{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.821 visninger | Oprettet:

Win K
Win K
Tilmeldt:
4. mar 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Blanding Gravhund og Coton De Tulear {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vores lille familie har besluttet at vi skal have en hund.
Jeg kan rigtig godt tænke mig en Gravhund som meget gerne må være allergivenlig samtidig ?? Jeg google og der kom en side frem herfra hundegalleri fra en Helle J der havde søde små blandingshvalpe med netop gravhund og coton de tulear... men det var helt tilbage i 2011 ?????? Men mon der er nogle andre eller måske Helle J der har eller tænker at få sådan en hvalp er jeg meget interesseret ??
Hilsner fra Winnie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding Gravhund og Coton De Tulear
  • #1   4. mar 2018 Nogle allergikere tåler udemærket ruhårede hunde.
    Tag ud og besøg nogle opdrættere af disse og se om allergikeren reagerer.
    Med et miks aner i ikke hvilken pelstype i ender med og pelsen kan både blive et helvede at holde og alt andet end allergivenlig.


  • #2   4. mar 2018 Du kan helt sikkert få den blanding hos Kennel Hamann. De laver mange små spøjse blandinger.

    Ud over det, så nej, bare nej! Vælg en race. Hvis en hund skal være "allergivenlig" skal I først finde ud af hvad det er ved hunden der reageres på, og dernæst hvilke race der er interessante. Blandinger er et lotteri, både med sundhed og med allergivenlighed. Oddsene for at finde en lille, sund og allergivenlig hund, er lig 0.


  • Win K
    Win K Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   4. mar 2018 Så det i siger er ud og “snus”- se, mærk og føl.... det må jeg gøre smiley
    Taaak


  • #5   4. mar 2018 Køb en racehund, så ved i hvad i får. Især når nu det er vigtig at den er "allergivenlig".



  • #6   4. mar 2018 Jeg ville ikke turde løbe an på en blanding, når der skal være tale om allergi-venlig hund smiley Så hellere undersøge de forskellige racer og finde en allergi-venlig hund, der tiltaler jeres hjerte smiley

  • #7   4. mar 2018 Lige et spørgsmål...

    Ang allergi, er der evt så forskel på hvalpepelsen og den voksne hunds pels, i forhold til om man reagerer på den?

    Så man f.eks kan tåle hvalpen, men får problemer når den skifter pels, eller omvendt?


  • #8   4. mar 2018 Noget andet er også at en blanding næppe er blevet produceret med omhu og omtanke.
    I øvrigt ,så synes jeg ofte at jeg møder bomuldshunde, med et rigtig ærgerligt temperament (meget angste og udfarende) . Og sådan burde de ikke være, og jeg tilskriver denne tendens at de er blevet så populære, og derfor bliver der avlet på revl og krat.
    (Ovenstående er mine personlige erfaringer og tanker)


  • #9   4. mar 2018 Ts, jeg er enig med de andre. En blanding er et lotteri, til tider tilmed et lotteri med rigtig mange nitter hvad angår sundheden.

    Få tjekket hvad der reageres allergisk på ved hunde smiley


  • #10   4. mar 2018 Salla:
    Jeg kan ikke svare 100% på dit spørgsmål, men ingen hunde er jo allergi-sikre smiley De kloge mener, at når man er allergisk overfor hunde er det ofte deres skæl man er allergisk overfor. Og såkaldte allergi-venlige hunde er de hunde, der slet ikke danner eller danner et minimum af underuld og dermed ikke fælder. De danner også et minimum af skæl, som ikke “sendes” ud i omgivelserne gennem fældet pels. Vores Bichon Havanais’ere har fået en lidt anderledes pels, når de skifter til voksen, men danner stadig ingen underuld og fælder heller ikke. Så umiddelbart tænker jeg at det ikke burde have nogen betydning, men er slet ikke ekspert på området smiley Og ingen regler uden undtagelser smiley
    Håber mit svar gav bare en smule mening smiley


  • #11   4. mar 2018 Vi har en lille bomuldsgraver, som vi er virkelig glade for. Vi gik ikke specifikt efter allergivenlig, men de allergikere, vi har i familien (dog ikke i husstanden), har heldigvis slet ikke reageret på ham. Han er en blanding mellem en sort langhåret gravhund på 3,5 kg og en hvid coton de tulear på 7 kg. Han har form som en gravhund (lang snude, korte ben, lang ryg), er sort med hvid blis og bryst, men har bomuldshundens pelstype. Jeg har set billeder af de tidligere kuld med de samme forældre, og det er lidt er lotteri mht. udseende, størrelse og pelstype. Vi købte hos en rigtig sød stueoprætter, men det var der sidste kuld (efter 3 kuld blev det til i alt 13 hvalpe).

  • #12   4. mar 2018 Tak, Ina smiley det giver fin mening for mig smiley

  • #13   4. mar 2018 OT:
    Ift til allergi, pelsskift og skæl:
    Hvis der er noget om det, så tænker jeg, det vel netop er det, der er problemet med en del omplacering-pga-allergi ved langhårshunde. Hvalpe fælder vel ikke på samme måde som voksne (ikke umiddelbart, tror jeg), så opstår problemet, når hunden har lavet pelsskifte i 9-10.mdrs alderen, og allergi opstår, og hunden må omplaceres 1 år gammel...


  • #14   4. mar 2018 Det er så vigtigt at finde ud af hvad det er ved hunden man ikke tåler og hvis der er decideret allergi i familien, så bør man holde sig langt fra en blanding hvor man ikke er sikker på hvad pels man får.
    Jeg kender en med en labrador/puddel-blanding, købt fordi alle jo siger de er allergivenlige og familien har noget allergi. De er endt med en hund som allergikeren reagerer på.

    Jeg har Lhasa Apso som kaldes allergivenlig, men det er en race med en del underuld, så alle tåler dem ikke. Folk har en idé om at hvis hunden ikke fælder, så er den allergisikker - så enkelt er det ikke.
    Hans hvalpepels var meget anderledes fra voksenpelsen, så jeg kan faktisk godt følge ideen i at det måske først er voksenpelsen man reagerer på. Det var som om der ikke var underuld i hvalpepelsen.


  • #16   5. mar 2018 Min nabo skal blot stå i vores gang 5 minutter, inden han reagerer på vores katte. Så det kommer vel i høj grad an på, hvor slem ens allergi er, om man kan måle det ved et besøg. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 1.008
    #18   5. mar 2018 ulemper:
    - du ved ikke hvilken sind hunden får.
    - du ved ikke hvordan hunden ender med at se ud.
    - du kender intet til sundhed i kuldet
    - sådanne kuld kommer ofte fra useriøse mennesker som 1. kun vil tjene penge 2. er totalt ligeglad med etik omkring det at avle.
    - du ved ikke om hunden er "allergivenlig".

    fordele: ingen


  • #19   5. mar 2018 Jeg kender en hund af sådan en blanding, og han er ikke just det jeg ville betegne som allergivenlig smiley

Kommentér på:
Blanding Gravhund og Coton De Tulear

Annonce