1.921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Allergi overfor hunde Allergi overfor hunde

F*ck... idag bristede vores verden
Vores datter har igennem en lang periode kløet sig på kroppen men det er blevet meget værrere og hudlægen lavede idag en priktest på hende... hun er allergisk overfor hunde!!! For pokker, hvorfor ikke alt andet end hunde??
Har i nogle råd til om man kan gøre noget for at undgå at skulle af med dem? Vi er jo villige til at prøve hvad som helst

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi overfor hunde
  • #2   16. maj 2018 Jeanette: det er ikke en mulighed da hun kun er 2 år

• #5   16. maj 2018 Nicole: det er netop det vi fik gjort idag, hun blev teste for 17 forskellige ting men den eneste der reagerede var hund

• #7   16. maj 2018 Hvis det er slædehunde I har, kunne de så ikke bo mere ude?

• #8   16. maj 2018 Det gør mig ondt at høre på jeres vegne. Homøopat, kinesisk medicin er vel de bedste muligheder når “vestlig” medicin ikke er en mulighed.

Jeg synes da ellers at jeg selv fik allergi medicin i en meget ung alder.

Der er mange allergier der er forsvinder af sig selv igen, men som dog stadig popper frem ved en test.

Zentas idé er da også god.

• #10   16. maj 2018 Nicole: de har tjekket og podet og gjort hvad de kan. smiley

De kan ikke bare bo ude Hele tiden da de ikke ville trives med det, det er inde hunde som elsker at være hvor vi er og gerne i sengen, under dynen

• #11   16. maj 2018 Det er godt nok er skrækkelig besked at få for et hunde menneske.

Jeg tænkte også netop med den type hunde I har, var det måske en mulighed, at de var helt eller overvejende ude og så ellers holde dem i et begrænset område af huset. Specielt fordi I har mere end en, kunne de sikkert godt trives med det, forudsat at der bliver brugt en masse tid på dem.

Jeg kender et par stykker med allergi og hunde, og det hedder rengøring, rengøring og mere rengøring samt ingen faste tæpper. Men en ting er, hvad man byder sig selv som voksen, det er lidt andet at beslutning om at forsøge at holde det nede, når det drejer sig om et lille barn.

• #12   16. maj 2018 Altså så kunne de måske bo halvt ude og halvt inde?
    Og så måske få hundene passet og så få vasket huset ned.
    Man kan evt. fjerne gulvtæpper.
    Og så holde hundene ude af soveværelset, især barnets.

• #13   16. maj 2018 har i spurgt lægen om der findes en vaccine ligesom der gør til katteallergi?

• #15   16. maj 2018 okay smiley

• #16   16. maj 2018 Zenta: de er allerede ude når vi ikke er hjemme og når de selv ønsker det, de er ikke oppe i møbler, vi har træ og klinkegulv og de er aldrig inde på hendes værelse. smiley
    Men jo jeg tror at vi prøver at lade dem bo ude konstant og så må vi tage den derfra

• #18   16. maj 2018 Altså Ts, nu bliver det sommer og den rette årstid til at forsøge at lade dem være meget ude.
    Prøv det og se hvordan det spænder af.
    Men jeg forstår dig, mine hunde skulle heller ikke bo ude.

• #23   16. maj 2018 Trine G, jo det var jeg smiley i Vojens

• #27   16. maj 2018 Føj en skrækkelig situation I er havnet i smiley jeg ved slet ikke hvordan jeg skulle kunne forholde mig til det. Håber virkelig at I finder en løsning.

Som Ida siger, så kan det ske, at man ikke selv mærker hvor skidt man egentlig har det, og så kan det gå galt.
    Jeg havde marsvin og kat som barn, som jeg elskede Big time. Min mor var allergisk overfor begge (samt andre pelsdyr), men nænnede ikke at skille sig af med dyrene, pga mig. Desværre ramte det hende hårdt en dag, hvor hende og jeg var ude og køre. Jeg havde om morgenen kælet lidt med marsvinet og havde ikke fået skiftet min trøje efterfølgende. Min mor endte med at kollapse ind over rattet på bilen og kunne på ingen måde få vejret. Det kunne være endt fatalt, fordi hun havde ignoreret det så længe. Hun røg på klinikken og var der flere dage, for at få det godt igen - og så røg dyrene derhjemme.
    Vi havde ingen dyr resten af min barndom, udover nogle undulater inde på mit værelse. Jeg var 10 da det skete. Jeg anskaffede mig Fella i 2014 og det viste sig at min mors allergi, som næsten havde kostet hende livet mange år forinden, nu var stort set ikke eksisterende. Hun kan idag fint omgåes hunde og passer jævnligt Fella, uden at have nogen som helst symptomer.
    Allergi er noget fanden har skabt og man ved aldrig hvordan det udvikler sig, eller om man er så heldig at vokse fra det.

Som sagt håber jeg virkelig at I finder en løsning smiley I må jo prøve jer frem. Bare vær forsigtige smiley (og skriver ikke for at skræmme, men jo mere man ved om allergi, jo bedre!)

• #28   17. maj 2018 Sikke en forfærdelig besked at få.
    Jeg er helt enig i at man ikke skal putte unødig medicin i et lille barn, det har jo også konsekvenser på den lange bane.
    Jeg ville præve at kontakte en heilpraktiker/homøopat eller allergikompagniet

• #30   17. maj 2018 Min mor er allergisk overfor både hund og kat. Katte har de haft siden 85 og hund siden 2008.. Langhårskatte og langhårshunde..
    Da hun var ung fik hun akupunktur og hun troede ikke en fløjtende hattefis på at det virkede - det eneste det ikke virkede på var græsallergi og hest!
    Det kan jo være en mulighed at udforske..

og i samme åndedrag vil jeg også sige at det er mit værste mareridt, hvis jeg nogensinde får børn........ smiley Hele familien er disponeret for allergi, men heldigvis er det kun min mor der er allergisk overfor kat og hund.. Jeg håber det lykkes for jer at finde en måde der fungerer for både jeres datter og hundene smiley

• #32   17. maj 2018 Øv en træls situation. Kender er der var opdrætter. Hendes mand fik voldsom allergi overfor hund. Hun stoppede med at opdrætte og udstationerede de fleste af sine hunde. Hun beholdt en enkelt hund, som var den hun gik på jagt med og løb agility med selv. Den flyttede ud og bo permanent i hundegård. Hun fik ikke nogen ny hund efter den, men fortsatte med at løbe agility og gå på jagt med lånehunde.

• #33   17. maj 2018 Tusind tak for svarene allesammen!
    Vi har besluttet at det er bedst at komme af med dem, selvom det er frygteligt, så er det det bedste for vores datters skyld

• #34   17. maj 2018 Stor medfølelse her fra. Det må være frygteligt at få sådan en besked.
    Men det lyder som en god beslutning, at omplacere hundene, både for hundenes, jeres datters og jeres egen skyld.

• #35   17. maj 2018 Hatten af for det.
    Jeg havde ikke kunnet gøre det, men jeg forstår.

• #36   17. maj 2018 Zenta: vi ved begge at det er det rigtige, både for vores datter og hundene... men nøj hvor er det svært at acceptere... jeg har grædt non stop og blev sendt hjem fra arbejde da de fandt ud af det... det er bare det værste der kunne ske

• #37   17. maj 2018 Jeg føler med dig. Kram herfra smiley

• #38   20. maj 2018 smiley Det må være hårdt, føler med jer.

Kommentér på:
Allergi overfor hunde

Annonce