3.957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac?? Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac??

Hej med Jer. ??

Jeg vil trygle om hjælp til at indsamle viden og andre hundemennskers erfaringer med disse typer hundefoder.

Vi har en labradortæve på nu 1 år. Hun har siden hun var lille døjet med blød kokassemave, og vi leder derfor efter foder som kan afhjælpe dette problem.
... men det er svært finde frem til en god foder. Vi har prøvet arion puppy, Virbac puppy, Royal Canin labrador puppy og gastro intenstinal puppy, og normal.. gastro til puppy hjalp en smule. Lige nu får RC-labrador puppy, som vi blander med fibertilskud, dette har en lille effekt. Men slet ikke nok.

Håber I er nogle som kan give mig jeres erfaringer med de fodermærker jeg har nævnt i overskriften.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac??
  • #1   4. maj 2018 Min sarte vuf klarer sig rigtig fint på Acana. Han har også klaret sig super på taste of the wild, omend det ikke er en af dine muligheder.

Hvor lang tid giver du det imellem hvert skift?

• #2   4. maj 2018 Er det ikke ved at være tid til et alm foder og ikke hvalpefoder?
    Har du prøvet et korn eller Ris baseret foder? Ris, korn og kartofler har en mere simpel struktur, der gør det nemmere for hundens mave at nedbryde.

Rigtig mange får set sig blind på at det skal være et bestemt dyrt kornfrit mærke. Men hundens mave trivsel bør komme i første række.

Jeg ville foreslå Arion Ris/Laks. Sally døjede lidt med dårlig mave da hun var omkring 2 år. Det var et af de første der fungerede rigtig godt. I dag fungere hund på alt smiley

• #3   4. maj 2018 Vi har prøvet arion puppy med laks og ris, da vores forrige lab var allergiker og fik den foder i adult versionen naturligvis.
    Men puppyfoderet duede ikke til vores nye labhvalp. Vi skal snart skifte til voksen foder og leder derfor efter god foder at skifte over til. Vi har altid i 10 dage blandet gammel og nyt foder ved foderskift. Selv om dette åbenbart ifølge nogle dyrlæger ikke er nødvendigt. Har også kigget på Eukunuba, da denne har mange gode egenskaber og ikke er en overdrevet dyr foder. Det er ikke prisen som det kommer an på for os, det er hvad for en foder som vores lille guldklump fungere bedst på. Hun skal have en sund pels, sund afføring, fine bisser og være general tilpas.

• #4   4. maj 2018 Det er jo ikke sikkert den nye lab er allergisk overfor de samme ting som den gamle.. Allergi er ikke bare allergi smiley

• #5   4. maj 2018 Min hund havde næsten altid sart mave som unghund indtil hun kom over på Orijen.

• #9   4. maj 2018 Frk. Jensen

Vi gik fra pedigree, som opdrætter gav hvalpene, og over på arion, da vi havde god erfaringer med denne foder. Vores gamle lab, havde en flot blank pels og god appetit og en fin afføring, med arion adult laks og ris. Så vi tænkte det må blive det samme med vores nye vaps. Men nej.. nu skal vi skifte til voksen foder og vil bare lige høre til andres erfaringer. Kunne jo være vi kunne slippe for at prøve flere foder inden vi finder den rette..

• #10   4. maj 2018 VaxHound

Vi har fået tjekket for om hun ikke kan omdanne fedt og proteiner. Det kan hun. Næste skridt er en afføringsprøve til udredelse af om der skulle være parasitter i tarmene osv. Hun har ikke tynd mave, men mere blød mave.. den kan saften samles op uden den efterlader noget.. problemet er bare det en blød klump, og ikke en sund “pølse” der kommer ud..

• #12   4. maj 2018 VaxHound

Enig! Det er det vi har prøvet at få dyrlægerne til at forstå. Men det er først nu, efter gentagne foderskift, vi selv er nået frem til, at det er det vi vil have gjort. Vi har søgt på internettet for at blive klogere, så vi kunne gå til dyrlægen med noget konkret.

• #14   4. maj 2018 Men jeg tænker at 6 foderskift på 8 måneder godt nok også er meget for en hvalpe mavse.. Det kan være du har skiftet alt for meget rundt.

• #15   4. maj 2018 Er hun blevet testet for diverse parasitter? Tænker umiddelbart at det ville være en god idé at se om man kunne finde grunden til den dårlige mave/bløde afføring i stedet for blot at lede efter foder... jeg ville ihvertfald som det første lede efter årsagen!! Det gør det også nogle gange lettere at finde et foder... Jeg ville personligt ihvertfald tjekke for Giardia da det desværre er noget mange døjer med...

Min Mille har haft giardia som hvalp med samme symptomer som din (selvom hun nu er parasit fri) - hendes mave har desværre taget skade af giardiaen og er derfor stadig blød - vi har lige skiftet til specific digestive support CID som ser ud til at ha en god effekt (er dog lige startet) derudover kan jeg varmt anbefale kingsmoor original med enten kylling og ris eller lam og ris (det SKAL dog være de varianter der hedder original da kun de er med ris og kun de har god effekt, ikke de kornfrie).. Det er de to bedste jeg har prøvet og vi har virkelig også prøvet MEGET!! Men ellers så kig efter foder med ris i, det er som regel godt for sarte maver smiley Evt kan du også prøve arion digestive sensibility.. Har dog ikk selv prøvet den da den indeholder kylling og jeg prøver at undgå kylling.. Prøvede arion med ris og lam - det virkede nogenlunde bortset fra hun gik fra at skide ca 2-3 gange dagligt til 5 gange.. Men det er jo meget forskelligt hvad deres maver fungerer godt på..

Men få hunden udredt og få lavet en afføringsprøve for diverse parasitter (ihvertfald Giardia), hvis du finder årsagen kan problemet behandles i stedet for at symptom behandle!

Milles mave var VIRKELIG dårlig især på orijen og acana samt wolfsblut.. generelt fungerede kornfrit/ris frit foder ret skidt..

• #16   4. maj 2018 En giardia prøve alene koster ca 400kr (udføres hos dyrlægen samme dag) og en udvidet afføringsprøve der sendes til Tyskland og testet for flere parasitter samt bakterier osv koster ca 1400kr. en afføringsprøve for hjerte orm koster ca 500kr.. - selvfølgelig variere priserne men så har i en ide om prisen smiley Men det er alle pengene værd!

Efter så lang tid med blød mave kan det måske betale sig at tjekke om den optager vitaminer og mineraler som den skal - især b vitamin kan de komme til at mangle når de længe går med dårlig mave/blød afføring.. dette gøres med blodprøver..

Yderligere kan deres immunforsvar være påvirket da meget af immunforsvaret sidder i tarmen - derfor kan man overveje at tjekke immunforsvaret i en blodprøve for at se om man skal hjælpe det lidt på vej smiley

En god idé vil være at gi Mælkesyrebakterier for at holde tarmen så synd som muligt! (man ser dog ikke den store forskel men det gør en forskel alligevel indvendigt)

• #19   4. maj 2018 Jeg er så heldig at jeg kan hælde mere eller mindre hvad som helst i mine hunde, deres maver er åbenbart foret med bly. Jeg har dog en enkelt som får blød mave hvis hun fodres uden korn. Jeg har ingen ide om hvorvidt I har prøvet at undgå korn eller ej, men mit besyv er blot, at på trods af hvor meget vi gerne vil prøve et være "gode" og undgå korn, så er det ikke alle hunde der er enige smiley

Kommentér på:
Hjælp! Har du viden omkring Acana, orijen, carnilove eller Virbac??

Annonce