{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Sally S
Sally S
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 17

Krampe i bagben {{forumTopicSubject}}

Vi har en 10 måneders FT cocker og i forbindelse med en kort tur her til formiddag kunne hun pludselig ikke stå på det ene bagben. Jeg troede først at det var en snor på dækkenet der sad forkert men fandt ud af at hele hendes ene baglår var krampet op. Det ophørte efter ca. 10-20 sekunder og hun var efterfølgende haltfri omend jeg måske fornemmer at hun trækker lidt på benet nu.

Det var selvfølgelig skræmmende da vi sidste sommer måtte aflive min ældre franske bulldog grundet svær ledgigt og en knæskal der ikke kunne opereres på et bagben. Præcis samme symptomer.

Har i oplevet noget lignende før? Er det normalt at hunde kan få kramper på lige fod med mennesker ved fysisk aktivitet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krampe i bagben
  • #1   2. mar 2018 Kan hun have trådt i salt?

• Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

#2   2. mar 2018 Hun har trådt i salt da vi gik i byen, men jeg havde vokset poterne inden vi gik og så plejer det normalt ikke at være et problem?

• #3   2. mar 2018 Tjek om poten er ok. Ellers ville jeg give dyrlægen et kald.

• Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #4   2. mar 2018 Det lyder som om hun har forstuet det udfra hvordan du beskriver den går på det smiley

• #6   2. mar 2018 Sådan gør min når den trænger til en tur til kiropraktiker.
    Hun "låser" i korsbenet og så gør hun sådan.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg i første omgang ikke gå til egen dyrlæge, men opsøge en kiropraktiker, som jo også er dyrlæge, og få hunden tjekket igennem.

• Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

#7   2. mar 2018 Poten er ok - ingen synlige skader og ingen reaktion ved tryk og berøring. Hun er som sagt haltfri nu - så jeg formoder ikke at der umiddelbart er sket varig skade.

Vi har et dyrlæge besøg planlagt i næste uge - så må dyrlægen vurdere hvis der er behov for yderligere tiltag.

Jeg vælger ikke at tage min hund til kiropraktor før den er tilset af dyrlæge - det tør jeg simpelthen ikke da risikoen for nye skader er for stor.

Det jeg egentlig var interesseret i var at høre om andre havde erfaring med kramper - da jeg egentlig er sikker på at det er hvad jeg har med at gøre.

• #8   2. mar 2018 Hvis du er sikker på din hund har krampet, hvorfor så ikke lige give dyrlægen et kald og hør hvad de siger?

• #9   2. mar 2018 Jeg vælger ikke at tage min hund til kiropraktor før den er tilset af dyrlæge - det tør jeg simpelthen ikke da risikoen for nye skader er for stor.

Øhhhh det forstår jeg så ikke ??
    Kiropraktor er en beskyttet titel, og for at blive kiropraktor, så skal man være dyrlæge.
    Så kiropraktor = Dyrlæge.

• Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    feb 2018

#10   2. mar 2018 Maiken: Det var det jeg gjorde og dyrlægen mente ikke at det var nødvendigt at komme ind før på tirsdag med mindre det udviklede sig i løbet af dagen smiley

Anni: Nu er der jo stor forskel på dyrlæger og da vores faste dyrlæge ikke er kiropraktor og jeg derfor ville skulle finde en anden, ønsker jeg først og fremmest at få en vurdering fra egen dyrlæge.

• #11   2. mar 2018 Okay. Så må du jo bare afvente og se hvad dyrlægen finder ud af, når de grundigt har undersøgt hende.

• #12   2. mar 2018 Min schæfer får smurt poter i Kovaline 2 gange om dagen, og får dertil fed potevoks på før alle ture. Igår morges var det bidende koldt, og efter halvanden km i sne/is, trådte hun ud på salt og fik VIRKELIG ondt! Når jorden er så kold, gør salten rigtig ondt - potevoks eller ej.

Så salt er mit bedste bud. Hav nogle vådservietter i en lomme (tæt på kroppen), så du kan reagere hurtigt hvis det sker igen. Og hav lidt voks i lommen også. Eller undgå steder med salt i disse dage.

• #13   2. mar 2018 en hund kan jo altid lege og trade forkert og kan så gå i krampe . det er mulig
    det er sket for vores ene hund sif hun lege ret voldsom hendes ben fik hun
    lavet noget så hun hoppe rundt men dyrlægen fandt intet udover et øm led (:
    hun fejler intet men kan sket bare under normal leg med andre hunde

Kommentér på:
Krampe i bagben

Annonce