Krampe i bagben {{forumTopicSubject}}
Vi har en 10 måneders FT cocker og i forbindelse med en kort tur her til formiddag kunne hun pludselig ikke stå på det ene bagben. Jeg troede først at det var en snor på dækkenet der sad forkert men fandt ud af at hele hendes ene baglår var krampet op. Det ophørte efter ca. 10-20 sekunder og hun var efterfølgende haltfri omend jeg måske fornemmer at hun trækker lidt på benet nu.
Det var selvfølgelig skræmmende da vi sidste sommer måtte aflive min ældre franske bulldog grundet svær ledgigt og en knæskal der ikke kunne opereres på et bagben. Præcis samme symptomer.
Har i oplevet noget lignende før? Er det normalt at hunde kan få kramper på lige fod med mennesker ved fysisk aktivitet?
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 321 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.772
feb 2018
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17
nov 2007
feb 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Hun "låser" i korsbenet og så gør hun sådan.
Hvis jeg var dig, så ville jeg i første omgang ikke gå til egen dyrlæge, men opsøge en kiropraktiker, som jo også er dyrlæge, og få hunden tjekket igennem.
feb 2018
Vi har et dyrlæge besøg planlagt i næste uge - så må dyrlægen vurdere hvis der er behov for yderligere tiltag.
Jeg vælger ikke at tage min hund til kiropraktor før den er tilset af dyrlæge - det tør jeg simpelthen ikke da risikoen for nye skader er for stor.
Det jeg egentlig var interesseret i var at høre om andre havde erfaring med kramper - da jeg egentlig er sikker på at det er hvad jeg har med at gøre.
nov 2007
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Øhhhh det forstår jeg så ikke ??
Kiropraktor er en beskyttet titel, og for at blive kiropraktor, så skal man være dyrlæge.
Så kiropraktor = Dyrlæge.
feb 2018
Anni: Nu er der jo stor forskel på dyrlæger og da vores faste dyrlæge ikke er kiropraktor og jeg derfor ville skulle finde en anden, ønsker jeg først og fremmest at få en vurdering fra egen dyrlæge.
nov 2007
sep 2017
Følgere: 560 Emner: 167 Svar: 11.338
Så salt er mit bedste bud. Hav nogle vådservietter i en lomme (tæt på kroppen), så du kan reagere hurtigt hvis det sker igen. Og hav lidt voks i lommen også. Eller undgå steder med salt i disse dage.
dec 2010
Følger: 87 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 915
det er sket for vores ene hund sif hun lege ret voldsom hendes ben fik hun
lavet noget så hun hoppe rundt men dyrlægen fandt intet udover et øm led (:
hun fejler intet men kan sket bare under normal leg med andre hunde
Krampe i bagben