{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Dårlig vane med at gø af folk på opgangen {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Nu er det efterhånden en del år siden min sidste hund var unghund og det er lidt gået i glemmebogen med nogle ting..

Mille er begyndt at gø næsten hver gang der er nogen på opgangen (hvilket er tit), selv hvis hun sover om natten vågner hun og gir sig til at gø..

Sys ikk det kan være rigtigt jeg skal sove med lukket dør så det her skal simpelthen stoppe!

Jeg har prøvet med skæld ud og afledning og ingen af delene har nogen effekt, hvilket er utrolig frustrerende! (hun er unghund og har en træls periode pt)

Så jeg tænkte om ikk nogle af jer sad inde med nogle gode ideer til hvordan jeg får stoppet det her?! smiley

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig vane med at gø af folk på opgangen
  • #2   24. jan 2018 Sys ikk det kan være rigtigt jeg skal sove med lukket dør så det her skal simpelthen stoppe!

    Jeg synes da, at du skulle være mere bekymret for naboernes søvn end din egen.

    Min gamle hund lærte det ved at hun lærte at gø på kommando og stoppe på kommando.

    Min nuværende hund, som er en støjende race har fået at vide fra dag et, at det ikke er i orden at rende rundt og larme, selv om jeg bor i hus.
    Fra dag et har hun lært, at hvis jeg siger "ja tak", eller a a, så stopper alt hun med det hun er i gang med.


  • #3   24. jan 2018 Jeg trænede "shhh" med vores gamle tæve, der også var meget højlydt. Det virkede langt bedre end skæld ud. Først lærte jeg hende at gø på kommando, og dernæst lærte jeg hende "shh" som tys knap, og det fungerede rigtig godt når hun gøede på upassende tidspunkter og snakkede om natten, når man gerne ville have ro.

  • #4   24. jan 2018 Qwerty gjorde det samme smiley Vi har også lært hende at gø (eller... muffe som vi kalder det, for der er godt nok ikke megen gø over det smiley ) og derfor "Tsh" som betyder stille. Det er det vi har haft bedst succes med.

  • #7   25. jan 2018 skældud hjælper ikke, det giver bare din hund ret i der skal "skældes ud" på dem i opgangen..

    prøv med nej istedet for


  • #8   25. jan 2018 1# Mille får Meget aktivering og motion, det er ikk der problemet ligger.. Tror nu egentlig det er meget normalt at man bøvler med flere ting så længe de er i deres vilde teenage perioder - kan jeg da se på dem i min omgangskreds der også har unghunde.. og Mille er pt i den værste periode hun indtil nu har været i.. Derudover er hun en tæve med Stor selvtillid og er MEGA stædig (selv for en fransk bulldog).

    Men vil da klart prøve det du beskriver selvom det egentligt er det jeg i forvejen smiley Men må jo bare forsætte..


  • #9   25. jan 2018 6# Mille sover såmænd i sengen smiley

  • #10   25. jan 2018 Vil klart prøve de ting der er foreslået, tak smiley Selvom i min verden er skæld ud et bestemt nej fordi at skælde ud som man ville på mennesker har jo ingen effekt da de ikk fatter hvad man mener, det burde jeg nok ha specificeret smiley

  • #12   25. jan 2018 Et nej er ikke skæld ud...

    Et nej er en komando for at hunden skal stoppe det den gør..



  • #13   25. jan 2018 hunden forstår jo din krop sprog... men kan være hunden ikke forstår hvad det er
    og forstår på en anden måde som vi mennesker. find tingen i hvorfor hunden gør det
    og prøv og find en løsning . det kan jo være hunden tag det som en trusle.s at nogle går
    rundt derude. jeg ville tag hunden ind i et anden rum. heller ind til dig selv og så sige til
    hunden de intet gør heller bare og finde et sted hvor hunden føler sin til passet smiley


Kommentér på:
Dårlig vane med at gø af folk på opgangen

Annonce