{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Sophie P
Sophie P
Tilmeldt:
28. mar 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Hundehvalp piver meget {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg har en veninde, som har reserveret en lille hundehvalp, som er salgsklar om et par uger..

Men hun har fået lidt kolde fødder, da den hvalp der er valgt til hende umiddelbart piver en del.. Også når den leger med sine søskende..

Ville I bakke ud af handlen, eller er det "normalt" for en lille hvalp på 6 uger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp piver meget
  • #1   16. apr 2018 Din veninde skal helt sikkert lytte til sin mavefornemmelse, og sige at hun ikke ønsker den hvalp og fortælle hvorfor, hun skal ik lade sig overtale til at købe den alligevel fordi opdrætter evt. bagatellisere det.

    Personligt ville jeg aldrig købe sådan en hvalp og nej det er ikke normalt at en hvalp piver meget, heller ikke under leg med sine søskende, kun hvis en anden hvalp kommer til at bide lidt for hårdt.



  • Sophie P
    Sophie P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   16. apr 2018 Tak for svar.. Hun betalte depositum for hvalpen før den begyndte på at pive meget, så ved i om det er normalt at kunne kræve det tilbage, hvis det viser sig, at der er noget "galt" med den hund man har reserveret?

    Og ved i hvilke problemer det evt kam give, hvis hun vælger at gå videre med det?


  • #3   16. apr 2018 Det kommer helt an på hvad der er blevet aftalt ift. depositummet.
    Men en ansvarlig opdrætter vil betale tilbage, da vedkommende jo forhåbenligt heller ikke ønsker, at sælge en hvalp til en som ik ønsker hvalpen.

    Er det med DKK stambog?


  • Sophie P
    Sophie P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   16. apr 2018 Det ved jeg ikke, det må jeg lige høre hende om.. men det er med stamtavle..

  • #6   16. apr 2018 Mig bekendt må opdrætter ikke beholde depositumet...

  • Sophie P
    Sophie P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   16. apr 2018 Mange tak for jeres svar!
    Hvalpene er allesammen sundhedstestet ved dyrlægen, så jeg forestiller mig ikke at der er noget fysisk galt med den, men jeg ved det selvfølgelig ikke..
    Racen er pomeranian, og den kender jeg ikke rigtig noget til..


  • #8   16. apr 2018 Hvis de har kaldt det et depositum, skal hun have sine penge tilbage. Har de kaldt det et reservationsgebyr, skal hun ikke smiley

  • #9   16. apr 2018 Hun kan bede opdrætter få dem hvalpetestet, så man kan se om hvalpen har normale reaktioner, før hun tager en beslutning.
    Normalt fordeler man ikke hvalpene før man kan se temperamenterne, så det er ærgerligt at hun har betalt penge allerede.


Kommentér på:
Hundehvalp piver meget

Annonce