1.683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 258 Svar

Hvad hvis det var en muskelhund ? Hvad hvis det var en muskelhund ?

Er der tale om dobbeltmoral igen ?

En lille hund der bider et menneske, fordi den er skræmt. Det er i orden ?

Hvordan havde det set ud hvis det var en muskelhund ? Så skulle den vel aflives med det samme, og det kunne ikke gå for langsomt...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad hvis det var en muskelhund ?
  • #1   18. jan 2007 jonesi du har helt ret bare fordi en barn skriver og det er en lille hund havde det været en muskel eller en schæfer eller sådan en str sku den dææælme bare dø...

• #2   18. jan 2007 Laura - Jamen, det er jo sådan som det er ?

• #3   18. jan 2007 typisk så bliver der oprettet en ny tråd..

• #4   18. jan 2007 er det her en noget med det med bonnie at gøre !!!=???

• #5   18. jan 2007 Typisk, så kommer der brok fra hende igen..

• #6   18. jan 2007 Tror at der er tale om folks Fordomme... :o(.

• #7   18. jan 2007 #Team Westi# .- Nej, det har intet med din hund at gøre. Men folks holdninger smiley

• #8   18. jan 2007 ja det er da utroligt- lad det nu ligge og kom videre!!!

• #9   18. jan 2007 En hund skal ikke bide for alvor uanset hvilken race det er...

men skaden ville have været meget større og alvorligere, hvis det havde været en stor hund.

• #10   18. jan 2007 Malene - Nej, for hvis hunden havde været en muskelhund, så skulle den aflives. Yeah folk herinde er ikke dobbelmoralske. Christ

• #11   18. jan 2007 vent på miiig jeg har over 200 mails jeg ska ha slettet fra HG´s sidste debat

• #12   18. jan 2007 Mette og Mia - Lige præcis. Men nogle mener det er okay !? Ihvertfald med små hunde. Mon de har den samme holdning, hvis det er en stor hund ?

• #13   18. jan 2007 Bette - Haha, det er da også dumt at sætte flueben i den smiley

• #14   18. jan 2007 jeg har stadig samme holdning uanset race! er en hund arrig hele tiden skal den aflives- men gør den det i selvforsvar så nej!

• #15   18. jan 2007 Enig med Malene..

• #16   18. jan 2007 MGP - Misforstå mig ikke smiley

• #17   18. jan 2007 jaaa jonesi det var meeeeeeeget dumt har aldrig fået så mange mails før griner....
    jeg sys det er dobbelt moralsk

• #18   18. jan 2007 undskyld mig... men sad og fuldte i et andet indlæg fra team westi.., hvor blev den af??? ved ikke om jeg fik svar på mit spørgsmål...

• #19   18. jan 2007 Pia H den blev slettet....

• #20   18. jan 2007 Pia - hun slettede den fordi hun ikke gad hører på folk længere..

• #21   18. jan 2007 Malene - Tror ikke du har samme holdning, hvis en anden person, med netop en muskelhund, skrev det samme.

Pia H - Det er blevet slettet

• #22   18. jan 2007 oki tak alle;o))

• #23   18. jan 2007 Selvom jeg udtaler mig uvindene om børn, vil jeg dog gerne sige:

HUNDE DER BIDER SKAL AFLIVES.

Mor til 6 unger.

• #24   18. jan 2007 rolig folkens min comp går ned a det her rolig nu.... HJÆÆÆLP HG får min comp til at gå ned

• #25   18. jan 2007 Lise og Kenneth D - Ja, det er der mange der siger. Så må der jo næsten være noget om det !?

MGP - Nu var det ment til det med at bide smiley

• #26   18. jan 2007 Jonesi- du kender mig slet ikke, så du ved da ikk hva jeg synes! Og det jeg skriver det mener jeg, og så kan du tro hvad du vil, det er mig ligemeget!

Tror ikk du har noget at give dig til, siden du ikk har andet at lave en at køre det hele op i en spids- bliv voksen!

• #27   18. jan 2007 na N du har ganske ret bed min var det a sted med det samme

• #28   18. jan 2007 Lise og Kenneth - Okay, så du kan lære et 2 årigt barn, ikke at drille en hund ?

Malene - Jeg er skam ganske voksen , men selvom man har et dyr man elsker, skal det i visse situationer ikke bide, uden at blive straffet.

• #29   18. jan 2007 Jeg ville aldrig stole på en hund der bed. Jeg forguder mine hunde og har ikke pt problemer med at de er sky eller noget, men hvis den da kom og de bed, tja så måtte vi tage turen sammen til dr. dyr.

• #30   18. jan 2007 Så det vil sige..

Hvis jeg går hen og provokere en af jeres hunde, så ville i aflive den med det samme uden at tænke over om det var min skyld?

• #31   18. jan 2007 jammen dog malene P rolig nu.... jeg er glad for den her tråd for sys lii der ska nooon ting på det rene

• #32   18. jan 2007 Jonesi- det er jo også det jeg siger! i visse situationer skal den straffes- hvis den er arrig og bider hele tiden eller det sker mere en bare 1 gang!

• #33   18. jan 2007 Det var det der med at svine hinanden til. Jeg tror ikke helt i ved, hvad det går ud på smiley Fordi man ikke deler samme holdninger, sviner man ikke hinanden til.

Og min alder er ligemeget... Det betyder intet i denne sag.

• #34   18. jan 2007 Bette- hvad er det du gerne vil have på det rene?

• #35   18. jan 2007 J og A, hvis du kan få mine hunde til at bide er du god:-)

men ja, hvis du ved at provokere dem kan få dem til at bide så bliver de aflivet.

• #36   18. jan 2007 ingen der ønsker at svare mig ??

• #37   18. jan 2007 na N - Okay!
    det var bare det jeg ville vide .. !!!

• #38   18. jan 2007 om det er ok små hunde bider og store ikk...
    NU vil jeg lii sige hvis politiet kom hjem til jer med små hunde og den bed så aflivede de den selv og også ved store hunde.... hmm måske lidt til efter tanke??

• #39   18. jan 2007 J & A *Team VufferWomen * - Vi snakker om en situation, hvor ejeren er ved hundens side.

Malene - Sker det 1 gang, sker det jo nok også igen. Måske næste gang, med større skade !? Hvem ved. Jeg ville ikke tage chancen

• #40   18. jan 2007 okay, tak for svar.. smiley

Ville bare høre hvad jeres mening var til det smiley

• #41   18. jan 2007 Jonesi

Jeg tror at folks holdninger og fordomme jo også skyldes de signaler en hund sender.
    I gaaaaamle dage brugte man jo ordet potensforlænger om en schæfer.
    Det er måske også grunden til at man dømmer som maan gør, det tror jeg sgu ikke man sådan lige kan lave om på.

• #42   18. jan 2007
    J & A *Team VufferWomen * - Og ja. Medmindre du slog den eller mig. Så skulle den aflives

• #43   18. jan 2007 Lise, af at være 19 år, erdu da ualmindelig klog. Alle so andre gamle, der har haft hunde og børn siden du gik med ble er dumme og ved ikke en dyt?

hmm.

• #44   18. jan 2007 tog nogen fat i min hund hvis den spise eller var ude og gå og den bed jammen stakkels hund den ville få fred OG DET MEGET HURTIGT... alle ska ku gøre alt ved mine dyr uden der sker en SKID

• #45   18. jan 2007 Jonesi- det er muligt det sker igen, det er ikk til at vide- men jeg mener bare at hvis hunden bliver bange af en grund, hvor der er en anden der er "skyldig", så er det ikk hunden der skal straffes. Det er noget andet hvis man er sikker på at den gør det igen- men for en hund der aldrig har gjort det før er det en drastisk beslutning at tage..

• #46   18. jan 2007 Jeg smutter lige 10

• #47   18. jan 2007 Bette - hold op hvor jeg ikke gad at være din hund. som skulle finde sig i ALT.. og ikke måtte sige fra eller blive forskrækket fordi der kommer en bag fra og tager fat i den.. stakkels hund siger jeg så..

• #48   18. jan 2007 Bette - Hvis jeg sparker eller slår din hund (Ikke at jeg ville!) Måtte den så ikke knurre af mig og vise mig at stopper jeg ikke vil den gå til angreb ?

(Du siger jo at den skal kunne klarer alt uden at gøre noget som helst..)

• #49   18. jan 2007 Mia, tjo, ville bare gerne vide hvordan jeg kan være uvidene om børn når jeg er mor til 6?

• #50   18. jan 2007 hey jonesi

jo mange herinde er dobbeltmoralske...desværre.

stor eller lille, hvis en hund bider et menneske, uden grund...skal den aflives.

der er ikke forskel på en muskelhund og fx en chihuaha, hvis Merle bed nogen og udviste agressivt adfærd, så ville vi få hende lagt til at sove uden at blinke!

• #51   18. jan 2007 Alt andet, er en stor hund altså mere farlig end end lille. Med hensyn til bid, forstås.

• #52   18. jan 2007 Jeg kan ikke se, hvorfor en hund, for enhver pris skal aflives, hvis den har bidt!
    Det kommer da helt an på situationen!!
    Hvis personen selv har være skyld i det, kan jeg ved gud ikke se, hvorfor hunden skal væk!

• #53   18. jan 2007 du ska ku stikke en pille ned i halsen på den ta dens mad gå bag den løfte op i gafbenen knurre den eller bidder så ka jeg ikk ha den.... slår eller sparker du min hund jammen den vil knurre men den gør ik noget for den ved godt at jeg forsvare den UHA min hund ved jeg er der og forsvare den

• #54   18. jan 2007 karin - NEMLIG "!

• #55   18. jan 2007 Bette - Stakkels hund!
    Den må ikke forsvare sig åbenbart..
    den skal i dine øjne altså bare sidde og tage imod spark og tæv ?

• #56   18. jan 2007 Mia- ja den skal da minimun have en chance mere! det kommer da også an på hvordan den angreb personen. Men du kan da ikk bare slå et levende væsen ihjel, fordi den gør én fejltagelse!

• #57   18. jan 2007 Lise, du skrev i den anden tråd at jeg udtalte mig uvidene om børn..

• #58   18. jan 2007 en lille hund er faktisk dem der plejer at vise mest agressivitet dogguý mom......

stave plade....

• #59   18. jan 2007 Løber for i dag.

• #60   18. jan 2007 J A team...... nej det ska den ik med jeg ved MIN HUND ikke gør noget den ved jeg er der og ska nok passe på den meeen var det dig så sagde jeg nok bare TA PØLSEN og se så om du ka få hunden a dit skrev?? NEJ det ka du ikk..... og min hund finder sig i alt hva børn gør... min hund ska ik ta imod tæsk meeen der er altså nogen ting den SKAL finde sig i sådan er det....
    EN HUND ER ET DYR IKKE ET BARN HVORNÅR FORSTÅR FOLK DET???

• #61   18. jan 2007 Mia - Ja.. men Bette's hunde må ikek sige fra.. for så får de sprøjten..

• #62   18. jan 2007 *Sita*

Nej det synes jeg da bestemt ikke at du skulle- den handler jo i selvforsvar! han havde jo ingen grund til at slå¨den!!

• #63   18. jan 2007 nåå barne pladder nok for idag.... hyg jer kigger nok ind og ser en masse sjove kommentare til mig.... MIN HUND ER IKK EN DUKKE MEN ET DYR

• #64   18. jan 2007 *sita* - Awesome------ Jeg havde ikke aflivet, hvis det var min hund!! Det er da fuldstændig tåbelig, hvad den politimand har gjort.
    Var det så ikke en ide at den politimand, var gået ind i kiosken, og havde spurgt efter ejeren.

• #65   18. jan 2007 Kambei knurrer da tit af mig nede i kælderen når jeg prøver og løfte ham op på bordet som han ikke vil..
    skal han straffes for det og køres direkte til dyrlægen..
    ALDRIG i livet om jeg vil..
    Han hopper også op af mig nogengange og bider i min arm ( ikke ondt ) men fordi han er super glad for at se mig også kommer ti lat tage fat i mig.. skal han også have sprøjten for det ??? for han bider mig jo ???

Hold op jeg skal af med ham mange gange så..

• #66   18. jan 2007 Bette: jeg vil give dig ret i at når man har små børn i huset er det vigtigt at hunden kan finde sig i mere end normalt. dermed menes at blive pillet ved ører, poter mm., da et lille barn ikk forstår hvad den må og ikke må.. men det er jo ikk alle hunde man kan vænne til dette..Så hvis man har helt små børn og hunden ikk kan have med dem at gøre, så må man finde et nyt hjem til hunden.

• #67   18. jan 2007 til skiilotte

prøv nu lige at forstå at en hund ikke er et menneske!!!

en hund er ikke dig lige værdig, den skal være nederst i hierakiet!

en hund skal ALDRIG bide i andet end leg, og det er lige meget hvad!

• #68   18. jan 2007 En hund skal IKKE finde sig i alt hvad man gør. Hvad er det dog for en holdning.
    Det værste jeg ved er, når folk siger:
    Børnene kan gøre alt ved den, den gør ikke noget.
    Hvad skal det til for?

• #69   18. jan 2007 na N - Hvad mener du med at hvis det var mig ville du sige TA PØLSEN?????

• #70   18. jan 2007 Folk har forskellige meninger..

• #71   18. jan 2007 Underlig tråd - underligt spørgsmål...
    Om en hund ska aflives efter bid på menneske kommer vel an på hele situationen...hvor slemt biddet er, hvordan det sker, om den har bidt før, om der er andre problemer...hm..ved ikk lige hvor du vil hen med tråden andet end at skabe splid... :o/

• #72   18. jan 2007 Forfra ...

Vi tager udgangspunkt i, en hund bliver overrasket bagfra, af et barn. Hunden er sammen med ejeren i snor.

Den lille hund bider. Det er i orden

En stor hund bider. Det er ikke i orden.

Sådan ville det jo være, hvis nøjagtig den samme historie kom, med en større hund.

• #73   18. jan 2007 lise.... uha du ka være så dum min hund er trænet er sund oven i hovedet derfor gør den det ikk jeg er flok føre så den ved jeg beskytter min flok..... den er sku ikk en dukke ......PIGEBARN

• #74   18. jan 2007 Lige så snart det er en Muskelhund bliver det ALTID blæst op i medierne, "Dræberhund i blodrus" eller noget i den stil.

Så muskelhundenes dårlige rygte kan tilskrives medierne og fordi de desværre tit tiltrækker de forkerte ejere som har forkerte hensigter med hunden........

Men en hund der bider for alvor, skal aflives, stor, lille, muskelhund, ikke muskelhund.........uanset type/race.

• #75   18. jan 2007 Okay, når kiosken ligger i et center, så er han da lidt undskyldt. Men også kun hvad det angår smiley
    Det andet var jo tåbeligt, gjort af ham!!!

• #76   18. jan 2007 Mads og Elise - nej en hund er et dyr som folk bare kører til dyrlægen med når den har sagt fra eller bidt.. i stedet for at finde årsagen..

sådan er jeg IKKE..

• #77   18. jan 2007 *Sita*- Nej det er jo ikke rimeligt for hverken hunden eller dig.. de skal ikk stå og pirre hunden-og politimanden skal da overhovedet ikk prøve på at slå ham! Enhver hund der bliver truet vil forsvare sig

• #78   18. jan 2007 skide godt skrevet sus, og helt enig:-)

• #79   18. jan 2007 Utroligt at se, hvor mange mennesker, der egentlig har psykiske problemer på nettet. Christ !

• #80   18. jan 2007 *sita* Det helt rigtige du gjorde.
    Håber da ikke du har hørt mere til den sag!

• #81   18. jan 2007 SKIILOTTE

Nej en hund er et kæledyr, ikke en person. og tror mig, hvis min hund bed et barn, uden grund.... ja så var hun den der blev kørt afsted....

og jeg mener at dem der IKKE gør det samme er uansvarlige hunde ejere og egoistiske, det er folk der ikke respektere andre end dem selv.... tro mig en hund der bider for at skade er, en hund der er syg i hovedet.

om det er en lille hund eller en stor!

• #82   18. jan 2007 Lise og kenneth.. Børn og hunde skal altid være under opsyn,så barnet ikke får mulighed for at gøre som det passer dem.. derved behøves man ikke at gi dem en i røven...

• #83   18. jan 2007 mads og elise A

Lige præcis

• #84   18. jan 2007 *Sita*- Ja han forbinder den med noget dårligt og det er ikk fair! Hunde er da ikke ens- det må folk bare forstå! Det er jo ligesom hvad man selv opdrager dem til! Jeg kan godt forstå du ikk gad høre på ham!

• #85   18. jan 2007 Lise og kenneth D HELT ENIG!!!
    Børn skal altså ikke bare ha lov at gøre hvad de vil ved hunden.
    Underlig tankegang, nogen har om det!!
    Og det kan godt lade sig gøre, at lære børnene, fra de er små, hvordan man omgås dyr.

• #86   18. jan 2007 Og hunden behøves heller ikk at skulle sige fra..

• #87   18. jan 2007
    Men så er jeg uansvarlig.. desværre..

• #88   18. jan 2007 *sita* Det var da godt, for man ved jo aldrig.
    Og det ville da være synd, hvis det skulle gå ud over din hund.

• #89   18. jan 2007 Lise og Kenneth D

neeeeeeeej, en hund skal ALDRIG bide uden grund!

hvis en person losser til min hund og hun så går hen og bider ham, så vil jeg tænke så kan du lære det!
    og bede Mads give personen dumflade! smiley

men hvis min niece på 5 år går hen og løfter merle og hun svare med at bide frederikke i ansigtet "med formål til at angribe" så er merle en død hund... merle er lavere og mindre værd en frederikke.

hvis nogen melder din hund efter den har bidt, så er din hund godt som død!

• #90   18. jan 2007 Jette - 65% af brugerne her, har psykiske problemer. udfra hvad de skriver. Dårlig behandling ? Tro mig, jeg har set værre. Kan folk virkelig ikke tage lidt modgang ? Det er da til at bræ... sig over. Hvorfor skal alt være så sukkersødt ? Hvorfor skal alle være enige med hinanden ? Og når folk ikke er enige, bliver det automatisk til at man er "ond" ? Helt ærligt. Vågn op

• #91   18. jan 2007 BARN eller VOKSEN????

Efter min mening er der stor forskel på om det er et barn eller voksen man sætter hunden overfor! Og hvilke situationer!

Mange børn kender ikke særlig meget til hunde, og mange voksne gør heller ikke for den sags skyld!
    Derfor vil jeg mene det er vores opgave at "beskytte" hunden imod de ting som ikke er "normale" for den, i den hverdag VI har skabt omkring den. her tænker jeg f.eks. på anderledes kropsprog, fra f.eks. et barn! De kan nemt lave en hurtig fagte osv, eller et skrig uden de rent faktisk SELV tænker over hvilke konsekvenser dette kan have, som en lynhurtig refleks fra hunden, f.eks. at den blev bange og handlede derefter.

Dette mener jeg kan være årsag til et "meget hændeligt uheld, som man ikke altid kan garderer sig imod. Men må gøre bedst muligt, ved at lære barnet, eller den voksne "hundens kropsprog" og hvordan hunden KAN reagerer på f.eks. Extraverbal - måden det siges på (toneleje osv) og Nonverbal - Kropssproget, f.eks. den fysiske afstand, påklædning, her spiller syns,føle,lugte og selvf høresansen meget ind !

Hvis Mikey bed et menneske, ville jeg virkelig tænke situationen meget igennem, og meget overveje hvorfor han gjorde som han gjorde! Man kan jo desværre ikke bare spørge hvorfor!
    Det er vores dyr, vores ansvar. Og ihvertfalde også vores ansvar ikke at få presset vores dyr ud i situationer hvor de står alene og derved handler pr instinkt!

Mvh. Camilla

• #92   18. jan 2007 mine unger på 1 og 3 år kan gøre ALT ved Tasha. Hvis hun spiser og ungerne går derover, så spiser hun bare videre eller kigger. frederik har da han kun kunne kravle kommet til at hive et knurhår af Tasha.... Tasha peb og gik (vi "trøstede" hende selvfølgelig;o)))
    Emma kravler rundt på Tasha, og Tasha leger bare med..
    Har altid lært at man skal kunne tage hundens mad uden den knurrer eller snapper ud efter én. Hiver man i hundens hale skal din hund bare gå videre (skal selvfølgelig ikke holde fast med hele din vægt;o))
    Ville aldrig tøve med at gå en tur til postkassen, selvom Tasha så er allene med ungerne!

• #93   18. jan 2007 Tror iøvrigt jeg vil erklære mig enig i, med Jonesi bla. at det meget tit er de store hunde som man virkelig kører en form for hetz på.
    De små er for "uskyldige" i den sammenhæng, selvom jeg sjovt nok altid synes det er dem der er mest hidsige *smiley der ruller med øjnene* - og jeg tror ikke jeg er den eneste der har den erfaring..

• #94   18. jan 2007 jette p

i hvilken givende situation?

mener du den med min niece? jeg skev at JEG ville få hende aflivet...hvis hun angreb frederikke!?!

og jeg ville ikke tøve!

hvis en hund bider en og det er med formål at angribe, og det bliver anmeldt.... så bliver din hund aflivet!

• #95   18. jan 2007 og nu handler tråden om at der er forskel på om det er en lille eller stor hund, og ikke hvor vidt man vil aflive eller ej!

er det ikke korrekt jonesi? smiley

og ja en lille hund er ikke mindre uskyldig end en stor!

• #96   18. jan 2007 Jette - Ja, men mange der gav hende ret, kaldte den pige en "møgtøs" !? Kunne det ikke godt ske, at situationen var anderledes. Men at hun lige kom til at huske forkert, da hendes hund ikke skulle stå i alt for dårligt lys ? Kunne pigen have været faldet ? Hvordan kan hun blive en "møgtøs" udfra en beskrivelse fra hende med hunden ? . Er det pænt ? Der var ingen hetz mod hende, men svar på de spørgsmål hun stillede.

Camilla - Ja, synes nu mest det er de små racer, som er helt ustyrlige. De er utrolig arrige. Men da de ikke gør så meget skade, er det jo okay. De må hvad de vil

• #97   18. jan 2007 Anika - også her.. *GGG*

• #98   18. jan 2007 jeg må heller sige at jeg synes også at små hunde er mest arrige i hvertfald nogen.. :o/

• #99   18. jan 2007 Lise og Kenneth D - Sjovt du skal nævne, du læser jura hele tiden. Tror du jeg vil se op til dig af den grund ? smiley Er jeg ubehagelig ? Hvorfor er jeg dog det ? Jeg skriver ganske normalt.

Jeg har læst det jeg skulle. Hvad det er, er egentlig ligemeget inde på et fora. Så du må selv drage til konklusioner smiley

• #100   18. jan 2007 sider lige og læser om hvad der sker her...
    jeg har selv haft muskelhunde og har nu en papillon.
    jeg går meget op i det med hunde og deres adfærd og signaler
    en hund der tager fat og slipper er et nap med advarsel på ens adfærd og irettelsættelse....
    en hund der tager fat og ik flipper er bid og der er somregl blod også og så er det man må kigge på hvorfor det skete og hvad man kan løse problemet bedst med . at aflive er den sidste udvej og nemmest men ik altid den bedste løsning.....
    min holdning

• #101   18. jan 2007 Pia H------ Man kan da udemærket lære børn, at de ikke må, ja det du beskriver...... hvad dine gør ved hunden.
    Hvorfor skal de ha lov til det?
    Fatter det ikke!!
    Mange Børn har sgu ingen retnings linjer i dag!'
    Og dermed desværre, heller ikke noget ansvar, når de blir størrer....

• #102   18. jan 2007 Skiilotte- ja det er også min erfaring!

• #103   18. jan 2007 Jette - Ja, jeg synes da også stadig den skal aflives ...

• #104   18. jan 2007 jette- er det den slettede tråd i snakker om? Så den nemli ik

• #105   18. jan 2007 jeg må sige det med børn er noget voksende må lærer dem at omgår hunde med respekt.
    har selv barn og er meget streng omkring det med hunde og adfærd.
    lige meget hvad race det er. det er ik altid hundens skyld der opstår problemer med børn og hund...
    det er mennesket syn på hunde..og det er forkert mener jeg hunde er og bliver et familie medlem....

• #106   18. jan 2007 Camilla N- jeg er fuldstændig enig med dig!

• #107   18. jan 2007 Jette - Okay, så jeg skulle heller skrive, den skulle roses og have en godbid ?

• #108   18. jan 2007 Anika viborg------ ENIG ENIG!!!
    Og det kan lade sig gøre!

• #109   18. jan 2007 Hvad man læser eller ikke læser er da irrelevant? Men på den ene side håber jeg sgu ikke Jonesi er psykolog :s.. For jeg syns måske det var lidt af en mærkværdi fordom længere oppe, at komme med :-), ellér konstatering måske !!

Lise,:-)- tak !
    Jeg mener også at ligegyldigt størrelse, bør den behandles ens.

• #110   18. jan 2007 Camilla - Lavt selvværd hører vel under psykiske problemer ? smiley

• #111   18. jan 2007 Og ja det skal da være ens, for alle hunde, alle racer.
    MEN..... ! Efter min mening, kommer det helt an på situationen!
    Tror det er megt sjældent, en hund bider uden grund!
    Men for det meste, skal det bare lyde som om, at den gjorde det helt uden grund.

• #112   18. jan 2007 Nå den her tråd handlede ikke om Bonnie og Birgitte.. Nå hvad gør den så ??? :o/

• #113   18. jan 2007 om hunden er lille eller stor om hvad race kommer ud på et skaden er sket ville mange sige
    MEN hvad er oversagen til det er sket og hvad kan der gøres for at løse problem bedst for alle parter skyld det er ik at AFLIVE hunden....næ vi mennesker må lærer at kunne se en hunds adfærd og signaler meget bedre end kun på HALEN. der er så mange signaler og det er så vigtigt at kunne aflæse dem rigtigt , men der bliver misforstået så mange signaler hunden udskiller...
    hvad er så PROBLEMET????
    hunden eller mennesker?!??

• #114   18. jan 2007 Du finder det simpelthen ubehageligt ? Okay, du oplever ikke meget i din hverdag så... Du har måske psykiske problemer ?

Og ja, jeg ved godt hvad jeg lige har skrevet. Det er trods alt mig der sidder ved keyboardet ? Jeg er nu også ganske normal. Måske ikke i dine øjne, men Hey, jeg er ligeglad smiley Neeej jeg er blevet hundepsykolog :d

• #115   18. jan 2007 Jonesi, aaargh, jaeh, okay. Det går jeg selvf med til, som snart studerende i psykologi smiley

Men tror du det er lavt selvværd som er problemet her? smiley Hvis man da kan kalde det et problem. For jeg håber da oprigtigt at det er deres ærlige holdninger de giver udtryk for.. Holdninger skulle jo gerne være stabile, idet de er relativt varige domme over f.eks. mennesker eller dyr.

• #116   18. jan 2007 Lise og Kenneth D - Jeg angav ikke noget navn. Men at 65 % herinde har lavt selvværd, af hvad jeg kan læse mellem linierne...

• #117   18. jan 2007 Hvad er det for noget fis at blive ved med at bringe på banen at folk har psykiske problemer??? det er da totalt irrelevant.......

• #118   18. jan 2007 Camilla - skulle lige ti lat skrive det samme.. :o/

• #119   18. jan 2007 Jonesi------ Som du skriver....Det kan da kun komme fra en, der selv har LAV selvværd......!

• #120   18. jan 2007 for at gøre en lang historie kort!!!
    en dame havde problemer med sin hund for di den bed..istedet søger hun hjælp for at finde årsagen...det ender op med at hendes hund skambider min hund!!!
    er det fedt eller hva?????
    EN HUND SKAL AFLIVES HVIS DEN BIDER SPONTANT..!!!
    VILLE DU RISIKERER DIN HUND BED IGEN???

• #121   18. jan 2007 Hold op hvor er den her tråd bare langt ude.. kan ikke forstå hvorfor den blev oprettet for den bygger bare videre på Birgitte's tråd som hun slettede fordi hun var MEGET ked af de kommentarer og det ved jeg fordi jeg sad og skrev med hende i privaten..

Men det er jo typisk HG..
    det er derfor jeg bare ELSKER Hg.. :o/

• #122   18. jan 2007 det er sådan jeg arbejder med mine hunde og altid gjort.
    jeg har en lille hund papillon nu som jeg arbejder med på lig fod som var det en stor hund..
    og alle unger der kommer her lige meget aldren fra ca 3års aldren lærer jeg om hunden og hvordan de omgås den bedst for hund og barn..
    men der er stor forskel på BID og NAP....
    BID er alvor...hvor NAP er irettesættelse.
    men det grundlæggende er hunden skal vide hvem der er ALFA HAN/HUNSÅ ER MAN TIT UDEN OVER DE PROBLEMER MED FORKERT ADFÆRD. og hunden har meget større respekt for alfahan/hun...sådan er det med hunde de er ik mennesker eller robotter men hunde der har følelser....

• #123   18. jan 2007 K P En hund skal aflives hvis den bider spontant..!!!
    NEJ NEJ NEJ..... ! Der kan da godt være en grund, selvom det er spontant!!

• #124   18. jan 2007 jeg synes også det er langt ude og hører ingen steder hjemme.. Jeg tror bare der er nogle der er gode til at blive ved med at træde rundt i tingene fordi de ikk har andet at give sig til

• #125   18. jan 2007 K P

er ked på dine vejne og det ved du!

R I P min chili pølse smiley

tragisk som folk er egoistiske og uansvarlige overfor deres med mennesker!

love ya girl

• #126   18. jan 2007 EN HUND SKAL AFLIVES HVIS DEN ANGRIBER...!!!
    CAYLA VILLE FÅ SPRØJTEN PÅ STEDET...IKKE OM JEG VILLE RISIKERE HUN BED EN ANDEN HUND IGEN, FORDI JEG SKULLE BRUGE TID PÅ AT UNDERSØGE HVORFOR HUN ANGREB OG BED!!!

• #127   18. jan 2007 Christ...
    Som jeg nævnte tidligere..."bare for at skabe splid"...øv, hvor havde jeg ret....65 % af os brugere...hold fest, hvor det blir dyrt for os alle...!

• #128   18. jan 2007 Karin H J
    så du mener ikke en hund som har bidt en gang, ikke bliveraflivet, så skambider KPs hund...ikke skulle aflives?

du burde tjekke K P s profil og læse om chili...så kunne det værre du fik dårlig smag i munden, vi bliver nødt til at tage ansvar for vores hunde...og hvis vi bare lukker øjnene så sker det jo ikke igen vel????

• #129   18. jan 2007 ELISE: endelig et fornuftigt kvinde menneske...! at folk kan være så ego er sgu et under!!!

at folk vil bruge tid på at finde en årsag til problemet???
    jammen hvis jers hund skambider jeres unge, så ville den da blive aflivet på stedet...men hvis det er en fremmed, så kan i godt bruge uger på at finde ud af hvorfor den gjorde som den gjorde???? sygt siger jeg bare...

• #130   18. jan 2007 Hvis man kan blive ked af noget folk skriver på nettet, lider man da af lavt selvværd smiley

• #131   18. jan 2007 Jonesi - kan du ikke sige andet end Lavt selvværd og psykiske problemer..

jeg var sku også blevet ked af det hvis det var mig.. Men nååh ja jeg har iogså psykiske problemer og lavt selvværd.. hvad er det for en gang BRÆK at fyrer af..

• #132   18. jan 2007 Jonesi > er sgu ik ked af noget...er fucking gal over den måde du træder på folk...hva ska det til for ?
    Hvad er grunden ?

• #133   18. jan 2007 karin: det du skriver er da temmelig mærkeligt....
    æmmm...hvis din hund bliver bidt af en hund der har overfaldet 6 andre, hvordan ville du så have det?????

hvis din unge blev bidt af din egen hund, ville du så prøve at finde grunden istedet for at aflive, med chancen for at den ville gøre det igen???
    det er da sygt!!!!

• #134   18. jan 2007 jeg siger ik det er okay en hund skambider slet ik men der er en oversag til det men hvad er den så
    men det er jo op til hver enkel ejer af hund af løse problemet vis man hænger til aflivning så er det deres problem men ik altid løsningen

• #135   18. jan 2007 Lise og Kenneth D
    det gir jo ingen mening det du skriver???

ja du er uansvarlig hvis din hund skambider mig, og den har gjort det før, uden du har gjort noget ved det!

• #136   18. jan 2007 Anika - Lad os sige jeg skriver noget til dig, f.eks. at du mishandler din hund... (Det er bare et eksempel) Hvordan kan du så blive stødt over det, og tage det til eftertanke ? Jeg aner ikke hvor du bor, jeg aner ikke din alder, jeg aner ikke hvilken baggrund du har, hvilken uddannelse du har, hvilken gruppe du hører til. Hvordan kan du som et menneske, tage dette seriøst ? Det er da et tegn på en stor usikkerhed, om hele din personlighed.

• #137   18. jan 2007 Hold kæft hvor er HG bare langt ude.. og hvorfor blive ved med at kører i det og diskutere man bliver sku ikke enige.. man laver ikke andet end at hakke på hinanden..
    glem dog tråden.. og kom videre..

• #138   18. jan 2007 Hvad er det man siger om folk der træder på andre, som allerede ligger ned?

• #139   18. jan 2007 Sus - Du har din mening, jeg har min. Jeg synes ikke jeg træder på folk..

* Skiilotte * - Jo, hvis du åbner dine øjne, og læser hvad jeg har skrevet. Så burde du se, der står lidt mere, end bare det

• #140   18. jan 2007 Lise og Kenneth - Ja, jeg havde gjort det samme. Hvis min hund bed et menneske, i sådan en situation som hun beskrev. Så skulle den ikke leve mere. Det er en hund, ikke et menneske...

• #141   18. jan 2007 Birthe - Det var et eksempel.. Har da set flere gange, at en har skrevet en andens hund var grim. Hvor personen så begyndte at tude !? Helt ærligt...

• #142   18. jan 2007 Birthe. B

endelig kom du...hvor har du været? smiley
    dejligt med et fornuftigt indlæg

• #143   18. jan 2007 lise og blah blah.... .: så det er fint din hund bider din unge..?? du vil, istedet for at aflive finde årsagen til hvorfor, med chancen for at gøre det igen???

hvis din hund blev bidt af en hund som havde overfaldet 6 andre, hvordan ville du så have det???

• #144   18. jan 2007 Det er det da ? Kun du og dine nærmeste ved, hvordan du behandler din hund !? Så er man da ikke sikker i sin sag, hvis en 3. part, som intet har med dig at gøre, kan gøre dig ked ?

• #145   18. jan 2007 Lise og Kenneth D
    så er vi enige smiley

• #146   18. jan 2007 tak birthe...
    men som lise på fint skriver så er jeg jo syg....

• #147   18. jan 2007 Det er vel også at skambide, når det er en lille hund !? Hun har jo rejst sig op med det samme (naturlig reaktion) og hvad skulle hunden så gøre ? Bide hende i benet, som hunden ikke kunne gabe over ?

• #148   18. jan 2007 lise blah blah...: hvis du mener mine synspunkter er syge...ja så er jeg åbenbart syg...nok derfor jeg hedder psyko til mellemnavn...æhhh
    kom med en begrundelse til hvorfor du er så uenig med mig..!

• #149   18. jan 2007 Anika viborg amt F

snakker vi om en speciel episode???

troede tråden handlede om der var forskel på om en lille el. stor hund bed?

• #150   18. jan 2007 Det er nu lidt sjovt, som debatter udvikler sig her på HG...

Min klare holdning, til temaets start er at det helt klart ingen forskel er på om det er en stor eller lille hund der har bidt. De burde aflives uanset størrelse.

At det kun er muskelhunde og store hunde der kommer i medierne det må vi jo bare acceptere at sådan er det nu engang. Aviserne skal sælges, og det er jo nok ikke så mange der køber en avis på en overskrift der hedder
    f.eks. " PEKINGESER BED PENSIONIST ".

MEN jeg må hellere også sige at det er forskel på om en hund markerer eller bider til - en markering kan være på sin plads i sjældne tilfælde- men et hårdt bid synes jeg ALDRIG er ok. Og jeg tæller ikke voldsforbrydere- inbrudstyve o.s.v. med under at det ikke er iorden.

Og lad være med at komme med at en hund ikke ved hvor hårdt den bider. Hvis den ikke ved det, så er det højst sandsynligt fordi den er vokset op både uden søskende og mor, for de lærer de under de første 8-uger af deres liv.!

• #151   18. jan 2007 STENEREN lang tråd...

• #152   18. jan 2007 Du har så ikke set mig provokere. Det foregår på en helt anden måde. Jeg hverken taler ned til dig, eller skriver ukvemsord.

Det er jo din mening, hvilket jeg er dybt uenig i. Jeg mener ikke den hund, skulle roses og have godbidder, for det den har gjort. Hvorfor skulle jeg skrive noget, der var imod mine principper, bare for at tage højde for, hun har en alder af 14? ?

• #153   18. jan 2007 birthe: ja hvad er nu det for noget at skrive??..ja men nogle nægter jo at aflive fordi de mener de kan finde grunden...den er aflivet nu..men godt at min mand ikke stødte på den da den var i live, får så havde han sgu selv aflivet den...

• #154   18. jan 2007 Birthe - Lige præcist. Ved bare mange, ville ændre syn, hvis det nu var en stor hund, i stedet en lille. Hvilket er forkert og dobbeltmoralsk

• #155   18. jan 2007 KP------- Jeg skriver ikke om DIN hund!!
    Du skriver, siterer: En hund skal aflives hvis den angriber spontant!! ( det lyder som generelt ).
    Jeg kan altså ikke se hvorfor!!
    Det kommer da helt an på situationen.Hvis nogen pirrer hunden, eller andet, og den så bider.
    Hvorfor F..... ska den så aflives.
    HVIS en hund bider uden grund, ( som sjældent sker ), JA, så skal den aflives, ellers IKKE!!

mads og elise-------- Hvorfor skulle jeg dog læse den....
    Jeg skrev generelt, og ikke om nogen bestemt....

• #156   18. jan 2007 Den her diskussion er dælme gået vidt nu...

• #157   18. jan 2007

Skrevet: 18-01-2007 22:26:45

jeg siger ik det er okay en hund skambider slet ik men der er en oversag til det men hvad er den så
    men det er jo op til hver enkel ejer af hund af løse problemet vis man hænger til aflivning så er det deres problem men ik altid løsningen

Arh...jo jo..selvfølgelig kan der være en årsag til at hunden bliver gal.....og dens eneste forsvar er når alt kommer til alt at bide...men fra at bide til ligefrem at skambide...se der er langt. Og en hund der skambider..det være sig andre hunde, børn eller voksne mennesker.....ja...var det min...blev den aflivet!
    Det viser, at den ikke kan styre temperamentet....og sker det en gang ...så kan det ske igen.

det har noget med at gøre hvem der ALFAHUN/HAN.
    hos ulvene er det sådan når en alfa sig stop så er det sådan eller må man mærke straffen.
    men nu er det sådan det er os mennesker der kan styrrer hvorlænge en hund kan leve.
    og fordi den napper ( irettesætter) skal den da ik aflives.
    men et bid ik skambide er noget man kan arbejde med.
    men skambide er noget helt andet.men jeg kan da godt se problem
    men det er grundlæggende mennekset der er skyld i hundens adfærd lige så vel med børn man siger det er forældrene der er skyld i børns adfærd........

• #158   18. jan 2007 Og hvis Lise og Kenneth kigger ind på tråden igen, så kan man sagtens lære et barn respekt for hunden. Men et barn tar bare 4-5 år om at helt forstå det, og hvis man skal gå "på tæer" i de år og aldrig gå ud af rummet når både hund og barn er der, for at det ikke skal kunne gå galt, ja så ender man nok på syghuset med stress, for man skal altså også kunne slappe af selv om man både har hund og barn. Mine hunde MÅ ikke gøre børnene noget( og gør det heller ikke). Børnene lærer at ha respekt for hundene, men hvis de bider et af mine børn fordi de falder over den eller kravler hen til den når den sover- spiser eller andet, ja så er det aflivning.

• #159   18. jan 2007 lise: vi taler at skambide...din knægt bliver bidt i hovedet der går hul og det bløder...selvom han ikke har drillet den, ville du så finde årsagen til hvorfor den gjorde det?

• #160   18. jan 2007 Lise og Kenneth D - Det er da ligemeget, hvorda din søn opfører sig overfor din hund, så skal den ikke bide. Det er da dybt foruroligende du har børn, med den holdning

• #161   18. jan 2007 Birthe, synes sgu du er en af dem der siger noget fornutigt i denne tråd. Uanset hvad man måtte mene om trådens emne, så kan man vel accepterer andres mening og skrive ordentligt til folk. Selvfølgelig må man sige sin mening, men man må også godt tænke sig om inden smiley
    Og det med bid er sgu ikke så sort hvidt som man mange gange gør det til. Ordet "Bidt" siger sgut meget om situationen...

• #162   18. jan 2007 Så blev tråden delt op i 2... emnet hundebid.. og hvem der synes hinanden er psykisk syge... hvor er i vilde..LOOL

• #163   18. jan 2007 gentager lige mig selv..

Skrevet: 18-01-2007 21:28:21 Slet indlæg

BARN eller VOKSEN????

Efter min mening er der stor forskel på om det er et barn eller voksen man sætter hunden overfor! Og hvilke situationer!

Mange børn kender ikke særlig meget til hunde, og mange voksne gør heller ikke for den sags skyld!
    Derfor vil jeg mene det er vores opgave at "beskytte" hunden imod de ting som ikke er "normale" for den, i den hverdag VI har skabt omkring den. her tænker jeg f.eks. på anderledes kropsprog, fra f.eks. et barn! De kan nemt lave en hurtig fagte osv, eller et skrig uden de rent faktisk SELV tænker over hvilke konsekvenser dette kan have, som en lynhurtig refleks fra hunden, f.eks. at den blev bange og handlede derefter.

Dette mener jeg kan være årsag til et "meget hændeligt uheld, som man ikke altid kan garderer sig imod. Men må gøre bedst muligt, ved at lære barnet, eller den voksne "hundens kropsprog" og hvordan hunden KAN reagerer på f.eks. Extraverbal - måden det siges på (toneleje osv) og Nonverbal - Kropssproget, f.eks. den fysiske afstand, påklædning, her spiller syns,føle,lugte og selvf høresansen meget ind !

Hvis Mikey bed et menneske, ville jeg virkelig tænke situationen meget igennem, og meget overveje hvorfor han gjorde som han gjorde! Man kan jo desværre ikke bare spørge hvorfor!
    Det er vores dyr, vores ansvar. Og ihvertfalde også vores ansvar ikke at få presset vores dyr ud i situationer hvor de står alene og derved handler pr instinkt!

Mvh. Camilla

• #164   18. jan 2007 Birthe - Neeeeeeeeeeeej alle herinde fra HG skal være søde, og må ikke komme med "hårde" svar (i nogens øre) En 14 årig er jo også bare en baby, som ikke har hørt noget værre

• #165   18. jan 2007 Camilla C - Jarh, det er flot skrevet smiley

• #166   18. jan 2007 karin: vi har ikke mere at tale om!!!
    jeg er modstander af folk som lader som ingenting hvis deres hund angriber, af egoistiske årsager..
    selvfølgelig skal børn og andre have respekt for dyr, men angriber hunden ungen så den bløder osv, ja min hund ville blive aflivet på stedet..
    men hvis du nu havde været i samme båd som mig, så havde du nok haft en anderledes holdning..slut

• #167   18. jan 2007 Jonesi ? Er det ikke hvad DU mener er hårde svar egentlig !?

• #168   18. jan 2007 Camilla - Jo !? Men en 14 årig har nok hørt lidt værre ting. Så behøver den indre, overbeskyttende moar frem i alle...

Folk skal begynde at se en hund som et kæledyr, ikke et familemedlem.

• #169   18. jan 2007 lise: hvor er det så du er uenig?
    hvis du siger du ville aflive hvis den skambed din unge??
    jammen ville det så være fint hvis den ikke bed så voldsomt...så ville du finde grunden, og vente på det kunne ske igen?

• #170   18. jan 2007 KP- jeg håber da ik der er nogen der lader som ingenting hvis deres hund ligefrem angriber?

• #171   18. jan 2007 Karin H J

du henvendte dig til KP og hendes indlæg omkring at en hund havde skambidt hendes....hvordan skal jeg så forstå at du ikke henvender dig til lige dét K P skriver come on...holder ikke i byretten!

• #172   18. jan 2007 Lise og Kenneth D - Som sagt, jeg gider ikke sidde og sige hunden skal have en godbid, for at have bidt et menneske, i sådan en situation. Min holdning var og er stadig klar. Sådan en hund skal aflives. Hvordan kan det skrives på en anden måde ?

Anika - Yes det gjorde jeg..

• #173   18. jan 2007 lise: fint....du svre stdig ikke på mit spørgsmål

• #174   18. jan 2007 Jonesi, jeg er delvis enig med dig. Men du skal da huske på, at dette er et sted hvor man ikke kan se/hører det f.eks. extra verbale, eller nonverbale!!
    Og dette, tror jeg virkelig IKKE en 14 årig tænker over ganske enkelt! Overhovedet!!

Dvs. mange læser ordret hvad der står, og misforstår skribentens hensigt.
    Herved dannes denne misforståelse, og "tilsvining" som mange kalder det, som jo slet ikke finder sted, - Efter min mening! Det er lidt ærgeligt...

Nogle burde bare prøve at vælge deres ord med lidt større omhu måske smiley

• #175   18. jan 2007 Anika - Jo, da. Men du kom med en kostatering, ikke et spørgsmål, derfor jeg ikke svarede smiley Godnat til dig

• #176   18. jan 2007 Jeg ville gå af med hunden hvis den bed uden nogen havde gjordt noget eller noget..

Men hvis et barn på 13 år som havde fået afvide MANGE gange at hun ikke måtte hilse på hunden går hen og gør den bange bagfra også kommer til
    at bide hende i læben som en refleks.. så ville jeg ikek aflive hunden.. for så handlede pigen forkert og det var hendes egen fejl for hun havde fået et NEJ op til flere gange..

• #177   18. jan 2007 KP------ For Pokker jeg kommenterede ikke jeres situation!!!
    Men GENERELT!!

• #178   18. jan 2007 Jeg smutter også.. gider ikke denne tråd længere.. for i kommer ikke videre.. og bliver aldrig enige..

Godnat folkens..

• #179   18. jan 2007 Camilla C - Det er meget store ord smiley Ville det være pænere at skrive : Jeg synes din hund, skal have en fiiiin lille sprøjte, pyntet med glitter, nede hos dyrelægen ?

• #180   18. jan 2007 lise det er jo ikke det vi snakker om
    jeg taler om overfald, angreb og det at blive skambidt...
    der er jo forskel på om en hund napper ud efter andre eller overfalder ik???
    en hund skal kun bide i leg, ellers er den færdig, hos mig!!

• #181   18. jan 2007 jeg er enig med andre her inde vis min hund skambed bare lige uden vider lige meget hvad så ville jeg også aflive den. det er bedst for alle. men knurren og flytte fra sted til sted og til sidst et nap så er det noget andet.
    men bid kan der være nogle oversager til,men jeg siger ik det er okay ,men detver noget man kan arbejde med og få stoppet. men skambid er noget helt andet
    jeg ville personlig selv aflive min hund vis det skambed lige meget hvad andre siger og ik siger

• #182   18. jan 2007 Respekter dog andre har en anden mening.. i stedet ...

• #183   18. jan 2007 karin tror du skal svare på elises spørgsmål???

• #184   18. jan 2007 Jonesi. Store ord ? *G* Hvor !(????):)

Nej det ville ikke være pænere, det ville være mere nedværdigende overfor den person!
    Det kan du selvf selv se smiley

Jeg tror godt du ved hvad jeg mener, her kan alt skrives og siges ligeud, uden man har mulighed for at se ansigtsudtrykket osv bag den, hvilket giver anledning til misforståelse osv osv osv.... Så lad nu vær smiley

• #185   18. jan 2007 Camilla N- Ja jeg håber da heller ik der er nogen der vælger at vende hovedet den anden vej hvis deres hund ligefrem skambider nogen, for så er der noget seriøst galt

• #186   18. jan 2007 Skiilotte-----Helt enig smiley

mads og elise----- Jeg henvendte mig ikke med deres situation.....
    Men det de nævnte, siterer igen! En hund skal aflives når den angriber spontant!!
    Og det skrev jeg også!
    Længere er den ikke.......!

• #187   18. jan 2007 Camilla C - Det var nu ikke dine vise ord, som var store, heh. Det var tilsvininger, der var store ord i denne sammenhæng..

Men hvorfor skal jeg pakke mine holdninger ind ? Og den holdning er helt umulig, at pakke ind..

• #188   18. jan 2007 overfald, angreb og skambid er på ingen måde noget man skal se gennem fingerne med lige meget hvad.
    det er egoistisk set i mine øjne at lade hunden leve for så er det en selv man tænker på og ik ofret, og hunden har ik noget værdigt liv efter sådan en episode, man ville være på vagt over for alt og alle og dertil afskærme hunden for det den normalt altid har været med til og det kan og vil gøre hunden mere forkuseret på den adfærd.....

• #189   18. jan 2007 Jonesi, jeg siger ikke til dig, at du skal pakke dine holdninger ind, for dine holdninger er jo nogle som er varige, og som man gerne står ved, de er endda tillærte!! Så selvf skal de ikke pakkes ind, men jeg tror at man skal vælge ordene med lidt større omhu på nettet. - Har forklaret hvorfor.
    Jeg er ikke selv interesseret i at "tilsvine" nogen er du ?? - men hvem ved, måske bliver det næste jeg siger (læs:skriver) fuldstændig misforstået af én eller flere, og SÅ er der gang i hønsegården igen !!!! *b*

Nej, var godt klar over det ikke var mine "vise ord" smiley

• #190   18. jan 2007 ja træls at man altid skal pakke alt ind i vat...dette er et forum...og hvis man ikke hænger folk ud , truer, og kalder folk ved øgenavne...så længe reglerne bliver overholdt..så skal man da sige sin ærlige og uforbeholdne mening...men har fundet ud af at man ikke kan det her, for så er man jo led og ond og hård og blah blah....

• #191   18. jan 2007 camilla enig

• #192   18. jan 2007 Camilla - Nej, egentlig ikke. Men nogen brugere, ser alt det jeg skriver, som en stor sviner. Det har jeg lidt svært ved at forstå. Jeg kan ikke ændre på mig selv, og gider heller ikke, fordi der er nogle ældre damer, der mener jeg ikke opfører mig ordenligt. Jeg er velopdraget, og holder altid en proper tone. ..

Ja, alt bliver misforstået, og folk drager alt for hurtigt konklusioner, oppe i deres små hjerner. Åh nej, en tilsvining af hele HG !!!! åååååååh nej

• #193   18. jan 2007 K P - Lige præcis.. Alt skal være sødt og kært herinde. Hvis ikke man deler de samme meninger, er man en ret slem person... Og sviner andre til

• #194   18. jan 2007 der er de hunde ejer der ik vælger at aflive deres hunde selv om de skambed en og det er en lille og stor hund der er omtalt her. de laver stadig men ik som en hund bør, afskærmet for alt kontakt med andre hunde og mennekser.. og de har bidt flere gange før , der ville jeg som ejer aflive...
    men jeg vil sige nat nat herfra..

• #195   18. jan 2007 At sidde og sige til folk at de er psykisk syge.......come on sådan skriver man bare ik

• #196   18. jan 2007 Der må jo være noget om det, når så mange gav response på det smiley

• #197   18. jan 2007 Jonesi, som du beskriver dig selv - det har de jo ikke en chance for at se herinde smiley men det er vel deres problem et eller andet sted.. Ellers ville det hele jo være en stor umulighed herinde...
    Syns bare tit og ofte at nettet bliver brugt til at komme af med noget, og få luft, og det går desværre tit udover andre... På den ufede måde:misforståelser..
    Selvf skal man sige sin mening, det gør jeg også - men jeg kan godt sommetider lige tænke 2 sekunder bagefter, hovs, den der blir sikkert misforstået af én eller mange!

Ja pas du på de ikke kommer efter dig nu !! :-))

Vil hoppe over i sengen, og jage vufferen ned!

Godnat - sov godt smiley

• #199   18. jan 2007 Nat nat Camilla.

Sanne - Tal pænt..

• #200   18. jan 2007 Hvis min hud bider bliver han aflivet PUNKTUM!

Og jeg er så en af de der psykisk syge...hey andre der har en diagnose???? hEH

• #201   18. jan 2007 nat nat til jonesi
    hver har sin mening om det at være hundeejer......

• #202   18. jan 2007 LOL HUND!!!

Og gud nåde trøste Macho hvis han nogensinde knurrer af Emma!!!!!
    Hun skal kunne forstyre ham i hans mad, kunne tage hans ben fra ham, forstyrre ham i hans sækkestol...ALLE vegne...UDEN at han reagerer på det.

Seføli skal hun behandle ham ordenligt. Og emma ved også hvordan hun skal omgåes hunde!!!

• #203   18. jan 2007 og mener forresten at alle hunde der bider skal aflives, uanset størrelse.

• #204   18. jan 2007 Birthe - Jeg gav ingen navne. Bare en procentdel. At nogle så tager den på sig.... Tja smiley

• #205   18. jan 2007 JONESI....gider du lige forklare mig hvordan jeg kan vær psykisk syg og samtidig ha intelligens langt over gennemsnittet????

• #206   18. jan 2007 Skrev længere nede det var lavt selvværd. Psykisk syg var et stort ord for det...

• #207   18. jan 2007
    * Sekretær for Team Vomløs* / - Jeg ser ingen steder dit navn, nævnt i den sammenhæng. Du kunne være i den del med de 35 % smiley

• #208   18. jan 2007 "Jeg har taget en IQ test i folkeskolen" smiley

• #209   18. jan 2007 Jonesi....Og hvis du selv er så begavet burde du vide at lavt selvværd ikke er en psykisk sygdom smiley

• #210   18. jan 2007 Har aldrig sagt jeg er begavet ? Men vil da stadig mene det er en psykisk sygdom. Under hvilken kategori, skulle den ellers være ?

• #211   18. jan 2007 Birthe...siger jeg nogen steder at man skal ha en lav intelligens...hvor???

reagerer faktisk ud fra det du selv skriver :"Og at være psykisk syg er faktisk slet ikke ensbetydende med at være mindre begavet...hvorimod man meget vel kan være småt begavet uden at være psykisk syg!"

• #212   18. jan 2007 Birthe - Gåsetegnene skulle vise, det ikke var mig sætningen skulle komme fra smiley

• #213   18. jan 2007 Jonesi...hehe...prøv at kigge under psykisk sygdom på google, jeg kan næsten garantere at der ikke ved siden af Skizofren står lavt selvværd smiley

Meeeeeeeeeeeeeeen, mange psykisk syge HAR lavt selvværd.

• #214   18. jan 2007 Birthe - Det er så i orden smiley

• #215   18. jan 2007 Birthe B....Og hvad min IQ er holder jeg for migselv....men langt over gennemsnittet er den.

Gennem en masse test pga min sygdom....sjovt nok troede de sgu at jeg var fatsvag....*fniser*

• #216   18. jan 2007 Jeg leder Mensa og er Bill Gates. Dog i en lidt lækrere udgave

• #217   18. jan 2007 Jo den hører under psykisksyg.....ihvertfald i følge min psykolog. At det er en psykose er jeg udenmærket klar over.

Men hvis du har en psykose så er du altså ikke psykisk syg???

Og lavt selværd er ikke en psykisksygdom.

• #218   18. jan 2007
    * Sekretær for Team Vomløs* / - Hvorfor har du så en psykolog ?

• #219   18. jan 2007 Birthe B...du kan måske ikke læse. Eller nægter du bare at læse det jeg skriver? Og egentlig er jeg ret ligeglad med om du tro mig eller ej. jeg har absolut ikke behov for at være accpteret af dig.

• #220   18. jan 2007 uhaaa lidt for lang tråde den her til jeg kan orke at læse den ..
    den lyder ellers spændene ...;-)

• #221   18. jan 2007 MGP - Hunde stadig, men lidt psykologer også. Det er jo begrænset, hvor folk til den anden diskution blev af..

• #222   18. jan 2007 Jonesi...fordi jeg er psykisksyg. Hvis man nu vil kalde det sådan.

Emotionel ustabilpersonlighedsforstyrrlse af borderline typen.

MGP....du glemmer det med at slå børn smiley

• #223   18. jan 2007 * Sekretær for Team Vomløs* / - Hvorfor farede du så, sådan op, når det var rigtigt i dit tilfælde ?

• #224   18. jan 2007 Den er ikke meget bevendt, som praler med sin hjerne
    -Thi det er kune den tomme skal som rasler med sin kerne....

Sådan skal dn lyde....det er mit yndlings citat...kan sgu ikke engang huske af hvem....

• #225   18. jan 2007 *griner* jeg farer ikke op, men folkj læser det som de nu vil. Det jeg reagerede på var noget Birthe skrev:
    "Og at være psykisk syg er faktisk slet ikke ensbetydende med at være mindre begavet...hvorimod man meget vel kan være småt begavet uden at være psykisk syg!"

Var lidt for hurtig og troede at det var noget di havde sagt, at man ikke kunne være begavet og psykisk syg......
    Det kan jeg så se at du ikke har sagt.....så en stor undskyldning herfra.

• #226   18. jan 2007 Nåååååååååååååååååååååååååååååååårh MGP

• #227   18. jan 2007 MGP og alle jeg andre den kan jeg sku også være med på jeg er møg syg den vildeste gang influenza jeg har haft i mange år øvøv

• #228   19. jan 2007 MGP...JESUS...din STAKKEL!!! Hvor er det synd, tæsk ungerne og manden og hunden smiley

• #229   19. jan 2007 MGP ja det er det og er sku ikke sikker på om jeg overlever så hvis jeg lige pludslige holder op med at skrive så kontakt politiet ......;-)

• #230   19. jan 2007 Min IQ ligger under gennemsnittet. Men hey, er jeg ligeglad ? Det tror jeg nok smiley

• #231   19. jan 2007 Birthe B...sært...skal nok se om jeg kan finde min version....er det meningen jeg skal tude fordi du prøver at nedgøre mig?

• #232   19. jan 2007 Birthe. B og * Sekretær for Team Vomløs* /

jeg aner slet ikke hvordan noget af dem skal lyde er jeg så mindre begavet ???

• #233   19. jan 2007 MGP takker for rådet jeg gør et forsøg jeg tror på dig -gg-

Birthe. B ja jeg kan sku spille klog på det hele men det bliver jo sjældent hørt...

men skulle jo bare tjække måske det var en IQ test som flere taler om ...

• #234   19. jan 2007 Martin...Nej sgu da...hvorfor dog det??

Beanmor...ikke en hujende fis :D...man bliver ihvertfald ikke et bedre menneske af det smiley

• #235   19. jan 2007
    * Sekretær for Team Vomløs* / jamen skulle jo bare høre men er så glad så glad nu smiley

• #236   19. jan 2007 Birthe...slap dog af kone...hvem fanden irettesætter her???

• #237   19. jan 2007 jeg tror min ligger på ca 21,895741 men derfor er jeg stadig så klog at jeg ved når jeg er syg smiley

• #238   19. jan 2007 Alle kan få highscoren på Mensa´s side. Nu skal jeg sove. Tak for i dag

• #239   19. jan 2007 Martin...LOL...hvad????

MGP...øv....så er du kedelig.....jeg tager tit en tæskerunde

Birthe utroligt hvad du kan få ud af om jeg er intelligent eller ej....keder du dig?

• #240   19. jan 2007 MGP...uhhaaa...nu må du ikk blære dig med at ha hele 4 over gennemsnittet...

Martin...jam det er sgu da intelligens man kan bruge til noget!! Det andt er jo fuldstændig underordnet smiley

Birthe B...du kan jo forresten klage til dem der har testet mig. Og sige at det ikke passer da jeg ikke kan stave til i hvertfald.
    Og det med det citat...Aner ikke hvem der har skrevet det, slet ikke, ved ikke hvor jeg har fået det fra, med det har fulgt mig længe. Men interessant at det er forkert.....gad sgu godt vide hvor jeg har det fra.

• #241   19. jan 2007 Beanmor....synes det lød meget viist smiley

Mgp...Forresten...de der to bøger ang. børn og opdragelse, gider du smide titlerne til mig igen? Synes ikke jeg kan finde den tråd smiley

• #242   19. jan 2007 når men sov godt venner, uvenner, børn, flok jeg ikke kender og alle jeg andre det har være en spændene tråd smiley jeg har fundet ud af jeg ikke er dum og at hvis jeg kæmper så overlevet jeg den her mandedræberinfluenza jeg har gang i lige nu smiley

det må da betegnes som en super god aften/nat ...

• #243   19. jan 2007 Mgp...kan jeg sgu godt forstå.....

• #244   19. jan 2007 Brithe> For f... Det du har gang i lige nu, er da ikke spor bedre end sekretæren's "Mit IQ er højre end gennemsnittet"... smiley

• #245   19. jan 2007 Og jeg undskylder - Birthe selvfølgelig smiley

• #246   19. jan 2007 katrine...hvad er der galt i at ytre det egentlig?

• #247   19. jan 2007 Beanmor...heh...*nikker* meget smiley

MGP...tak smiley må hellere skrive dem ned inden jeg glemmer dem og tråden her.

• #248   19. jan 2007 MGP.....har du mere guf????

• #249   19. jan 2007 Sekretær> For min skyld må folk yrte det de vil, så længe de siger tingene ordentligt og uden at nedgøre andre... Du må for min skyld gerne skilte med din IQ ! Det må Brithe også !
    Men man sidder da ikke først og "klager" over andre siger de har IQ dit og dat, for efterfølgende selv at sidde og batle om hvem der kan hvilke sitater eller hvem kan stave hvilke vendinger... Det er da til samme skuffe i min verden smiley

• #250   19. jan 2007 Birthe> Du behøver nu ikke undskylde smiley
    Jeg siger jo bare, jeg synes det er til samme skuffe... Og for min skyld må du hjertens gerne rette hende, det er underholdning på min ellers så kedelige aften smiley

• #251   19. jan 2007 Øv Birthe> Jeg synes nu ellers, det er fedt med en der er hjemme i sine citater! Havde jeg hukommelse til det så... Men det var nu også mere helheden du fremførte her til sidst, jeg fandt spøjs i sammenhængen og i relation til hvad du netop havde skrevet smiley

Og det med ikke at gøre opmærksom på, det tror jeg i øvrigt ikke på du kan lade værd med smiley

• #252   19. jan 2007 MGP.. Lytter meget til det du siger om børneopdragelse.. Imorgen dumper jeg en bog,i hovedet på knægten.. Det må virke,på en meget kan/vil selv 3 årig..GGG

• #253   19. jan 2007 MGp.. Havde ikke tænkt nærmere over det..GG men igen kom du med guldet.. Han kan vente sig...

• #254   19. jan 2007 Ja Birthe> Genial eller galskab, jeg ved ikke hvad jeg foretrækker *gg* smiley

Nå ellers forsat god aften herfra - daffer til køjs..
    Nat til jer når i når der til smiley

• #255   19. jan 2007 Birthe...og som om du ikke gør alt for at misforstå og læser og tolker som det passer dig???

• #256   19. jan 2007 Katrine...
    Jeg reagerede på dnne sætning som Birthe havde skrevet:
    "Og at være psykisk syg er faktisk slet ikke ensbetydende med at være mindre begavet..."

Og uden at tjekke efter og tænke mig om troede jeg at det var en kommentar fra jonesi. At han havde sagt at psykisk syge var mindre begavet.

Derfor spurgte jeg hvordan det kunne lade sig gøre. Eftersom jeg har fået taget en test, ikke hos Mensa. Og det er ikke noget jeg normalt render rundt og skilter med, for hvad kan man bruge det til???

• #257   19. jan 2007 Og desuden siger jeg også, ang. citatet at jg ikke aner hvor jeg har det fra.

Og det med "min version" har intet at gøre med at det er det rigtige. Sådan fandt jeg det. Kan sgu bare ikke huske hvor.

• #258   19. jan 2007 Hoooold da helt kæft mand, en gang hønsegård, der gik i denne tråd !!!!

Først psykiske problemer, så psykiske sygdomme, så psykoser. Og der imellem et sted, INTELLIGENS,.. Christ..

Hvor blev emnet af !?

• #259   19. jan 2007 ja jeg overlevede da en nat med den farlige mandedræberinfluenza pga den her tråd så jeg er glad ...

Kommentér på:
Hvad hvis det var en muskelhund ?

Annonce