Mellemkødsbrok Mellemkødsbrok
Hej alle
Min lille Charlie - 12 årig kryds af cotton og yorkshirre - har lige fået konstateret mellemkødsbrok, og jeg har haft ham til forundersøgelse til operation
Det buler af og til ud, i begge sider, men han har ikke smerter eller anden gene (pt)
Jeg har fået en pris på 16.000 kr (incl blodprøve), og en lidt vag anbefaling om at få det opereret.
Alternativt var, at sikre lind afføring evt med forebyggende lactulose - men risikoen var naturligvis at andre organer gled ud, og jeg pludselig vilke stå med en meget syg hund der kunne dø af det ????
Er lidt i vildrede, for Charlie’s liv kan ikke gøres op i kr/øre, men syntes dog at det var en net sum
Har andre erfaringer med IKKE at opererer?
Eller har nogen priserfaringer med operationen (hermed ment, ca samme pris eller dyrere / billigere)
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.919
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.877
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
maj 2018
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
Korrekt at han er 12 år - men med de gener han har, kan han nemt blive 16-18
Så mine tanker er mest:
Er det den rigtige pris jeg har fået (havde selv forventet ca 10.000)?
Og
Hvad er den reelle risiko jeg løber, hvis jeg forebygger at han skal ‘presse’ for meget
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Der står en masse godt - prøv at søge på mellemkødsbrok
Jeg ville gerne give de penge for at hunden evt ku få 4år yderligere - men jeg vil også gå langt hvis hunden ellers er rask og trives.. Hvis hunden er forsikret så ville jeg slet ikk tænke over det økonomiske på samme måde heller - ved ikk om han er det?
Og hvis de anbefaler operation ligesom de gjorde i den anden tråd så ville jeg uden tvivl gøre det - ville ikke turde satse for så at gøre det værre og alligevel måtte ende med operation bare med et dårligere udgangspunkt.. Men det er min personlige holdning..
Mellemkødsbrok