{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

import af hund fra polen {{forumTopicSubject}}

har en arb.s kollega fra polen som vil hjælpe mig med en hund og finde en som jeg kan bruge og det skal jo gøres lige fra bogen men alder, papir og stamtavle og hvad der ellers tilhører. men er der noget jeg skal passe på og hvordan er regler i tyskland og danmark angående indtagelse af hund.(han kører igenem tyskland til dk)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import af hund fra polen
  • #1   6. feb 2007 Ikke for at være næsvis men hvad er der galt med en dansk avlet hund ? Ved jo ikke lige hvad race du søger
    smiley


  • #2   6. feb 2007 Julie det var ikke det der blev spurgt om.
    Det kan sagtens lade sig gøre at købe ligeså gode hunde i PL som i DK og måske enda bedre. Man skal bare huske på at man får hvad man betaler for.
    Kim du kan ligeså godt kontakte fødevarestyrelsen de kan hjælpe dig godt på vej med det administrative.


  • #3   6. feb 2007 det er en Engelsk bulldog og kvaliteten er jo lige så stor som her hjemme. men jeg har fundet en som avler på 10 år og det er med fine papir faren er tysk og moren er polsk. og han er en af de dyreste i polen som har Engelsk bulldog og har ikke andre hunde. og får 1 till 2 kuld om året. og prisen omregnet er 1500 kr + dyrlæge og turen hjem.

  • #4   6. feb 2007 Det bliver da spænende smiley Jeg har også tænkt over at få min næste hund fra udlandet smiley

  • #5   6. feb 2007 1500 kr + dyrelæge. næ tak du så skulle jeg sgu ikke ha nogen Bulldog derfra. Er du sikker på det ikke er 1500Euro.

  • #6   6. feb 2007 Det lyder spændende. Bare det er en du stoler på du handler med......
    held og lykke med det


  • #8   6. feb 2007 ja sikker nu skal du jo huske på at jeg køber direkt af sælger. ingen som skal betales for at finde en hund eller
    eller nogen mellem led. 1500 kr svarer til ca 3500 4000 kr hvilket er meget for en hund i polen. priserne i dk er skrue meget op. i forhold til landene rundt omkring os


  • #9   6. feb 2007 En engelsk bulldog med fci stamtavle ???

  • #10   6. feb 2007 Nej Kim 1500 kr er ikke ret meget for en god Buldog i PL
    8000 kr og opefter skal man regne med hvis man vil handle med en seriøs kennel i PL kender lidt til det. Herhjemme starter prisen ved ca 14000 kr så det er stadig halv pris. Men hvis du kan få dig en god Bulldog for 1500 kr så er du heldig, men det skal man jo også ha lov at være engang imellem.


  • #11   6. feb 2007 ved ikke rigtig hvad det er for en stamtavle i nu.


  • #12   6. feb 2007 Okay , lyder mistænksomt billigt. Men måske er du bare som Per siger , heldig.
    Bare se dig godt for når du handler hund , så du kommer hjem med en sund og rask hund som bliver som du forventer smiley
    Pøj pøj med det.


  • #13   6. feb 2007 ok det lyder som om jeg skal læse noget mere på hvad der er af priser og kvaliteter. for hvis en god bulldog koster 8000-10000 i polen kan jeg lige så godt købe en her hjemme. da jeg mener man nemt kan finde en her hjemme til kælehund til 8000 - 10000

  • #14   6. feb 2007
    "MGP DKK snob "
    ja tak det tror jeg også jeg gør.
    man bliver bare fristet når man bliver tilbudt til de priser.
    mange tak for snakken alle sammen.


  • #15   6. feb 2007 Håber du finder dig en god hund, og kan sagtens forstå at du bliver fristet. Men det kan godt betale sig at stikke en finger i jorden og tænke sig godt om.

  • #17   6. feb 2007 Nu skal man nok lige passe på man ikke skære alle over med en kam, man kan sagtens købe en god Bulldog i PL, men man kan også købe det modsatte men det kan man satme også i lille danmark. Og meget større kvalitet det er nok lige at tage munden for fuld med mindre man altså ikke lige frem selv er opdrætter.

  • #18   6. feb 2007 prisen betyder ikke noget.
    men det ville da være dumt hvis man kan få samme kvalitet til det halve. men tror nu vi finder en her i danmark det er også nemmer hvis der skulle opstå noget med hunden på et sener tidspunkt.


  • #19   6. feb 2007 Et godt tip hvis man er til Engelske Bulldog er at købe den bog som Dansk Kennel Klub har udgivet om Franske og Engelske Bulldog, den burde stå på alle Bulldog ejeres hylde. Tror vi ga et par hundrede kroner for den de er godt givet ud. Og nej jeg får ikke provision.

  • #20   6. feb 2007 vil lige kaste en side bemærkning.... næste gang jeg skal ha hund, vil jeg også tage ud over landegrænsen....men det fordi jeg ved at man avler efter forskellige typer udseende i de forskellige lande.....(forskellige smag i forskellige lande).... i feks. Tjekiet og Polen kan man godt lide at Grand Danois er brede, og ikke så høje.....
    derudover er det altså ikke alle kenneler der er noget møj i de lande, der findes skam seriøse opdrættere der også.... og så kan det vel ikke skade at få frisk blod til lille DK......

    Lykke


  • #21   6. feb 2007 Man kan da helt sikkert sagtens købe kvalitets hunde i Polen, men jeg synes også at prisen lyder af for lidt, om jeg så må sige.

    Hvis den har stamtavle, skal du nok ikke regne med, at det er FCI stamtavle. Men det kommer jo også an på, hvad hunden skal bruges til. Hvis den bare skal være sofa hund, kan det jo være ligemeget, hvis hunden bare er sund og rask. Men du skal nok være meget opmærksom i dette tllfælde.

    H.S bulldog Gruppen. der er jo ikke andet for at spørge angående stamtavlen, om den er det du ønsker. Selvom du måske ikke har den store forstand på linier osv, har man jo altid minimumskrav. Feks. at det skal være FCI stamtavle. tag evt en opdrætter eller anden person, der har forstand på, hvordan de skal se ud, hvis du søger en udstillingshund, og selv er lidt i tvivl om, hvad du skal se efter.Dernæst er det jo bare at finde ud af, hvilke regler der gælder for import af hunden. Hvis det er en hvalp, skal du ansøge om ved fødevarestyrelsen, om at tage en uvaccineret hund ind i landet.

    men ellers held og lykke med projektet......


Kommentér på:
import af hund fra polen

Annonce