{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor den hund, hvorfor m/u tavle ?!
  • #2   10. feb 2007 den mesk dovne/søde /rolige/flotteste i verden
    kan ikke fås uden tavle


  • #3   10. feb 2007 Flot hund ikke for stor ikke for lille, god omtale af de massere der har en smiley

    yaaai jeg får nok min imorgen smiley


  • #4   10. feb 2007 (amstaff)

  • #5   10. feb 2007 Jeg valgte ud fra udseende udelukkende. Vidste ikke så meget om alle racerne dengang - så det blev en hund valgt ud fra det.

    Næste gang blir det en hund valgt ud fra udseende og sind - så det hele passer til mig.


  • #6   10. feb 2007 Jeg må da også hellere ..

    Det var ikke mig men mine forældre der valgte racen.. synes selv racen er noget af det smukkeste.. men den passer ikke 100 % til mig.. så derfor skal jeg ikke eje denne race når jeg flytter hjemmefra ..

    Mine forældre valgte med tavle fordi de ville udstille og på det tidspunkt kunne man ikke få racen uden tavle i dk heller.. for den var alt for sjælden.. der er så kommet flere Akita'er i landet efter vores første ( Sam ) ..
    også ville de vide 100 % at de var ægte og ved hvor de stammer fra.. osv.. ;o))


  • #7   10. feb 2007 Melina - Ja ja.. det var blot et spørgsmål.. og ingen diskution..

  • #8   10. feb 2007 Lærke - nej ved endnu ikke hvilken race. hvis det er det du spørger til.. ;o))

  • #9   10. feb 2007 Vi har valgt schæfer fordi den er i vores øjne den optimale hund når vi snakker træning ,og som hund i hjemmet , og samtidig har du også en køn hund at kigge på ....
    Gravhundene fordi de har et perfekt temperament til schæferne , og fordi de er dejlig selvstændige og utrolig kærlige familie hunde ..


  • #10   10. feb 2007 Carlos forelskede jeg mig inderligt i på et billed over nettet. Tvang sønnen til at tage med ud på internatet og bare lure lidt, og kom hjem som hundeejer.

    Effie er valgt med tavle, da jeg altid vil have en schæfer at arbejde med, og har brændt nallerne så grusomt et par gange på at købe uden tavle.


  • #11   10. feb 2007 Jeg har jack russell terrier med stamtavle, og valgte racen fordi jeg ville have en lille hund denne gang(havde korthåret hønsehund før), og jeg har en i forvejen jeg havde overtaget efter den var blevet mishandlet.jeg kenderjo så racen og ved hvad den står for. Stamtavlen er nødvendig, da jeg går til diverse konkurrencer med den, og for at blive champion skal den have tavle. Jeg udstiller også.Jeg vil altid vælge hund med stamtavle, da jeg godt vil vide hvem der er forældre til min hund, og dermed kan udelukke hunde med evt. sygdomme

  • #12   10. feb 2007 Lærke - Okay.. ;o))) har da et par favoritter .. men har ikke læst nok om dem endnu.. og det er ikke nok med at opleve dem synes jeg ikke.. ;o))

  • #13   10. feb 2007 Det er nok fordi at det er nok det man kommer længest med.

    Med FCI / DKK stambog, kan du deltage i div. kunkurrencer, du kan få hunden avlskåret, du kan træne i Dansk politihundeforening, og meget mere.

    Det kan du ikke opnå med en hund uden stamtavle.

    Babett




  • #14   10. feb 2007 Jeg valgte Alaskan Malamute
    Fordi jeg kendte opdrætteren og deres hunde. Syntes at det var en hund efter mit temperament..Meget at arbejde med hvis man ville .-).. Egentlig var det uden betydning om hun havde haft tavle i starten senere har jeg været glad for det, syntes det har været sjovt at udstille


  • #15   10. feb 2007 jeg valgte rottweiler da jeg har passet rottweilere før, og så når jeg var lille passet vi på hunde når ejerne var på ferie..
    Blev helt fasinert af rasen ,begynte at læse meget om de og så når tiden var inde så købte jeg phoco og maja.
    har ikke tavle, men jeg har ingen interesse for avl og udstilling da de er mine hygge/familiehunde.
    og elsker deres væremåde og gohed...


  • #17   10. feb 2007 Har købt en pomeranien fordi jeg synes det var den race der passede bedst til familien, da vi gerne ville have en lille hund.

    Har købt den uden stamtavle da det var billigere.


  • #18   10. feb 2007 At jeg valgte labben var ikke helt tilfældigt.

    Elsker dens temperament og dette dejlige lalleglade væsen, desuden skulle den jo også være nem for os førstegangs ejere, et andet krav var også at det ikke skulle være en hund som generelt er bange eller nervøse ved.

    Stamtavle, nej det har hun ikke, dengang jeg kiggede på hund ville jeg ikke udstille og kunne ikke se hvad jeg så skulle bruge tavlen til.....kald mig naiv eller uvidende *LOL*

    Bliver den næste hund ikke en omplaceringshund, ja så bliver den med tavle.


  • #19   10. feb 2007 Smil smiley
    Har igennem flere år haft newfoundlændere... Men pga helbreds mæssige årsager blev de videreformidlet, og vi ved de har det GODT..
    Vi valgte derefter at få en hvid korthåret schæfer (Vito), som altid har været min drømmehund.. Købte uden tavle pga. økonomi.. og fordi at den rette hvalp lige var der...

    -Og Bjørn.. ham skulle vi jo bare passe... he he .. en lækker Jämthund, som måske får tavle på.. men uanset tavle eller ej så er mine hunde de dejligste vovser.. og ville ikke bytte dem for noget som helst!!

    -Og Bjørn er absolut ikke min sidste Jämthund.. Han er så lækker at træne / arbejde med.. Mega lærenem!.. Og super god til børn.. Han sover i arm med vores Peder på tre år, når Peder kommer fra børnehaven..

    ... Og vores dør er åben for dem som gerne vil se vovserne "i real".. så er det måske nemmere at købe den rette race med det samme??


  • #20   10. feb 2007 Karla faldt jeg pladask for på Græske Hundes hjemmeside som bette hvalp og blev godkendt til adoption hvorefter hun efter en laaaaang ventetid (1 mdr ;-)) blev fløjet hjem til DK.

    Den næste hund bliver en DKK-hund, en Rhodesian Ridgeback, men er dog ikke sikker på at min sidste hittehund er her....


  • #21   10. feb 2007 Lille hund, go i lejlighed, dog robust, godt sind og ikke en hidsig hund (ihvertfald ikke dem jeg har mødt) ikke et vildt behov for motion. Og faldt bare for racens udtryk!
    Føler mig bare mere sikker rent helbredsmæssigt med en stamtavle!


  • #22   10. feb 2007
    Mie * med grækeren *
    en Rhodesian Ridgeback er virkeligt også en lækker hund.. sådan en leget vores hunde af og til med..


  • #23   10. feb 2007 -Smil.. vi træner i DCH... og det kan man sagtens uden tavler!!


  • #24   10. feb 2007 Pilevadgaard, ja for hulen! Jeg glæder mig også som et lille barn!

  • #25   10. feb 2007 ... det kan jeg godt forstå Mie.. De er vildt lækre.. på vores træningshold er der også startet en lille hvalp smiley

  • #26   10. feb 2007 valgte eddie pga størrelse,udseende og sind.
    og var bare heldig at han lige blev født på roskilde internat.så han ikke var så dyr.
    at han ikke har tavle er jeg fuldstændig ligeglad med..
    min hund skal ikke bruges som l....!! : - )
    han er dejlig og min bedste ven..og det er det der betyder noget for mig.


  • #27   10. feb 2007 Vi valgte Brutalis fordi det var min søster der havde fået hvalpe med hendes tæve og da vi så kendte hans forældre måtte vi bare have ham :o)
    Men næste gang bliver det nok en hund med stamtavle, vi ville bare gerne prøve en uden først..


  • #28   10. feb 2007 Neeeej
    hvor det varmer i mit hjerte
    At se en tråd hvor i søøøød ved hinanden sådan skal det gøres
    Stort kram fra mig til alle i denne tråden


  • #29   10. feb 2007 Jeg valgte racehund, fordi jeg ville ha nogle bestemte egenskaber som de har. ( sind+ pelspleje). Jeg har før haft blanding (økonomi+ uvidenhed) den var jordens bedste hund , men kostede nok mellem 50 000 og 100.000 i dyrlægeregninger :0((.

    Med tavle fordi jeg gerne ville prøve udstillinger og avl, selv om jeg var frygtelig fordomsfuld i starten....Snobber- højrøvede o.s.v.


  • #30   10. feb 2007 Kira - ja jeg blev også helt overrasket.. ;o)))

Kommentér på:
Hvorfor den hund, hvorfor m/u tavle ?!

Annonce