{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.402 visninger | Oprettet:

Christina P
Christina P
Tilmeldt:
15. maj 2018
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4

Kliping af Golden Retriever {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ældre Golden Retriever som lider i varmen, dvs. så snart temperaturen er over 10 grader, synes han ikke det er sjovt mere. Han er rimelig "pelsrig" også af golden at være. Jo ældre han bliver - jo mere varmefølsom virker han til at være.

Vil man kunne klippe ham, er der nogen der har erfaringer med det? Jeg tænker ikke kun "golden klipningen" det bliver han altid, men sådan over hele kroppen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kliping af Golden Retriever
  • #3   15. maj 2018 Pelsen holder varme ude

  • #4   15. maj 2018 Aldrig klippe en race der ikke normalt klippes.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #5   15. maj 2018 mod hvad alle kloge her inde siger, så bliver rollo hvert år klippet på brystet og under maven. det gør en verden til forskel for ham i varmen.

    og nej, hans pels er på ingen måde ødelagt


  • #6   15. maj 2018 Tusind tak for jeres svar - konklusionen må blive at jeg ikke klipper ham over hele kroppen:-)

    Kan I anbefale en god børste til at tage underulden med? jeg har en furminator til langhårshund, samt en trixie universalstrigle, men jeg synes ikke nogen af dem rigtig får underulden med sådan for alvor.


  • #7   15. maj 2018 Fælder han lige nu?

  • #10   15. maj 2018 Jeg bruger en Coat King til Charlie. Den er mange gange bedre end Furminator synes jeg. Og så har han fri adgang til fliser og græs i skygge samt et soppebassin.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #11   15. maj 2018 rollo blev klippet/trimmet/barberet/hvad det nu hedder, på brustet første gang fordi at han havde fået hotspot.

    men fordi at det ud over at behandle hotspot også havd en kæmpe effekt på ham i varmen, så har vi gjort det hvert år siden hen...

    meget savl, semilang og tæt pels er at invitere til hotspot.


  • #12   15. maj 2018 Jeg tror jeg havde gjort som med Rollo.

  • #13   15. maj 2018 Nu er min jo en blandingskøter, så det er jo ikke helt det samme.

    Men ham har jeg simpelthen barberet ned til 12 mm på hele kroppen, og 3 mm på ørerne. Selvom han ikke havde voldsomt meget pels, så har det virkelig gjort en positiv forskel for ham. Og det kommer jeg nok til at gøre fremadrettet også.

    Jeg er helt med på, at pels også isolerer mod varme. Men voldsom underuld kan jo være svært at leve med smiley


  • #14   15. maj 2018 Ville være ekstra obs på solskoldning, når hunden klippes kort smiley

  • #15   15. maj 2018 Ja, jeg har også med vilje sørget for at pelsen stadig dækker huden smiley

  • #16   16. maj 2018 Jeg har 2 neutraliserede hunde, som fik skodpels, med mega meget underuld, efter de blev neutraliseret. De bliver begge klippet ned om sommeren, og fungerer mærkbart bedre.
    Hvis det var min hund, der døjede så meget med varmen, så var pelsen røget. Hundens velbefindende kommer først.

    Pelsen vokser fint ud igen.


  • #17   16. maj 2018 endnu engang tusind tak for alle jeres svar:-)

    AT: Hvor kort er Rollo klippet på brystet? Dino bliver altid studset på brystet, som en golden jo skal, men der er stadig en 2-3 cm meget kraftig pels/underuld tilbage, bliver Rolle klippet kortere end det?


  • #19   16. maj 2018 Jeg ville ikke have kvaler med at klippe en gammel hund, så den bedre klarer varmen. Jeg ville starte med at klippe den ned på bryst, mave og så 5-7 cm op ad siderne. Husk at børste det dagligt når det begynder at vokse ud, så det ikke filtrer.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #20   16. maj 2018 christina: rollo bliver klippet med en trimmemaskine. hvor lang pelsenber, ved jeg ikke helt nøjagtig, men den er under 1 cm.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #23   16. maj 2018 ej, nu må i stoppe. i kan ikke sige at pelsen BLIVER tæt.. for det er altså ikke altid tilfældet...

  • #26   16. maj 2018 Christina smiley

    profilbillede
  • #27   16. maj 2018 Neeej hahhahha

  • #28   16. maj 2018 Aslan vär sød eller! Hahaha

    profilbillede
  • #29   16. maj 2018 Åh Hahaha Undskyld stopper nu

    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #31   16. maj 2018 pia: den KAN blive underlig...

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #33   16. maj 2018 pia: så er det sjovt at rollos pels ikke har ændret sig.. hmm

  • #37   16. maj 2018 Jeg tror gerne at pelsen, efter en klipning, kan blive lidt besværlig, i en periode, indtil det hele er vokset ud igen.
    Kan i hvertfald se på mine, at underulden vokser hurtigst.
    Men det hele vokser ud igen, medmindre at man altså, bliver ved med at klippe, fordi hunden døjer med varmen.
    Mine 2, har som sagt en frygtelig skodpels, med tyk, tyk underuld smiley Så de bliver konsekvent klippet.



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #38   16. maj 2018 okau, der er så jævnt stor forskel på at pelsen er anderledes i en periode, til at pelsen bliver underlig...

  • #39   16. maj 2018 #36 tror du ikke bare der menes at der stadig skal være naturligt fald og uden "skarpe kanter" og ikke som, feks en pudel der er klippet så den har de der "bolde". Det er sådan jeg tolker det i hvert fald.

  • #41   17. maj 2018 Mine vovser samt maine conn har det bare super godt her i varmen efter en gang maskine klip, ingen problemer med træls pels efterfølgende, de bliver alle bund klippet både forår og høj sommer så efter vintermånederne ryger pelsen jo derfor af dem igen.

  • #42   18. maj 2018 Jeg har en varmeplaget golden, og han får en tur med en effilérsaks på hals og bryst - Jeg tynder kraftigt, og det hjælper ham MEGET! Jeg tynder grundigt helt inde ved huden. Underuld bliver taget med en Furminator. Når han ikke får taget noget af pelsen, er han meget plaget af varme, holder sig helt ude af solen og er fuldstændig ugidelig. Når han bliver ordnet, har han intet problem med at ligge midt i haven i solen og fjolle og er frisk og glad. Vores anden golden er helt upåvirket af varme, men hun har også en helt anden pels, og smider alt, hvad der hedder underuld om sommeren.
    At pelsen skulle holde varmen ude, har jeg ikke oplevet.
    Billedet er af tyndet Kagefjæs.


    profilbillede
  • #43   18. maj 2018 Min islandske fårehund fik klippet et område helt ned i forbindelse med fjernelse af fedtknude. Det er flere år siden og pelsen er aldrig blevet normal smiley

Kommentér på:
Kliping af Golden Retriever

Annonce