Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac?? Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac??
Hej med Jer. ??
Jeg vil trygle om hjælp til at indsamle viden og andre hundemennskers erfaringer med disse typer hundefoder.
Vi har en labradortæve på nu 1 år. Hun har siden hun var lille døjet med blød kokassemave, og vi leder derfor efter foder som kan afhjælpe dette problem.
... men det er svært finde frem til en god foder. Vi har prøvet arion puppy, Virbac puppy, Royal Canin labrador puppy og gastro intenstinal puppy, og normal.. gastro til puppy hjalp en smule. Lige nu får RC-labrador puppy, som vi blander med fibertilskud, dette har en lille effekt. Men slet ikke nok.
Håber I er nogle som kan give mig jeres erfaringer med de fodermærker jeg har nævnt i overskriften.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.613
Hvor lang tid giver du det imellem hvert skift?
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Har du prøvet et korn eller Ris baseret foder? Ris, korn og kartofler har en mere simpel struktur, der gør det nemmere for hundens mave at nedbryde.
Rigtig mange får set sig blind på at det skal være et bestemt dyrt kornfrit mærke. Men hundens mave trivsel bør komme i første række.
Jeg ville foreslå Arion Ris/Laks. Sally døjede lidt med dårlig mave da hun var omkring 2 år. Det var et af de første der fungerede rigtig godt. I dag fungere hund på alt
dec 2017
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
Men puppyfoderet duede ikke til vores nye labhvalp. Vi skal snart skifte til voksen foder og leder derfor efter god foder at skifte over til. Vi har altid i 10 dage blandet gammel og nyt foder ved foderskift. Selv om dette åbenbart ifølge nogle dyrlæger ikke er nødvendigt. Har også kigget på Eukunuba, da denne har mange gode egenskaber og ikke er en overdrevet dyr foder. Det er ikke prisen som det kommer an på for os, det er hvad for en foder som vores lille guldklump fungere bedst på. Hun skal have en sund pels, sund afføring, fine bisser og være general tilpas.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.557
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
dec 2017
Vi gik fra pedigree, som opdrætter gav hvalpene, og over på arion, da vi havde god erfaringer med denne foder. Vores gamle lab, havde en flot blank pels og god appetit og en fin afføring, med arion adult laks og ris. Så vi tænkte det må blive det samme med vores nye vaps. Men nej.. nu skal vi skifte til voksen foder og vil bare lige høre til andres erfaringer. Kunne jo være vi kunne slippe for at prøve flere foder inden vi finder den rette..
dec 2017
Vi har fået tjekket for om hun ikke kan omdanne fedt og proteiner. Det kan hun. Næste skridt er en afføringsprøve til udredelse af om der skulle være parasitter i tarmene osv. Hun har ikke tynd mave, men mere blød mave.. den kan saften samles op uden den efterlader noget.. problemet er bare det en blød klump, og ikke en sund “pølse” der kommer ud..
dec 2017
Enig! Det er det vi har prøvet at få dyrlægerne til at forstå. Men det er først nu, efter gentagne foderskift, vi selv er nået frem til, at det er det vi vil have gjort. Vi har søgt på internettet for at blive klogere, så vi kunne gå til dyrlægen med noget konkret.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.557
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Min Mille har haft giardia som hvalp med samme symptomer som din (selvom hun nu er parasit fri) - hendes mave har desværre taget skade af giardiaen og er derfor stadig blød - vi har lige skiftet til specific digestive support CID som ser ud til at ha en god effekt (er dog lige startet) derudover kan jeg varmt anbefale kingsmoor original med enten kylling og ris eller lam og ris (det SKAL dog være de varianter der hedder original da kun de er med ris og kun de har god effekt, ikke de kornfrie).. Det er de to bedste jeg har prøvet og vi har virkelig også prøvet MEGET!! Men ellers så kig efter foder med ris i, det er som regel godt for sarte maver
Men få hunden udredt og få lavet en afføringsprøve for diverse parasitter (ihvertfald Giardia), hvis du finder årsagen kan problemet behandles i stedet for at symptom behandle!
Milles mave var VIRKELIG dårlig især på orijen og acana samt wolfsblut.. generelt fungerede kornfrit/ris frit foder ret skidt..
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Efter så lang tid med blød mave kan det måske betale sig at tjekke om den optager vitaminer og mineraler som den skal - især b vitamin kan de komme til at mangle når de længe går med dårlig mave/blød afføring.. dette gøres med blodprøver..
Yderligere kan deres immunforsvar være påvirket da meget af immunforsvaret sidder i tarmen - derfor kan man overveje at tjekke immunforsvaret i en blodprøve for at se om man skal hjælpe det lidt på vej
En god idé vil være at gi Mælkesyrebakterier for at holde tarmen så synd som muligt! (man ser dog ikke den store forskel men det gør en forskel alligevel indvendigt)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac??