3.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Lene H
Lene H
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Mellemkødsbrok Mellemkødsbrok

Hej alle
Min lille Charlie - 12 årig kryds af cotton og yorkshirre - har lige fået konstateret mellemkødsbrok, og jeg har haft ham til forundersøgelse til operation

Det buler af og til ud, i begge sider, men han har ikke smerter eller anden gene (pt)

Jeg har fået en pris på 16.000 kr (incl blodprøve), og en lidt vag anbefaling om at få det opereret.
Alternativt var, at sikre lind afføring evt med forebyggende lactulose - men risikoen var naturligvis at andre organer gled ud, og jeg pludselig vilke stå med en meget syg hund der kunne dø af det ????

Er lidt i vildrede, for Charlie’s liv kan ikke gøres op i kr/øre, men syntes dog at det var en net sum

Har andre erfaringer med IKKE at opererer?

Eller har nogen priserfaringer med operationen (hermed ment, ca samme pris eller dyrere / billigere)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellemkødsbrok
  • #1   24. maj 2018 Har ingen erfaringer, men hundens alder taget i betragtning, ville jeg nok ikke begynde at operere...

• #2   24. maj 2018 Jeg tror ikke jeg havde opereret en hund på over 12år

• #3   24. maj 2018 Ingen erfaringer med det. Men ville heller ikke begynde at lave sådan en operation på så gammel en hund, så hellere give den fred, selvom det er svært.

• Lene H
    Lene H Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #4   24. maj 2018 Naturligvis overvejer jeg alderen - men det skal tilføjes, at han er frisk og livlig, og på ingen måde opfører sig som den halvgammel hund han er.
    Korrekt at han er 12 år - men med de gener han har, kan han nemt blive 16-18

Så mine tanker er mest:
    Er det den rigtige pris jeg har fået (havde selv forventet ca 10.000)?
    Og
    Hvad er den reelle risiko jeg løber, hvis jeg forebygger at han skal ‘presse’ for meget

• #5   24. maj 2018 Der har været en tråd herinde om det fornyligt..

Der står en masse godt - prøv at søge på mellemkødsbrok smiley Sys ik det lyder som en voldsom pris, alt ved en dyrlæge er blevet SKIDE dyrt! Jeg skal ha lavet en kikkerundersøgelse det koster 14.500-15.000kr alene for undersøgelsen!! Men ellers så ring da andre steder hen og tjek deres pris på samme operation? smiley

Jeg ville gerne give de penge for at hunden evt ku få 4år yderligere - men jeg vil også gå langt hvis hunden ellers er rask og trives.. Hvis hunden er forsikret så ville jeg slet ikk tænke over det økonomiske på samme måde heller - ved ikk om han er det?

Og hvis de anbefaler operation ligesom de gjorde i den anden tråd så ville jeg uden tvivl gøre det - ville ikke turde satse for så at gøre det værre og alligevel måtte ende med operation bare med et dårligere udgangspunkt.. Men det er min personlige holdning.. smiley

Kommentér på:
Mellemkødsbrok

Annonce