{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

alkoholikere og hunde!?!?!? {{forumTopicSubject}}

ja det er en sammenblanding som jeg ikke helt ved hvad mening jeg skal have til det... der er jo mange alkoholikere der føler sig ensomme og derfor har en hund som selskab...

og af hvad jeg har set, hørt og oplevet så er det hunden der kommer i første række når pengene er små og den får alt hvad den har brug for... men der er jo desværre også tilfælde hvor hunden bliver glemt når den første øl bliver drukket og nogen får tæsk osv...

så jeg er lidt dobbelt på det punkt.... hvad er jeres meninger om emnet?

kom til at tænke over det da jeg mødte en af Chikas gode legekammeraters far på vej på arbejde... han drikker nemlig meget... tror ikke jeg har hilst på ham endnu uden en øl i hånden.... men hunden den har det sq godt... den kommer i hundeskov hver dag om det regner og er koldt og mudret eller ej.... og det tager jeg hatten af for....

men nu vil jeg gerne høre jeres meninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alkoholikere og hunde!?!?!?
  • #1   17. jan 2007 der er også hunde det bliver tævet pga stress, rod, uvenskab, skænderier osv osv...

tror ikke det er ALKOHOL der er skylden, men noget der ligger i mennesket...

• #2   17. jan 2007 * i NOGEN mennesker

• #3   17. jan 2007 Hmm, jeg vil ikke sige at jeg har en "mening" om det faktisk, for det er jo meget individuelt hvordan hunden bliver passet !

Meeen .. Min mor er alkoholiker, og da mine forældre havde hund (Min far arbejde konstant, og mor gik hjemme pg.a druK!)
    Jeg synes at hun var ond mod Chang..!
    Hvis han ikke lige var hutig til at rejse sig eller sådan noget, gik hun helt kold på ham, og hun har slået ham EN gang, (Tror ikke hun gør det igen efter hvad jeg gjorde)
    hun er dog bedre til at være sød ved hunde nu .
    Nala gør hun ikke noget ved, for hun ved godt hvad der sker hvis hun NOGENSINDE røre min lille Nala på nogle måder som hun ikke skal!

Meen, hun glemte chang, og glemte at give ham mad og vand (det gjorde jeg så!)

Men ved jo så kun hvordan hun var !

• #4   17. jan 2007 Jeg tror faktisk, at deres hunde ofte bliver behandlet bedre end deres familie. Ser du de farende svende, så er de så opmærksomme og kærlige mod deres hunde, selv om livet næsten kun går ud på at skrabe penge til de næste bajere. De finder skisme altid penge til mad til deres hunde også. Hundene er nok dem, der til gengæld er bedst ved disse mennesker, som sikkert har oplevet svigt efter svigt.

• #5   17. jan 2007 jamen det er nemlig det jeg mener... det er et meget svært område at have en mening om.... for ja det er meget individuelt hvordan de er...

men man kommer jo bare til at tænke når man ser en alkoholiker (eller vagabond) med en hund... jeg kommer meget til at tænke på hvordan hunden mon har det og om de husker den til dagligt eller om det bare er et enestående tilfælde at den er ude og gå tur lige nu....

• #6   18. jan 2007 det er nemlig det og med de farende svende der får hunden også alt den friske luft og nye oplevelser hver dag som de har brug for.... jeg så på et tidspunkt en sommer for nogle år tilbage et par gutter der sad med deres to hunde... og den ene af hundene var en nybagt mor til en masse søde små.... og hold da op hvor var jeg solgt... de var bare SÅ søde...

• #7   18. jan 2007 JEg havde lige skrevet et indlæg der havde for hidsig en tone, så jeg har slettet den igen. Alkoholisme er en sygdom, den indbefatter i aktiv tilstand at der ikke er struktur, alt er tilfældigt, sommetider er alkoholikeren ikke tilstede og det vides indimellem ikke hvornår der er det, så er der muligvis andre der kan passe men hvad med tryghed så?, ro hmmmm, faste spisetider hmmm, ja utrolig kærlig til de tider alkoholikerenb vælger. den medafhængige som alle omkring lærer af vaner af den adfærd der er og har været, er så helt tilpassende alkoholikeren, og dermed er der mange dygtige tilpassede, kloge inteligente super ansvarlige personer eller hunde opmkring, som jo altid vil vise det dygtige, det kan jo være der kommer en godbid.. nu vil ejg stoppe, inden jeg igen får skrevet mere end godt er:)

• #8   18. jan 2007 Jeg mener faktisk der for nogle år siden blev lavet en undersøgelse der viste, de samfundssvages hunde faktisk har det rigtig rigtig godt! Faktisk så godt, de stod som de hunde der havde det bedst i DK ud fra de ting der var sat op i undersøgelsen.

• #9   18. jan 2007 Hmmm, tror måske jeg vil skelne mellem alkoholikeren der er hjemløs/vejfarende, og den der sidder hjemme i huset, ofte med familie.

Vagabonder og hjemløse har somregel meget tætte bånd til deres hunde, de er deres venner, og ofte de eneste der altid er der for dem. Derfor bliver hunden næsten altid behandlet godt, får mad og varme under jakken på kolde nætter, og i sagens natur får de massere af frisk luft og gåture.
    (Oven i købet læste jeg lige at de i København har startet en service, husforbi og en dyrelæge, hvor de kommer ud til de hjemløses hunde og behandler dem for hvad der måtte være, men hun pointere at der sjældent var nok galt, og somregel bare hvad alle andre husdyr fejlede)
    Så ja, jeg tager i 9 ud af 10 tilfælde hatten af for disse hundeejere som jeg mener klare det super godt, oven i købet i forhold til mange andre uden deres "udfordringer" i hverdagen.

Kikker vi derimod på den der sidder i et hus med familie, så har jeg selv oplevet hvor utilregnelige de kan være, det er kun når det passer dem der skal luftes, kæles osv. og som nogen nævner har man en tendens til at tabe besindelsen. Og hvis personen ikke selv har haft et stort ønske om at få hund, det er måske partneren eller ungerne, ja så gør det nok ikke tingene meget bedre. Kunne ikke forestille mig at det var noget rart hundeliv.

• #10   18. jan 2007 Ann-Mai........Det tror jeg du har helt ret i !

• #11   18. jan 2007 Ann-Mai.. det var faktisk et rigtig godt verbalt billede af hvad jeg mente... for jeg tror nemlig også ofte det er sådan og stakkels de små dyr så... altså ved dem der bor i hus og har familie..

• #12   18. jan 2007 Også enig, Ann-Mai

Kommentér på:
alkoholikere og hunde!?!?!?

Annonce