{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

min hund hader fremmede, mest mænd {{forumTopicSubject}}

hej alle, jeg ville lige høre jer derude om i kunne give lidt råd, da jeg har prøvet hunde terapeuat(eller hvordan det staves) og har gået til hunde træning, arbejder med min hund hver dag og det har jeg gjort i meget lang tid, hun er enorm ondskabsfuld over for fremmede og specielt mænd... har hende altid i snor... det kuld? hun kommer fra, er der tre hvalpe der er blevet aflivet, mor og far er også blevet aflivet, pga de var blevet for farlige, min er heldigvis meget rolig i forhold til dem jeg har set, da jeg har styret hende med hård hånd altid, men er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan gøre hende mere tryk ved omverden og så hun ikk fare i hovdet på alle, (skal lige siges hun har aldrig bidt). på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund hader fremmede, mest mænd
  • #1   1. feb 2007 Jeg er ked af at sige det, men noget tyder på at der er avlet på hunde der bestemt ikke skulle have været avlet på. Forældrehundene videregiver noget af deres sind til hvalpene, og hvis de så samtidig ikke er blevet præget ordentligt på mennesker da de var helt små, så er det altså en meget dårlig kombination. Det er flot af dig at gøre et stort stykke arbejde, men jeg mener også at man en gang imellem må erkende når slaget er tabt. Om det er sådan hos dig ved jeg ikke, jeg kender jo slet ikke hunden. Jeg synes du skal prøve at mærke godt efter om du kan være tryg ved at hunden på et tidspunkt kommer i forbindelse med nogen (dyrlægen f.eks.) hvor det kan gå galt.

  • #2   1. feb 2007 py-ha, det lyder ikke rart - har desværre ikke nogle gode råd, men tager hatten af for dit arbejde med og for din hund.
    ellers kan jeg kun tilslutte mig Vibekes bekymringer....det er kun digselv der i maven kan mærke om dette kommer til at gå.
    Med de aflivninger der har været i familie, tror jeg at din hund er så arveligt belastet at det kan være svært at rette op på - om det kan lade sig gøre ved jeg ikke.


  • #3   1. feb 2007 jeg mener ikk slaget er tabt, jeg vil ikk have det skal være tabt hvis du forstår, hun har intet imod kvinder, kun hvis de er meget store eller frembrusende, jeg har efterfølgende fået fortalt at de intet kontakt til mennesker har fået da de var helt små, men jeg kæmper en brag kamp når jeg har hende med ud til fremmede steder, ellers er hun jo den bedste hund altid glad, de gange jeg har været ved dyrelæge har hun klaret det rigtig godt

  • #4   1. feb 2007 hvordan godt med sin adfærd?

  • #5   1. feb 2007 karina K
    mange hunde og især typen af brugshunde kan ikke lide fremmede mennesker og det ser jeg ikke noget galt i så længe du ved det og du tag de forholdsregler der skal til for at det store uheld ikke sker.
    nu kender jeg ikke din hund og ved derfor ikke hvor slemt det er eller om det er at være vagtsom, agrasiv eller usikker for det er helt forskellige ting ...

    det ser jo ud til at du har prøvet at gøre det du har kunne gøre med henhold til træning og scosilasering osv så der er nok ikke meget mere du kan gøre på det punkt ud over at det er vigtigt at du stadig træner med din hund for jo mere kontrol og kontakt du har med din hund jo beder kan du styre den og søre for at uheldet ikke sker,
    og når man har så en hund er det også vigtigt at men infomer omverden altså den man begir sig i om hvordan ens hund er så de ikke forvæksler den med en lille sød putte/nusse hund ...


  • #6   1. feb 2007 jeg syns jeg er god til at informere omverden men nogen mennesker er simpelthen for dumme, selvom jeg siger til dem de ikk skal røre min hund og så siger hun selv fra hvis de ikk fatter hva jeg siger... men jeg syns det virker som om hun er bange agtig, og så blir hun agresiv? det er også ting hun er bange for såsom rullestole eller parasoler og sådan, jeg mener selv jeg har styr på hende og jeg har hende storset aldrig løs kun et sted og hun er meget lydig og sådan men jeg ville ønske der var noget man kunne gøre

  • #7   1. feb 2007 hun er meget rolig når jeg lufter hende, men jeg er begyndt at lufte hende steder hvor jeg ved der ikk kommer så mange mennesker, for at undgå problemer for hende men a og til tager jeg enden tur hvor der er mange mennesker... hun er blevet bedre jeg skal bare være over hende hele tiden og sørge for jeg har hendes opmærksom hed så glemmer hun alt omkring sig, hun er blevet bedre men jeg vil jo godt have hun kan slappe helt af også

  • #8   1. feb 2007 Karina, en hund i den alder bør ikke være så skeptisk på omverden. Jeg ville tage kontakt til en adfærdsbehandler (ikke en af de her selvlærte) og få ham/hende til at kikke på hunden. Det er alt for farligt at have en hund så reagere som du fortæller. Den har det jo ikke godt når den skal være på vagt hele tiden.

  • #9   1. feb 2007 jeg ville også forsøg med en adfærdsbehandler, vi går selv hos en da min Lilo har det svært med andre hunde, og det er virkelig begyndt at hjælpe

  • #10   1. feb 2007 jeg har prøvet en hunde teapaut-ting men de kunne ikk love mig det ville hjælpe da hun er meget angst, de sagde de ville komme til mig for at hjælpe men da problemet er som det er, så er det mange penge at betale for noget der ikk er sikkert at virke

  • #11   1. feb 2007 Mange penge? Tja måske, men hvis det virker kan du måske undgå at din hund en dag gør skade? Du kan jo aldrig få en garanti da hunden er levende.

  • #12   1. feb 2007 Din hund er kun godt 1 år gammel så vidt jeg kan se. Den kan du nemt have 10-12 år frem i tiden. Her synes jeg du skal spørge dig selv, først om det er rimeligt for hunden at leve et liv i angst, og om du har overskuddet til det. Vil du kunne lade andre passe den? De skader der er sket i starten af hundens liv, er næsten umulige at rette op på, specielt hvis det også er arveligt betinget. For mig at se er der så mange situationer hvor du ikke vil kunne forudsige at det sker. F.eks. en kondiløber der kommer hurtigt rundt om hjørnet, hvis du vil have børn eller har børn - legekammerater der laver pludselige bevægelser eller høje lyde. Tør du tage ansvaret. Det er svært at få aflivet en ung hund, men det er lidt en lettelse bagefter når man ved man har gjort det rigtige.

  • #13   1. feb 2007 Vibeke, helt enig.

  • #14   1. feb 2007 det er jo ikk fodi hun lever i angst hun har det fint blandt folk hun kender, det er mest når jeg kommer steder hen hvor der er mange mennesker, hvilke jeg undgår, jeg mener ikk hun skal aflives så slemt er det ikk, syns jeg, hun er en meget glad hund hun kan bare ikk lig mænd

  • #15   1. feb 2007 Så mandlige venner og familie kan du ikke have på besøg?
    Som Vibeke skriver, hvad med den dag du får børn eller en jogger kommer bag på jer?
    Når jeg går tur hvor der er mange mennesker skal jeg ikke bruge tid på at sørge for at mine hunde ikke har kontakt med andre end mig. Og skulle jeg det (af frygt for hvad de så ville gøre) ville jeg tage op til overvejelse hvad der var bedst for mine hunde.


  • #16   1. feb 2007 Nej, men det er jo så kun dig der kan afgøre det. Det er dig der kender hunden. men det er lang tid frem i tiden hvor du skal være på forkant med alle situationer.

  • #17   1. feb 2007 hun har intet imod min familie og venner dem hun altid har kendt, dem jeg snakker med og er sammen med, og hun er god til børn elsker børn, men hun kan bare ikk lide mænd, fremmede mænd... jeg er ikk typen der gir op, jeg har anskaffet mig en hund som bare kræver det ekstra, så jeg tager mine forholdsregler med hvor jeg lufter hende og sådan, men størstedele af alle svar siger jo næsten jeg skal få hende aflivet, jeg mener bare ikk man skal give så hurtigt op, hun er kun 1 år jo, tager jeg helt fejl

  • #18   1. feb 2007 Jeg har et lignende problem med min hund. Hun er bange for mennesker med mindre de har en hund. Vi har har haft en hundeterapeut til at se på hende. Vi træner i hundeskov, hvor hun kan være fri, gå sin vej fra folk hun ikke kan lide, og samtidig få en masse sjove og gode oplevelser med de andre hunde, selvom der er farlige mennesker i nærheden. Nu er hun slet ikke bange for folk her. Andre steder er der stadig lidt problemer, men vi har fået at vide at vi skal prøve at stoppe fremmede og lade dem kaste (endelig ikke give i hånden) godbidder til hende. Med tiden skulle fremmede så blive mindre farlige. Det går langsom fremad, men dog fremad. Jeg synes du skal prøve at kontakte en hundeterapeut, og lade ham/hende lave et personligt træningsprogram til jer. Held og lykke

  • #19   1. feb 2007 Et llille indspark til aflivning. Jeg mener det er den ALLERSIDSTE udvej. Altså noget man gør, efter alt andet er forsøgt. Mange "adfærdsvanskelige" hunde, kan blive gode hunde med den rettte vejledning. Det er min (og min hundeterapeuts) mening om den sag.

  • #20   1. feb 2007 tak heidi jeg mener også selv aflivning er den sidste udvej, jeg kan sætte mig helt ind i det du skriver, alle jeg kender som hun er bange for, for faktisk også en godbid af mig og det er helt klart også blevet bedre der er nogen hun godt kan sige hej til nu, jeg har også et sted hvor jeg kan slippe hende løs, det er et sted hvor alle kommer og lufter hund og der er stortset altid mange hunde og der er hun også den bedste hund, hun skal lige gø og mande sig op hvis der er nogen der vil hilse på hende men der er hun slet ikk så bange

  • #21   1. feb 2007 Karina, det lyder som om I er på rette vej, og at du ved hvad du skal gøre for at undgå "farlige" situationer. Jeg vil lige indskyde et sidste tip fra hundeterapeuten, som faktisk er den sværeste: nemlig at man som hundefører skal undgå at overføre frygt til hunden. Man bliver jo ofte nervøs for om hunden nu vil opføre sig på en uheldig måde overfor fremmede. Hunden opfatter vores anspændte adfærd (selvom vi ikke selv tror vi viser noget) og tror at vi er bange for de fremmede, og så bliver den bekræftet i at de er farlige. Prøv at have det i baghovedet og være meget afslappet, når I møder nogen. Det er svært, men nødvendigt.

  • #22   1. feb 2007 Jamen der er jo stor forskel på om hunden er aggressiv overfor mænd eller om den er utryg????
    Er den "bare" utryg kan der sagtens normalt arbejdes med det.
    Men i dit tilfælde hvor det måske er arveligt er det selvfølgelig vanskeligt at gøre noget ved.
    Synes det lyder underligt at en adfærdsterapeut ik kan hjælpe.


  • #23   1. feb 2007 Er det også fremmede på gaden?

  • #24   1. feb 2007 Når du ikke vil opgive, syns jeg du bør kontakte en ny adfærdsbehandler, en der har god erfaring med lige Jeres problemstilling.

    Det er svært, for ikke at sige umuligt at komme med råd når vi ikke kan se dig og din hund sammen, hvis du forstår.

    Jeg ville i din situation få nogle nye øjne til at se på problemstillingen.


  • #25   1. feb 2007 Det er måske så dit eget ordvalg der gør at jeg skriver som jeg gør. Du starter med at sige din hund er enormt ondskabsfuld over for fremmede især mænd (men altså også nogle damer) Ville du f.eks. tage din hund med på stranden en sommerdag hvor folk går rundt. leger spiller bold. Der er forskel på en angst hund, og så en hund der ikke er blevet præget og er arveligt belastet. Det er for mig dem der kan være tikkende bomber.

  • #26   1. feb 2007 jeg syns det virker som om hun er utryg ved dem, og det sker også på gaden hun lige skal knurre hvis de kommer for tæt på, men hun gør ikk noget hun bakker ud og går i en stor bue, med mindre hun er løs ( som hun aldrig er mere på åbne græsarealer, kun indhegnet steder hvor det er tilladt, det er ikk så slemt mere da jeg har arbejdet meget med hende, men det skal bleve bedre

  • #27   1. feb 2007 jeg tager hende ikk med på stranden, jo men så er hun i snor, hun er bange for mænd og nogen kvinder... hun starter med at være bange og bakke ud men hvis hun er løs prøver hun at skræmme dem væk, min bror siger det virker som om hun ikk vil have de skal komme for tæt på mig men jeg ved ikk hvor enig jeg er i det, det er lidt svært for mig at forklare, man skal jo nok opleve det, måske jeg skulle prøve med en adfærdsbehandler igen, som ved hvad de laver

  • #28   1. feb 2007 Hmm, nu må du bestemme dig.
    Først skriver du at hunden ar ondskabsfuld og altid i snor. Nu skriver du at den er utryg og indimellem løs?



  • #29   1. feb 2007 Sådan som du fremstiller det her, så får jeg virkelig ondt af din hund!! Hun må da være vildt stresset hver gang I går udenfor, hver gang det ringer på døren osv osv.

    Igen, jeg ville få kompetente øjne til at se på hende, og så tage det derfra, og egentlig ville jeg have gjort det igår, for hvornår føler hun sig trængt op i en krog og virkelig siger fra..?

    Hundens livskvalitet skal også spille ind, hvis nu det viser sig at adfærden ikke kan ændres, hvad så?? Skal man fortsætte indtil det en dag går galt? Skal man holde hende indendørs i tidsrum hvor der er mennesker på gader og stræder, eller lade hende få fred?

    Genetikken spiller også en rolle i det her spil, og når begge forældre og flere søskende allerede er aflivet, lader det ikke det vilde håb tilbage... desværre.


  • #30   1. feb 2007 hvad er det for noget at skrive at nu må jeg bestemme mig er du helt væk, jeg fortæller om hvad der er sket de gange hun har været løs, og jeg ikk har hende løs mere, kun et sted, kan du ikk følge med...
    jeg skriver hun er utryk ved mænd og derefter ond/skræmmende hvis de prøver at hilse på hende, jeg skriver ikk her for at få sadanne svar men for at få nogle mulige råd, da jeg har prøvet meget...


  • #31   1. feb 2007 ja du har ret miss, men nu er der ikk så mange mennesker de ture jeg går så hun har det fint der, det er mere hvis jeg går den anden vej hvis du forstår der hvor der er mange, somsagt så er det blevet bedre men jeg kunne godt tænke mig at kunne tage toget eksebelvis uden at hun har halen mellem benene og være bange...
    og ja grunden til jeg skriver her er fordi da jeg hørte om hendes søskende, mor og far, blev jeg da også meget nærvøs for hvad fremtiden skal bringe


  • #32   1. feb 2007 Men uanset hvad skal der arbejdes ufattelig meget med en utryg hund. Har selv en...
    Prøv evt at få fremmede til at hjælpe med træningen......få den til at gi godbidder. Sidde på hug og ingen øjenkontakt, og se om hun tør tage godbidden.
    En god målestok for hvor slemt det er.


  • #33   1. feb 2007 Og så når hunden oven i købet er dårlig præget, og måske har det i generne så er det sørme en del sværere. Men jeg synes heller ik du skal gi op, men få noget hjælp

  • #34   1. feb 2007 det med godbidderne gør jeg også men mange tak det vil jeg prøve, og ja det er det der bekymre mig hvis det ligger i generne, om der så er noget at gøre, jeg siger mange tak

  • #35   1. feb 2007 Karina- håber på det bedste for jer:-)
    Tør hun tage godbidderne?

    Husk at du må ALDRIG presse en usikker hund til at snakke med fremmede.
    Og snuser hun til den fremmede med godbidden må du ik trække hende væk, hun skal selv gå væk.


  • #36   1. feb 2007 Na N: Hvorfor i alverden begynde at bliver perfid, og antyde ting der ikke er belæg for? Hvis du blot opsøger konflikter og ikke vil hjælpe, så find dog et andet sted.

  • #37   1. feb 2007 jeg syns det virker som om hun er utryg ved dem, og det sker også på gaden hun lige skal knurre hvis de kommer for tæt på, men hun gør ikk noget hun bakker ud og går i en stor bue, med mindre hun er løs ( som hun aldrig er mere på åbne græsarealer, kun indhegnet steder hvor det er tilladt, det er ikk så slemt mere da jeg har arbejdet meget med hende, men det skal bleve bedre


    Måske du bare formulere dig forkert? For her kan jeg da se at du har hende løs.

    Og find lige en anden tone, jeg taler/skriver pænt til dig og betvivler vist ikke din fatteevne.


  • #38   1. feb 2007 Skrevet: 01-02-2007 13:02:36

    Na N: Hvorfor i alverden begynde at bliver perfid, og antyde ting der ikke er belæg for? Hvis du blot opsøger konflikter og ikke vil hjælpe, så find dog et andet sted.

    Forklar dig venligst nærmere for jeg er ikke helt med på hvad du mener?


  • #39   1. feb 2007 Skrevet: 01-02-2007 12:19:07

    Hmm, nu må du bestemme dig.
    Først skriver du at hunden ar ondskabsfuld og altid i snor. Nu skriver du at den er utryg og indimellem løs?


  • #40   1. feb 2007 Når man begynder at forklare om ens problemer med ens hund er det vigtigt at man er ærlig og holder sig til fakta. når man så siger to forskellige ting, ja så mener jeg at man må bestemme sig.
    Enten er hunden onsksabsfuld eller også er den ikke.
    Enten er hiunden altid i snor eller også er den ikke.

    Kan ikke se der er noget galt i at man siger når der kommer to forskellige forklaringer.


  • #41   1. feb 2007 jeg siger mange tak ckj & happy j, jeg vil skrive dine råd bag ørene

  • #42   1. feb 2007 har du stadigvæk ikk forstået at der er et sted hvor jeg kan have hende løs, nu skal jeg forklare det igen der er et sted som bliver kaldt hundebjerget hvor der er masser af andre hunde, der har jeg hende løs, men jeg syns måske du skulle tage at læse det ordenligt det jeg skriver ikk kig på ordene hvis det genere dig men på problemet i helhed ellers så bland dig hos nogle andre, er her ikk for at få lort men hjælp

  • #43   1. feb 2007 Tag dig dog sammen pigebarn. Kan du ike tage at man ikke er enig med dig og mener du ikke har tjek på tingene?
    Min sidste bemærkning:
    Måske du bare ikke skulle have den type hund.


  • #44   1. feb 2007 jeg er sku ligeglad med om du ikk er enig, nu har jeg ikk bedt nogen her om at være enig med mig men bedt om lidt råd og vejledning, måske er det bare dig der ikk fatter hva jeg skriver, der er da en del andre der ved hva jeg mener...
    Min sidste bemærkning:
    måske du bare skulle lukke røven...


  • #45   1. feb 2007 Hvad sker der for jer? Kan ik se der er problemer ik at forstå det der er skrevet

  • #46   1. feb 2007 Hej karina:)...

    Jeg ved lige præsis hvordan du har det...Er selv tidligere ejer af den dejlige race du har dig :)... Og min var lige sådan..Bortset fra at den aldrig knurrede af folk hvis de ville hilse men han var ikke glad for det...:(. Min var også bange for mange mærkelige ting:)... Har din hund været sådan lige siden den var lille??


  • #47   2. feb 2007 michael og stine h
    nej til at starte med var hun glad for alle lige meget hvor jeg kom hen men det ændrede sig med tiden og blev værre og værre, men det er så blevet lidt bedre nu...


  • #48   2. feb 2007 Undskyld!!!
    jeg må lige have lov at undskylde det mindre skænderi der har været her, det skulle vi have gjort privat...


Kommentér på:
min hund hader fremmede, mest mænd

Annonce