chinese crested og powder puff chinese crested og powder puff
har lige brug for at udtrykke min vrede lidt.
da jeg er ejeren af en chinese crested som jeg syntes er en fantastisk dejlig og klog hund piner det mig når jeg høre om hvordan denne race bliver købt , fordi den er spændene og ser anderledes ud.. åhh er er bare så søde og sjove siger folk.... men mange der køber "populære" hunde eller "mode" hunde som de også bliver kaldt, udviser en stor interesse og ihærdig hed for at skaffe sådan en.. og det er ikke altid nemt for sælger at gennemskue om køber er den rette, eller om køber er en der kun vil have hunden indtil den ikke er spændne mere... desværre syntes jeg at for mange skifter hjem, og da det er en race, der er meget følsom skal man altså passe på..... SÅ VÆR HELT SIKKER FØR DU KØBER HUND!!!! undersøg om den race du vælger også passer til dig og din hverdag......
ps. og en anden ting er pleje.. bliver harm når jeg ser en cc eller puf der ikke er plejet. de kræver en daglig pleje, da de både kan få tør hud eller generelle hudproblemer..
og dem som klipper deres puff helt ned eller direkte får dem til at ligne de hårløse er ikke rigtig kloge...
puhh så fik jeg luft...;)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
Desværre må man ikke nævne navne
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 109 Svar: 1.038
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
En chinese crested eller powder puf er måske en følsom hund, men tror da ikke at det skulle være så meget sværrere for denne race at skifte hjem end for så mange andre racer.
En hund uanset race binder sig til det hjem og personer som den flytter til, og uanset race og hjem må det være en hård omvæltning pludselig at skulle skifte hjem. Nye mennesker og omgivelser samt lugte, alt sammen på en gang, man kan da ikke fortænke en hund i at denn bliver forvirret og utryg. Man kan jo så bare håbe at den er kommet et sted hen hvor de nye ejere forstår dens angst og utryghed.
Ved godt at man ikke kan sammenligne hund med mennesker, men hvordan ville vi ikke have det hvis vi blev flyttet til et andet hjem uden en forklarring og pludselig bare skulle bo der????
Som sagt hund og menneske kan ikke sammenlignes, men prøv at forrestille dig pludselig at blive forflyttet til et sted hvor du ingen kendte, og så skulle du få en hverdag til at fungere hvor du var glad og kunne ennes kommunikkere med disse nye fremmede individer.!!!
okt 2005
ingen hunde skulle ha lov at opleve at blive glade for et hjem og familie for derefter at blive skrottet.. men det sker jo og man må så håbe at de kommer til blivende hjem. . ved ikke hvor meget det påvirker hunden, det skal jeg ikke gøre mig klog på. men det påvirker mig at se. og høre om....
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Sådan en hårløs er meget forsigtig og blir nemt stresset og nervøs - jeg kender to af dem, og de er rigtig søde hunde begge, men samtidig alt for tilbageholden for mig - jeg er vant til noget helt andet med hunde.
Synes det er synd den er blevet til en modehund som bare skal avles på fordi der er penge i dem - det håber jeg stopper igen.
Jeg synes dog ligesom Susie ikke at der er mange af dem til salg rundt omkring.
okt 2005
det med udseeendet var for at forklare at folk ser noget nyt og spændne, og tror at de rigtig gerne vil det her.. men det er ikke velovervejet nok.. impulskøb simpelhen... godt for dig at du ikke kender nogle personligt der har gjort dette.. men tror altså ikke på at det kun er adfærds problemer der gør at de skiller sig af med deres cc... det er en følsom og til tider reseveret race og det overrasker folk, der skal ikke meget til at ødlægge sådan en hund...
og med hensyn til at klippe sin hund.. ja så mener jeg at hvis man vælger en hund med lang pels at det er forkert at trimme den ind til skindet.. og tror godt du ved hva jeg taler om..... og syntes da du skal tilføje det i din salgs annonce....
okt 2005
okt 2005
okt 2005
Charlotte : du svarede på min tråd og regnede med at man kunne tale sammen så.. fordi du ikke ser noget galt i at at en powder puff bliver klippet ned men jeg gør, behøver jo ikke at betyde at vi er dybt uenige i alt omkring racen... så må jeg jo bare få forklaret hva der gør at man gør det og om det generer hunden ?? som sagt jeg har meninger men ikke altid ret... men de skrevnde ord kan læses på mange måder.... *S*
okt 2005
ved også der er mange racer hvor det er helt normalt at klippe dem ned for at undgå filter knuder eller at hunden får det for varmt om sommeren...
og jo hunden lider nok ik . men min udtagelse om at klippe en puff, var en personlig mening da jeg syntes at det er sådan en smuk hund en trimning hist og pist er fint det skal der til om næse og bryst og trædepuderne skal jo også holdes rene for lang pels... men at en puff bliver klippet så kort som man kan få den på kroppen syntes jeg er mærkeligt, så det måske en chinese crested man skulle ha i steden for.... men jo der er undtagelser som i dit tilfælde og er glad for at høre om hvorfor man gør det
chinese crested og powder puff