alkoholikere og hunde!?!?!? {{forumTopicSubject}}
ja det er en sammenblanding som jeg ikke helt ved hvad mening jeg skal have til det... der er jo mange alkoholikere der føler sig ensomme og derfor har en hund som selskab...
og af hvad jeg har set, hørt og oplevet så er det hunden der kommer i første række når pengene er små og den får alt hvad den har brug for... men der er jo desværre også tilfælde hvor hunden bliver glemt når den første øl bliver drukket og nogen får tæsk osv...
så jeg er lidt dobbelt på det punkt.... hvad er jeres meninger om emnet?
kom til at tænke over det da jeg mødte en af Chikas gode legekammeraters far på vej på arbejde... han drikker nemlig meget... tror ikke jeg har hilst på ham endnu uden en øl i hånden.... men hunden den har det sq godt... den kommer i hundeskov hver dag om det regner og er koldt og mudret eller ej.... og det tager jeg hatten af for....
men nu vil jeg gerne høre jeres meninger?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
tror ikke det er ALKOHOL der er skylden, men noget der ligger i mennesket...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
Meeen .. Min mor er alkoholiker, og da mine forældre havde hund (Min far arbejde konstant, og mor gik hjemme pg.a druK!)
Jeg synes at hun var ond mod Chang..!
Hvis han ikke lige var hutig til at rejse sig eller sådan noget, gik hun helt kold på ham, og hun har slået ham EN gang, (Tror ikke hun gør det igen efter hvad jeg gjorde)
hun er dog bedre til at være sød ved hunde nu .
Nala gør hun ikke noget ved, for hun ved godt hvad der sker hvis hun NOGENSINDE røre min lille Nala på nogle måder som hun ikke skal!
Meen, hun glemte chang, og glemte at give ham mad og vand (det gjorde jeg så!)
Men ved jo så kun hvordan hun var !
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.380
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 291 Svar: 1.556
men man kommer jo bare til at tænke når man ser en alkoholiker (eller vagabond) med en hund... jeg kommer meget til at tænke på hvordan hunden mon har det og om de husker den til dagligt eller om det bare er et enestående tilfælde at den er ude og gå tur lige nu....
okt 2006
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 604
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Vagabonder og hjemløse har somregel meget tætte bånd til deres hunde, de er deres venner, og ofte de eneste der altid er der for dem. Derfor bliver hunden næsten altid behandlet godt, får mad og varme under jakken på kolde nætter, og i sagens natur får de massere af frisk luft og gåture.
(Oven i købet læste jeg lige at de i København har startet en service, husforbi og en dyrelæge, hvor de kommer ud til de hjemløses hunde og behandler dem for hvad der måtte være, men hun pointere at der sjældent var nok galt, og somregel bare hvad alle andre husdyr fejlede)
Så ja, jeg tager i 9 ud af 10 tilfælde hatten af for disse hundeejere som jeg mener klare det super godt, oven i købet i forhold til mange andre uden deres "udfordringer" i hverdagen.
Kikker vi derimod på den der sidder i et hus med familie, så har jeg selv oplevet hvor utilregnelige de kan være, det er kun når det passer dem der skal luftes, kæles osv. og som nogen nævner har man en tendens til at tabe besindelsen. Og hvis personen ikke selv har haft et stort ønske om at få hund, det er måske partneren eller ungerne, ja så gør det nok ikke tingene meget bedre. Kunne ikke forestille mig at det var noget rart hundeliv.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
okt 2006
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.380
alkoholikere og hunde!?!?!?