376 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Sterilisation?! Sterilisation?!

Jeg ved at en sterilisation er mere omfattende end en kastration...

- Men hvor længe er en tæve om at komme sig ovenpå en sterilisation?

- Og kan en tæve osse risikere at ændre adfærd, som hanhunde kan efter kastration? Altså fx blive mere "lade", mere madglade og lettere blive tykke?

- Hvor gammel skal en tæve være før hun kan steriliseres? Skal hun evt ha været i løb først?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation?!
  • #1   1. feb 2007 De stereliserede tæver (og kastererede hanhunde) jeg har haft inde på livet er blevet gladere, mere hvalpede i deres opførsel, og med hensyn til vægten så er det bare et spørgsmål om at ikke overfodre/fodre forkert, ligesom med "alm" hunde, det kan være fodermængden skal nedjusteres lidt, eller ændres til et diætfoder, men generelt vil jeg sige at fordelene opvejer de evt ulemper der kan være.

• #2   1. feb 2007 Mht alder så mener jeg man bør vente til hunden har fået lov til at modnes lidt først, tidligst mellem 1. og 2. løbetid, gerne senere.

• #3   1. feb 2007 Luna blev steriliseret en torsdag formiddag.. Og allerede dagen efter var hun fit for fight.. De skal dog holdes i rimelig ro i 10 dage (indtil stingene er taget)

Fredag aften var hun klar til leg.. dog var hun på smertestillende

• #4   1. feb 2007 Nala skal under kniven på mandag, så jeg følger med på sidelinien :o)

• #5   1. feb 2007 Two-Face skal først under kniven om et halvt år, da dyrlægen snakkede noget om at hormonbalancen skal være 100% i orden for at hun ikke skulle holdes i en dårlig hormonbalance resten af livet...
    Det skal så også lige siges at hun lige har skiftet hjem, så hun har været meget stresset...

Nogen der ved om deres adfærd over for andre hunde ændrer sig?

• #6   1. feb 2007 Ok, tak for info.

Dvs de ikke er specielt længere om at komme sig end hanhunde ved kastration...

Og ellers skal man tage de samme hensyn med mad osv som ved kastrerede hanhunde, så det ikke sætter sig for meget på sidebenene smiley

Troede nemlig at det var noget mere omfattende end det lyder til på jeres svar smiley

• #7   1. feb 2007 Tikka er jo blevet det, og jeg syntes hun kom sig rimlig hurtigt, dagen efter var hun helt sig selv, hun kunne så bare ikke i den dumme lampeskærm, de får på.

Altså vi syntes ikke at Tikka har forandret sig

Ja de siger man skal passe på med deres vægt, men jeg ved ikke om vi bare har været heldig, for det kan heller ikke mærkes på Tikka pigen

Håber alt godt for jer og jeres hunde

Kommentér på:
Sterilisation?!

Annonce