{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.315 visninger | Oprettet:

Skal jeg tilbage til dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
i går morges startede Jessie med at hun ikke vil spise.
Hun kastede op og havde flydene afføring.
Jeg tænkte at jeg lige ville se tiden an.
Hen på aften begynde hun at få det rigtig skidt. hun kastede op 15 gange 1½ time. Så jeg ringede til min dyrlæge 23:30.
Han kunne med 95 % sikkerhed sige at det var en mave-tarmbetændelse.
Han sagde at jeg skulle holde øje med hende, og at jeg var velkommen til og komme ind med hende.
Men kunne lidt fornemme på ham at han ikke mente at det var alvorligt.
Natten gik fint med kun 1 opkastning.
Her til morgen lavede jeg noget skånekost (udkogt ris og torskerogn) til hende. jeg gav hende en lille potion, som hun spiste.
Hen over dagen blev hendes afføring helt sort, og hun var blevet meget sløv.
Og så her til aften begyndt hun og kaste op igen. 6 gange på 20 min, og jeg kunne høre at hun ligesom prustede når hun trak vejret. Så jeg ringede igen til dyrlægen, og fik at vide at jeg skulle komme 21:15.
Han gav hende 3 forskellige sprøjter i nakken og lagde et drop i hendes mave som skulle give hende væske imens vi var der. på intet tidspunkt virkede Jessie som om hun "var til stede". hun spjættede heller ikke når han stak hende eller proppede en finger op bagi for og mærke. Hun virkede bedøvende ligeglad.
Vejrtrækningen var dog normal imens vi var der.

Men herefter vi er kommet hjem synes jeg at hendes vejrtrækning er blevet rigtig skidt, og hun savler en smugle.
Og jeg kan ikke bedømme om det er fordi han gav hende en sprøjte med antibrækmiddel eller ej.

Video af hendes vejrtrækning.
https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45583-syg_jessie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg tilbage til dyrlægen?
  • #1   17. maj 2018 Jeg ville få fat i dyrlægen igen. Hun ser virkelig skidt ud smiley

  • #2   17. maj 2018 Dyrlæge ja. Hun både lyder og ser dårlig ud.

  • #3   17. maj 2018 Savlen, evt. savltråde er ofte et tegn på kvalme. Mon ikke han har givet antibiotika og kvalmestillende bl.a. i nogle af de indsprøjtninger?

    Den der vejrtrækning ville jeg ikke acceptere. Jeg ville tilbage til dyrlægen ... For hvad er det? Hvis det er væske på lungerne eller lign. så skal der jo handles på det.


  • #5   17. maj 2018 Hendes vejrtrækning er blevet noget bedre nu. og hun har endelig fundet ro.
    Under alle omstændigheder bliver jeg oppe ved hende i nat.


  • #6   17. maj 2018 Eksplosiv opkastning, flydende diarré, ekstrem tørst, døsighed, madlede etc. er ikke altid "bare" en mave/tarmbetændelse, det kan være tegn på nyresvigt (min hund har de symptomer pt., og har haft dem i en uge i dag, og har derfor fået taget en stor blodprøveprofil i går, som heldigvis viste normale nyretal, men en voldsom bakteriel infektion, og pga. denne dehydrering).

    Jeg arbejder på at rehydrere hende ...

    Hvis hun havde en vejrtrækning som din vovs, så skulle hun uden tvivl tilses pronto.

    Det er virkelig frustrerende, fordi der er så lidt man reelt føler man kan gøre for, at hjælpe dem.


  • #7   17. maj 2018 medicinen hun fik i sprøjte hedder.
    convenia
    dexa
    Baytril
    Og så har jeg fået piller med hjem til 8 dage som hedder Xeden.


  • #8   17. maj 2018 Convenia, Baytril og Xeden er antibiotika. Jeg ved ikke hvad Dexa er ... men forhåbentligt noget kvalmestillende

  • #9   17. maj 2018 Google siger at Dexa er lig med Dexametason og bruges mod kvalme og opkastninger ...

  • #10   17. maj 2018 jeg ved bare at han sagde at han gav hende antibrækmiddel i en af sprøjterne


  • #12   18. maj 2018 Savlen kan også være tegn på smerter.
    Hvordan har hun det nu ?


  • #13   18. maj 2018 det er ved og være et stykke tid siden hun har haft problemer med vejrtrækningen. hun ligger og sover ubesværet lige nu

  • #14   18. maj 2018 Er simpelthen SINDSSYGT at en dyrlæge har sagt det ikk var alvorligt - mave tarm betændelse går kun EN vej indtil de får behandling og det går STÆRKT!!! Under AL kritik... Skulle det ske igen så skal du ALDRIG vente når den har den slags symptomer - ALDRIG!! De bliver SÅ hurtigt afkræftet og de kan seriøst DØ af det... Kan så heller ikke forstå du ikk selv insisterede når hunden har kastet så voldsomt op på så kort tid sammenlagt med så tynd mave... Men sket er sket..

    Hvis jeg var dig ville jeg få lavet en afføringsprøve for Giardia da det ubehandlet har tendens til at gi mave tarm betændelse - det var sådan jeg opdagede at min hund var smittet..

    Og ja, jeg ville bestemt ta til dyrlægen når hunden er så påvirket - især fordi den har gået så længe uden behandling - det er ganske alvorligt..


  • #15   18. maj 2018 Krydser fingre for at hun har det bedre i morgen.
    Hvis hun kan sove afslappet nu, så ser det ud til at medicinen har virket.


  • #16   18. maj 2018 Hun skal holdes GODT øje med og ved mindste tilbagefald skal hun til dyrlægen! Du skal på ingen måde vente ligemeget hvad der bliver sagt - det er en alvorlig tilstand! - Håber hun får det bedre hurtigt smiley .. Det kan dog godt tage noget tid når det har været SÅ langt ude før hun fik behandling.. Kan også undre mig MEGET over at dyrlægen ikke indlagde hende, det blev min hund de gange hun var meget dårlig med mave tarm betændelse og hun var ikke engang helt så dårlig som din.. - Hun må ikke begynde at kaste op igen og afføringen skal også blive bedre ihvertfald SENEST efter 2dage (måske ikke normal men du skal se bedring og ihvertfald slet ikk forværring!!) .. også skal hun selvfølgelig ha skånekost og du skal være MEGET obs på at hun drikker da der er stor risiko for dehydrering.. Giv hende fred og ro så hun kan komme sig.. det er som sagt noget man skal ta meget seriøst, især når de har været så påvirkede af det..

  • #17   18. maj 2018 Også få lavet en stor udvidet afføringsprøve for at tjekke hvorfor hun fik mave tarm betændelse - det hedder en profil c og koster ca 1400kr ved min dyrlæge.. pengene er givet godt ud da man ellers kan risikere flere omgange af mave tarm betændelse.. Giardia er desværre meget smitsomt og både Sjælland og Nordjylland er meget ramt pt (er generelt meget smitte rundt om for tiden) og hvis hun har giardia så er det med at få det væk asap så hun ikk får permanente tarm problemer smiley

    Sys du at en udvidet afføringsprøve er for dyr kan man teste for Giardia alene for ca 300-400kr men det fortæller heller ikk ligeså meget om tarmen samtidig..


  • #19   18. maj 2018 *Hen over dagen blev hendes afføring helt sort

    Er jeg den eneste der synes at det her lyder rigtigt skidt?

    For mig lyder det som om der har været en blødning et sted i systemet (gammelt blod bliver jo helt sort)


  • #20   18. maj 2018 Jeg er også lidt nervøs for at der er blødning i tarmen, og synes faktisk det er rigtig fornuftigt at tjekke for afføringsprøve for blod samt om det er en ubehandlet giardia, der tidligere har været uden symptomer, der har ligget og drillet tarmsystemet. Det har det bl.a. også været hos Ziva. Jeg havde også betalt 1400 kr. for udvidet test, men jeg har også forsikring på Ziva til at hjælpe med at dække mine omkostninger.

    Jeg ønsker virkelig god bedring smiley


  • #22   18. maj 2018 Sort afføring KAN skyldes en blødning i mavesækken, altså mavesår - men behøver ikke at gøre det. Lige med denne hund, som vist ikke har spist andet end skånekost, og altså ikke har snasket i noget på gåture, ville det bekymre mig med sort afføring.

    Hannibal havde det = mavesår.
    Anton har haft det = mavesår.

    Så hold godt øje og god bedring.


  • #23   18. maj 2018 MEN en mave/tarmbetændelse kan altså sagtens være helt harmløs og klares uden dyrlægebehandling. Synes lidt du maler fanden på væggen sådan over mave/tarmbetændelse generelt.

    Ja, det kan det, men det ville jeg nu ikke satse på, da det kan være IBD, og det er ikke ganske harmløs, det kan faktisk ende med en aflivning...


  • #25   18. maj 2018 Noget nyt?

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #28   18. maj 2018 Min venindes hund havde vand i lungerne og det lød nøjagtigt som din hund smiley det er en meget alvorlig tilstand. Hendes hund vejtrækning kom og gik os med gode pauser hvor den træk vejret normalt men til sidst var det kun dårlig vejrtrækningen. Jeg ville få den hund tjekket godt igennem.

  • #29   18. maj 2018 Update er at hundes vejrtrækning er helt normal igen. Omkring kl 01.00 var den normal.
    Hun havde skidt på gulvet 2 gange i nat, hvor det var meget mørkt og flydene.
    Jeg kan stadig ikke få hende til og spise eller drikke. og hun ligger bare og sover.


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #31   18. maj 2018 #29 afsted til dyrlægen. Og få vovse grundigt undersøgt. Kunne godt frygte den mærke aff evt var blod. Jo hurtigere i kommer afsted jo bedre er helbredelsen. God bedring med hende og kram fra mig

  • #32   18. maj 2018 nej?
    Jeg fik at vide at jeg skulle give det et par dage. og var hun ikke i bedring skulle jeg komme med hende igen.
    Skulle selvfølgelig også komme med hende igen hvis hun blev meget sløv


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #33   18. maj 2018 Når hun ikke får væske ville jeg tage til dyrlægen så hun ikke blev dehydreret. Syntes et par dage er alt for længe i hendes tilstand.

  • #34   18. maj 2018 Sådan så hendes afføring ud fra i nat. jeg har mailet billedet til min dyrlæge sammen med nogle spørgsmål. Men han har ikke svaret. Så ringer til ham om lidt


    profilbillede
  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #35   18. maj 2018 Det ligner jo tjære. Er helt i chok over det kan se sådan ud. Jeg er slet ikke i tvivl om det der er blod og kan ikke vente med et par dage hun skal tjekkes nu.

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #38   18. maj 2018 Du må lige opdate hvad DR. Dyr siger

  • #41   18. maj 2018 dyrlægen sagde at der ikke var mere vi kunne gøre for hende, at dette var behandlingen.
    Jeg skulle prøve og tilbyde hende noget vand i en sprøjte og lidt kylling.
    Men at jeg kunne lade hende indlægge på Århus dyrehospital. Men det har jeg simpelthen ikke råd til. smiley


  • #42   18. maj 2018 Helt enig. Afsted med jer.

  • #43   18. maj 2018 Hun skal da tilses igen i dag.
    Det er fredag og vi rammer weekend og helligdage. Helt ærligt man ser ikke sådan noget an og slet ikke op til en weekend.
    Hold ved overfor dyrlægen og ellers så find en anden der vil lave noget.


  • #47   18. maj 2018 Som minimum så prøv lige og ring til en anden dyrlæge og spørg om de ville råde til at gå mod weekend med din historie.
    Hvis nej om de så kan presse jer ind inden lukketid.


  • #48   18. maj 2018 Isabelle.
    Jeg ved ikke om hun har drukket i løbet af natten. Men ellers fik hun et væskedrop ind i bughulen i går aftes ved dyrlægen.


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #49   18. maj 2018 Hun skal indlægges eller have drop. Hun skal hjælpes nu ellers klare hun den ikke! Du må finde råd og så betalter forsikringen vel noget af det. Det er din pligt lige nu alt andet er dyreplageri:,(

  • #54   18. maj 2018 Isabelle.
    Det har jeg gjort. og det er ikke nær så slemt som da vi var ved dyrlægen i går.
    Men jeg ringer til en anden dyrlæge nu.


  • #55   18. maj 2018 Kan du få vand i hende?
    Enten hun selv drikker eller via en sprøjte?


  • #56   18. maj 2018 Ginne.
    Jeg prøver lige igen.


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #57   18. maj 2018 Godt du ringer til en anden dyrlæge

  • #59   18. maj 2018 Jeg ved godt at det ikke er det bedste.
    Men jeg fik lidt hamburryg pålæg i hende som var blandet sammen med en smugle vand.
    Hun ville ikke have ren vand eller skånekosten.


  • #61   18. maj 2018 Den der afføring er voldsomt alarmerende, og uanset om du har råd eller ej, skal hun tilses af en anden dyrlæge!

    Sikke noget vrøvl, at "dette" er behandlingen - hun får jo ingen reel behandling, det er simpelthen så kritisabelt af den dyrlæge!


  • #62   18. maj 2018 Nej skal lige finde en.


  • #66   18. maj 2018 Nicole - Det er muligt det er dine erfaringer, mine er derimod meget anderledes og nu skriver jeg til dette tilfælde.. derudover så har det næppe været mave tarm betændelse når dine dyr har klaret det uden medicin - ved betændelse skal der penicillin til... og ja, efter en SÅ voldsom omgang bør man teste afføringen.. Du har ret til at syns hvad du vil, men jeg står fuldt og fast ved det jeg har skrevet smiley

  • #67   18. maj 2018 Overgård - Du skal virkelig være hurtigere på aftrækkeren mht dyrlæge.. (Siger det kun for din hunds skyld) Du bliver simpelthen nød til at tænke hellere en gang for meget end for lidt - og det gælder generelt!

    Håber virkelig hun bliver tilset af en fornuftig dyrlæge fordi dem du har været i kontakt med indtil videre er dælme under al kritik!


  • #69   18. maj 2018 Nicole - De bliver voldsomme hvis de ikk bliver behandlet når det er regulær mave tarm betændelse.. Så jeg mener bestemt også at det Er generelt - dog er flere af tingene skrevet til den konkrete sag..

    Jeg vil se bakterier, teste for blod og jeg vil teste for cryptosporidium og Giardia.. De to parasitter giver netop ofte mave tarm betændelse og der har været sindsygt meget smitte..


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #70   18. maj 2018 Noget nyt?

  • #71   18. maj 2018 Fuldkommen enig med Pernille.
    Man skal tage en mave/tarm betændelse alvorligt.
    Jeg har lige aflivet Taliban for en time siden, og hun har altså været i behandling.


  • #72   18. maj 2018 Venter på at dyrlægen ringer tilbage til mig.

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #73   18. maj 2018 #71 Anni det gør mig ondt :,( måtte os aflive vores dejlige hund på 11 sidste mandag. Dog pga leverkræft.

  • #74   18. maj 2018 Anni, neeeeej smiley kæmpe kram smiley

  • #75   18. maj 2018 Anni: Det gør mig ondt smiley Jeg kondolerer.

    Tanja: Årh håber det var inden der var for mange smerter og komplikationer? Kræft er en meget træls diagnose smiley Kondolerer.

    Overgaard: Jeg fik Ziva ind på Karlslunde i januar pga mistanke om betændelse i tarmsystemet og en dehydreret hund. Det behøver ikke nødvendigvis blive mere end et par tusinde, men hun var ikke engang halvt så syg. Jeg håber Jessie bliver indlagt nu, får smertestillende og hjælp så hun kan klare den. Jeg brugte en sprøjte og vand med en boullionterning jeg sprøjtede direkte i munden på Ziva da hun var værst.

    Du er nød til at lade dem indlægge Jessie. Det ser rigtig skidt ud, og jeg synes det er rigtig synd for hende.


  • #77   18. maj 2018 Tanja,Salla, Minion og Trine - tak, men nu skal vi ikke spamme den her tråd til med aflivningen af Taliban.
    Lad os holde os til emnet.


    Overgaard - håber at din hund kommer helskindet ud i den anden ende.


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #78   18. maj 2018 #75 Trine og ziva tak skal du have. Det er så svært at være til uden ham. Jeg takker mig selv for jeg er så opmærksom og hurtig hvad angår symptomer og komme til dyrlæge. Han nåede ikke at mærke noget eller have smerter, vi aflivede ham mens han stadig var glad og frisk. Han var selvfølgelig mere træt og fået lidt væske i bughugen så inden det udviklede sig valgte vi at aflive ham inden Han skulle lide. Det er jeg lykkelig for her i sorgen.

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #79   18. maj 2018 Det er en ny dyrlæge du venter på ringer ik?

  • #80   18. maj 2018 Det gør mig ondt Anni smiley
    Og det samme til dig Tanja smiley

    Jow det er en anden dyrlæge jeg venter på. Jeg kunne ikke komme igennem på deres telefon, men man kunne vælge og trykke 2 og indlægge en besked. Og så ville de ringe hurtigst muligt.

    Har lige haft hende ude lidt. hun fik tisset og jagtet fluer.
    Da vi kom op gik hun selv til vandskålen og drak lidt.


  • #81   18. maj 2018 Pas på at hurtigst muligt ikke er tirsdag formiddag hvis de har lukket i pinseferien

  • #82   18. maj 2018 aah det havde jeg ikke lige tænkt på.
    Satsede bare på at de vil ringe tilbage samme dag.

    har fået lidt hamburryg og vand i hende.
    https://www.facebook.com/magai/videos/10155318762850025/


  • #83   18. maj 2018 Kl er nu 17.20 og de fleste dyrlæger er nok gået på pinseferie ! Sådan som din hund har det, bliver du NØDT til at få den tilset. Andet vil på ingen måde være i orden overfor din hund.

  • #84   18. maj 2018 Hamburgerryg er såmænd udmærket, sålænge det ikke er flere kilo. Det indeholder jo meget salt, og det er godt ved dehydrering m.v. For nuværende gælder det jo mest f alt om at få noget i hende.

    Anni, det gør mig ondt med Taliban. smiley


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #86   18. maj 2018 Nu du nok nød til at ringe til dyrlægevagten

  • #88   18. maj 2018 Anni - Det gør mig ondt med din hund !

  • #90   18. maj 2018 Nicole og Pernille Det er måske en anelse upassende at bruge denne tråd til at diskutere hvorvidt en tarmbetændelse er alvorlig eller ej, når TS tydeligvis har en hund der er i en stand hvor den skal tilses af en dyrlæge NU. Tarmbetændelse eller ej !


  • #93   18. maj 2018 Anni gør mig virkelig ondt med taliban smiley


    OVergaard.. altså jeg har haft en hund med kronisk betændelse i tynd og tyk tarm og hvis hendes afføring var bare lidt mørk kom hun på medicin pronto. DU MÅ IKKE VENTE!!! DU SKAL HAVE FAT I EN VAGTDYRLÆGE!! Diarre og opkast giver jo dehydrering og salt og sukker udskillelse hun skal have alle depoter for at få appetit..


  • #95   18. maj 2018 Nicole - Mit gæt vil nærmere være at hvis det går i sig selv har det ikke været regulær betændelse.. Betændelse = Penicillin for at få det stoppet.. Og det kan altså være ret vanskeligt at se forskel på starten af mave tarm betændelse og almindelig opkast/diarre!! Så jeg tror nærmere at det simpelthen ikke har været regulær betændelse de gange det er gået i sig selv - desuden skal man dælme passe på med at lade det vente - det går stærkt lige pludselig, så hellere til dyrlæge en gang for meget end for lidt! - Mine er gået fra opkast få gange over et par timer til opkast MEGET ofte sammen med dårligere og dårligere mave oftere og oftere.. Så jeg vil ALTID ta til dyrlæge ved mistanke derom og vil altid anbefale andre det samme.. især fordi de ofte bliver dehydret i en eller anden grad og hellere få behandlet før det bliver for alvorligt!! De kan altså dø af det i værste tilfælde og SKAL tages meget seriøst..

    Men, jeg står som sagt ved hvad jeg har skrevet så det behøver ikke debatteres yderligere smiley


  • #96   18. maj 2018 Åh nej Anni, det gør mig rigtigt ondt at høre smiley

  • #97   18. maj 2018 Håber også at Jesse er på vej til dyrlægen - krydser fingre!!! smiley

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #98   18. maj 2018 Håber alt er ok

  • #99   18. maj 2018 Fru Overgaard - Håber din hund er ved at komme sig smiley
    Anni - hold da op, det gør mig ondt at læse, at Taliban ikke er her længere smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #101   18. maj 2018 Brugte engangssprøjte dengang Albus havde tarmbetændelse. Og pencillin, og han havde ikke så mørk afføring. Det eneste han ville spise var totalt udkogt ris med totalt udkogt hvid fisk. De første mange dage fortyndende jeg den til sådan en smat-suppe, så han fik nok at drikke. Han drak også boullion da han var dårligst.

    Jeg håber at du finder en dyrlæge der tager dig alvorligt. Det er forfærdeligt at sidde tilbage med en hund der har det så skidt.


  • #102   18. maj 2018 Puha en tråd smiley
    TS: Håber du er ved en dyrlæge nu smiley
    God bedring med hende.


  • #103   18. maj 2018 Synes det er rigtig bekymrende, at der slet ikke er lyd - håber det er fordi de bare er ved dyrlægen smiley

  • #105   18. maj 2018 Håber at der snart er godt nyt !!

    Anni: Det gør mig ondt, at du har mistet Taliban smiley Stor krammer her fra


  • #106   18. maj 2018 Så er vi hjemvendt fra dyrlægen.
    Alt så fint ud. Altså under omstændighederne.
    Hun er begyndt og spise lidt og er ikke nær så sløv mere.
    Pillerne spiser hun med velbehag.
    Jeg har lidt på fornemmelsen at grunden til at hun ikke ville spise det skånekost jeg havde lavet tidligere var fordi der var torskerogn i. smiley
    Hun plejer ellers og spise næsten alt jeg stiller foran hende.
    Men har lige lavet noget ris og kylling til hende, og det spiste hun en del af.
    Hun er også¨nemmere og komme i kontakt med nu. Jeg kan se at hun er træt, men virker ikke nær så dårlig mere.
    Dyrlægen sagde at det var det rette min egen dyrlæge havde sat hende i gang med.

    Men når alt kommer til alt, er jeg langt mere positiv end jeg var i morges, da jeg stod op.


  • #107   18. maj 2018 Det var en dejlig opdatering smiley Krydser fingre for at hun snart er frisk igen. God bedring med hende.

  • #108   18. maj 2018 Dejligt smiley Så kan du også bedre slappe af velvidende at det er på rette vej smiley Får hun zoolac/prokolin pasta? smiley - ellers kunne det være en rigtig god ide da det hjælper meget på den dårlige mave smiley

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #109   18. maj 2018 Hvad sagde de til den mørke afføring ?

  • #111   18. maj 2018 Tanja.
    Hun mente at der var en del der skulle "ud".
    Men at det var svært og svare på da hun ikke har haft afføring siden.


  • #112   18. maj 2018 Er bestemt et godt tegn at hun ikk har haft afføring i noget tid nu - så er der kommet prop i smiley

    Ellers så kan zoolac købes på apoteket - det hjælper med at få bakteriefloraen i top igen hurtigst muligt og samler afføringen ret effektivt smiley Er rigtigt godt ovenpå sådan en slem omgang.. (det er probiotika/Mælkesyrebakterier)


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #113   18. maj 2018 Håber det bedste for lille vuf. God bedring herfra

  • #114   18. maj 2018 Dejlig opdatering - fortsat god bedring med hende smiley

  • #116   18. maj 2018 Pernille - kender du Diarsanyl ?
    Det er bedre end Zoolac og canicur.


  • #117   18. maj 2018 Nej har ikk stødt på det før - hvor køber du det? smiley

  • #118   18. maj 2018 Anni nu har du selv haft en hund der har døjet - gav du nogle kosttilskud udover probiotika? - pt får hun b vitamin da hun har mangel (lidt) også får hun probiotika med mange stammer dagligt samt husk.. Men vil jo gerne gi noget der støtter udover det hvis det hjælper smiley

  • #119   18. maj 2018 Jeg fik det hos dyrlægen og det var virkelig effektiv.
    Det binder også toksiner og tilfører kroppen de salte, som den mister ved diarre.

    Jeg vil tro, at det kan købes hos dyrlæger, apoteker og på nettet.



  • #120   18. maj 2018 Kan kun se det kan købes på svenske hjemmesider - men måske jeg kan finde et der leverer til dk smiley

  • #121   18. maj 2018 Pernille Taliban har kun haft problemer med det i godt to uger, så alt det der med kosttilskud mm har vi slet ikke nået.
    Hun fik antibiotika og binyrebark.




  • #122   18. maj 2018 Jeg vil tro, at du kan købe det hos dyrlægen og på apoteket, ellers så kunne jeg jo hellere ikke have fået det.

  • #123   18. maj 2018 Ja okay - vil undersøge det smiley - Mille får iøvrigt også binyrebarkhormon pt smiley

  • #125   18. maj 2018 Iøvrigt tusind tak for input!!

  • #126   19. maj 2018 # 124

    Minion, hun tabte sig 900 gram på 2½ uge. Det er meget for en lille hund med en normalvægt på 4 kg.
    Hun ville simpelthen ikke spise, men drak godt.
    Jeg blev så glad i mandags og tirsdag, der livede hun op, var glad og spiste.
    Desværre, så tiltede hun igen i onsdags, hvor hun igen begyndte at kaste op og få tynd mave igen.
    Hun var virkelig elendig, jeg burde have ladet hende få fred allerede i går, men tog hende med hjem igen, for håbede jo på det bedste.
    Og så har jeg dårlig samvittighed over, at jeg fik trukket hende gennem biopsier, dem skulle jeg have sparet hende for.



  • #128   19. maj 2018 Kunne de ikk behandle det?

  • #129   19. maj 2018 ...... og jeg kan anbefale Diarsanyl til dårlig mave.

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #131   19. maj 2018 Hvordan er natten gået?

  • #132   19. maj 2018 Jeg er rigtig ked af at høre, at du har måtte aflive hende, Anni. Det er godt nok også gået stærkt smiley

  • #133   19. maj 2018 Noget nyt om Jessie?

  • #134   19. maj 2018 Natten er gået rigtig godt. Ingen opkast eller afføring.
    Og hun har spist og drukket her til morgen.
    Jeg er bare så lykkelig lige nu smiley


  • #135   19. maj 2018 Dejligt at det går bedre.
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at det varer ved.


  • #136   19. maj 2018 En kort Video af tøsen her til morgen. smiley smiley

    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45584-jessie_har_det_bedre_


  • #137   19. maj 2018 Virkelig godt at høre det går meget bedre smiley

  • #138   19. maj 2018 Pernille
    Jeg er også bare så ovenud lykkelig lige nu.
    Jeg har lige et par follow up spørgsmål, som jeg håber der måske er nogen der kan svare på. smiley
    Hvor ofte og hvor meget mad skal jeg give hende? Hun vejer 11-12 kg?
    Og må jeg evt tilføje noget af hendes normale tørkost hvis jeg bløder det godt op?
    Og hvor længe vil i forslå at jeg holder hende på skånekosten?
    Hvor længe kan jeg regne med at der går, før jeg ser kvittering for det i den anden ende?
    Skal jeg stadig holde hende så meget i ro som muligt? Eller må jeg evt tage hende en tur i skoven en af de nærmeste dage?


  • #140   19. maj 2018 Personligt ville jeg holde mig til ren skånekost i 4dage minimum eller længere, hvis det tager længere indtil maven er fuldstændig normal! Lad hende styre tempo og lysten til leg - se på hende hvad hun har behov for.. sørg forsat for at hun drikker godt.. og hvor længe der går før afføringen er normal er meget forskelligt alt efter hvor hårdt de er ramt men du bør ihvertfald se en normal/næsten normal afføring to dage inden du skal stoppe med penicillinen, og er det ikk tilfældet skal du kontakte dyrlægen - og huske at få hendes afføring testet!! (for parasitter) Hun skal ikke efter endt behandling døje med maven, ellers så skal du ha testet yderligere for at finde årsagen smiley Giv hende mad i små portioner 3-4 gange dagligt - det er bedst for maven i sådan en situation fremfor et-to store måltider... mht mængde så plejer jeg at gi lidt på slum - er svært at svare på.. start med hellere for lidt end for meget og vurder om hunden er sulten - er som sagt bedst med flere små måltider end få store smiley

  • #141   19. maj 2018 Tak for svar Pernille.
    Det jeg mener med kvittering i den anden ende er mere hvornår.
    Hun har ikke haft afføring siden den gang splat hun lagde på gulvet natten til i går.


  • #142   19. maj 2018 Det er for så vidt et godt tegn - det betyder det samler sig og er helt normalt.. Hun har jo heller ikke villet spise i noget tid så det er som sagt helt normalt smiley Men hvornår hun skal lave stort igen er svært at svare på.. når behovet melder sig smiley Der skal dog ikk gå 2dage yderligere! burde måske nok komme noget i dag eller senest imorgen tænker jeg..

  • #143   20. maj 2018 Dejligt at hun har det bedre igen, fortsat god bedring med hende smiley

  • #144   21. maj 2018 Hvor er det dejligt at din hund har det bedre, sidste weekend (lørdag) tilbragte jeg hele dagen på en dyreklinik med min lille Ziva. Hun fik også diarre og opkastning, og hun ville ikke gå ned at trappen og alt muligt andet, hun havde mave/tarm betændelse og store problemer med bugspytkirtlen, hun er først ved at komme sig nu, hun får stadig skånekost og i/d sam canicur. Håber din kommer sig hurtigere. Min har det klart bedre, og ingen smerter, og spiser og drikker fint igen.

  • #145   21. maj 2018 Jeg synes du skal skynde dig til dyrlægen. Sort afføring kan være tegn på blødende mavesår, og også den måde hun puster på

  • #146   21. maj 2018 Prøv at læs tråden

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #147   21. maj 2018 Hvordan går det med vovse

  • susie F
    susie F Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #148   22. maj 2018 Jeg giver Pernille F. SÅ meget ret i at man i et sådan tilfælde IKKE “bare” skal se et par dage an!
    At en dyrlæge udtaler sig sådan i dette tilfælde er under AL kritik ??
    Mine dyr kommer til dyrlæge.......”hellere én gang for meget end én gang for lidt”!
    Denne hund kunne i princippet lige så godt have været død nu!
    Sort diarré når hunden ikke har hverken spist eller drukket ??
    Der er faktisk alt for mange dyrlæger der hofteskyder!
    En ordentlig og ansvarsfuld dyrlæge havde haft denne stakkels hund under observation!
    Jeg ville skifte dyrlæge NU!

    Håber hun har haft afføring nu?

    Tænker hun sagtens kan have en “prop” i sit mave/tarmsystem med både voldsomme opkastninger og diarré + sort vandig diarré!

    Hold for Guds skyld godt øje med hende og hendes reaktioner, da hun kan risikere at blive syg igen.......og så skal der slet ikke ses et par dage an!!!!

    Håber hun er fit igen og krydser for at hun fortsat vil forblive helt rask ??????

    Kh Susie og Killian


  • #149   22. maj 2018 Overgaard - håber, at din hund stadig har det godt ?


    Ikke for at gøre dig nervøs, men min fik det godt i to dage og så startede det hele desværre forfra.




  • #150   22. maj 2018 Susie.
    Hun har ikke haft afføring endnu.

    Anni.
    Hun er stadig i bedring. Hun spiser, drikker og tisser som hun skal. Vi mangler bare stadig en omgang afføring.
    Hun er stadig lidt træt og sover en del indenfor, men eller er hun glad og "aktiv" udenfor.
    Og reagere som hun plejer, når man f.eks kalder på hende eller der kommer gæster.


    profilbillede
  • #151   22. maj 2018 Har hun ikke skidt siden natten til 18. Maj?

  • #152   22. maj 2018 Salla
    nej.
    Snakkede kort med dyrlægen om det i går, fordi jeg var lidt nervøs over det. Og de sagde at der godt kunne gå lidt tid, da hun for det første ikke rigtig havde indtaget noget føde + at hun jo havde tømt sig selv fuldstændig dagene frem til den 18.


  • #154   22. maj 2018 Jeg skal ikke være den kloge, der spiller alvidende her - det har du rigeligt af mennesker til allerede.
    Jeg vil blot ønske din hund god bedring - hun rørte noget i mig på den lille video, kald mig en gammel sentimental tosse, men .. ja, det gjorde hun altså.

    Bedste ønsker til hende og dig også¨naturligvis.


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #155   22. maj 2018 Godt hun er bedre. Jeg håber hun snart kan komme af med aff.

  • #156   22. maj 2018 Undre mig virkelig over du ikke har fået påbudt at give hende parafinolie til at starte maven igen..

  • susie F
    susie F Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #157   22. maj 2018 Krydser alt for din smukke pige ????<3??

  • #159   22. maj 2018 Dejligt at høre at det går bedre med Jessie. smiley


  • #160   22. maj 2018 Godt at høre, at dyrlægen ikke er urolig for manglende afføring, krydser fingre for at hun snart er tiptop igen smiley

  • #161   22. maj 2018 Så har jeg modtaget 2 x semi faste "kvitteringer" fra Jessie. smiley
    Hvem skulle have troet, at man kunne blive SÅ glad for og samle op efter sin hund. smiley smiley


  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #162   22. maj 2018 Yes. Hvor dejligt.

  • #163   22. maj 2018 Overgaard, jeg ved, hvor glad man kan blive for en hunde hømhøm.
    Jeg har jo selv lige været der.


  • #164   22. maj 2018 Tro mig alle dem der er faste bringer et stort smil til mine læber ,;)

  • #165   22. maj 2018 Man kan blive MEGET fokuseret på afføringen lige pludselig og blive helt ufatteligt glad for fine faste pøller smiley

Kommentér på:
Skal jeg tilbage til dyrlægen?

Annonce