{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

HJÆLP... Futte er mobbeoffer... {{forumTopicSubject}}

Hvordan får vi vendt denne her situation -

????

Futte er og har fr adag et været placeret i bunden af flokken herhjemme -

Før Futte flyttede hjem var det Dunse som måtte tage mobberollen på sig - Med hende var det blot ikke særlig voldsomt...

Så flyttede Futte ind - Og her gik det voldsomt for sig et par gange - kom et par gange hjem og fandt Futte helt hævet i ansigtet efter overfald - fra Thor... Problemet er jo - at når først Thor flyver på, - er de andre med på "legen" - Og Futte lå blot skrigende under og fik tæsk -
Et råb fra mig og det stopper - men jo ikke altid jeg så optakten - Hvorfor det kunne nå at blive mindre pænt...
( det skal IKKE forstås som om dette er hverdagskost - men frustrerende er det alligevel )

Futte blev kastreret i slutningen af året sidste år - og det HJALP... Meget -
Men stadig kan jeg opleve at de går på ham -
Blandt lige nu - derfor dette indlæg - alle hundene - pånær Anna var på gårdspladsen - og pludselig hører jeg en hund SKRIGE, - tror der er sket noget med en - da det er LÆNGE siden Thor er røget på Futte - men da jeg kommer til døren genkender jeg Futtes skrig og kalder "Så stopper det Thor" - hvorefter skrigende stopper og Thor kommer slukøret om hjørnet -
Og Futte kommer spænene den anden vej og hopper lige i favnen på mig - PANISK -
Kigger ham igennem for bidsår - heldigvis INGEN - men han er drivende våd efter overfaldet - og helt forvirret - Tager ham ind i løkkenet og får ham lidt ned - nu ligger han derude og slapper lidt af -

Jeg syns jeg prøver ALT... men alligevel går Thor på ham nogen gange - og når det sker ryger de andre tilstedeværende gerne med i angrebet -

Futte er den største af vores hunde - rent fysisk - den blideste og kærligste skat - han tuller bare rundt og hygger sig - leger med pigerne - og nyder livet -
Der er INTET ondt i ham -

Det eneste tidspunkt man hører ham knurrer på er hvis han har en skat ( ben - råt etc etc etc ) hvorfor han altid ligger alene - uden andre hunde når han spiser ben - hvilket han gør ofte - da han elsker det -

Men ærligt frustrerer det her mig meget -og det undrer mig at han på ingen måde forsvarer sig - overfor dem herhjemme - ( eller undrer - forstår jo gidt at han er lavt rangerende - ) Ude blandt andre hunde acceptere han ikke sådan en adfærd mod sig -

Ej det blev langt det her -

Men nogen som har oplevet det samme - eller lign - og fået det vendt - ????

Håber på gode råd...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP... Futte er mobbeoffer...
  • #1   8. feb 2007 løkkenet = KØKKENET

  • #2   8. feb 2007 ehm , altså jeg har kun 1 hund , sååå, nej smiley
    //Annemette .


  • #3   8. feb 2007 Hmmm... Har du set hvad det er der sker, for jeg kan dårligt forestille mig at de ter uprovokeret..

    Måske kommer Futte for tæt på noget, som tilhører Thor ? Evt en god hvileplads ?
    Det har jeg oplevet hjemme med mine 2 rovdyr

    / Tina


  • #4   8. feb 2007 de ter = det er

  • #5   8. feb 2007 Hej Tina -

    Det er i alle mulige forskellige situationer -

    Når han leger med pigerne -

    Når han tuller rundt og hygger sig -

    Når han snuser til noget som ligger på jorden -

    Alt alt muligt...

    Det skal lige siges at Thor er TOTAALT betjent - til tider grænsende til det irriterende -
    Men jeg har ALDRIG oplevet Futte sige fra overfor hans bestemmeri - men han ignorere hans irettesættelser og fortsætter sit forehavende -

    Og tiltider når Thor prøver at dominere ham lægger Futte sig bare under ham - fuldstændig upåvirket - slikker poter - luller rundt eller andet -
    Det provokere selvf Thor - og så kan det udvikle sig -


  • #6   8. feb 2007 er med på en lytter, da jeg nu til aften for anden gang oplevede alle amstafferne rottede sig sammen om min mops, og hun er jo ikke særlig stor i forhold, skal siges det ikke er liegh som begynder det er hvalpene, og liegh er så med på den, og det duer bare ikke, første gang var for ca 1 mdr siden i haven og så nu igen i aften. og de stopper straks jeg siger nej, men hvad med den dag jeg måske ikke er der.

  • #7   8. feb 2007 Ja - det er jo lige præcis det - jeg har jo oplevet IKKE LIGE AT VÆRE DER - og det var IKKE et pænt yn at komme hjem til -
    Folk spørger stadig "hvad er der sket med Futte" - ja - ser du - det er ar efter overfald -
    Sku ik fedt...


  • #8   8. feb 2007 Det er anstrengende at have hunde der ikke kan enes... også selv om det kun er en gang i mellem.. Man ved aldrig rigtig helt hvad man kommer hjem til.

    Jeg er bange for at jeg ikke har noget godt råd til dig... Det skulle da lige være at kastrere Thor... Men det er slet ikke sikkert det virker.. Og hvis det er en avlshund kan det jo heller ikke komme på tale..

    Men held og lykke med det


  • #9   8. feb 2007 Alex - takker - smiler...

    Ja - jeg må jo indtil videre glædes over at det er så sjældent det sker -
    Og må sige at de ikke længer e- ( efter de slemme overfald ) er alene samemn når jeg ikke er hjemme - Den chance tager jeg ikke på Futte - ss -

    Sønnen råbte efter Thor idag - "Jeg slår dig ihjel en dag" - Selvf forstod han ik meningen med ordene - men forstod at Marc var GAL GAL - Futte er hans elskede hund - og han bliver SÅ gal når der sker ham noget - ss -


  • #10   8. feb 2007 altså her er det Lady der er betjent, hun bestemmer hvornår der spises, hvor længe der spises, ja alt om hun må snakke med mig osv Lady skubber hende væk eller knurr af hende, nogle gange sætter hun sig på hende,

    jeg er begyndt at stoppe Lady HVER GANG hun forsøger sin betjent-ting, nu det dag 2 og hun er så småt ved at forstå at hun ikke bestemmer det hele, men hun vil MEGET gerne


  • #11   8. feb 2007 Karina - men problemet er der jo når jeg IKKE lige er i nærheden -
    Et ord når jeg er der og han drejer 4 gange rundt om sig selv og ligner en undskyldning -

    Smiler...


  • #12   8. feb 2007 Måske det så var bedst at have de to hanner adskildt medmindre man kan være der til at træde ind når den ene eller den anden går over stregen? Det lyder jo ikke til at de i længden selv kan styre det....... Så må man tage konsekvensen af det og lige være lidt obs på dem sammen indtil at de finder melodien. Det ville jeg gøre.

  • #13   8. feb 2007 jamen hvis jeg ikke er i nærheden kan de ikke få lov at være sammen, de er heller ikke sammen når de er alene hjemme og skal de ud og tisse sammen går jeg med ud og fryser mens det sker,

    jeg pylre lidt om den lille, selvom hun udemærket godt kan sige fra, men skal jo være sikker på at lady forstår det,

    håber du finder en løsning så futte ikke skal mobbes


  • #14   8. feb 2007 Hejsa
    Kender godt lidt tl problemet.. Har selv en lille papillon og en Cane corso. Jeg kunne ofte komme hjem og finde den lille under sengen og jeg kunne høre dem langt væk når jeg kom hjem fordi den store drillede. Ikke altid men nogen gange og synes det var synd for den lille. Så jeg skiller dem fra hinanden når de er alene hjemme, så jeg ikke skal tænke på hvad jeg kommer hjem til. Og det går rigtig godt. De får bare hver deres halvdel af huset.. Ved ikke om det er en mulighed for dig, men så er du i det minste hjemme når der evt kan ske noget. Så han slipper for at få bank når der ikke er nogen til at hjælpe ham..


  • #15   8. feb 2007 Begge : De er heller ikke som sådan sammen -
    Men ser jo gerne at min flok kan sammen -
    Og lige nu er det sjældent det sker - men skide frustrende NÅR det så sker -
    Futte bor generelt ude - Han kan ik holde ud at være inde særlgi længe af gangen -
    Og Thor vil helst være inde -
    Så på den måde er det ik fordi de non stop er sammen -

    Lige nu ligger Futte ude i køkkenet og´nyder livet -

    Smiler... Skal lige have ham striglet når han er tør - han er blevet rullet godt rundt på jorden - og er helt beskidt - ss -

    Det "lille" Pus...


  • #16   8. feb 2007 Nemlig Anita - Også sådan det er - Futte er bare udendørs - enten i hundegård - Eller fri på gårdspladsen - begge steder med mulighed for at gå ind i sit "hus" - ( brændeskur som er lavet om til hunde ly - ) smiler...

    Og han trives perfekt sådan -


  • #17   8. feb 2007 Okay, men det som jeg så læser at du skriver er at de ikke normalt går sammen. Så vil jeg endnu en gang skrive til dig at jeg synes at du bør overvære din flok når den er samlet. Ellers kan det jo gå noget så gruelig galt. Det er jo ikke noget jeg skriver for at genere dig, men for at give dig et råd efter min bedste overbevisning.
    Synes i hvertfald ikke at du bare skal gå og vente på at det går rigtig galt en dag. F.eks. bør Thor få afvide når han går over stregen og er for voldsom overfor Futte og det bør du være den som fortæller ham så Futte ikke bare skal ligge og tage imod "slag" indtil at han begynder og skrige og du så først kommer derefter.......


  • #18   8. feb 2007 Julie- jeg får helt lyst til cola:-)

  • #19   8. feb 2007 V.M : Tager det nu heller ik som om du siger det for at genere mig - ss -

    Men det kan være svært at forklare på skrift - for Thor og Futte kender hinanden fint- det jeg mente var at de ikke "sidder lårene af hinanden" - normaltvis fungere de fint sammen -
    Futte bor ude - men kommer samme sted som Thor - Thor bor inde - men kommer samme steder som Futte -

    Mente blot at de var ikke tvunget til at være sammen mod deres vilje - den slags er stoppet - !!

    Men ja - selvf skal det ikke have lov at gå helt galt - også derfor de ikke er alene nå rjeg ikke er hjemme - Men samtidg vil jeg helst heller ikke tvinges ud i at de ikke kan løbe rundt ude sammen - når det i 95 - 98 % af tilfældende forløber totalt fredeligt - så sku det da være ærgeligt at fratage dem udelivet som de generelt elsker så meget - ( Thor esker dagene ude men nætterne tilbringer han helst inde - )


  • #20   8. feb 2007 CKJ & HAPPY - Lad være med at drille - griner -

  • #21   8. feb 2007 Julie - synes du skal prøve at kontakte Kisser herinde, er sikker på at hun ville kunne komme med nogle gode råd.

    Jeg ved hvordan det er når den ene hund spiller med musklerne, og det er bare ikke sjovt. Det tager så hårdt på en, når ens flok ikke fungerer...og jeg synes også det er synd for Futte, for et eller andet sted må det jo også stresse ham helt vildt :o(
    Jeg har heldigvis fået løst mit problem herhjemme, 7-9-13, efter at Kisser var ude hos mig og se hundene. Så prøv at snak med hende...


  • #22   9. feb 2007 Åhh nej dog, sikke en situation at stå i, stakkels Futte og stakkels dig Julie.

    Har desværre ingen gode råd da jeg ikke selv har oplevet noget lignende, men håber det løser sig (og hvis ikke kan Futte bare komme hjem til os... så skal Monique og jeg tage os kærligt af ham *smiler*)


  • #23   9. feb 2007 Puha jeg syntes det er synd for Futte,at han får de ture.. Jeg havde ikke ladet Thor komme så langt,at han får lov til at gå på ham.. så måtte jeg være der til at holde opsyn eller holde dem adskilt.. Der er kun en her i huset der for alvor sætter nogen på plads og det er mig.. de kan markere,men de kan lige vove at gå over stregen.. Nu er Futte ikke så gammel og uden boller,så måske han blir ved med at undeerkaste sig,men omvendt kan det osse være han en dag får nok og hva så ??

    Tror du skal overvåge dem godt det næste stykke tid og sætte ind over for Thor


  • #24   9. feb 2007 Vender tilbagfe senere smiley

Kommentér på:
HJÆLP... Futte er mobbeoffer...

Annonce