{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Hun Trækker Meget! (Valg af halsbånd) {{forumTopicSubject}}

Jeg vidst ikke helt om denne skulle være under træning, eller om den skal være herinde..

Vi er så småt begyndt at lære til hvalpetræning, det der med at gå pænt, meeen.. Når vi går tur med hende, trækker hun enormt meget!
Og det er jo rigtig belastende..

Vi ved ikke om vi skal gå tilbage til selen, hun forstår ikke helt at når hun får svært ved at få vejret skal man stoppe ned at trække..!
Så får ikke at gøre skade på hunden, ved jeg ikke om vi skal tilbage til selen ?

Min far mener at vi skal bruge et pighalsbånd - Meeeen NEJ! vil aldrig i livet sætte et halsbånd med pigge i rundt om min hunds hals!

Ved ikke om en Halv kvælerkæde ville kunne hjælpe eller ?

Jeg er meget i tvivl og ønsker at gøre det rette for min hund, så hun ikke kommer til skade..

Gode råd tages i mod med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun Trækker Meget! (Valg af halsbånd)
  • #1   5. feb 2007 har du prøvet at få hende til at sætte sig når hun trækker? altså bede hende om at sitte og når hun sidder og du har hendes opmærksomhed så kan i gå igen?

• #2   5. feb 2007 træning træning og atter træning.

det er det aller bedste man kan

• #3   5. feb 2007 Mor til fire - Ja , men for at være ærlig, Så kommer vi INGEN vejne hvis hun skal sætte sig hele tiden..
    Og så vil gåturen altså tage 8 timer !

smiley

• #4   5. feb 2007 okay... så ved jeg ikke hvad du ellers kan udover at sætte sele på igen..
    Har et andet trick men det er svært at forklare...

*ss*

• #5   5. feb 2007 når hunden trækker så stop op og vent til hunden kikker og kommer mod dig så begynde at gå fremover..
    mine trækker nogenganger men det er fordi de må godt hos min kæreste og så glemmer de det... men jeg stopper og når de kommer mod mig ,går jeg bakover og så framover igen... hele tiden... så slutter de...

• #6   5. feb 2007 det er hvor man sætter snoren ned over det ene bagben, som en hank t taske, og når hun trækker løfter man det ene ben så hun er nødt til at stoppe. det gør ikke ondt på hunden medmindre man self hiver hårdt.

• #7   5. feb 2007 I den alder går gåturen vel heller ikke ud på at tilbagelægge en vis afstand ?????

Tag det som en træning at lære at gå pænt i stedet for som en luftetur

• #8   5. feb 2007 træning vil jeg også sige.. Men man kan få en ting til at sætte rundt om munden på hunden så den trækker med snuden hvis det er.. Og det gør den ikke når den har den på.. Kan ikke lige huske hvad den hedder..
    Det ser lidt voldsomt ud.. MEn det virker...

• #9   5. feb 2007 Mette... Og der er meget stor risiko for at lave skader på hundens nakkehvirvler........

• #10   5. feb 2007 jeg gjorde det til vi kom til en plads jeg måtte slippe hundede fri , og når de ikke trakk eller kom til mig slippet jeg dem fri og leget med de, og når vi gikk hjem så gjorde jeg det samme hvis nødvendig (det var skjeldent for da var de så trætte at de gikk pent...)

• #11   5. feb 2007 Tak for rådene..

Jeg dropper tanken om et andet halsbånd så..
    Og så må jeg jo tage mig MEGET god tid når jeg går med hende.. Bare svært nogle gange..
    Men kan godt høre det er det eneste rigtige..

Den dims til snuden lyder rigtig smart, men vil jo ikke risikere at skade min hund..

• #12   5. feb 2007 Runa - Nej det har jeg faktisk ikke..
    Kunne være en god idé..
    Hehe.. skal ud og gå med hende lige om lidt, og så tager jeg lige nogle godbider med..

Så kan jeg jo skrive hvordan turen gik .. smiley

• #13   5. feb 2007 Ros og motivation.... Og tålmodighed !!!!!!! Det er hårdt arbejde at være hundefører

• #14   5. feb 2007 kan kun sige at det hjælper os at bruge sele

• #15   5. feb 2007 alex- ja det kan da godt ske at der kan komme skader på dens nakkehvirvler.. Men hunden burde ikke trække når den har den på snuden fordi det er ubehageligt at blive trykket sådan på næsen..
    Så det er vel kun hunde der stadig trækker med den på det kan skade???

• #16   5. feb 2007 Den til snuden hedder en Halti eller en Easy Walker eller en Gentle leader.... Flere navne.. Samme ting..

Brug dog en kvælerkæde

• #17   5. feb 2007 mikkeloglouis det er ikke alle hunde det hjælper at bruge sele til.. For så har de jo mange flere kræfter at trække med for så har de hele kroppen..
    Men det er jo meget forskelligt fra hund til hund...

Men prøv jer frem...

• #18   5. feb 2007 hvis jeg skal bruge kvælerkæde bliver det sådan en der hedder Halv kvælerkæde..

• #19   5. feb 2007 En halvkvæler hjælper ikke en dyt.

• #20   5. feb 2007 vi bruger Halv kvælerkæde på Zera hun har også sele på, så går hun pænt....men fjerner vi en af delene trækker hun som besat....

• #21   5. feb 2007 Prøv dette tricks: Når hunden trækker står du stille vender dig om og går den anden vej, roser hunden mens linen er slap. Går hunden frem og trækker igen, så gentager du seancen. Meget ros, med lys stemme og evt. godbidder. OK, det kan tage lidt lang tid at gå til købmenden og det ser måske også lidt "sært" ud, men det får da være hvad det er. Målet helliger midlet, som skrevet står. Og det virker !!

• #22   5. feb 2007 Aase - enig.. det virker.. det tager tid men det virker.. det skal du prøve og gøre.. ;o)) fik rådet af en prof handler.. og han viste det også på en hund som trak meget.. :o/

• #23   5. feb 2007 Vi havde gode erfaringer med en snudesele til vores kæmpe schæfertæve, da hun trak for meget. Hun var utroligt stærk, så det gik jo slet ikke. En snudesele var i vores tilfælde det, der skulle til, da hun var stor hvalp/unghund, og efter et stykke tid havde hun lært ikke at trække sådan, og vi kunne gå over til et almindeligt halsbånd.
    Snudeseler ser måske lidt voldsomme ud, men det er de overhovedet ikke! De har måske nok også et dårligt ry for at give hundene dårlig nakke, men det er ude i ekstremerne! Hundens mund har desuden fuld bevægelsesfrihed, og er ikke en mundkurv, selvom mange tror det. Folk bliver lidt forskrækkede, når man kommer gående med en kæmpe schæfer med snudesele, for så må den jo være meget farlig! De troede nemlig, at der var tale om en mundkurv. Men den dejlige tøs var blid som et lam! :o)

Her kan man se snudeseler:

http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=356_994_1006

• #24   23. aug 2013 Vi havde en siberian husky og han trak som en besat og vi fik 2 råd.
    det ene var når han trak så stoppe vente på han kom tilbage sad plads og kiggede på os, det andet var som der bliver sagt længere oppe hvis der blev trukket så stoppe og op gå den modsatte vej og gentag hvis der blev trukket igen... og det virkede men det tog sin tid og lære ham det.

• #25   23. aug 2013 Det handler ikke om udstyr men om træning smiley Og hvad der virker på den ene hund virker ikke nødvendigvis på den anden. Her i tråden er givet massere af gode råd; afprøv dem og se hvad der virker og så forsæt stædigt med det. Det er fuldstændigt underordnet om du bruger sele, fast halsbånd, halvkvæler, kvæler, 'snudeseler' eller what-ever. Det er IKKE udstyret der lære hunden at gå pænt det er træning, træning og så lidt mere træning. På min dober er det der har virket at jeg vender om (uden at sige noget til hende- bare vender om så hun er nødt til at følge efter) og går den anden vej, når hun trækker. Hun synes åbenbart det er meget forfærdeligt at gå tilbage til der hvor hun lige har været. Og så massere af ros for at gå pænt UDEN at trække. Der findes faktisk en lille bog på norsk (men letforstålig), der beskriver en udmærket metode til at lære hunden ikke at trække (Turid Rugass: 'Hunden drar i bandet').
    @Mette R: Nogen hunde er komplet ligeglade med at det efter sigende skulle være ubehageligt at trække med en 'snudesele' på og trækker gladeligt videre smiley

Kommentér på:
Hun Trækker Meget! (Valg af halsbånd)

Annonce