{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Når man skal passe en fremmed hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysgerrig - hvad gør I andre, når I skal passe en fremmed hund? Hvis I får at vide at hunden trives fint med andre hunde, opfører sig pænt på tur og kan være alene hjemme.

Ændrer du drastisk i dagens rutiner, eller kører du på som normalt med sædvanlige gøremål, gåture, fodring osv.?

Herhjemme er passe-hunden ikke alene hjemme de første par dage, men er med i bilen hvis jeg skal købe ind. Og så får den måske lidt ekstra opmærksomhed i løbet af dagen.

Men ellers ændrer jeg ikke på hverken ture, hvordan jeg fodrer eller andet. Mine hunde får deres aftensmad i foderbolde, og passehunden får som regel sin mad i en skål i et andet lokale. Men der tages ikke særlige hensyn ud over det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man skal passe en fremmed hund
  • #1   10. maj 2018 Nu har jeg kun passet hunde jeg kender, men jeg gør som dig - og ville også gøre sådan med en fremmede.

Jeg er påpasselig med at lade den være alene i starten og tjekker hvordan den tager det. For en sikkerheds skyld fodrer jeg hver for sig. Alt andet gør jeg som normalt. Der ville kunne være lidt forskel afhængig af hvor lang en periode det er. Er det f.eks. bare en weekend, så ville jeg måske ikke have så mange planer som jeg plejer, men i længere tid ville det køre som normalt.

Skulle der komme nogle problemer, så ville der selvfølgelig bare blive taget hensyn, ligesom ejers ønsker altid ville blive lyttet til.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #2   10. maj 2018 Som dig smiley

• #4   11. maj 2018 Jeg passer jævnligt fremmede hunde, før i tiden i min egen lejlighed, men nu bor jeg i hundenes hjem og passer dem. Jeg har altid min egen hund med.
    Hvis jeg skal gå fra hundene jeg passer så sørger jeg altid for at min egen hund bliver kørt hjem først, da han har alene hjemme problemer, og jeg vil generelt bare ikke risikere problemer mellem hundene.

Jeg fodrer selvfølgelig hunden som den er vant til, og går ture så ofte og så længe som hunden er vant til, men ellers følger jeg rimelig meget mine egne rutiner, også i forhold til tidspunkter. Jeg har lige passet to hunde som havde MEGET faste rutiner, og som var vant til at komme ud at tisse kl. 6 om morgenen - der fik de en hurtig tur og så gik jeg altså i seng igen, så tidligt står jeg ikke op smiley

Har lige et tillægsspørgsmål som jeg er lidt nysgerrig på:
    Hvis I skulle passe en hund og fik at vide af ejeren at hun ALTID går uden snor med den, og hun forventer at du gør det samme - ville I så lufte hunden uden snor? Ville I nægte at passe den hvis I ikke måtte gå med snor? Eller ville I bare tage snor på den når I passede den, uden at sige det til hende?

• #5   11. maj 2018 Vi har kun passet hunde, som vores egne kender og kan med i forvejen.
    De er aldrig alene sammen - ud over det følger de husets rutiner.

• #6   11. maj 2018 Jeg ville aldrig gå med en fremmed hund uden line på.
    Hvis det ikke kunne accepteres af ejeren, måtte denne finde en anden passer.

• #8   11. maj 2018 Vi passer ofte andres hunde, som regel hunde vi selv har opdrættet, og de indgår bare i flokken på lige fod med vores egne. Vi står mellem dem når der fodres, men der har aldrig været problemer. De luftes efter vores rutiner og kan være alene hjemme med vores flok efter nogle dage.

• #9   11. maj 2018 Jeg har passet hunde der var fremmede, jeg har ikke selv hund, så mine rutiner liver helt klart ændret, i og med jeg jo skal ud af døren og lufte den smiley

Jeg opfører mig som var det min hund, og hvis den er lidt speciel så tager i den derfra smiley

Oftes har jeg dog kendt ejeren, selvom jeg ikke har kendt hunden smiley Og oftes er hunden anderledes med ejeren end den er med mig, da jeg tit er mere rolig i det smiley

• #10   11. maj 2018 Jeg har i øvrigt line på til jeg er 200% sikker på den kommer når jeg kalder.. Hvilket PT kun er den hund jeg engang imellem kidnapper jeg er sikker på..

Nye og fremmede hunde har snor på og jeg tager helst ikke i skoven med den, men bor tæt på stranden, så den skal nok få lystet sine se-andre-hunde-lyster smiley

• #11   11. maj 2018 Det er lidt sjovt, for min nysgerrighed kom fra tråden om genbrugshunden der ikke vil spise. Der skriver flere at hunden er stresset de første dage, kan have svært ved at spise, at der skal tages hensyn på ture osv. Og så tænker jeg bare hvad der er den store forskel på at få en genbrugshund og på at passe en hund?

Der kan selvfølgelig være situationer hvor en genbrugshund har nogle ting i bagagen, og hvor den ikke er blevet passet godt nok den seneste tid. Det skal der selvfølgelig tages hensyn til. Eller hvis man ikke aner noget om hundens tidligere liv, og skal lære den at kende. Men ellers har jeg svært ved at se de store forskelle.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #12   11. maj 2018 Jeg har aldrig taget sär hensyn til genbrugshunde. Ro har de ikke savnet. Snarere det modsatte. De skulle dog läre at väre alene

• #14   11. maj 2018 Passer kun hunde som er vant til at komme her.
    Jeg vil simpelthen ikke kunne lave totalt om på min hverdag for at passe en hund for andre - og jeg vil da slet ikke kunne undvære at gå på toilettet eller tage et bad.. min nysgerrighed byder mig at spørge: Hvad gør du hvis du skal bumme-lumme, rottene - lillemor....?

Jeg har hundegårde, som jeg i forvejen bruger hvis jeg er længere tid hjemmefra. De bruges lidt mere når der passes hund.
    Mine hunde luftes i forvejen kun i snor - vi har et par tdl. indhegning så hundene får så rigeligt lov at rende løse på sikker grund ;0)

• #15   11. maj 2018 Nu passer jeg godt nok kun hunde jeg kender, men der bliver ikke taget mange specielle hensyn.
    Min ene brors hund og min anden brors to hunde bliver kørt hjem til sig selv, hvis der er brug for at de skal være alene (begge bor indenfor 2 km fra mit hjem)
    Jeg fodrer hver for sig.
    Min fars to hunde passes kun hos ham. Og det er kun min fars ene hund jeg kan finde på at gå med uden snor.

• #16   11. maj 2018 Jeg passer kun hunde vi kender bare en smule til. Som Kia har mødt mindst een gang før.

De spiser adskilt af babylåge, de er alene hjemme adskilt af babylåge (når jeg ved de begge vil blive på hver deres side).

Det meste legetøj etc. fjernes for at forebygge ressourceforsvar.

Den besøgende hund må være i alle møbler, med undtagelse af sengen, da Kia ikke vil have andre dyr i sengen ... så der må den besøgende hund vælge et alternativt sovested, og det plejer at være i en kurv ved siden af hvor jeg sover ...

Jeg ændrer så lidt jeg kan på min egen vovs rutiner, men prøver også at indpasse den besøgende vovs rutiner, i det omfang jeg kan.

De er ALDRIG i samme rum, uden opsyn.

Jeg lufter kun besøgende hunde uden snor, hvis vi befinder os et sted der er indhegnet, eller jeg kender hunden godt nok til at vide, at den bliver hvor Kia og jeg er, og kommer når der kaldes.

• #17   11. maj 2018 A - for mig er foreskellen at ved pasning kender man hunden end hvis det er en helt fremmed hund smiley

Min venindes hubd som jeg ofte kidnapper har egen skål herhjemme, men det er ikke altid hun gider spise hendes mad (gør hun heller ikke hjemme)

Men hun stresser ikke, da hun er vandt til at være der og kan nemt få "menneskemad" og godbidder i hende smiley

• #18   11. maj 2018 Øhhhh, jeg kender da ikke altid de hunde jeg passer? Tit passer jeg en fremmed hund i nogle dage, uden at have mødt den før. Der er altid en plan B, i tilfælde af at den ikke kan med mine. Men ellers ved jeg kun det om hunden, som ejeren har fortalt. Helt som med en genbrugshund.

• #21   11. maj 2018 #20
    Jeg var nysgerrig efter om du også gjorde bummelum i buskene, når nu du sætter dig der og tisser smiley smiley

• #23   12. maj 2018 Jeg passer ofte andre hunde og ændrer ikke mine rutiner. Gæstehunde er dog ikke sammen med mine når de er alene. Og de sover som regel i bur - undtagen et par enkelte som har særlige privilegier og får lov at dele sengen med os andre.

Nogle af dem jeg kender godt får lov at gå løse sammen med mine egne. Dem jeg ikke kender godt / ikke stoler på er i lang line. Hvis de trækker som heste, så lufter jeg i hold når der skal luftes i snor.

Dagens hundehold

profilbillede
  • #24   12. maj 2018 Det er sjældent vi passer andres hunde.

Skulle det ske, så vil det være på samme måde som vi har vores egne. Måske med lidt ekstra opmærksomhed på den "nye", så den har det godt.

Jeg behøver ikke være nervøs for ballade. Mine hunde er så tit i skoven med fremmede hunde, og deres hunde sprog er utroligt godt, så de har reelt aldrig problemer med andre hunde.

Men alene ville jeg aldrig lade dem være alligevel, da vi har meget store hunde, og rottede de sig sammen, ville det blive noget trist noget...

Kommentér på:
Når man skal passe en fremmed hund

Annonce