{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tandsten - selv fjerne
  • #3   12. feb 2018 Få det fjernet ved dyrlægen - det betaler sig i det lange løb! Hvis du fjerner det selv, så kradser du typisk i overfladen uden at polere efter - som man gør ved en rigtig tandrens. Det betyder at der efterfølgende er en åben, ruflet overflade, som der kan sidde ekstra mange spændende ting i.

  • #4   12. feb 2018 Jeg må altså tilstå at jeg gør det selv på mine og det har jeg gjort på de sidste mange hunde jeg har haft. Jeg fik instruktion i det af en dyrlæge, har anskaffet det rette værktøj og har altid trænet mine hunde i at blive håndtere uden at stritte imod=de skal ikke i bedøvelse for at få renset tænder. Jeg tager det så inden, der når at have dannet sig specielt meget belægning og børster deres tænder jævnligt. Mine får ben men de får altså alligevel lidt tandsten smiley
    .... mine hunde får altid ros for deres flotte tænder, så helt skidt kan det ikke være at gøre det selv smiley Fx gik min 13 år gamle Daffy i graven med et meget flot og velplejet tandsæt.
    Er det meget slemt ville jeg nok smutte forbi dyrlægen og få det ordnet og så måske snakke med dyrlægen om at lære det selv. Det er ikke helt ligegyldigt hvordan man gør.


  • #5   12. feb 2018 Jeg gør det også selv på mine og har gjort det i mange år. Har aldrig haft en hund der ikke har haft alle tænder med i graven. Jeg har tandrensere, som jeg bruger. Selvfølgelig skal man ikke forsøge selv, hvis det er grelt. Få dyrlægen til at rense den hvis de er slemme og så kan du vedligeholde dem fremover med værktøj, med ben eller endnu bedre tørrede kamelpandelapper. De fungerer virkelig godt på vores hunde.

  • #7   12. feb 2018 AG, der er jo forskel på at fjerne eksisterende tandsten, eller at forebygge fremtidig tandsten. Der er vist enighed om at ben ikke fjerner, men forebygger....?

  • #9   12. feb 2018 Jeg bruger en tandrenser og giver mine rå ribben, det virker her på hele flokken, den ene af tæverne har ekstrem tendens til tandsten på de bagerste, det er væk når hun har gnavet ribben. Men det skal være ben der ikke er runde, de kommer ikke ind og skrabe.

  • #11   12. feb 2018 Mjaaaa, AG, men har I styr på begreberne? Som Maj-Britt skriver, er der jo forskel på plak og tandsten. Tandsten kan man ikke "bare" fjerne. Plak er forløberen for tandsten. Tandsten er meget hårde mineraler, der er vokset fast på tænderne.


  • #12   12. feb 2018 Ben holder også fint plak og tandsten væk hos mine whipper, det er en helt anden sag med de små dværg- og miniaturegravhunde jeg har/har haft, her er det nødvendigt regelmæssigt at fjerne tandsten og det gør jeg selv med skraber og tandbørste.

    Indtil de er 6-8 år gamle har jeg selv kunnet holde det nede, efter den tid har de fået ordnet tænder hos dyrlægen med 1-1½ års mellemrum.
    Nogle linjer af specielt de små langhårede varianter udfælder flere mineraler i deres spyt end hvad der er normalt for andre racer og derfor er det ikke nok, bare at give ben.



  • #13   13. feb 2018 Du kan prøve Plaque Off. Det virker rigtigt godt her.
    Mine hunde danner ikke meget plak, da de råfodres, men fx efter hvalpekuld har tæven meget snask på tænderne, og da fjerner det belægningerne rigtigt godt. Samtidig børster jeg ind i mellem tænder på dem.


Kommentér på:
Tandsten - selv fjerne

Annonce