{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Shiba Inu {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer her inde der har Shibaer som vil fortælle lidt om hvirdan I oplever den. Min kusine vil meget gerne have en Shiba både fordi det tiltaler hebde at den ser naturlig ud og pga størrelsen. Hun har tidligere haft labrador og var ret glad for dens temprament.
Jeg har selv fået til træning med nogle stykker men kender derudover ikke race anden end ud fra hvad man kan læse i racebeskrivelser.
Hun vil gerne have en hund som vil træne. Som vil med på mellemlange gåture og gerne længere turer af og til. Gerne en hund som er omgængelig og til at tage med rundt og en hund som er knyttet til en..
Jeg tænker selv umiddelbart ud fra hvad jeg kan læse at Shibaen mpsle er en meget uafhængig hund men hvordan oplever I der har den eller kenden den det? gerne i sammenligning med andre racer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shiba Inu
  • #1   18. jan 2018 Dem, jeg kender er meget selvstændige og har det skønne spidshunde-sind med nul interesse for andre mennesker end familien.
    Det er meget mere “hvad kan du gøre for mig?”, hvor labben mere siger “hvad kan jeg gøre for dig?”
    De har desværre også været alt for skarpe overfor andre hunde. Det ved jeg så ikke, om det ligger til racen generelt.


  • #2   18. jan 2018 Enig med Julie. Mægtigt selvstændige små væsner - og de fleste jeg har mødt, har haft så meget jagtinstikt, at de ikke kunne lære at gå løs på forsvarlig vis.

    Men hvis man kan leve med det, så synes jeg det er en fantastisk og charmerende lille vuf.


  • #3   18. jan 2018 Har samme erfaring med dem som Karina. Hvis man gerne vil træne med hunden er det ikke den mest oplagte race. Dem jeg har kendt var faktisk overhovedet ikke interesserede den leg, hvis man med træning mener lydighed, tricks osv. Spor, nosework o.l. aktiviteter falder tilgengæld i deres smag smiley Og ja, jagtinstinktet må man simpelthen ikke ignorere når man vælger racen. Dem jeg har kendt har haft megameget jagtintinkt og har ikke kunnet slippes løs. Derudover så må jeg tilstå at jeg ikke har mødt nogen shiba der var specielt omgængelig overfor andre hunde når de blev kønsmodne. Dette kan godt gøre det svært at have den med rundt allevegne, hvis det indebære besøg hos venner/familie der selv har hunde.

  • #4   18. jan 2018 Hvis hun ender med affinde ud af shibaen er for selvstændig og skrap så kan hun overveje de mange typer af nordiske spidshunde med baggrund som hyrdehund. Feks islandsk fårehund eller norsk buhund. De er noget mere træningsvilige og bløde overfor omverdenen men til gengæld lidt mere gøende.
    Det kunne også være japansk spids.


  • #5   18. jan 2018 Hun kunne også kigge på Norbotten spids. Den minder lidt om shiba i udseende, men har et noget blidere sind smiley

  • #6   18. jan 2018 Jeg har sendt tråden til hende her:

    https://www.hundegalleri.dk/bruger/97667-k__t

    Hun har haft racen i en del år og kan nok byde ind med noget smiley


  • #7   18. jan 2018 Ovenstående kommentarer er meget præcise smiley
    Shiba’en er ikke en hund, man køber for at træne, medmindre du altid har flæskesteg eller koteletter i lommen smiley
    Og de er skarpe overfor andre, især eget køn.

    Nu ved jeg ikke, hvor din søster bor, men jeg giver altid gerne en kop te eller nescafé og så kan hun opleve mine to smiley


  • #8   18. jan 2018 Shiba og Akita ligger ret meget op af hinanden sindsmæssigt.

    Det er en meget uafhængig hund, men som typisk knytter sig tæt til 1 person.
    de kan være sindsyg stædige, og svære at træne, dog finder jeg Shiba'en liiidt mere villig end Akitaen.
    men det er meget den der stil alla "hvad for jeg ud af at gøre det her ?" og kan den ikke se den for noget ud af det, så gør den det ikke !

    kan have tendens til egenkønsaggressivitet, og har på de hold jeg har gået på med shiba'er, desværre oplevet en del af dem med en meget aggressiv adfærd (sikkert fordi de ikke er håndteret korrekt)

    de er ikke den oplagte hund til træning hvertfald - men de kan godt.


  • #9   18. jan 2018 #7 hehe hvis Cosmo ikke gad var der ikke noget der virkede, lige meget hvor meget man prøvede.
    Fik engang agility undervisning af en meget dygtig dame. Hun blev småsur på mig da jeg sagde Cos havde fået nok efter bare en tur. Det kunne ikke passe mente hun, og tog ham selv med på banen. Det endte med at cos sad på toppen af a'et og nægtede at komme ned smiley


  • #10   19. jan 2018 Hvis hun gerne vil have en hund der er glad for at træne og som er social/omgængelig, så er det nok ikke en Shiba hun skal have.
    Det er en fantastisk lækker og spændende race, men de er specielle, og meget selvstændige.
    Lyder som om at hun og hunden vil være bedre tjent med, at hun går efter en mere trænbar og mindre selvstændig race.


  • #12   23. jan 2018 tusind tak for jeres beskrivelser af hunden som faktisk stemmer ret godt overens med hvad jeg selv synes at opleve. Hun kigger videre på en anden race lige pt.

Kommentér på:
Shiba Inu

Annonce