{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.749 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Når hunden gør i haven {{forumTopicSubject}}

Efter at have lagt mærke til mange hunde der står og gør i deres haver, uden at nogen ejer reagere. Vil jeg hører hvordan i reagere når jeres hund gør i haven? Og hvad jeres holdning er til det?

Hos os går vi ud og beder vores hund om at tie stille, da jeg ikke mener en hund skal stå at gø uden grund. Vores er så også af en race der ikke gør så meget, så det sker faktisk sjælden. Hvilket gjorde at den anden dag mødte jeg en der bor få huse fra os, som sagde "Gud bor i der inde, har aldrig hørt jeres hund".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden gør i haven
  • #1   20. mar 2018 De bliver bedt om at lukke r*ven og hvis ikke den fiser ind, så bliver de sendt ind.

  • #2   20. mar 2018 Hvis det kun lige er et enkelt bjæf, så gør jeg intet. Fortsætter det går jeg ud og beder hunden tie stille - hjælper det ikke, så bliver han kaldt ind. Jeg ønsker ikke en hund som generer andre.

  • #5   20. mar 2018 Der hvor vi boede før plejede jeg at kalde dem ind. Men må desværre indrømme at det ikke altid holdt, da mit yngste barn blev født, simpelthen fordi jeg ikke kunne løbe ud mit i amning eller bleskift. Men så vidt muligt blev de stoppet, og det synes jeg så sandelig også man bør gøre.
    Her hvor vi bor nu, har vi ikke noget have ud til vej, og bjæffer Hund en enkelt gang af naboerne, beder vi ham stoppe.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #6   20. mar 2018 Døjede med det i en periode i starten. Han vidste at når jeg åbnede døren, så var det ind med det samme.
    Jeg acceptere det slet ikke.


  • #7   20. mar 2018 Vores de 2 små er slemme til at gø, hvis folk går forbi med hund. De får besked på at holde kæft, og/eller bliver sendt ind. Den store gør stort set aldrig. Jo, hvis folk stopper op og "gør" af de små ind gennem hækken (og ja det har vi oplevet både børn og voksne gøre flere gange smiley ) så går den store fuldstændig baserk.

  • #8   20. mar 2018 Mine bliver sendt ind, gider ikke høre på det.

  • #9   20. mar 2018 herhjemme er vi ikke 100% enige.. vores ældste hund gør stort set ikke og gør hun er der somregel en grund til det;)
    hvalpen derimod er på vagt og hende her ter jeg ganske enkelt ind, men herren i huset gider ikke rigtig bøvle med det på samme måde somjeg.. synes dog ikke det er det store problem så længe hun bliver stoppet i det igen og igen


  • #10   20. mar 2018 Vores bliver bedt om at knytte sylten, hjælper det ikke kommer de ind. Jeg gider simpelthen ikke selv høre på det, og vil ikke være til gene for naboerne.

  • #11   20. mar 2018 Tiko er jo en “pas på hund” og er svær at overbevise om, at han ikke skal gø. Men vi vil ikke have det, så han får besked på at tie stille hver gang, og ellers er det ind. Gider ikke han skal stå og skabe sig ude i haven.

  • #12   20. mar 2018 min shletie bliver bedt om at lukke, eller fise ind. Hvis boston gør er det fordi han angriber hegnet, pga andre hunde, så henter jeg ham. for der ingen forbindelse når det sker.

  • #15   20. mar 2018 Mine går ude det meste af dagen. De gøer kun ekstraordinært, fx ved en fasan bag hegnet, ved vild leg, hvis vi finder selerne frem eller hvis én har noget en anden gerne vil have. Mine fire siger tilsammen væsentligt mindre end flere af de enehunde, der er i området, og som vogter meget.
    Jeg stopper dem ved første bjæf, for jeg gider ikke larmen og vil ikke genere nogen.


  • #17   20. mar 2018 hvis mine forældres hund skal ud om natten/sent aften og hun begynder at gø "råber" jeg gerne efter hende (jeps jeg ved det lyder lidt dobbeltmoralsk - men ellers holder hun ikke op)
    jeg beder hende også gerne om at tie stille når hun er ude om dagen og gør. (hvikket hun sjældent gør)

    men jeg har tilgengæld prøvet at gå forbi et hund hvor den samme lille hund GØR utrolig højt af en og stopper ikke, ejeren gør INTET selv hvis h*n står i haven smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #18   20. mar 2018 Jeg har en hund der godt vil holde vagt og så er det urimeligt at forlange at den ikke gør det. Så skulle jeg have valgt en anden race.

    Når det er sagt får den selvfølgelig ikke lov at stå at gø i længere tid. Det er ok at give lyd men ikke af alt og ingenting.


  • #19   20. mar 2018 De ryger ind med det samme.

    Jeg vil simpelthen ikke have det. Så det er de holdt op med. Når de en sjælden gang gør nu, så skynder jeg mig faktisk ud og se, for så er der nu en grund.

    Når vi går tur siger de heller ikke noget, når andre hunde gør af dem. De ignorerer det nu.

    Nu er vores hunde så nok også nogen af de nemme at stoppe, de fleste store racer gø’er generelt ikke ret meget synes jeg. Så måske er det letkøbt at sige, det har jeg lært dem.

    I mine øjne er gøende hunde, og manglende opsamling af hunde høm høm, noget af det mest irriterende, som nogen ejere ikke gider stoppe/samle op.


  • #20   21. mar 2018 Jeg gider ikke at høre på konstant hundeglam.
    Jeg har en race, der velvilligt siger til og det får mine lov til.
    Råberi gider jeg ikke, så bliver de kaldt ind.


  • #21   21. mar 2018 Kia må gø hvis der er noget at gø af. Der er som regel en årsag hvis hun gør, og hun får besked på at klappe kaje, efter et bjæf eller 2. Så skulle hun gerne have overtalt naboens kat til at daffe af, bedt fodgængerne passere stuevinduet etc.

    I nogle tilfælde gør hun på en bestemt måde, og der kalder hun på mig fordi der er en situation hun er usikker på, hvordan hun skal takle.
    Fx. en fugleunge, pindsvin, bolde/balloner/badebolde (og andet legetøj som ungerne på hver side af haven "taber"), som kommer flyvende over muren/hegnet eller fremmede hunde i haven etc.

    Når hun har vist mig problemet, og jeg har rost hende for at kalde på mig, så er der ikke mere, og hun følger min henvisning (lader mig bringe fugleungen i sikkerhed for sultne bjæfere), tuller rundt sammen med pindsvinene (under opsyn), sende ungernes legetøj retur, medmindre det lige er noget der godt kunne være Kialegetøj, for så må ungerne passe bedre på deres ting etc. smiley

    Hun må gerne være vagtsom, men hun må ikke genere naboerne med sin bjæferlarm. Men det passer 9 ud af 10 gange, at hvis ikke hun klapper i, når hun får besked på det, så er det en situation der kræver min opmærksomhed.


  • #22   21. mar 2018 Jeg kom lige til at tænke på noget ud fra Martins tekst.
    Mine gøer nemlig også kun, når der er noget at gø af, altså fx et dyr ved hækken, som ikke plejer at være der. Og så snart de har sagt ét vuf,vender de sig og kigger ind af vinduerne, som om de søger at fortælle os det eller afventer vores reaktion. Kommer den ikke, fortsætter de.
    Det kommer nok af, at de ved vi banker på vinduet, når der er noget de skal holde op med, så de afventer om vi gør det eller ej. Mega kloge dyr!
    Det er ellers ret effektivt med den øvelse, for så kan man stoppe larm, vild leg, humpen (løbske tæver der laver bevægelsen på hinanden) ,graveri mv, helt uden at skulle udenfor. Altså i hvert fald når man er hjemme smiley


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #23   21. mar 2018 Nu er jeg selv heldig med en race der som sådan ikke siger så meget, men hun gør for at fortælle hun er der, hvis folk banker på, eller der sker noget uforudset. Men altid kun 1-2 bjæf, Hun har faktisk også en gang eller to, sagt vuf af folk på tur, men det var nogle der kom meget direkte mod mig, og hun er blevet meget vagtsom efter jeg er blevet gravid. Hun kunne dog ikke finde på at gøre noget.

    Vi har nogen på vores vej, der har en hund som står og gør i lang tid, når den først kommer i gang, og vi har aldrig i 1,5 år nu oplevet de har kaldt den ind eller sagt noget.


  • #24   21. mar 2018 Yatzy gøer heldigvis sjældent og maks 1-2 gange. Jeg plejer at gå ud og sige stop og skulle han blive ved, så ryger han ind. Han er så begyndt at udnytte det, hvis han synes han har været i haven for længe, så gøer han lige en gang, for så plejer man at komme ind jo ?? Så vi er begyndt med bare at gå ud og stoppe ham, så får han lige et par minutter mere derude og så får han lov at komme ind smiley

  • #26   21. mar 2018 Iroh bliver sendt ind, hvis han gør i haven. Gider simpelthen ikke høre på det. Vi bor ret tæt, og der er ikke specielt lydisoleret, og i betragtning af, at vores nabo lige har fået tvillinger, så vil jeg egentlig bare gerne stoppe det smiley

  • #29   21. mar 2018 Mine gøer... og nogen gange en del.
    De vogter og der en del af deres natur, de tager deres job ret seriøst.

    Bliver det for meget så bliver de bedt om at tie men ellers blander jeg mig ikke..


  • #38   21. mar 2018 Ja, jeg kan jo kun glæde mig over, at I ikke er mine naboer smiley Og heldigvis bor mine få naboer ikke lige oppe af.

    Men mine hunde gør. De får ikke lov til bare at blive ved og ved, så ryger de ind, men de får lov til mere, end det lyder til at størsteparten af jeres hunde gør. Og 4 store hunde, der tænder af, det lyder voldsomt. Og det er så også en meget medvirkende grund til at jeg bor herude i det åbne land.

    Jeg har en race, der er lavet til at gø meget, og selvfølgelig kan man begrænse det noget, men forsøge at stoppe det helt, synes jeg simpelthen ikke er fair overfor hundene. Det ville svare lidt til at forbyde en labrador at bære ting i munden, at lære en newfoundlænder at trippe sirligt uden om alt vand, at hindre en mynde i løbe osv. i den dur.

    Jeg har tidligere boet med naboer tæt på, og der var det et problem, så der prøvede jeg måden med at tage dem ind med det samme de gøede og hver gang de gøede. Det var ikke nogen succes. Det fik dem bare til at gø endnu mere, når de kom ud, som om de skulle have afreageret deres trang til at gø, inden de blev taget ind.

    Jeg endte med at flytte herud, og det er noget af det bedste, jeg har gjort for både mig selv og mine hunde.


  • #39   21. mar 2018 Jeg forsøger at stoppe dem eller få dem ind og stoppet dem på den måde.

    Men jeg ikke haft held med at lærer dem helt at lade være. Dette skyldes nok en blanding af at det er det de er skabt til, at Lucky boede på 1 sal i ungehunde perioden, så han begyndte sent med at gø, og så er det sværere at få af ham igen, og sidst men ikke mindst at vi i en lang periode oplevede at folk snakkede til dem og lod deres hunde stå helt inde i hækken for at hilse smiley smiley
    Jeg kan jo ikke skælde hundene ud for at larme når folk ikke gider bare gå forbi, det er da klart de reagere på det.. jeg har sågar prøvet to gange der hvor vi bor nu, at der pludselig står en hund (to forskellige) inde i vores have, ikke i den indhegnede del, men helt inde ved hegnet...
    Jeg synes det er virkelig svært at lære hundene at de ikke behøver reagere på alt, når folk mange gange vælger at gøre det mærkeligste ting der gør at mine hunde farer op, for selvfølgelig skal der ikke pludselig stå en stor hund i deres have, og det var da også godt de gav besked så jeg kunne få dem ind, ikke at den gjorde noget, men Lucky kan være meget beskyttende overfor Rosa, og vores Hegn er så lavt at kom der en konflikt kunne den hund sagtens komme ind til dem.


  • #42   21. mar 2018 Jeg synes der er meget stor forskel på larmen i et boligområde. Havemaskiner er et naturligt onde i sommerhalvåret, og ikke rigtigt noget man kan sige noget til. Haven skal jo fikses.
    Hunde bør derimod ikke stå og gø, bare for at gøre det. Det er unødvendigt og også stressende for hundene selv. Man kan med fordel sætte dem til en anden opgave.


  • #43   21. mar 2018 hunde kan jo gø af mange over sager smiley
    hvis der er andre hunde på vejen som går forbi .
    kan det ofte være fordi hunden
    passer på grunden.for at vise det er deres
    plads det er mig som bestemmer her på
    denne grund. heller fordi de vil snakke med
    andre smiley vores to hunde de løber bare
    frem og tilbage på vores grund bag hækken
    og gøer lidt af dem som går forbi


  • #44   21. mar 2018 Årsagen til gøen er vel i det store hele ligemeget...
    Enten holder man det ud eller også gør man ikke smiley


  • #46   22. mar 2018 Vores får besked på at tie, og hvis det ikke virker, så bliver han bedt om at gå ind. Han gør heldigvis ikke ret ofte. smiley

  • #47   23. mar 2018 Min Dober er et 'gø-apperat' smiley Hun eeeeeelsker tilsyneladende at hører sin egen stemme smiley Så når hun råber op bliver hun bedt om at holde mund. Vi bor i en lille by og synes ikke vores naboer behøves at høre på hende i tide og utide; hun har jo trods alt en ret stor og larmende stemme smiley
    Ingen af vores Irske Terriers har nogensinde gøet ret meget. Clinton er ingen undtagelse. Når han så gøer så lyder det til gengæld totalt hysterisk og somom verden er helt af lave smiley
    Jeg undre mig lidt over det med hvor forskelligt hundeejere reagere på at deres hund gøer. Mine bliver bedt om at dæmpe sig. Men på mine gåture passere jeg en stribe rækkehuse, hor der bor mange ældre mennesker og mange af dem har små selskabshunde. Alle som en lukker de hundene ud i haven, når de gøer inde bag terassedøren fordi man passerer. Der er en koncert af den anden verden hver gang der går nogen forbi; hele striben bliver jo lukket ud smiley Jeg tænker stakkels de folk der bor i de rækkehuse og ikke har hund og undre mig seriøst over hvad der får en hundeejer til at lukke en voldsomt larmende hund ud i haven i en ret tæt bebyggelse.


  • #48   23. mar 2018 Mette : Lukker de dem UD når de begynder at gø ? smiley

    Hvis vores begynder at gø, når vi skal til at åbne havedøren, så bliver der rullet for og så kommer de ikke ud lige der. Jeg gider simpelthen ikke høre på det larm!


Kommentér på:
Når hunden gør i haven

Annonce