan 2018 Nej selvfølgelig ikke smiley åh den lille mus har da også bare været så uheldig smiley

  • #62   16. jan 2018 Bed opdrætteren om at tilbagebetale hvad du har givet for hunden.

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #65   16. jan 2018 I har helt ret.
    Jeg er også ved at finde ud af det med ham. Jeg har jo også bevis for at han har haft de medfødte fejl. Så det skal jeg selvfølgelig


  • #66   16. jan 2018 Så send også lige dyrlæge-regningerne til opdrætter ..... smiley .... samtidig med , du skal have de penge tilbage , du har givet for hunden ...

    OG ... så hold dig langt væk fra ... at få en ny hvalp fra samme sted.


  • #68   16. jan 2018 Opdrætter kan blive pålagt at erstatte hvalpen men ikke at betale dyrlæge regninger også. Så skulle opdrætter have haft et valg med hensyn til dyrlæge undersøgelser, hvilken dyrlæge, og hvor meget man ville undersøge, og vedkommende kunne have valgt ikke at ville betale for dyrlæge undersøgelser men bare erstatte hvalpe og så færdig med det.

  • #69   16. jan 2018 smiley smiley
    Åh det gør mig ondt. Men nu fik han fred, det har nok ikke været helt smertefrit med en deform rygsøjle samt den cyste.

    Jeg har altså en mistanke om, at der er noget på de andre hvalpe, det lyder helt off, at det kun er ham, der har noget. Har hørt om flere kuld, hvor én hvalp har en sygdom fx blødersygdom...og så viser det sig, at andre i kuldet langsomt men sikkert OGSÅ får det..


  • #70   16. jan 2018 Men det kan da være, at opdrætter frivilligt betaler noget af dyrlægeregninger. Det har jeg gjort engang i forbindelse med en HD, hvor vi lavede en aftale der hed, at hvalpen skulle hd fotograferes, og hvis der var HD betalte jeg for røntgen ellers gjorde ejer. Der var HD og i en grad, så hunden måtte aflives.

    Men jeg kunne ikke være blevet tvunget til det. Jeg kunne have insisteret på, at de leverede hvalpen tilbage til mig, og så tog jeg den derfra, men den anden løsning passede os begge bedst.


  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #72   16. jan 2018 Jeg har taget imod alle jeres gode råd. Jeg ser hvad opdrætter og jeg finder ud af. Erstatningshund bliver et nok ikke. Jeg havde ham ikke i så forfærdelig mange måneder, men han fik alligevel en stor plads i mit hjerte, så ville ikke kunne bære at skulle gøre alt det om med en ny hvalp, det ville være synd.
    Måske om et par år, og jeg har helt klart tænkt mig at tage større hensyn til racens almene sundhed...

    Det er også det der gjorde mest ondt da dyrlægen ringede, for hvor længe han mon har lidt uden at lade sig bide mærke i det smiley han fik fred til sidst ja..


  • #75   18. jan 2018 Hvil i fred Armani smiley

Kommentér på:
fransk bulldog hvalp - bagparti "lammet"

Annonce