{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Kvæler/Halv-kvæler {{forumTopicSubject}}

Ville bare høre hvordan det kan være at folk stadig bruger kvæler/halvkvæler, når det gentagne gange er bevist at det ikke hjælper, snarrere tværtimod på at hunden trækker og i træning?!
Vi går i en klub hvor det er "must" at have sådan et allerede til hvalpetræning, så ville lige høre hvad andrer mener om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvæler/Halv-kvæler
  • #1   31. jan 2007 Vi går med det fordi det er det eneste der passer til min hund......Og han trækker ikke når vi går tur.

  • #2   31. jan 2007 hvordan er det bevist at det ikke hjælper?????

    jeg ville aldrig kunne holde mine hunde hvis de ikke have det på og de besluttede at løbe deres vej..

    og mine trækker ikke men hvis jeg går med dem i flok kan de godt blive ophidset hvis vi møder en anden han og der hjælper kædehalsbåndet..


  • #3   31. jan 2007 jeg bruger udelukkende kæde-kvæl.

    min hund er trænet i lineføring og har fra dag et lært det med kæden på..
    - så hos mig virker det skam fint


  • #4   31. jan 2007 det virker skam også fint her med kvæler smiley

  • #5   31. jan 2007 LINEFØRING
    (gå pænt)

    Hunden i snor.
    Vær spændende og hold en kikser i hånden mod dit bryst, "PLADS" og gå afsted i raskt tempo.
    Hunden vil følge med og kikke opmærksomt mod dig (kiksen faktisk *GG*) rooooos og beløn.

    Når det så er på plads og kikseren skal væk er du jo pludselig ikke så interessant længere, og hunden vil nok gå i forvejen og snuse i stedet.
    Stop op, sig intet og vent på hundens opmærksomhed (ligesom ved kontaktøvelsen) - ros, "PLADS" og gå videre.

    Kontakt og tålmodighed er en nødvendighed =)



    Alt afhænger af metoden... Gør man som jeg, skader man ikke hunden da den ikke får mulighed for at trække afsted (hvis hunden altså har kontakten, hvilket jeg synes alle hundeejere skal træne)


  • #6   31. jan 2007 Men jeg vil faktisk gerne se de beviser for at kæden er skadelig...
    Ja, den er skadelig hvis hunden bliver revet rundt i den.. Men det er en sele skam også *smil* - Og det kaldes desuden ikke træning..


  • #7   31. jan 2007 Nej så kaldes det mishandling!

  • #8   31. jan 2007 Lea og Henrik - er du/i gået igen??

  • #9   31. jan 2007 Var taget på stranden for at løbe en utrættelig hund igennem, men er tilbage igen smiley

    Nina>> Hvis du ikke bruger kvæleren til noget hvorfor så give hunden den på?

    Mht til "bevisførelse" så angives der i flere nyere bøger om træning henvisninger til forskellige undersøgelser omkring dette.

    Den mest populære holdning går på at en hund der tror den er ved at kvæles, ikke vil gøre som du og jeg , ved at trække sig tilbage men derimod forsøge at stikke af fra "kvælertaget"...
    Igen er ikke ekspert og spørger jo netop hvad i mener om det, men kan da godt høre at man ikke skal stikke næsen frem herinde i dag..
    Mvh Henrik


  • #10   31. jan 2007 en hund kan ikke tro den er ved at kvæles, den har ingen logisk sans.

  • #11   31. jan 2007 Henrik - du kommer med en påstand, jeg modbeviser blot med mine egne erfaringer.

    Jeg bruger kæden da den er let at få af og på, og hunden lærer også vha lyden når kæden strammes at den ikke er på plads..


  • #12   31. jan 2007 Mette P....
    Jeg ved ikke lige hvad ´jeg skal svare til den kommentar.... Måske.... Nej...
    Jo jeg er uenig, det er vist den pæne måde at svare på og så sviner jeg ikk enogen og holder en pæn tone.


  • #13   31. jan 2007 NIna>>
    Jamen det er da dejligt det virker. Spurgte jo så osse hvad andres mening var ikke andet.
    Desuden fremsætter jeg blot en "påstand" om nogte som ikk ehar virket på de hunde vi havde i mit barndomshjem (trænet under gamle k9 metoder-) og på vores nuværende hund som er trænet under brugshunde regi.
    Vores virker kvæler ikk på, heller ikke selvom de "bløde" metoder indkobles sammen med, så igen jeg spørger jo netop for at blive klogere.


  • #14   31. jan 2007 Hej Henrik
    Ja, det er jo svært at lære hvis man ikke spørger. ;o)
    Jeg tror at årsagen til at mange reagerer lidt vupti er at der igennem flere år er kørt nærmest en hetz mod kvæler halsbånd. Irene Jarnved fortæller gang på gang i udsendelser at hundene nærmest brækker alle lemmer hvsi man bruger den slags. Den slags er sjældent særligt fremmende ;o)

    Jeg brugte bløde metoder igennem 8 mdr på min nuværende hund, og den trak ligemeget af den grund, nu fik han så kvæler på og efter en uge, gik han pænt, så kvæleren er taget af igen.

    Jeg rev ham ikke rundt i kvæler, men gav ham nogle nøk.
    Det med at stoppe op og vende om hver gang hunden trak virkede ikke en meter her.

    Så jeg tror at der bare er tale om forskellige "værktøjer" noget dur på nogle hunde noget andet på andre.

    At kvæler halsbånd skulle være mishandling, (siger ikke du har påstået det vil blot slå mit synspunkt fast) er i mine øjne noget vrøvl. Alle halsbånd kan være led i en mishandling, i den forkerte hundeførers hænder.


  • #15   31. jan 2007 Vibeke>>
    Ja jeg kan kun være enig. Selv den fineste silkesnor kan bruges som psik hvis man er led nok af natur smiley
    Min mening om kvæler er lidt blandet. Jeg synes ikk edet har hjulpet på vores hund, men synes metoden det bruges på i brugshunde regi er ganske human/dyrevenlig om i vil smiley
    et lille nyk og hunden lærer lyden at kende... Så vidt jeg har forstået det smiley
    Vi prøver noget nyt indimellem, for som du selv siger er det jo med hunde som med mennesker, alle er jo trods alt ikke ens smiley
    Tak for oplysningen omkring hvorfor mange bliver "tændt" af denne tråd, vidste ikke lige det var så varm en kartoffel!


  • #16   31. jan 2007 kenzo har også kvæler halsbånd på dette er ikke så meget for at styrer ham men af den helt praktiske årsag at han er en stor gris og altid møgbeskidt når vejret er som idag og dette kan bare puttes i opvaskeren og så er det rent igen


Kommentér på:
Kvæler/Halv-kvæler

Annonce