{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvilket tilskud til led? {{forumTopicSubject}}

Bassen har jo en korsbåndsskade og vi er nu i gang med genoptræning.
Men dyrlægen sagde at der var stor risiko for tidlig udvikling af gigt, så vi på et tidspunkt nok burde starte på et tilskud til led. Men hvad skal jeg give og skal jeg give nu eller vente til Bassen rent faktisk får problemer med gigt? Dyrlægen kommer selvfølgelig ind over hvis/når der kommer et problem med gigt, men han ville ikke anbefale noget forebyggende da han siger det ikke er sikkert det vil gøre forskel.

Men hvad er jeres erfaringer? Skal man give noget nu eller vente til et reelt problem? Og hvad er godt at give?
Der er også det at tænke på at da Bassen ikke tåler ret meget medicin så ville det jo være optimalt hvis man kan gøre noget så han kan slippe for medicin i fremtiden (lige nu skal han have noget antiinflamatorisk og der er vi nu på noget naturmedicin da Bassen ikke kunne tåle det han fik af dyrlægen, selvfølgelig godkendt af dyrlægen, så håber vi det virker).

Er lidt forvirret for er egentlig imod at give alt muligt i foderet, men samtidigt så kan jeg godt se det kan være nødvendigt i nogen tilfælde.

Så, HG, kom med jeres erfaringer og råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket tilskud til led?
  • #2   8. mar 2018 Det er jo netop det med maven der er problemet. Dyrlægen snakkede også om at skifte til et foder der har ekstra til leddene men da vi så snakkede lidt om alle de maveproblemer der har været og hvor meget medicin vi indtil nu har fundet som Bassen ikke kan tåle, så frarådede han at skifte foder (det er en anden dyrlæge en den vi brugte til maven og da vi ikke kan få Bassens papirer fra gamle dyrlæge så er det lidt besværligt). Så det eneste han kunne råde var at prøve nogle tilskud og så stoppe med dem hvis Bassen begyndte at reagere negativt på det.
    Så der bliver ikke skiftet foder da han fungere super godt på det han får nu, det er tilskud der skal gives hvis der skal gives noget


  • #3   8. mar 2018 Forebyggende tilskud nu, helt afgjort. Gigt er egentlig en betændelsestilstand i leddene og kan du forhindre at det udvikler sig, så er meget gjort.
    Svenska Djurapotekets Senior er et godt bud, det samme er Solanum Flex Ha som fåes til både hunde og heste, supergodt produkt. Suppler gerne op med lidt syreneutralt C-vitamin, godt for immunforsvaret.
    Men selvfølgelig alt efter, hvad bassen kan tåle.

    Jeg bruger selv Glucosamin Gold og c-vitamin til min tøs, der også er opereret for to ødelagte korsbånd, og hun er absolut fint gående her 4 og 5 år efter operationerne, selvom hun fik konstateret gigt før den 2. operation.


  • #4   8. mar 2018 Hvor meget vejer bassen?

  • #5   8. mar 2018 Han vejer lige nu 9 kg, han skal optimalt veje 8,4 så en lille smule for meget men han er blevet sat ned i foder og så kommer han jo til at lave lidt mere igen nu han kommer godt igang med genoptræningen, så det kommer forhåbentligt hurtigt

  • #6   8. mar 2018 Jeg er fan af denne

    https://www.dyrenesbutik.dk/hund/special-behov/ledlidelser-og-slidgigt/vetpro-aktiv-hund

    Da den indeholder både glucosamin, chondroriotin og Msm som er en optimal kombination - især mange produkter mangler at der er Msm i - og msm gør at du får optimal effekt af glucosaminen smiley Så er dumt at vælge produkter uden msm efter min mening.. desuden har jeg set flere hunde ha enormt god effekt af det... Personligt giver jeg en god olie sammen med...


  • #7   8. mar 2018 Lotus er også korsbåndsopereret i begge bagben for 4 og 1 år siden.. Jeg giver Flexadin og Strongjoint (Innordic). Derudover får hun Strongbuilt (til musklerne) og fiskeolie. Der er en FB gruppe for folk med hunde med Gigt og HD.

  • #8   9. mar 2018 Kan se der er enighed om at starte på noget tilskud nu smiley
    Så er det bare at finde noget som er godt og han kan tåle samtidigt.

    Lige nu er han på Vetrofen, som er inflamations hæmmende og også hjælper med at holde led, sener og muskler flexible. Det får han da han ikke kunne tåle det han fik af dyrlægen, og indtil videre så ser det ud til han kan tåle det her. Har haft brugt det til en hest med seneskade som stod til aflivning og som nu er kommet sig helt så mit håb er at det har samme virkning på Bassen (har også prøvet det på mig selv). Så indtil videre er han dækket ind med ledtilskud.
    Men det er ikke noget han skal blive ved med (det påvirker også andre dele af kroppen så tænker det måske skal bruges med forsigtighed og ikke hele livet men ved ikke nok om det).

    Så må ind og se på de forskellige tilskud og så prøve mig frem når nu han er færdig med det han får nu smiley Tak for input smiley


  • #9   9. mar 2018 Lad nu være med at købe dig fattig i produkterne, hvis han har svært ved at tåle dem. Mon ikke vi er nogle, der godt vil sende dig små prøver (derfor spurgte jeg dig omkring hans størrelse smiley )
    Jeg vil godt sende dig f.eks. 15 piller af Glucosamin Gold, han skal have ½ pille om dagen, det er sikkert nok til at se om han kan tåle det.


Kommentér på:
Hvilket tilskud til led?

Annonce